Gönderen Konu: mmt debriyaj balatası sorunu  (Okunma sayısı 7915 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #20 : Haziran 25, 2014, 16:20:12 »
Hemen hemen iki debriyaj degisiminden birinde bozulabiliyor, bozulma sebebi cogunlukla kalibrasyonsuzluk yada yanlis kalibrasyon olabiliyor.
Anladım abi bilgi için teşekkürler.2.000 tl gibi bi fiyati varmış galiba.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #20 : Haziran 25, 2014, 16:20:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '05
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #21 : Haziran 25, 2014, 16:26:14 »
bu aktüator yanlış hatırlamıyorsam 1300 civarıydı ekim ayı gibi.nekadar zamlanmış

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #22 : Haziran 25, 2014, 17:28:15 »
bu aktüator yanlış hatırlamıyorsam 1300 civarıydı ekim ayı gibi.nekadar zamlanmış
Yetkili serviste çalışan arkadaşım demişti bana da.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #23 : Haziran 25, 2014, 21:38:24 »
Arkadaşlar 6 ileri MM-T icin aktuator problemli degil zira yukun bir cogunu hidrolik basincli rulman aliyor.

5 ileri MM-T sisteminde de (aktuator farkli) aktuatorun arizalanan kismi yani motoru ayri temin edilebiliyor ve takribi 450 lira civarlarinda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #24 : Temmuz 01, 2014, 23:07:07 »
kalibrasyon diye bişi yok aslında.replace yani parçaları değiştirme adı altında arabayı kandırıyoruz.bizzat ben kalibrasyon yapıorum.şayet balata azalmışssa kalibre olmuyor kısa sürede eski haline dönüyor.balata bitikse orijinal servisten alınmalı.yoksa sıkıntı çıkarıyor....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #25 : Temmuz 01, 2014, 23:15:41 »
kalibrasyon diye bişi yok aslında.replace yani parçaları değiştirme adı altında arabayı kandırıyoruz.bizzat ben kalibrasyon yapıorum.şayet balata azalmışssa kalibre olmuyor kısa sürede eski haline dönüyor.balata bitikse orijinal servisten alınmalı.yoksa sıkıntı çıkarıyor....

5 viteslerde kalibrasyon diye birşey var.
Techstreamda girdiginizde debriyaj pozisyon ayarı veya parça değişimi şeklinde iki menü çıkıyor.

Ama 6 viteslerde aynı menüde debriyaj ayarı çıkmıyor çünkü ihtiyaç yok.
Ama yine parça değişimi için kalibrasyon (öğretme işlemi) yapılıyor.
Ayrıca 6 viteslerde bu işlem yapılmasada kendisi çok kısa sürede bunu öğrenecektir. (bazı parçalar hariç)
Yeter ki onlardada hava alma işlemi düzgün yapılsın.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #26 : Temmuz 01, 2014, 23:36:39 »
techstreamde debriyaj ayırma işlemi var.1. menü 2. menü de de öğrenme öğretme var.aslında yeni parçayı tak ben bi bakayım sonra ecu ya öğretirim diyor.techsteam 9.00 da bu menü de kayboldu.yerine tek tek tüm parçaları seçip yapıyosun.balatanın kalınlığını ölç ve debriyaja o kadar bas ı öğretiyoruz bi nevi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #27 : Temmuz 02, 2014, 09:25:53 »
sabit hızı o yüzden söylemiştim,normalde anlaşılması zor oluyor ama sabit hızda devirlerde oynama oluyor.birde bitmeye yakın baskıyı kalibre yapmak riskli.yaparsanız orada değiştirme riski doğuyor.sizin araç kaç yaşında dizel-benzin ne olduğunu bilmiyorum.4/5 yaşında ve şehiriçi çok kullanım olduysa balata bitmeye yaklaşmış olabilir.gerçi yetkili servis bana 120.000 de değişmesi gerek dedi.ben 14000km daha kullandım.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 08, 2014, 14:49:17
1000tl yapılan yerlerde yetkili servisin kullandığı baskı kullanılmıyor,600/700tl lik Aisin kullanıyorlar, 300/400tl işçilik oluyor.fakat orjinal fiyatı 1100tl civari.özel serviste 1400tl ye şansıman yağı dahil yaptırırsınız,yetkili serviste 2000tl yi bulur.

Benim arabam 2009 d4d mmt. 143.000'de idi adığımda. aynı sizin sorunlarınızı yaşadım. Bodruma gideceğim için, özellikle denizli muğla arasını riske atamadım. Balata dediğiniz şey bir anda bitebilir. pejo 306 ile cinnahta yolda kaldım. araba ileri gitmiyordu. O yüzden baskı balata çok önemli. Ankara Toyanda 1700 TL'ye değiştirdim. Geçmiş olsun. Ama üzülmeyin en az 100.000 km daha yaparsınız ve şanzumanda başka sorun yaşamazsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '06
  • 65 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #28 : Temmuz 02, 2014, 09:58:10 »
Konu  açılmışken 2006 dizel mmt 129,000km corollamda benzer sorun var.

Örneğin 5 nci vites 90km sabit hızda giderken gaza yüklendiğimde devir saati yükseliyor araba bağırıyor fakat hızlanma daha sonra gerçekleşiyor.

ayrıca devir saati gaz ayagımda sabit basılı oldugu halde yükselip alçalıyor.

sıkıntı baskı balata diye tahimin ediyorum. ?

Bu konuda ki fiyatları görünce gözüm korkmadı değil 2000 tl lerden bahsedilmiş

2006 mmt içinde bu fiyatlar geçerlimidir. Yoksa modelden dolayı daha düşük olma ihtimali varmıdır.
1-Fiat Marea Liberty 1,6  2004
2-Opel Corsa Essentia 1,2 2011
3-Tofaş Şahin 1,6  2000  :)
4-Corolla 1,4 D-4D MMT 2006

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #29 : Ağustos 11, 2014, 16:44:15 »
Ankara toyan plaza : 1723 TL (indirimli hali buymuş  :-\ )
"Beni suçlayabilirsiniz, sorun değil: tarih beni aklayacaktır"  Fidel Castro

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #30 : Ağustos 11, 2014, 23:18:09 »
Konu  açılmışken 2006 dizel mmt 129,000km corollamda benzer sorun var.

Örneğin 5 nci vites 90km sabit hızda giderken gaza yüklendiğimde devir saati yükseliyor araba bağırıyor fakat hızlanma daha sonra gerçekleşiyor.

ayrıca devir saati gaz ayagımda sabit basılı oldugu halde yükselip alçalıyor.

sıkıntı baskı balata diye tahimin ediyorum. ?

Bu konuda ki fiyatları görünce gözüm korkmadı değil 2000 tl lerden bahsedilmiş

2006 mmt içinde bu fiyatlar geçerlimidir. Yoksa modelden dolayı daha düşük olma ihtimali varmıdır.
Debriyaj setinin yaninda, aktuator motorunu da goz onunde bulundurmalisiniz, araciniz 5 iler oldugundan Aisin tavsiye etmiyorum Orijinal Toyota kutulu debriyaj setini Istanbulda iscilik dahil 1100-1200TL civarina degistirtebilirsiniz.Aktuator motoru arizali cikarsa ek olarak 400 lira daha masrafiniz olur.Aisin KT-320 kullanilirsa kalibrasyon kaybi sorunu ile karsilasabilirsiniz.
Ankara toyan plaza : 1723 TL (indirimli hali buymuş  :-\ )
Ankaradasiniz sanirim, Yeni Dortnal Sadik ustadan fiyat alabilirsiniz Araciniz 6 ileri oldugundan Aisin marka aftermarket debriaj seti de kullanabilirsiniz, Aisin debriyaj seti ile iscilik dahil 1000TL civarina sorununuz cozulebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '06
  • 65 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #31 : Ağustos 16, 2014, 08:31:07 »
Debriyaj setinin yaninda, aktuator motorunu da goz onunde bulundurmalisiniz, araciniz 5 iler oldugundan Aisin tavsiye etmiyorum Orijinal Toyota kutulu debriyaj setini Istanbulda iscilik dahil 1100-1200TL civarina degistirtebilirsiniz.Aktuator motoru arizali cikarsa ek olarak 400 lira daha masrafiniz olur.Aisin KT-320 kullanilirsa kalibrasyon kaybi sorunu ile karsilasabilirsiniz.

ufuk hocam peki hangi marka set tavsiye ediyorsunuz.?
Sadece setin fiyatı hakkında malumatınız varsa yardımcı olursanız sevinirim.


1-Fiat Marea Liberty 1,6  2004
2-Opel Corsa Essentia 1,2 2011
3-Tofaş Şahin 1,6  2000  :)
4-Corolla 1,4 D-4D MMT 2006

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #32 : Ağustos 16, 2014, 17:02:08 »
ufuk hocam peki hangi marka set tavsiye ediyorsunuz.?
Sadece setin fiyatı hakkında malumatınız varsa yardımcı olursanız sevinirim.
5 ileri MM-T'lere su an sadece orijinal Toyota kutulu urunu tavsiye edebiliyoruz, baski+balata+bilya fiyati 850TL (servis fiyati 1100 liranin uzerinde).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #33 : Ağustos 16, 2014, 19:06:15 »
5 ileri MM-T'lere su an sadece orijinal Toyota kutulu urunu tavsiye edebiliyoruz, baski+balata+bilya fiyati 850TL (servis fiyati 1100 liranin uzerinde).
Sizin fiyatlar bayağı uygun hakikaten. Buradaki serviste dedikleriniz 1700 TL.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #34 : Ağustos 16, 2014, 20:06:47 »
Sizin fiyatlar bayağı uygun hakikaten. Buradaki serviste dedikleriniz 1700 TL.
Zaten amacimiz bu :) Ama o fiyata iscilik hatta sanziman yagi da dahil olabilir cunku yetkili servislerin hepsinde fiyat sabittir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #35 : Ağustos 16, 2014, 20:18:53 »
Zaten amacimiz bu :) Ama o fiyata iscilik hatta sanziman yagi da dahil olabilir cunku yetkili servislerin hepsinde fiyat sabittir.
İşçilik dahil değildi galiba. Ama tam emin değilim.