Anket

Hangi Yaz Lastiği?

Bridgestone Turanza T005
Continental Eco Contact
Continental Premium Contact 6
Falken Ziex ze310
Goodyear Efficientgrip Performance 2
Hankook ventus prime 3
Michelin Primacy 4
Pirelli Cinturato P7
Nokian Wetproof

Gönderen Konu: Yaz Lastiği Tavsiye.  (Okunma sayısı 286183 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #260 : Mayıs 08, 2015, 00:21:00 »
  Lastiğin alışması, hava basınçları, yeni lastiğin eskiye göre tutunma özelliklerinde farklar da bu hissin oluşmasında etkili oluyor olabilir bence Seydi bey.


biraz önce işe gelirken aynı şeyleri gene yaşadım ve tamda bu bahsettiğiniz şeyi bende düşündüm yeni olduğu için zemine daha sıkı tutunuyor olduğu için olablir diye:) teşekkür edeirm:)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 08, 2015, 00:24:39
değerli dostlar depolama ile alakalı olarak prelli ile bir yazışmam olmuştu izin verirseniz sizinle paylaşmak istiyorum.....ek yada dosya nasıl ekleni bilmediğimden kopyala yapıştır şeklinde aylaşacağım...şayet ek yada dosya ekleme seçeneği varsa admin abiler yardımcı olabilirlerse memnun olurum:)


prellinin tarafıma gönderidği mesaj:




OTO, L/T DIŞ LASTİKLERİN DEPOLANMASI                  

1- KAPSAM: Lastik yapımında kullanılan malzemeler, kimyasallarla ve harici cisimlerle olabilecek fiziki temasın olumsuz etkilerine karşı duyarlıdır. Bu bülten dış lastiğin ve iç lastiğin kullanımdan ve montajından önceki döneminde yani depolama süresince bakım bilgilerini içerir.

2- DEPO KOŞULLARI

Dış lastiklerin, iç lastiklerin ve kolanların depolanacağı yerler aşağıda verilen koşulları sağlamalıdır.

Depolar kuru, serin, tozsuz ve havalandırmalı olmalıdır. Lastiklerin doğrudan güneş ışınları ile temasını önleyecek bir pencere ve çatı sistemi bulunmalıdır.
Depoların; dış ortam koşullarına özellikle de sıcaklıktaki düşmelere, hava akımı ve su sızıntısına karşı koyacak izolasyonu olmalıdır.
Lastikler su ve ısı kaynakları ile temas etmemelidir (su boruları, radyatör vb.).
Pencere camları; gün ışığı içindeki ultraviole (mor ötesi) ışınlarını emme özelliği yüksek, özel cam boyaları ile ya da sarı veya portakal rengi boyalarla boyanmalıdır.
İç ışıklandırma için düşük ultraviole ve infrared (kızıl ötesi) ışınlar yayan lambalar kullanılmalıdır. Bu nedenle florasan tipi lambalar kullanılabilir. Cıvalı tip lamba; sadece özel işlemden geçirilmiş ve ultraviole ışınlarının %90’ını emebilen bir cam örtü ile kullanılmalıdır.
Depo içinde ozon kaynakları; örneğin elektrik motorları, doldurulan aküler, elektrikli kaynak makinaları, fotokopi makinaları, video terminalleri ..vb. bulunmamalıdır.
Depo temizleme yöntemleri lastiğin görünümünü olumsuz etkilememelidir (toz, yağ, gres, solvent, su ve pas gibi).

Depo Sıcaklığı

Depo sıcaklığı 35ºC’in altında olmalıdır (25ºC’in altında olması tercih edilir). Bunun üzerindeki sıcaklıklarda stoklar uygun bir şekilde alt-üst yapılmalıdır. Aksi halde lastiğin kalitesini ve kullanımındaki hizmet süresini olumsuz etkileyecek bozulmalar oluşur.
Depo içindeki düşük sıcaklıklar lastiğe hasar vermez, sadece lastikte sertleşme olur. Eğer bu lastikler depodan çıkar çıkmaz hemen kullanılacaklarsa 20 ºC’ta 4 saat bekletilmelidir.

3- DEPOLAMA KRITERLERI

3-1 Dış lastikler

Uzun süreli depolama (bir ayı geçen süreli depolama)
Dış lastikleri depolamanın en iyi şekli rafta, dik pozisyonda ve tek sıra istiflemektir. Raflar yerden 10 cm yukarıda olmalıdır. Rafların yanyana dizilmeleri veya üst üste konulmaları esnasında lastikler deforme olmamalıdır.


Lastik yanaklarının biribirine baskı yapmayacak şekilde durabilmesi için raftaki lastiklerin adedi ayarlanmalıdır.

Deforme olmalarını önlemek için, ayda bir çevrelerinin 1/4’i ya da 1/2’i oranında (yarım veya çeyrek tur) döndürmek faydalıdır.


Kısa süreli depolama (bir ayın altındaki sürelerde depolama)
Kısa süreler için dış lastikler yerde, üstüste istif edilebilir. İstiflerin yükseklikleri 1.20 m’yi aşmamalidir. Her hafta istifdeki lastikler sırasıyla, en üstteki en alta, en alttaki en üste gelecek şekilde yer değiştirilmelidir. Bu tip depolama yöntemi aşağıdaki gruplar için geçerlidir.

Çapraz katli binek lastikleri
Radyal binek lastikleri (sadece hız sembolü S,T olanlar)
Minibüs, kamyonet lastikleri

Binek lastikleri (S, T)

Lastik Kesit Genişliği
(inç ve mm)   İstif Yüksekliği
(NI)   Azami Bağlayıcı Lastik Adedi
(N2)
> 4, 125   1.20 m   3

Aşağıda verilen grup YERDE ÜST ÜSTE İSTİF EDİLEMEZ.
Hız sembolü H ve daha yukarısı olan binek lastikleri

3-2 İç Lastikler

Eğer iç lastikler, kutu veya plastik paket içinde üretici firmadan alındı ise en ideal yol onları orijinal ambalajları içinde depolamaktır. Böylece iç lastiğin dışındaki paket onu tozdan, oksijenden, işiktan ve harici maddelerden korur. Alternatif olarak ise; iç lastikler hafifçe şişirilerek ve talk pudrası ile pudralandıktan sonra dış lastiğin içinde veya havası indirilip yatay olarak üst üste istiflenebilir. İstif yüksekliği 50 cm’yi aşmamalıdır. Alt kısmı kapalı raflarda supaplara dikkat edilmelidir, çünkü üstten gelen ağırlığın etkisiyle supap iç lastiği zedeleyebilir. En alttaki iç lastiğin rafa yapışmamasına dikkat edilmelidir yoksa ters bir harekette iç lastik yırtılabilir. Asla iç lastikleri asarak depolamayın.






4- DEPODAKİ MALIN ROTASYONU (FIFO)

Depodaki mamul stoklarının sürekli olarak rotasyonu yapılmalıdir. Böylece lastiklerin istifteki konumları eşitlenmiş olur. Daima depoya ilk giren (mal) ilk çıkmalıdır (FIFO kuralı).

5- GENEL TAVSIYELER

Depoda mal tesliminde alınan tüm önlemlere rağmen lastik içinde su varsa hemen temizlenmelidir. Lastiklerin kamyon üstünden aşağıya atılarak indirilmesi; görüntü ya da kalitesini olumsuz etkileyebileceğinden, sakıncalıdır. Fork-lift’in çatal ağızı lastik topuğu içine sokularak taşıma veya yükleme yapılmamalıdır.

Not: Lastik yapısındaki koruyucu kimyasalların ömrü nedeniyle 60 aydan sonra araç altına takılacak lastiklerin uzman kişiler tarafından kontrolünün yapılması önem arzetmektedir. Bu kontroller lastiğin daha uzun ömürlü olmasını da yardımcı olacaktır.
Tedbir olarak  lastiklerin üretim tarihi üzerinden (lastik yanak kısmında DOT tarihi) 10 yılı geçmişse, kullanımı fiziksel olarak uygun görünse ve yasal
diş derinliği içinde olsa dahi emniyet açısından yenisi ile değiştirilmesi gerekmektedir.

Lastik depolanmasında dikkat edilmesi gereken önemli hususlar.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #260 : Mayıs 08, 2015, 00:21:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #261 : Mayıs 08, 2015, 06:35:31 »
Arkadaşlar faydalı olur diye yazıyorum Kliksa da 205 55 16R V   goodyear efficientgrip performans lastikleri 159 liraya düşmüş birde axess kartla alırsan anında 50 tl para yükleniyor lastiklerin tanesi 147 tl ye geliyor. kargoda bu gün bedava daha ne olsun. Biraz önce Axess kartımla yeni aldığım corollama 4 adet aldım :)
Haberiniz olsun saat koymuşlar ihtiyacı olan acele etsin.

http://www.kliksa.com/gunun-firsati
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #262 : Mayıs 08, 2015, 08:16:11 »
Hakan abi lastik tekere karşıdan bakınca taban ile yanak arasında noktadan sürtme yapıyor. 205 taban ile bu sorunu halledebilecegimi düşünüyorum. E12 de zaten  davlumbazin iç bükeyini ya traslatmak ya da bukturmek gerekiyor. Bende elletmek yerine zaten lastik alacak iken en iyisi 205 tanan ile sorunu halledeyim diyorum.

Yanak konusunda 45 yanak yapıp orjinal yüksekliğinde mi kalayım yoksa 50 yanak yapıp yaklaşık 22mm kadar çapta yükseltsem mi diyorum?


Marka olarak kararsizligim hala devam ediyor. :(
Tutuş için ve salınımları azaltmak için 205-45 daha uygun gibi, peki çevre ölçüsü kaç mm bu lastiğin, orijinal lastiğin çevresi kaç mm?

 
Bende 2 gün önce goodyear egp aldım. 

205/55/r16. 91w Almanya üretimi Kasım 2014 tarihli (6 aydır rafta olan bir lastik doğru mu yaptım bilmiyorum ama en iyi fiyatı burası verdi)

4 adet nakit 700 lira ve 50 lira opet yakıt hediyesi. bana 650 liraya mal olmuş oldu.

 Yorum yapmak için erken olabilir ama ilk gözlemim daha önce aynı yerde fren yaptığımda devreye giren ABS artık çalışmıyor ve yine aynı viraja girerken 3-4 kez yanan VSC artık yanmıyor.
Doğru koşullarda saklanan lastik için 6 ay önemsiz bir süre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #263 : Mayıs 18, 2015, 23:29:22 »
Merhaba.Benim 2012 model Toyota Auris aracım var.Aracıma Continental lastikleri taktırmak istiyorum ama modeline karar veremiyorum. Premium Contact 5 taktırmayı düşünüyordum ama ecocontact modelini de tavsiye eden oldu.Auris'e hangisi iyi gider?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #264 : Mayıs 18, 2015, 23:59:19 »
Merhaba.Benim 2012 model Toyota Auris aracım var.Aracıma Continental lastikleri taktırmak istiyorum ama modeline karar veremiyorum. Premium Contact 5 taktırmayı düşünüyordum ama ecocontact modelini de tavsiye eden oldu.Auris'e hangisi iyi gider?

Continental Premium Contact 5 doğru karar hayırlı olsun şimdiden  :tamam:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #265 : Mayıs 19, 2015, 00:24:14 »
Continental Premium Contact 5'i tavsiye ederim. Zamanında çok araştırmıştım, ekonomi sınıfı lastiklerden daha üstün bir lastik.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #266 : Mayıs 19, 2015, 11:38:06 »
Merhaba.Benim 2012 model Toyota Auris aracım var.Aracıma Continental lastikleri taktırmak istiyorum ama modeline karar veremiyorum. Premium Contact 5 taktırmayı düşünüyordum ama ecocontact modelini de tavsiye eden oldu.Auris'e hangisi iyi gider?
EcoContact adı üstünde ekonomi sınıfı bir lastik. PremiumContact5 daha güzel bir tercih olur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #267 : Mayıs 19, 2015, 20:49:46 »
cpc5 doğru bir karar olur:) ben yeni taktırdım henüz 500km olmadı ama şimdilik çok keyifli:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #268 : Mayıs 19, 2015, 21:17:14 »
Ankete oy veremeyeceğim.Kullanmadım o lastikleri.Atarak oy mu verilir? :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '08
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #269 : Mayıs 22, 2015, 15:33:17 »
Arkadaşlar merhaba,

205-55-16 ölçülere sahip 2008 dizel AURIS im için yaz lastiği almayı planlıyorum. Birçok test sonuçlarını inceledim, bazı testlerin lastigin kendi üzerindeki etiket değerlerinden farklı şeyler yazdığını (örn. Goodyear eff.grip perf. lastiğin ses seviyesi etiket değeri olarak daha düşük olmasına karşı continental premium contact 5 un daha sessiz olarak teste yazıldığını gördüm) Bu durum genel anlamda testlerin güvenilirliği konusunda kafamda soru işareti de bırakmadı değil.

Bu araştırmalarım sonunda birkaç lastiğe indirdin seçenekleri. Dunlop blueresponce sonuçları super. Önceki dunloplarin genel olarak sertliği sıkıntı yaratırken bu model tüm birincilikleri toplamış neredeyse. Ancak ülkemizde bu modeli bulamadım. Eğer bilen varsa tarafıma bilgi verirse sevinirim.

Sonra Goodyear efficent grip performance, continental premium contact 5 var. Bazı kişiler bu 2 lastiğe ilave olarak Nokian ve kumhonun bir serisinde öneriyor.

Yaşadığım şehir Denizli. Yazın sıcaklıkların 40 dereceyi bulduğu bir şehir. Şehir içindeki sokak karda kilitli parke taşları döşeli, ana arterler asfalt. Uzun yola yılda birkaç sefer çıkıyoruz.

Continental cpc5 un yaz sıcaklarında kendini saldığı, o ustun özelliklerini kaybettiğini yazıyordu bir kullanıcı. Eğer karadenizde yasasaydim goodyear egperformanceyi ıslak zemin performansı için kesin tercih ederdim.

Tercihim konusunda fanatik bir marka temsilcisi olmak yerine objektif olarak deneyimlerini paylaşacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #270 : Mayıs 22, 2015, 17:24:44 »
Son aldığım lastiğimle 2. yaza başladım. 'Kumho Ecsta SPT KU31 205-55-16. 2014 nisan üretimi.

Lastikle ilgili daha önce yorum yazmıştım ama yinelemek istiyorum.
Öncelikle ben aracımı yoldan sakınan biri değilimdir, çok bozuk stablize yollarda, mıcırlı, taşlı çukurlu , delik deşik Ankara yollarında kullanıyorum. haftada 1 rahat 2-3 kez çukura düşüyorumdur. Uzun yol ve otobanda da virajlara çok sakin giriyorum diyemem. Dolayısıyla 'sağlamlık-güvenlik' benim için ön planda.
Dolayısıyla hiçbir şekilde yumuşak yanaklı , soft bir lastik düşünmedim. Hatta geçen yıl birlikte lastik aldığımız ( Goodyear EGP ) arkadaşımın lastiğinin yıpranmış görüntüsü beni haklı çıkardı.
Park sorunu yaşanan sokağımızda, kaldırıma yan çıkarken yanağını kesen Continental sahibi arkadaşımı görünce bu fikrim yine pekişti.
Yani uygun fiyatlı, güvenilir bir lastik isteyenlere ben KU31 ve yenit eknoloji Kumho ları öneriyorum. Bridgestone Turanza gibi lastikler kullandıysanız kesinlikle sizi üzmez.
Yağmurlu havada frenlemesi gayet tatminkar. Ama Bridgestone Turanza çok daha iyiydi.
Kuru frenlemede yüksek hızda ABS yi kısa süreli açtırıp durarak beni şaşırtmışlığı da var. Ama bence Turanza daha iyiydi.
kesinlikle güven veriyor.
Balans bozmuyor, Ankarada düşmediğimiz çukur yok. Toyotanın harika ön düzeni ile birlikte , iyi bir balans yaptırırsanız ilk taktırmada, kolay kolay balans bozmanız mümkün değil.

Eksi yönlerine gelince. Çok dik rampada kalkış yaparken gaza çok yüklenirseniz kısa süreli patinaja düşebiliyor (özellikle dış sıcaklık 20 C altında ise).
Soğuk havalarda , hava sıcaklığı 10 C altına düştüğü sıcaklıklarda kesinlikle kullanılmamalı veya dikkatli kullanılmalı.
Sıcak memleketler için çok ideal. Lastik ısındadığında , dışarıda 30 C sıcaklığı bulduğunda gerçek performansını sergiliyor ve hem konfor, hem güvenlik açısından tatmin ediyor.
Ses düzeyi Bridgestone Turanza gibi, bir Conti, Goodyear EGP, Michelin değil. Ama rahatsız edici bir gürültü düzeyi yok.

Yani kullanım yerinize, yolunuza, stilinize göre lastik seçmek önemli. En iyi puanı almış lastik sizin için en iyisi olmayabilir.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '08
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #271 : Mayıs 25, 2015, 13:38:12 »
İlginiz için teşekkür ederim. Lastik testleri elbette herşey değil, ancak yol gösterici olduğu da bir gerçek. Kullanıcı yorumları da çok önemli. Bir kişi için yeterli veya super denen bir lastiğin diğer kullanıcı tarafından yerden yere vurulduğu da çoğu zaman karşılaştığımız bir durum. Bunda sizin de belirttiğiniz gibi kullanıcının araç kullanma şekli, lastikten ne beklediği, kullandigi yerin cografik ve yol ozellikleri, marka fanatiği olup olmadığı gibi durumlar etkili oluyor.

Ornegin sizin yaşadığınız yerin yollari yuzunden dayanıklılık bekletiniz var ve bu beklentinizi bridgestone turanza çok iyi karşılıyor derken, hali hazırda 2014uretimi daha yeni turanza er300 kullanan ben kavsaklardan dönerken abi niye dönüyorsun biz düz devam edelim dercesine verilen komuta uymaması,  yakıt tasarrufu ve sert olması dolayısıyla kötü olarak kabul edilebiliyor.

Yeni taktirmayip 15-20 bin km ayni lastikle yol yapmış ve önce kullandığı lastikle objektif olarak kıyaslama yapacak Goodyear efficent grip performance ve continental premium contact 5 kullanıcıların bu konuda yardımını rica ediyorum


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • kralına yol vermişim, soytarısıyla uğraşamam...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 13 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #272 : Haziran 28, 2015, 00:18:27 »
merhaba  iyi akşamlar lastik almak istiyorum fakat ikisi arasında kaldım sizlerinde bir fikrini almak istiyorum siz olsanız hangisini tercih edersiniz ve nedeni yazarsanız sevinirim. fiyat ikiside yakın birbirine, aracım 2011 corolla.Michelin Primacy 3 205/55 R16 91V ??   Michelin Energy Saver 205/55 R16 91V?? 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #273 : Haziran 28, 2015, 01:05:52 »
Fiyatlar yakınsa Primacy 3 tabiki de, fakat fiyat farkı varsa eğer energy saver da güzel bir lastiktir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '11
  • 32 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #274 : Temmuz 05, 2015, 01:20:26 »
merhaba arkadaşlar
goodyear 205/55 r16 91h efficientgrip performance 2015 üretim 165 tl fiyat aldım ne dersiniz
ayrıca bayii 91v yerine 91h tavsiye etti.
91v eski üretim yeni üretim 91h diyor. lastik üzerinde ki üretim tarihine çok inanmayın diyor. :o ilginç değil mi.  !!!
2011 Toyota Auris Comfort Plus

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 327 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #275 : Temmuz 05, 2015, 08:37:54 »
merhaba arkadaşlar
goodyear 205/55 r16 91h efficientgrip performance 2015 üretim 165 tl fiyat aldım ne dersiniz
ayrıca bayii 91v yerine 91h tavsiye etti.
91v eski üretim yeni üretim 91h diyor. lastik üzerinde ki üretim tarihine çok inanmayın diyor. :o ilginç değil mi.  !!!

V ve H harfleri yanlış bilmiyorsam HIZ Endeksi, yenilik eskilik ise söylediğiniz gibi lastik üzerindeki üretim hafta ve yılını gösteren etiketlemede belirtilir.
Ben o lastikçinin yanına bir daha uğramam, herkesin bilgi ve mesleğine saygım var ancak yanlış bilgileri de profesör edası ile dayatmaya çalışmaları açıkçası hoş değil. 
2001 1.4 Terra Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #276 : Temmuz 05, 2015, 12:45:13 »
 Hilmi arkadaşımız bence durumu açıklamış. Lastik üstündeki yazıya değil, ama böyle söyleyen lastikçiye! mi inanmak gerekiyormuş!? O zaman o h grubu da olmayabilir, hatta belki 205-16 değil 185-15 dir. :) Bence de işini layıkı ile yapan yerlere rağbet etmek iyi olur. İş çığrından çıkmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #277 : Temmuz 05, 2015, 12:57:46 »
Kaç kaç kaç  :islik:
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '11
  • 32 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #278 : Temmuz 06, 2015, 02:31:27 »
eyvallah arkadaşlar ilginize teşekkür ederim. :)
lastik goodyear egp olacak uygun fiyat araştırmaya devam edeceğiz :tamam:
2011 Toyota Auris Comfort Plus

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Yaz Lastiği Tavsiye.
« Yanıtla #279 : Temmuz 09, 2015, 10:48:38 »
Merhaba,

2008 model Corolla kullanıcısıyım. Sağ ön lastik 3. defa patladı. Lastiklerin Agustos 2015 değişim perioyodu olmasına rağmen değiştirmeyi hedefliyorum. Petlas kullanan üyelerimizin yorumlarını merak ediyorum.

Teşekkür ederim.