0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Asıl benim korkum FocusII'de olan olayın olması.Biliyorsunuz ondada 1,6 dizel CVT vardı ve çok büyük sorunlar çıkmıştı.Bundada böyle sorunlar olmaz ise çok iyi iş çıkartır.
O bana Ford'un beceriksizliği gibi gelmişti abi, ama teknik anlamda dizel-cvt ilişkisine çok da hakim değilim...Bekleyelim be görelim
çok güzel bi tasarım olmuş çok güncel duruyor artık teknolojiye uymuş 1750 devirde 320 Nm tork üretiyormuş Cvt de bi sıkıntı yaşamaz gibi. çünkü dizelin mantığına uygun,düşük devirde yüksek güç üretecek. denildiği gibi zincirli yapıdaysa ömrü iyi olabilir. Nissan dayısı oğlu Toyota gibi bi tasarım yapmıştır şanzumanda konforuda mükemmel olur ama o tanıtım videosunda otomatik daha çok yakar dedi galiba doğru mu anladım? CVT daha az yakar diye biliyoruz yanlış mı ?
Cvt şanzımanlar viskos kavrama olduğu için manuel ve otomatikleştirilmiş manuellere göre bir miktar fazla yakar . Fakat viskos kavramanın da avantajı baskı balata derdi olmamasıdır . Kısaca düzgün kullanıldığında aracın ömrü boyunca şanzıman da yağ değişimi hariç hiç bir masraf yapılmaz.
Kardeşim corolladaki viskos sistem ve viskos sistemler kuru kavramaya göre her zaman daha fazla yakarlar . Dediğin gibi corolla cvt nin avantajını kullanarak az yakıyor .
yeni testettim araba yerinden kalkmıyor, manuel moda aldım yine devrini bulmadan vites geçmiyor, veya vitesi düşmüyor , çok esnek yolda tutmak zor, dalgalanma yapıyor. 10 üzerinden 6
...devrini bulmadan vites geçmiyor, veya vitesi düşmüyor , çok esnek yolda tutmak zor, dalgalanma yapıyor
Zaten devrini bulmadan geçmemesi istenmez mi?Esnek ve dalgalanmayı daha çok açabilirseniz faydalı olabilir.
Tiviçi yâni. [emoji14] Benim anladığım küçük manevralarda bile araç hemen yön değiştiriyor. Esnek derken bu kast edilmiş