Lastiğin alışması, hava basınçları, yeni lastiğin eskiye göre tutunma özelliklerinde farklar da bu hissin oluşmasında etkili oluyor olabilir bence Seydi bey.
biraz önce işe gelirken aynı şeyleri gene yaşadım ve tamda bu bahsettiğiniz şeyi bende düşündüm yeni olduğu için zemine daha sıkı tutunuyor olduğu için olablir diye:) teşekkür edeirm:)
Mesaj Birleştirildi: Mayıs 08, 2015, 00:24:39
değerli dostlar depolama ile alakalı olarak prelli ile bir yazışmam olmuştu izin verirseniz sizinle paylaşmak istiyorum.....ek yada dosya nasıl ekleni bilmediğimden kopyala yapıştır şeklinde aylaşacağım...şayet ek yada dosya ekleme seçeneği varsa admin abiler yardımcı olabilirlerse memnun olurum:)
prellinin tarafıma gönderidği mesaj:
OTO, L/T DIŞ LASTİKLERİN DEPOLANMASI
1- KAPSAM: Lastik yapımında kullanılan malzemeler, kimyasallarla ve harici cisimlerle olabilecek fiziki temasın olumsuz etkilerine karşı duyarlıdır. Bu bülten dış lastiğin ve iç lastiğin kullanımdan ve montajından önceki döneminde yani depolama süresince bakım bilgilerini içerir.
2- DEPO KOŞULLARI
Dış lastiklerin, iç lastiklerin ve kolanların depolanacağı yerler aşağıda verilen koşulları sağlamalıdır.
Depolar kuru, serin, tozsuz ve havalandırmalı olmalıdır. Lastiklerin doğrudan güneş ışınları ile temasını önleyecek bir pencere ve çatı sistemi bulunmalıdır.
Depoların; dış ortam koşullarına özellikle de sıcaklıktaki düşmelere, hava akımı ve su sızıntısına karşı koyacak izolasyonu olmalıdır.
Lastikler su ve ısı kaynakları ile temas etmemelidir (su boruları, radyatör vb.).
Pencere camları; gün ışığı içindeki ultraviole (mor ötesi) ışınlarını emme özelliği yüksek, özel cam boyaları ile ya da sarı veya portakal rengi boyalarla boyanmalıdır.
İç ışıklandırma için düşük ultraviole ve infrared (kızıl ötesi) ışınlar yayan lambalar kullanılmalıdır. Bu nedenle florasan tipi lambalar kullanılabilir. Cıvalı tip lamba; sadece özel işlemden geçirilmiş ve ultraviole ışınlarının %90’ını emebilen bir cam örtü ile kullanılmalıdır.
Depo içinde ozon kaynakları; örneğin elektrik motorları, doldurulan aküler, elektrikli kaynak makinaları, fotokopi makinaları, video terminalleri ..vb. bulunmamalıdır.
Depo temizleme yöntemleri lastiğin görünümünü olumsuz etkilememelidir (toz, yağ, gres, solvent, su ve pas gibi).
Depo Sıcaklığı
Depo sıcaklığı 35ºC’in altında olmalıdır (25ºC’in altında olması tercih edilir). Bunun üzerindeki sıcaklıklarda stoklar uygun bir şekilde alt-üst yapılmalıdır. Aksi halde lastiğin kalitesini ve kullanımındaki hizmet süresini olumsuz etkileyecek bozulmalar oluşur.
Depo içindeki düşük sıcaklıklar lastiğe hasar vermez, sadece lastikte sertleşme olur. Eğer bu lastikler depodan çıkar çıkmaz hemen kullanılacaklarsa 20 ºC’ta 4 saat bekletilmelidir.
3- DEPOLAMA KRITERLERI
3-1 Dış lastikler
Uzun süreli depolama (bir ayı geçen süreli depolama)
Dış lastikleri depolamanın en iyi şekli rafta, dik pozisyonda ve tek sıra istiflemektir. Raflar yerden 10 cm yukarıda olmalıdır. Rafların yanyana dizilmeleri veya üst üste konulmaları esnasında lastikler deforme olmamalıdır.
Lastik yanaklarının biribirine baskı yapmayacak şekilde durabilmesi için raftaki lastiklerin adedi ayarlanmalıdır.
Deforme olmalarını önlemek için, ayda bir çevrelerinin 1/4’i ya da 1/2’i oranında (yarım veya çeyrek tur) döndürmek faydalıdır.
Kısa süreli depolama (bir ayın altındaki sürelerde depolama)
Kısa süreler için dış lastikler yerde, üstüste istif edilebilir. İstiflerin yükseklikleri 1.20 m’yi aşmamalidir. Her hafta istifdeki lastikler sırasıyla, en üstteki en alta, en alttaki en üste gelecek şekilde yer değiştirilmelidir. Bu tip depolama yöntemi aşağıdaki gruplar için geçerlidir.
Çapraz katli binek lastikleri
Radyal binek lastikleri (sadece hız sembolü S,T olanlar)
Minibüs, kamyonet lastikleri
Binek lastikleri (S, T)
Lastik Kesit Genişliği
(inç ve mm) İstif Yüksekliği
(NI) Azami Bağlayıcı Lastik Adedi
(N2)
> 4, 125 1.20 m 3
Aşağıda verilen grup YERDE ÜST ÜSTE İSTİF EDİLEMEZ.
Hız sembolü H ve daha yukarısı olan binek lastikleri
3-2 İç Lastikler
Eğer iç lastikler, kutu veya plastik paket içinde üretici firmadan alındı ise en ideal yol onları orijinal ambalajları içinde depolamaktır. Böylece iç lastiğin dışındaki paket onu tozdan, oksijenden, işiktan ve harici maddelerden korur. Alternatif olarak ise; iç lastikler hafifçe şişirilerek ve talk pudrası ile pudralandıktan sonra dış lastiğin içinde veya havası indirilip yatay olarak üst üste istiflenebilir. İstif yüksekliği 50 cm’yi aşmamalıdır. Alt kısmı kapalı raflarda supaplara dikkat edilmelidir, çünkü üstten gelen ağırlığın etkisiyle supap iç lastiği zedeleyebilir. En alttaki iç lastiğin rafa yapışmamasına dikkat edilmelidir yoksa ters bir harekette iç lastik yırtılabilir. Asla iç lastikleri asarak depolamayın.
4- DEPODAKİ MALIN ROTASYONU (FIFO)
Depodaki mamul stoklarının sürekli olarak rotasyonu yapılmalıdir. Böylece lastiklerin istifteki konumları eşitlenmiş olur. Daima depoya ilk giren (mal) ilk çıkmalıdır (FIFO kuralı).
5- GENEL TAVSIYELER
Depoda mal tesliminde alınan tüm önlemlere rağmen lastik içinde su varsa hemen temizlenmelidir. Lastiklerin kamyon üstünden aşağıya atılarak indirilmesi; görüntü ya da kalitesini olumsuz etkileyebileceğinden, sakıncalıdır. Fork-lift’in çatal ağızı lastik topuğu içine sokularak taşıma veya yükleme yapılmamalıdır.
Not: Lastik yapısındaki koruyucu kimyasalların ömrü nedeniyle 60 aydan sonra araç altına takılacak lastiklerin uzman kişiler tarafından kontrolünün yapılması önem arzetmektedir. Bu kontroller lastiğin daha uzun ömürlü olmasını da yardımcı olacaktır.
Tedbir olarak lastiklerin üretim tarihi üzerinden (lastik yanak kısmında DOT tarihi) 10 yılı geçmişse, kullanımı fiziksel olarak uygun görünse ve yasal
diş derinliği içinde olsa dahi emniyet açısından yenisi ile değiştirilmesi gerekmektedir.
Lastik depolanmasında dikkat edilmesi gereken önemli hususlar.