Gönderen Konu: Nissan X-Trail 1,6 dizel  (Okunma sayısı 8424 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Nissan X-Trail 1,6 dizel
« : Temmuz 06, 2014, 11:16:12 »
[attach=1]
Ağustos ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan model sınıfında ilk kez sunulan gelişmiş teknolojiler; yeni nesil Nissan X-Tronic Otomatik Şanzıman ve 1.6 Dizel Motor ile SUV segmentini yeniden tanımlayacak. Nissan, global pazarlarda ve Türkiye’de kanıtlamış olduğu segment liderliklerini, yeniden tasarlanmış olan X-Trail ile kuvvetlendiriyor. Baştan sona yeniden tasarlanan X-Trail pratik kullanım sunan özellikleri ile öne çıkıyor. Aracın fiyatı ise 98 bin 900 TL’den başlayacak.

Gösterişli ve stil sahibi çizgilerin birleşiminden ortaya çıkan güçlü görünümü ile yeni X-Trail sıradan SUV araçların bulunduğu bu segmente yeni standartlar getirerek tasarımda çıtayı yükseltiyor. Bir önceki X-TRAIL modelinde bulunan köşeli yapıdan ayrılarak daha yumuşak bir tasarımın da arazi kabiliyetlerinden ödün vermeden sunulabileceğini kanıtlayan araç yeni nesil SUV tasarımında öncü olmayı hedefliyor.
Eski nesle göre yeni X-Trail boy olarak 17mm ve aks aralığı olarak 76mm daha uzun tasarlanmış. Böylece iç mekanda daha fazla yaşam alanı sunuyor. Ayrıca yeni model 300 mm daha geniş ve 5 mm daha alçak yapıda tasarlanmasına rağmen zemin yüksekliğinden ödün verilmeden 210 mm olan ölçü korunabilmiş.  Yeni X-Trail eskisine kıyasla 90 kg daha hafif. Fakat ana yapısında yüzde 50 yüksek dayanımlı çelik malzeme kullanımına yer verilmiş.


X-Trail’de yeni teknolojiler sunulacak. Araç; Akıllı Park Sistemi ve Çevre Görüş Sistemi ile park alanının uygunluğunu otomatik olarak ölçerek direksiyona müdahalesine gerek kalmadan otomatik olarak park ediyor. Çevre Görüş Sistemi, gelişmiş resim işleme teknolojisi ile sürücüye ‘kuşbakışı’ bir görünüm sunuyor. Yeni X-Trail’de Nissan Güvenlik Kalkanı sıfır kaza vizyonuna paralel olarak sürücü ve yolcuların güvenliğini artırmak için dizayn edilen bir dizi özellik içeriyor. Bunlar arasında; Hareketli Nesne Algılama Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Yorgunluk Algılama Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Otomatik Uzun Far Asistanı, Akıllı Park Asistanı bulunuyor.
Araç gücünü yeni nesil 1.6 litre 130 PS’lik güçlü ancak tutumlu olan dizel motordan alıyor. Bu güç aynı şekilde Nissan’ın yeni nesil All Mode 4x4-i teknolojisi ile yere aktarılacak. Yeni X-Trail’de 6 ileri manuel düz vites ve yeni X-tronic otomatik vites şanzıman seçeneği bulunuyor.

O bir 4x4
Yeni X-Trail modelinde, gelişmiş dört çekerli sürüş sistemi All Mode 4x4-i yer alıyor. Orta konsoldaki döner bir düğmeyle kontrol edilen sistem, iki çekiş, Auto veya sürekli dört çekiş sunan Lock modlarını sunuyor. ‘Varsayılan’ Auto modunda sistem, teker dönüşünü ve saatte 80 km’ye kadar hızlarda gerektiğinde çekişi ön ve arka akslara dağıtmak için sürekli olarak gaz açıklığını, motor hızını ve çekişi takip ediyor.
Nissan’ın motor boyutlarını küçültme yaklaşımına paralel olarak yeni X-Trail’de yer alan 320 Nm çekiş üreten dört silindirli dCi 130 motor hem daha verimli hem de daha çevre dostu. Manuel vites seçeneğinde CO2 emisyonu 129g/km iken Nissan’ın gelişmiş X-tronic otomatik vitesli versiyonunda 135g/km. Nissan'ın All Mode 4x4-i şanzımanıyla donatılmış versiyonlarda ise emisyon değeri 139g/km.

Alıntı: http://www.posta.com.tr/yasam/otomobil/HaberDetay/Yeni-Nissan-X-Trail-Turkiye-de--Iste-ilk-surus-izlenimimiz%E2%80%A6.htm?ArticleID=232150

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Nissan X-Trail 1,6 dizel
« : Temmuz 06, 2014, 11:16:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2014, 11:56:07 »
Yahu bu nissana bi haller oluyor...
Son çıkan kaşkayi de çok güzeldi, bu da harika duruyor...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2014, 12:03:31 »
Asıl benim korkum FocusII'de olan olayın olması.
Biliyorsunuz ondada 1,6 dizel CVT vardı ve çok büyük sorunlar çıkmıştı.

Bundada böyle sorunlar olmaz ise çok iyi iş çıkartır.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #3 : Temmuz 06, 2014, 12:12:15 »
Nissanın Anlaşmalı olduğu1.6 dizel renaultun 132bygri yere göğe sığdıramıyorlar. F1 renault mühendisleri tarafından üretilmş mercedes dizel seçenwği için anlaşmış üstelik 1.5 dciden daha yüksek performans ve daha az yakıt tüketimi olduğunu söyleniyor. Böyle bir 4×4 için üstüne yakıt ve performansın olması bu suv sınıfı aracı ucurur. Fiyatta makul.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #4 : Temmuz 06, 2014, 12:43:51 »
Asıl benim korkum FocusII'de olan olayın olması.
Biliyorsunuz ondada 1,6 dizel CVT vardı ve çok büyük sorunlar çıkmıştı.

Bundada böyle sorunlar olmaz ise çok iyi iş çıkartır.
O bana Ford'un beceriksizliği gibi gelmişti abi, ama teknik anlamda dizel-cvt ilişkisine çok da hakim değilim...
Bekleyelim be görelim :)
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #5 : Temmuz 06, 2014, 18:49:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2014, 18:53:47 »
O bana Ford'un beceriksizliği gibi gelmişti abi, ama teknik anlamda dizel-cvt ilişkisine çok da hakim değilim...
Bekleyelim be görelim :)
O konuda Ford hata yapmıştı.

Zincirli CVT kullanmak yerine kayışlı olanı kullandıkları için şanzıman dizelin yüksek torkunu kaldıramıyordu.

Mesela Audi'lerde de dizel CVT var ama zincirli tip olduğundan ciddi sıkıntıları yok diye biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2014, 18:55:13 »
Bu arada aracın tasarımı iğrenç. Spy fotolardaki gibi ortaya karışık anlamsız birşey çıkmış ortaya.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #8 : Temmuz 06, 2014, 20:40:37 »
çok güzel bi tasarım olmuş çok güncel duruyor artık teknolojiye uymuş :)

1750 devirde 320 Nm tork üretiyormuş Cvt de bi sıkıntı yaşamaz gibi. çünkü dizelin mantığına uygun,düşük devirde yüksek güç üretecek. denildiği gibi zincirli yapıdaysa ömrü iyi olabilir. Nissan dayısı oğlu Toyota gibi bi tasarım yapmıştır şanzumanda :) konforuda mükemmel olur ama o tanıtım videosunda otomatik daha çok yakar dedi galiba doğru mu anladım? CVT daha az yakar diye biliyoruz yanlış mı ?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #9 : Temmuz 06, 2014, 21:14:42 »
çok güzel bi tasarım olmuş çok güncel duruyor artık teknolojiye uymuş :)

1750 devirde 320 Nm tork üretiyormuş Cvt de bi sıkıntı yaşamaz gibi. çünkü dizelin mantığına uygun,düşük devirde yüksek güç üretecek. denildiği gibi zincirli yapıdaysa ömrü iyi olabilir. Nissan dayısı oğlu Toyota gibi bi tasarım yapmıştır şanzumanda :) konforuda mükemmel olur ama o tanıtım videosunda otomatik daha çok yakar dedi galiba doğru mu anladım? CVT daha az yakar diye biliyoruz yanlış mı ?

Cvt şanzımanlar viskos kavrama olduğu için manuel ve otomatikleştirilmiş manuellere göre bir miktar fazla yakar . Fakat viskos kavramanın da avantajı baskı balata derdi olmamasıdır . Kısaca düzgün kullanıldığında aracın ömrü boyunca şanzıman da yağ değişimi hariç hiç bir masraf yapılmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #10 : Temmuz 08, 2014, 20:00:49 »
guzel olmus

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #11 : Temmuz 09, 2014, 16:49:05 »
Yakından bakmak lazım ama hoş duruyor. Bu segmentte en iyi arazi performansına sahip araçlardan tekiydi bu model zaten. Muhtemelen yine iyi olur ama Cvt 4x4 de olur mu, ya da 4 çekerde nasıl bir otomatik kullanırlar o da ayrı konu. İç görünüm nasıl acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #12 : Temmuz 09, 2014, 17:07:38 »
Cvt şanzımanlar viskos kavrama olduğu için manuel ve otomatikleştirilmiş manuellere göre bir miktar fazla yakar . Fakat viskos kavramanın da avantajı baskı balata derdi olmamasıdır . Kısaca düzgün kullanıldığında aracın ömrü boyunca şanzıman da yağ değişimi hariç hiç bir masraf yapılmaz.

corolladaki viskos sistem olarak biliyorum ama kesin değil bilgim
yakıtı manuele göre daha az,çünkü CVT de kademe yok, kademesiz bir şanzıman



intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #13 : Temmuz 09, 2014, 18:01:35 »
Kardeşim corolladaki viskos sistem ve viskos sistemler kuru kavramaya göre her zaman daha fazla yakarlar . Dediğin gibi corolla cvt nin avantajını kullanarak az yakıyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #14 : Temmuz 09, 2014, 19:13:04 »
Kardeşim corolladaki viskos sistem ve viskos sistemler kuru kavramaya göre her zaman daha fazla yakarlar . Dediğin gibi corolla cvt nin avantajını kullanarak az yakıyor .

doğru biliyormuşum. demek istediğim ise ; X-Trail CVT kullanıyor , o zaman buda az yakar. CVT az yakan bir şanzıman. ağırlık olarakta çok fazla bir ağırlığı yok.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #15 : Eylül 07, 2014, 21:29:05 »
yeni testettim araba yerinden kalkmıyor, manuel moda aldım yine devrini bulmadan vites geçmiyor, veya vitesi düşmüyor , çok esnek yolda tutmak zor, dalgalanma yapıyor. 10 üzerinden 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #16 : Eylül 07, 2014, 21:32:08 »
yeni testettim araba yerinden kalkmıyor, manuel moda aldım yine devrini bulmadan vites geçmiyor, veya vitesi düşmüyor , çok esnek yolda tutmak zor, dalgalanma yapıyor. 10 üzerinden 6
1.6 DCI'dan bahsetmiyorsunuz galiba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #17 : Eylül 08, 2014, 15:24:39 »
...devrini bulmadan vites geçmiyor, veya vitesi düşmüyor , çok esnek yolda tutmak zor, dalgalanma yapıyor
Zaten devrini bulmadan geçmemesi istenmez mi?
Esnek ve dalgalanmayı daha çok açabilirseniz faydalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #18 : Eylül 08, 2014, 15:29:59 »
Zaten devrini bulmadan geçmemesi istenmez mi?
Esnek ve dalgalanmayı daha çok açabilirseniz faydalı olabilir.
Tiviçi yâni. [emoji14]

Benim anladığım küçük manevralarda bile araç hemen yön değiştiriyor. Esnek derken bu kast edilmiş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Nissan X-Trail 1,6 dizel
« Yanıtla #19 : Eylül 08, 2014, 15:46:13 »
Tiviçi yâni. [emoji14]

Benim anladığım küçük manevralarda bile araç hemen yön değiştiriyor. Esnek derken bu kast edilmiş
Yine de tam neyin kastedildiğinin açılması lazım.

 Arazi ya da yol lastiklerine göre araçların karakteri çok değişebilir.