Gönderen Konu: sorun ne olabilir...motor sesi arttı, kalkışlarda çekiş azaldı...  (Okunma sayısı 41092 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
merhaba değerli üstadlar... 97 sw xei  brc lpg sistemli corolla sahibiyim... aracımı çok seviyorum...  arabam 240.000 km de.
sorunum kısaca şu : son 15-20 gündür ilk kalkışlarda aynı hıza ulaşmak için sanki gaza daha fazla yüklenmem gerekiyormuş gibi geliyor bana ve motor sesinde bir artış varmış gibi geliyor, ve... ve ilk kalkışlarda anlık bir titreme oluyor... hızını aldıktan sonra canavar gibi gidiyor.
neden miş li mış lı konuşuyorum. çünkü eskisiyle fark çok az.. varla yok arası gibi. mesela babam da arabama biner haftada 1-2 kere. iyi şofördür ve mesleği de şoförlüktür. onun bile dikkatini çekmemiş. ama ben hergün bindiğimden farkı hissediyorum.

debriyaj balatasından şüpheleniyordum... dik rampada denedim, performans düşüklüğü olmadı... samsun'lu olan varsa stadyum-otogar arasındaki dik rampayı bilir. 2 km den fazla ve oldukça dik bir rampadır... deneme yapmak için rampaya 120 km hızla girdim, rampa bitene kadar devir de, hız da düşmedi, hatta yükseldi... ama sanki gaza daha çok yüklendim gibi geldi bana... tekrar aynı rampanın başına geldim. rampanın ortasında durup kalkış yaptım, rampa bitene kadar 5. vites ve 100 km ye yükseldim... ama dediğim gibi sanki gaza daha çok yüklendim normal halinden... düz yolda el frenini çekip birinci viteste kalkmaya çalıştım, araba yerinden oynamadı, sadece olduğu yerde kerkindi durdu... düz yolda önceden olduğu gibi 100 km sabit hızda 2800-2900 devirlerde devam ediyor... yani sabit hızda hız-devir endeksi aynı...
balatayı başka nasıl test edebilirim? ya da problem başka ne olabilir. hava-gaz-yağ filtrelerinde sorun olabilir mi? veya eksoza da mı baktırayım?
motordan subaplardan ve contalardan şüphelenmiyorum, çünkü 5-6  ay önce motorda tekleme nedeni ile motor komple açıldı, contalar ve subaplar değişti. değiştikten sonra da son 15-20 güne kadar hiç sıkıntı yoktu. 
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
benzin ve gazda durum nasıl, her ikisindede aynı sıkıntımı.
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Benzinli kullanımda da aynı sıkıntıyı hissediyor musunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
utanarak  :-[ ve üzülerek söyleyeyim ki, benzinde kullanmak hiç aklıma gelmedi... hemen deneyip sizlere sonucu aktarıcam...
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
birde senin bu araç 96 mı 97 mi ?
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
birde senin bu araç 96 mı 97 mi ?

pardon, yanlışlıkla 97 yazmışım  :D  :D ... araç 96 model, 1600 cc... iletilerimin altında çıkan profil imzamda da 96 model olduğu yazıyor zaten...

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 17, 2014, 12:27:24
evet, benzinde de denedim geldim hemen... aynı sorun benzin çalışırken de var... 
ayrıca debriyaj balatasına bir iki test daha uyguladım bu arada... yokuş yukarı pati çekerek kalkmayı denedim, kalkıyor pati çekerek araba.. yokuş aşağı da arabayı park ettim. motoru durdurdum, vitesi bire attım el frenini de indirdi... çok dik yokuşta 3-4 saniye arayla 10-15 cm kaydı araba.. daha az meyilli yokuşta bir iki kere çok az kayıp durdu ve daha da kaymadı...
şu anektodu da vereyim. arabanın yakıt tüketiminde herhangi bir artış yok..
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
bu araç nekadar zamandır ,sizde baskıyı hiç değiştirdinmi?
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Kesinlikle egzosa baktıron arabanın egzosta tıkalı olabilir o etkiliyor mptorun sesi de artıyor.arabanın Susturcusu dolmuştu araba borazan gibi bağırıyordu 120de arabanın içinde durulmuyordu. Egsozcuya gösterdim manifoldda kaçak var susturucu dolmuş dedi değiştirdik.. benim arabamın çekici çok kötüydü 120den sonra araba gitmiyordu rölanti çubuğu ok gibi ama yakıt içiyordu. Ben subab ayarına ihtimal vermedim. Subab çıktı yine ayarlattık. Kalkışlarla ilgili baskı balata da motor sesini artırır dediler.benimkide 6 ay önce motor açıkken bitik dediler hala kullanıyom ustalar sorun yok diyorlar binende sorun yok diyor. Sorun sanki baskı balatasizinki.Artık kolay gelsin size
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
bu araç nekadar zamandır ,sizde baskıyı hiç değiştirdinmi?

bir ay sonra iki sene olacak arabayı alalı... baskıyı arabayı aldıktan sonra değiştirdik. 1,5 sene felan olmuştur. değiştirdik dediğim, abim ön takımları yaptırmak için götürdüğünde "baskıyı da değiştirttim, eskimişti" demişti. o zamanlar ilk defa arabam olduğundan baskı değişmiş değişmemiş pek anlamıyordum...
 ayda ortalama 1000 km yapıyor araç... agresif kullanma kesinlikle yok. 110 km üzerine kolay kolay çıkmam, ani kalkışlar ani frenler yapmam...

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 17, 2014, 13:02:40
Kesinlikle egzosa baktıron arabanın egzosta tıkalı olabilir o etkiliyor mptorun sesi de artıyor.arabanın Susturcusu dolmuştu araba borazan gibi bağırıyordu 120de arabanın içinde durulmuyordu. Egsozcuya gösterdim manifoldda kaçak var susturucu dolmuş dedi değiştirdik.. benim arabamın çekici çok kötüydü 120den sonra araba gitmiyordu rölanti çubuğu ok gibi ama yakıt içiyordu. Ben subab ayarına ihtimal vermedim. Subab çıktı yine ayarlattık. Kalkışlarla ilgili baskı balata da motor sesini artırır dediler.benimkide 6 ay önce motor açıkken bitik dediler hala kullanıyom ustalar sorun yok diyorlar binende sorun yok diyor. Sorun sanki baskı balatasizinki.Artık kolay gelsin size

hocam, yalnız şunu tekrardan belirteyim... benim arabada yakıt tüketiminde bir artış sözkonusu değil. aynı şekilde yakıt tüketimi devam ediyor... uzun süreli çekişte de sorun yok... 140 a kadar çıktım, hız artmaya da devam ediyordu... sorun sadece ilk kalkışlarda çekiş düşüklüğü ve motor sesi artışı...
eksoza da baktırıcam tabii ki... önce buradaki üzradların önerilerini alayım dedim. sanayiye gidicem... filtrelerine, eksozuna baktırıcam... olmadı ondan sonra da baskıya baktırıcam...
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Öncelikle bu durum sadece bir algı mı, gerçekten farklılık var mı emin olmak lazım.
 Ondan sonra aracın genel bakımları ve bunda kullanılan malzeme kalitesine bakmak lazım. Kalitesiz ya da pis bir filtre de söylenen durumda etkilidir.
 Baskı-balatayı test edeceğim diye boşuna yıpratmayın. Hafif rampa çıkışı olan yerde, en yüksrk viteste, 50-60km/s gibi hız ile giderken gaza basın. Devir hızla yükseliyor ancak hız aynı oranda artmıyorsa o zaman balatadan şüphelenin.
 Bence de egzoz sistemi, manifold ve susturucular kontrol edilebilir. Ayrıca hepsinden önce yakıtınızın kalitesinden emin olun.

Bu arada mevsim ve hava şartlarına göre de araç performansları belli oranda etkilenir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Bir sebepte bujiler, buji kabloları ve ateşleme sistemi olabilir. Bu arada egsozdan da olabilir gayet mantıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Öncelikle bu durum sadece bir algı mı, gerçekten farklılık var mı emin olmak lazım.
 Ondan sonra aracın genel bakımları ve bunda kullanılan malzeme kalitesine bakmak lazım. Kalitesiz ya da pis bir filtre de söylenen durumda etkilidir.
 Baskı-balatayı test edeceğim diye boşuna yıpratmayın. Hafif rampa çıkışı olan yerde, en yüksrk viteste, 50-60km/s gibi hız ile giderken gaza basın. Devir hızla yükseliyor ancak hız aynı oranda artmıyorsa o zaman balatadan şüphelenin.
 Bence de egzoz sistemi, manifold ve susturucular kontrol edilebilir. Ayrıca hepsinden önce yakıtınızın kalitesinden emin olun.

Bu arada mevsim ve hava şartlarına göre de araç performansları belli oranda etkilenir.

öncelikle ilginizden dolayı teşekkürler...
algı olacağını sanmıyorum... çekişteki düşüklük algı oldu diyelim ama motor sesindeki artış algı olamayacak kadar bariz... yakıt kalitesi konusuna gelince, sürekli yakıt aldığım yerden değil de farkıl yerlerden de aldım gazı. durum aynı... hava şartları deyince, evet samsun'da son 15-20 gündür kızdırdı hava iyice. ondan olabilir mi acaba?
ben en iyisi ince filtreleri ve sonra da egsozu bir baktırayım...


Mesaj Birleştirildi: Temmuz 17, 2014, 14:14:50
Bir sebepte bujiler, buji kabloları ve ateşleme sistemi olabilir. Bu arada egsozdan da olabilir gayet mantıklı.

bujiler ve buji kabloları komple yenilenmişti 5-6 ay önceki motor tamirinde... ayrıca bujilerden birinde ateşleme olmadığında motor tekleme ve sarsıntı yapmaz mı?
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '96
  • 11 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Bende 96 xei 1.6 var hemen hemen aynı sorun var bende bir zamandır baskı balatadan şüpheleniyorum. Ama aracı kendimce test ediyorum bir şey yok devirle hız orantılı artıyor. 4.viteste 100Km/h hızdan sonra araba beni birak ben daha gitmem diyor resmen sonra tabi 5. vites oda 120 km gelince devir yükselmesi baya ağırlaşıyor. Geçenlerde bujileri değiştirdim ama pek bir şey değişmedi . ateşleme elemanları kontrol ettirmeyi düşünüyorum. bir de egzost ta da baktırırım gitmişken ama bence motor la alakalı gibi geliyor bu sorun .Çünkü ben hızlan mada ve kalkışta hiç problem yaşamıyorum. ok gibi fırlıyor yerinden .belli viteslerde belli devirler gelince artık gitmicem diyor resmen ... iyi düşünmek lazım bu konuda ...
FOREVER.  Corolla XEI 96     km.88000

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
... ayrıca bujilerden birinde ateşleme olmadığında motor tekleme ve sarsıntı yapmaz mı?

Şayet kablolar ve sistem eskidi ise ki özellikle bujiler ateşlemenin daha güçsüz yapılmasına sebep olur. Bu sebeptendir ki istisnai bazı motor tiplerinde her yanma odasına bir yerine iki buji konulur. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
sesi artı derken,rölantideki  sesindenmi bahsediyorsun? baskının bukadar zamanda biteceğini pek sanmıyorum. dik bir rampada denedim demişsin, eğer tahmin ettiğim kadar dik ise, aracın çekişi, gayet iyi. yanlız beşinci vitesi, rampada biraz erken atmışsın gibi, bence bu araç beşinci vitesi (rampada) yüz km hızı geçtikten sonra ister. 96 xei iki yıl bindim bu araca, gayettte bakımlıydı, bu araç 105 hp dir, (bu bir tahmin sadece), bence sen başka bir efsaneyle kıyaslıyorsun gibime geldi  :) efsanelerin hepsi bir değil bundan emin ol. mesala şu benim profil de ki  araç, 99 xei 114 hp. bir önceki aracıma göre farklı, bunu ençok rampada hissediyorum. motor sesini, eğer motorda yapılan tamirden dolayı sıkıntı çıkmadıysa, avans ayarından motor sesi minimuma indirilebilir.
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Bir de iftar sonrası havalar serinleyince deneyin. Aynı olacak mı?
Bu durum bende de oluyor öğlen sıcağında araba gitmiyor gibi geliyor, ama akşam serinliğinde azıcık dokunmamla hızlanıyor rahatça. :)
Ben havalardan diyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Bir de iftar sonrası havalar serinleyince deneyin. Aynı olacak mı?
Bu durum bende de oluyor öğlen sıcağında araba gitmiyor gibi geliyor, ama akşam serinliğinde azıcık dokunmamla hızlanıyor rahatça. :)
Ben havalardan diyorum.
Bunun nedeni sıcak havada yeterli miktarda oksijen olmadığı içib istenilen yanmanın sağlanamamış olması olabilir.

Yine de çok uçuk bir fark olmamalı bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Bunun nedeni sıcak havada yeterli miktarda oksijen olmadığı içib istenilen yanmanın sağlanamamış olması olabilir.

Yine de çok uçuk bir fark olmamalı bence.

Hava sıcaklığından dolayı genleşmiş havada serin havaya oranla aynı hacimsel debideki oksijen oranının azlığı, ve bunun yanında yüksek hava giriş sıcaklığının motorun veriminin düşürmesi.
Tabiki de çok uçuk farklar olmaz, olmamalı. Motorlar her türlü hava iklimine göre tasarlanıyor çünkü.
Ama aracını az çok tanıyan gece sakince güzel kullanırkenki rahat hızlanmasını, öğle sıcağında da birazcık daha sesli ve nazlı hızlandığını, aynı hızlanmayı tutturmak için birazcık fazla gaza basmak gerektiğini algılayabilir. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Hava sıcaklığından dolayı genleşmiş havada serin havaya oranla aynı hacimsel debideki oksijen oranının azlığı, ve bunun yanında yüksek hava giriş sıcaklığının motorun veriminin düşürmesi.
Tabiki de çok uçuk farklar olmaz, olmamalı. Motorlar her türlü hava iklimine göre tasarlanıyor çünkü.
Ama aracını az çok tanıyan gece sakince güzel kullanırkenki rahat hızlanmasını, öğle sıcağında da birazcık daha sesli ve nazlı hızlandığını, aynı hızlanmayı tutturmak için birazcık fazla gaza basmak gerektiğini algılayabilir. :)
Elbette.

Öğle sıcağınca motor sanki beni zorlama sıcaktan bunaldım demek istiyor. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
öncelikle ilgilenen ve cevap yazma zahmetinde bulunan tüm efsanecilere teşekkür ederim...
efendim, dayanamayıp dün götürdüm arabayı sanayiye. daha önce de hizmet aldığım ve çok memnun kaldığım bir tamirhane var. oraya götürdüm... sanırım herkes memnun ki diğer bazı iş yerleri oturmuş sinek avlarken, bunların dükkanı her zaman dolu ve sıra oluyor...
+++

ustaya bütün sıkıntılarımı hissettiklerimi anlattım, baskıdan şüpheleniyorum felan dedim... hemen bir test sürüşü yapalım dedi. çıktık biraz dolaştık, 10-15 dakika kadar kullandı arabayı... o kullanırken ben bir taraftan anlatıyorum... araba işlerinden pek anlamadığım için dolaylı dolaylı anlatıyorum tabi...
+++
sonra geldik gene işyerine... görebildiğim kadarıyla balatanda sıkıntı yok dedi... ama araba gaza çok geç tepki veriyor, geç topluyor kendini dedi. gaza yüklenince ileri atması lazım kendini ded... sorun motordan bence dedi... önce hava filtrelere, eksoza bakalım dedi, ama bence bunda sente atlaması var dedi. avansına da bakalım dedi. kelebek ayarına da bakmamız lazım özellikle dedi...
+++
hava filtresine baktı, tertemiz dedi. sonra beraber eksozcuya gittik... eksozcuda baktı etti, çalıştırdı gaza bastı altına girdi felan... abi eksozda hiç sıkıntı yok, tıkanma yok dedi. ama araba çiğ yakıt atıyor dedi.
bunun üzerine sen sabah gel arabayı bırak dedi. motoru soğutup önce bujileri denemeyle işlemlere başlarız dedi. sonra sentesine, avansına, kelebeğine bakarız dedi... sonrası Allah Kerim...
gün içinde gelişmeleri size aktarmaya devam edicem.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+