0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba hemşerim benim fikrimi sorarsan hic gerek yok bizim oralarda kar pek olmaz tehlike gördügünüz yerlerde dikkattli olursaniz bi sorun olmaz.zaten otoyolu kullanacaksin sıkıntı olmaz.Ankara da oturuyorum fazla kullanmadığım icin kış lastiği kullanmıyorum malum cok pahali
Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi otoyol kullanacağım üstelik gündüz 7 de yola çıkacağım gidiş ve dönüşte de, yani gece buzlanma olsa bile sabah gün doğunca erir veya karayolları tuzlar diye düşünüyorum ve biraz da yavaş giderim. Lastik fiyatları uçmuş resmen. Geçen sene tanesi 150 tl olan sözde ucuz lastik Sava marka bile tanesi 400 olmuş...
Kış lastiğini sadece kar olarak algılamayın,bence batı illerinde kar`dan daha önemli olan yağış.Yağmur daha çok tehlike içeriyor ve bence kış lastiği seçerken (az kar yağışı olan yerler için söylüyorum) kar performansından ziyade sudaki performans değerlerine bakın aqualaping gibi.çünkü yolda giderken bir tarafta su birikir ve tek teker ordan geçerken özellikle çok ciddi tehlike yaratır.kar yağdığında ister istemez zaten daha dikkatli oluyor insanlar ama malesef yağmurda özellikle uzun yolda öyle olmuyor.
Yollarda olmaması gereken su akış bölgeleri de olunca ayrı bir risk oluyor. Hatta bu yerlerde, belli hızlarda, araçların plastik aksamları da zarar görebiliyor.Kış şartlarında, özellikle kar-buzlu bölgelerden geçiliyor ise, lastik havalarını izin veriler sınırlar dahilinde en yüksek değerlere yakın tutmakta fayda var. Islak, karlı, buzlu zemin, lastiğin yol temasında ısınmasını azaltıp, ideal yol basınç değerlerine gelmesini önleyebilir.
Elbette kış lastiğini sadece kar-buz için düşünmüyorum ama şuan mevcut yazlık ladtiklerimin ıslak zemin performansı gayet iyi, o yüzden yağmurda sorunum yok. Bu arada Hakan bey dediğiniz gibi kışın soğuk havada lastikler ısınmayabiliyor ve yol basıncı düşebiliyor, yani lastik basıncı değil de lastiklerin yola basıncı düşebiliyor, bunun için ise lastik hava basıncını mümkün olan en yüksek değil en düşük değerlerde tutmamız gerekiyor.
Tam tersine Ersin Bey, bunu kesinlikle yapmanızı tavsiye etmem. Aksi takdirde aracın aquaplaning hızı önemli derecede düşer. Havası normalden daha az lastikte diş açıklıkları da azalacaktır.Lastik hava basıncı, sadece ve sadece, kum zeminde düşürülebilir ve kum zeminden çıkınca tekrar ideal değere getirilmelidir.
Ersin bey yazın ve kışın lastiklerin basınçları havanın soğumasından veya ısın asınmasından değişiklik gösterir,onun için mevsim geçişlerinde lastik basınçlarını kontrol ettirmemiz gerekmektedir,haricende 10 veya 15 günde bir bakmak yine faydalı olur.
Evet Ümit bey size katılıyorum, ben de aynısını dedim.Ümit bey siz de Hatay ilindesiniz, asıl benim soruma cevabınız nedir kışlık lastik almalı mıyım sizce?
Ersin bey Urfa ilimiz için kışlık lastiğe hiç gerek yok izleyeceğiniz rota üzerinde sadece Gaziantep ve kömürler mavkiinde kar olma ihtimali var oda otoyol olduğu için kesinlik gerek yok eğer eski yolu kullanacak olsaydınız Antep'ten çıkışta kefirdüzü mevkiinde buzlanma olabiliyordu ama oda çok eskilerde kaldı yani kışlık lastiğe hiç gerek yok. Ama lastikleriniz ölmüşse almayı düşünüyorsanız Goodyear EfficientGrip tavsiye ederim kış yaz su birikintisinde her şekilde güvenli olarak kullanabilirsiniz daha öncede 1.ayda Gaziantep seyahatim olmuştu ve araç 98 Şahin s di ve lastiklerim yazlık tipti hiçbir sıkıntı yaşamadım, şuanda ki aracımda Goodyear EfficientGrip 185/60/14 takılı yine buna da yeni almıştım ve yaklaşık 30000 km oldu ve yağmurda çamurda hatta karda kullandım hiçbir sıkıntı yaşatmadı su birikintisinde aşırı çekme hiç olmadı bir miktar direksiyona etkisi oluyor olmasında gayet normal sonuçta tek taraflı mukavemet oluyor,yakıt tasarrufu da cabası.
Ersin Bey, konu üzerinde durulması, diğer üyelerimiz için de bilgilendirici olmasını sağlayacaktır.Görselde verdiğiniz bilgiler kesinlikle doğru. Yalnız dış ve iç aşınma görselleri, lastiğin izin verilen minimum ve maksimum basınçları dışındaki değerleri ifade ediyor. Lastik hava basıncı kapı içlerinde bir sabit değil, araç yük durumuna göre aralık şeklinde verilir (çoğunlukla). Bu sayede, araç yükü arttığında, lastiğin yayılıp, çekişinde verimin düşmesini engellemek, araç yayalanmalarının etkilerini azaltmak ve lastiği dış etkenlere karşı korumaktır. örneğin Yaris;Lastik basıncı alt limite yakın olursa, lastik diş aralıklarının daha az olacağı ve dolayısı ile daha az su tahliyesi sağlayabileceği ve dolayısı ile nispeten düşük aquaplaning hızları anlamına gelir. Aquaplaning durumuna karşı ya da kar, buz yüzeyde, lastiğin yol ile temas alanını arttırmak, çekişi daha da çok düşürür, zaten kış lastikleri de bu mantığa göre şekillendirilirler (materyal özellikleri yanında). Lastik basıncını arttırmak, birim alana düşen dikey kuvveti (doğal kuvvet) arttıracak ve çekişe olumlu etkisi olacaktır.Ersin Bey, dikkat etmişsinizdir, bu bahsettiğim fenomenden dolayı ralli araçları karlı zemin için oldukça ince yapılı lastikler kullanırlar.
Kış lastiği sadece buz ve kar içinmi gerekli? Hayır.7 derece altında her zaman kış lastiği kullanımı gereklidir.Kuru ve ıslak yolda yaz lastiğine göre daha kısa fren mesafesi,konfor,daha az yakıt tüketimi sağlar.Su birikintilerinden hızlı geçtiğinizde araba daha az yana çeker.Kış lastiğinin içindeki hamur teknolojisi yaz lastiğinden çok daha yumuşaktır.Bu nedenle soğuk havalarda kar veya buz olmasın hiç önemli değil,daha az sertleşir ve hafif çukurlarda stabilize yollarda ve hatta düzgün yolda bile aracı fazla sarsmaz ve konforu hissedersiniz.Bu nedenle kış lastiği alın ve farkı görün derim.Nedense kış lastiği diyince kar ve buz akla geliyor.Ama bu konuda uzman tavsiyesi aldığınızda ve kullandığınızda bu düşünceler değişecektir.Mesaj Birleştirildi: Ocak 06, 2019, 12:54:43Corolla içinde daha önce (Michelin,Nokian,Continantel,Goodyear) kullanan birisi olarak yıllarca karda ve buzda kendime göre yaptığım testlerde en iyi sonucu Goodyear ultragrip7 den aldım.Şimdi 9'u çıktı.Şu an Nokian WD4 kullanıyorum ve dördüncü senesi Nokian'ın.İyi bir lastik ama yıllar itibarıyla kullandıkça kış performansı düşüyor.Size gözlem ve deneyimleri kısaca anlattım.Karar sizin.
bu kadar kısa km ve zaman için kışlık lastik almak çok gerekli değil diyorum,yolda buz olduktan sonra kışlık lastikte çaresiz olabiliyor,o zaman çivili lastik kullanılır.otoyoldan geleceğinize göre ,zaten çok hareketli yoldur,sorun olmadan gidip gelebilirsiniz,çok sert direksiyon hareketleri ve sert fren yapmayın,motor freni ile düşük vitesle sağ salim gider gelirsiniz.eğer adana da tufanbeyli,feke,aladağ gibi yerlere gidecekseniz o zaman durum değişir tabii..