Gönderen Konu: vvt-i ile normal motor arasındaki fark  (Okunma sayısı 12873 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« : Kasım 04, 2014, 16:30:53 »

Şöyle bir video buldum bayağı eğitici ve açıklayıcı geldi biraz uzun sıkılabilirsiniz bir sorum olacak mümkünse

12:00 dakikadan sonrasında aracın rolantide çalışmasını inceleyelim dedikten sonra subap ayarı ile ilgili motordaki titremeden bahsetmiş.

normal araçlarda 1000. d/s rolanti sayılıyor ve titreme yapmıyor hani
benim araçta (vvt-i) motorda zaman zaman 500 d\s düşünce titremeler oluyor normal olduğunu biliyorum ama sebebi bundan kaynaklı mı ? Motora zararı olur diyor video da, vvt-i motorlarda zararsız diye biliyorum. subap zamanı gecikmesinden mi kaynaklı. oluyor.

veya sormak gerekirse devir yükseltmeye gerek var mı? Biraz titrememesi için bilgi olarak tartışsak bi konuyu size de uygun olur mu ?

Variable Valve Timing Değişken Supap Zamanlaması
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Toyota Club Türkiye

vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« : Kasım 04, 2014, 16:30:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2014, 17:07:43 »
Rölantinin 500d/d düşüp aşırı titreşim yapması normal değil,

Hava filtresi üzerindeki sensörünüz temiz mi?

Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanıyormusunuz?

Aracınızın km'si fena sayılmaz, düzenli enjektör temizleyicisi kullanmadıysanız, Carbon Clean işlemi yapılması gerekebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #2 : Kasım 04, 2014, 17:17:39 »
vvt-i olmayan motorlarda 1000d\d olan araçlarda nasıl fan açınca vs 500d\d düşüyor titriyor ya araç aynı şey bende de mevcut ordan anladım :S

Hava sensörünü dün yeni öğrendim. 2 ay kadar oldu aracımı alalı ve önceki şahıs baktı mı bakmadımı bilmiyorum yüksek ihtimalle bakmadı.

enjektör temizleyici daha hiç kullanmadın öneriniz varsa link olarak atarsanız alırım. (nasıl kullanılır bilgim yok)

carbon clean işlemini serviste yaptırabiliriz sanırım. kendimizde yapabiliyor muyuz ?
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2014, 17:19:00 »
VVT-İ motorun rolantisi 650d/d
Toleransı + - 50d/d dir. (600/700d/d arası olmalı)

Bunun dışına çıkıyor ise sorgulanmalıdır.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2014, 17:52:23 »
bu gece yine aynısı olacaktır fotoğraflayıp devir göstergesini koyarım duruma öyle bi bakarız daha olmadı olur mu
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 904 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #5 : Kasım 04, 2014, 18:22:54 »
Ben de sabit sıcak motor rölanti 0,700 fan açınca anlık 2-3 saniye 0,65 oluyor geri kendi 0,7 oluyor onun dışında aşırı bir titreme veya farklı bir durum yaşamadım. Peki benim anlamadığım yeni nesil araçlarda vvt-i kullanılıyor veya uzağa gitmeyelim 2007 ve sonrası dual vvt-i lerde sıfır titreme kazık çakmışçasına rölanti sabit ve titreme neredeyse hiç yok .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #6 : Kasım 04, 2014, 18:25:22 »
Hava sensörünü dün yeni öğrendim. 2 ay kadar oldu aracımı alalı ve önceki şahıs baktı mı bakmadımı bilmiyorum yüksek ihtimalle bakmadı.

enjektör temizleyici daha hiç kullanmadın öneriniz varsa link olarak atarsanız alırım. (nasıl kullanılır bilgim yok)

carbon clean işlemini serviste yaptırabiliriz sanırım. kendimizde yapabiliyor muyuz ?

Sanayinizde Carbon Clean işlemi yapan Bosch gibi servisler varsa orada yaptırabilirsiniz.

Opet istasyonlarında Mor etiketli ROM ürünü Injector Cleaner ürününden her 5.000 veya 10.000km'de bir kutu kullanabilirsiniz.

Yakıt almaya gittiğinizde bu ürünü yakıt deponuza bocalayın, üstünü kullandığınız yakıt ile Fulleyin.

Hava filtresi üzerindeki sensörün temizliği bir çok sorunun çıkmasını önleyecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2014, 18:27:03 »
o ayrı bir efsane videonun sonlarına doğru o durumuda açıklıyor yanılmıyorsam öğrendiğim kadarı ile vvt-i sadece hava gaz karışımını yollayan subap(tam adını bilemedim) kontorlünü dual vvt-i ise hem hava gaz hemde çıkış manfolduna gönderirken kontol ediyor herhalde ama titremeye anlam vermek zor :) devrim işte teknoloji :)
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #8 : Kasım 04, 2014, 18:34:58 »
Dual VVT-İ ile motorda çok şey degişti.
Sadece dual olmadı.

En basitinden pistonlar krank mili dönme yönünde eksenden uzaklaştırılarak ateşleme sırasında krank ile biyelin 90°(en verimli bölge) oldugu sırada biyel ile piston açısınında daha düşük olması saglandı.
Böylece veriminde artması kaçınılmazdı.

Tamam buda sıkıştırma sırasındaki yükü arttırıyor ama ateşleme sırasındaki yük ile karşılaştırılamaz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #9 : Kasım 04, 2014, 18:42:39 »
Dual VVT-İ ile motorda çok şey degişti.
Sadece dual olmadı.

En basitinden pistonlar krank mili dönme yönünde eksenden uzaklaştırılarak ateşleme sırasında krank ile biyelin 90°(en verimli bölge) oldugu sırada biyel ile piston açısınında daha düşük olması saglandı.
Böylece veriminde artması kaçınılmazdı.

Tamam buda sıkıştırma sırasındaki yükü arttırıyor ama ateşleme sırasındaki yük ile karşılaştırılamaz.


hımm mükkemmel bi açıklama ağzına yüreğine sağlık ben sadece yukarda izlediğim kadarı ile anlatmaya çalıştım :)  yoksa biz daha acemiyiz üstadım çırak bile sayılmayız sizlerin yanında :)  ama öğreniyoruz paylaştığınız bilgilerle evelallah :)

Mesaj Birleştirildi: Kasım 04, 2014, 18:46:54
Sanayinizde Carbon Clean işlemi yapan Bosch gibi servisler varsa orada yaptırabilirsiniz.

Opet istasyonlarında Mor etiketli ROM ürünü Injector Cleaner ürününden her 5.000 veya 10.000km'de bir kutu kullanabilirsiniz.

Yakıt almaya gittiğinizde bu ürünü yakıt deponuza bocalayın, üstünü kullandığınız yakıt ile Fulleyin.

Hava filtresi üzerindeki sensörün temizliği bir çok sorunun çıkmasını önleyecektir.

keşan küçük bir yer yapabilen var mıdır bilmiyorum. danışmakta fayda var tabiki ilk izin günümde sanayide olacağım...
bahsettiğiniz üründen sorup soruşturup kısa zamanda kullanıma başlayacağım farkını da paylaşırım etkisi oldu olmadı şeklinde

hava filtresi üzerindeki sensörü temizlemek için illa ki onun özel bir spreyi vardı formda izlemiştim bir videoda onunla mı yapılır illaki (buralarda bulamam diye soruyorum)
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #10 : Kasım 04, 2014, 18:56:48 »
Sanayiden rahatlıkla bulabileceğin Contact veya Kaliper temizleyici sprey ile temizleyebilirsin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #12 : Kasım 04, 2014, 19:48:39 »
Video oldukça faydalı oldu, bilgime bilgi kattı. Her VVT-I kullanıcısı izlemeli.

Benim rölanti motor sıcak iken kullanıma göre 650-700 dev/dak arası sabit.
Bence sizin araçta bir sorun olabilir, rölantinin o kadar düşmemesi lazım.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #15 : Kasım 04, 2014, 23:12:34 »




Yaklasik 40 dakika yol yaptiktan sonra cektim telefondan atiyorum umarim gorunur bu normal mi ?
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #16 : Kasım 04, 2014, 23:21:48 »


Yaklasik 40 dakika yol yaptiktan sonra cektim telefondan atiyorum umarim gorunur bu normal mi ?
Hemen hemen 600 dev/dak'ta.
Garip ve anormal bir durum yok Oktay Bey
Siz yine de sanayiye çıktığınız zaman rölanti devrini 50 PRM arttırın.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #17 : Kasım 04, 2014, 23:41:29 »
Pedalların net bir fotografınıda eklermisiniz?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #18 : Kasım 04, 2014, 23:41:39 »
http://www.hepsiburada.com/liste/wurth-enjektor-temizleyici-ve-katkisi-300-ml-made-in-germany-04893560/productDetails.aspx?productId=otev04893560&categoryId=26005

Bu ürünü kullansak bir yararı ya da zararı olur mu ? 25.800 deyiz 2006 model araç :D
O ürünü hepsiburadadan almayın 39 lira çok pahalı. Benxin istasyonlarında 25-30a satıyorlar . Ben 20tlye almıştım.  Sonra kafayı vuruyorum 10 tane alsaydım  diye. Üstelik 2tane enjektörü açıp arabayı rahatlattı. Würth bu işin piri.. yarım depodan biraz fazla koyuldugunda çok etkili
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #19 : Kasım 05, 2014, 08:27:08 »
Pedalların net bir fotografınıda eklermisiniz?




Bu sekilde iyi mi abim ?
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com