Gönderen Konu: Toyota Avensis 2011 Ayrıntılı, Resimli İnceleme/Satın alma rehberi  (Okunma sayısı 28816 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Evet arkadaşlar aracı 42 binde aldım göz açıp kapayıncaya kadar 1.100 km oldu.Araç 2011 e.extra avensis
Daha önce başka bir foruma konu açmıştım.Düzenledim buraya da açmak istedim sonuçta bu forumdan çok yararlandım sıra bana geldiğini düşündüm :tamam:

Konuda kelime sınırlaması olduğu için daha fazla ayrıntı aşağıdaki linkte bulunabilir
http://forum.donanimhaber.com/m_89336323/f_//tm.htm#89384354

Sürüş-Frenleme-Yakıt-motor-Güvenlik

Araçı uzun yolda da şehir içinde (Ankara/iZMİT) de kullandım lpgde ortalama şehir içi 28-35 (max) kr(LPG 3.00 TL) civarlarında yakıyor.Ş.dışı sıkıştırmazsanız 22-25 kuruşa kadar düşüyor.Ama bu sizin kullanımınızla alakalı ben sakin de kullanırım ara sıra agresif de kullanırım genelde hemen hızlanmam.
Sonuç:D sınıfı bir araç için oldukça cimri olduğunu söylemek oldukça doğru bir tespit olur diye düşünüyorum...

Ortalamam....
90-95 km hızla 30km'lik bir virajlı düz yolda seyrettiğim yolda tüketimim..Araç LPG'Lİ
5.5 -5.7 Ortalamam vardı lpg ile düşünürsek ortalama 6.1 lt yakmış




Lpg de çok fazla çekiş düşüklüğü hissetmedim arada benzinle de kullandım yani aşırı bir fark yok...Lpg Romano sıralı sistem...

Direksiyon elektronik olanlardan şehir içinde oldukça hafif ve hisli diyebiliriz tepkilerde oldukça net....Hızlanınca sertleşiyor...Yine direksiyon hisli derken virajlarda özellikle sert girdiğiniz zaman adireksiyon yol ve aracın kayma meyili hakkında ipuçları veriyor.Yani direksiyondan aracın durumunu hissedebiliyorsunuz...Bazı sitelerdeki yorumlarda araç kaymaya başlayınca vsc+ nın direksiyona da müdahale ettiği yazılmş

Araç 1405 kg..... Jetta'nın 1400 kg Corollanın 1300 kg ,Astranın 1318 kg  Focusun 1296kg olduğunu düşünürsek aslında hiçte ağır olmadığını bir alt segmente yakın olduğunu görebilirsiniz.


0-100 Km Hızlanma         10.4 sn


Motor 132 bg 160nm VALVEMATİK motorlardan ,araç 6 vites olduğundan uzun yolda yakıt oldukça düşüyor...

6. vites 2.100--2.250 d/dk civarlarında düz yolda 105 km ye ulaşabiliyor buradan 6. vitesin aralığını tahmin edebilirsiniz.Uzun yolda 6. vites resmen aracı rahatlatıyor ve yakıtı düşürüyor.

Ara hızlanmalar fena değil 5 le giderken rampalı yollarda 4 e alıp gazlamanız gerekiyor ya da 3 e alıp gaza yüklenmeniz lazım. 3. viteste gaza yüklenin derken araçta en az 3-4 kişi olmalı ve yer rampa olmalı aksi taktirde 4. viteste araç zaten ok gibi fırlıyor..Ama söylemeden edemeyeceğim aracın hakkını yememek lazım özellikle 3.500 d/dk yi geçirdiğiniz zaman araç atılmaya başlıyor ve sizi sollamalarda yanlız bırakmıyor..

Yine atmosferik motorların genel özelliği yüksek devirde yüksek hız düşük devirde ise yakıt ekonomisi olduğunu bilmenizde fayda var.Bu sadece atmosferik motora özgü bir durum her motorun + sı -si olduğunu varsayarsak bu normal bir durum.Ve deviri artırdığınız zaman araç size istediğiniz performansı veriyor ister araç 3-4 kişi olsun ister rampa olsun tek yapmanız gereken deviri yükseltmek olacaktır[:'(]


Motorun subab tahrikleri kayışla değil zincirle sağlanıyor bu bence bir avantaj


LPG UYUMU

Bilinen gerçek var ki toyota ve honda lpg ye uygun motorlar üretmekte, avensisin bildiğim kadarıyla 2008 öncesi d4 motorlarında lpg uyumsuzluğu sorunu var ama 2009-2010 dan sonra tüm Valvematik motorlarda lpg uyumu oldukça yüksek kolay kolay problem çıkarmıyor.


1.6 dizeli olsa tadından yenmez ama dizel diye 10.000 bin tl fark istedikleri için ben dizeli olsa bile benzinlisini alacaktım bu yönden benim için sorun olmadı

6.vites araç ve kullanıcı için iyi olsa da ,bana göre eksi tarafı:sürekli vites değiştirmek gerekiyor genelde 6 vitesli araçlarda bu durum normaldir diye düşünüyorum.Trafikte bazen sbu durum sıkıcı olabiliyor.Onun çözümü de 1.8 cvt avensis almaktan geçecektir[;)]

Frenleme konusunda aracın 4 tekerlekte disk olduğunu belirtelim koca cüsseye göre frenleme başarılı.

Aldığımda kabak lastik vardı 42.bin kullanılan aracın orijinal lastiği... İstanbuldan Ankaraya gelirken 140 a kadar çıktım baktım ön arka boş yol kuru 4 şeritli otoban freni test edeyim deyip frene bir abandım ve sonuç çizgisini bozmadan hemen yavaşladı otomatik 4'lüler bile yandı [;)] son anda abs devreye girdi sonra abartmamak için 60-70 km ye düşünce hemen bıraktım frenleri ve bana gayet yeterli geldi...(Neyin kafasındaydım bende bilmiyorum açıkçası [:D])

Virajlarda aşırı zorlayıp esp yi devreye sokacak bir durum olmadı ama özellikle kabak tekerle yağışlı zamanlarda sitenin virajda biraz zorladım ama kayma yaşamadı tabii ki 80-90 km hızlarla denendi. 4 bağımsız süspansiyon olması ise aracın yol tutuşu konusunda başarısını artıracağı gerçek...4 bağımsız süspansiyon olmadığı bazı forumlarda yazıyor ama ben serviste lifte kaldırılınca açık açık görmüş oldum 4 tekerde bağımsız süspansiyon zaten akislerden tekere bağlanan kollardan hiç anlamayan insan bile bunu kolaylıkla çözebilir


Aracın esp videosu:

Euro NCAP | Toyota Avensis | 2009 | ESC test

Euro NCAP | Toyota Avensis | 2009 | Crash test

Aracın baz donanımında tüm güvenlik donanımları da standart geliyor...Bu aslında Mitsubishi de görmeye alışık olduğumuz bir manzara ama Toyota biraz örnek almış memleketlisinden [;)]
Darısı alman üreticilerimizn başına diyelim...

9 hava yastığı diz perde ön yan vs...
Direksiyon destekli vsc +
TRC _Patinaj önleyici_
Gergili emniyet kemeri
arkadan darbede öne açılan kafalıklar


abs -ba ....


DİREKSİYON DESTEKLİ VSC+ YA ÖRNEK _Teşekkürler @lordford50
Bir kere viraja sert girdim,
Âdeta kontrolü elimden aldı,
Fren yaptı, direksiyon sertleşti, bir ikaz lambası yandi vs.
Anlık birşey olduğu için tamda anlayamadım. ''''''



[/color]

TRC NEDİR TOYOTA SİTESİNDEN AYNEN ALINTI
Elektrikli Çekiş Kontrol Sistemi (TRC), hızlanma sırasında çekişin olduğu tekerleklerde savrulma tespit edildiği zaman motor gücünü otomatik olarak azaltır. Ayrıca hem çekişin düzeltilmesini sağlamak için fren basıncını ayarlar, hem de hızlanma ve yavaşlamanın kontrolünü kolaylaştırır.





TRC NEDİR VİDEOSU


Toyota Traction Control System (TRC)


İç mekan-Konfor...


ESP,DEPO VE KAPUT AÇMA TUŞU
İç mekan oldukça geniş ..Ön göğüs yumuşak malzemeden imal edilmiş,iç mekan kalitesi d sınıfına yakışır ama passat ya da insigniayı görmedim karşılaştırma yapamam.ben kendi gördüklerimi aynen aktarıyorum

ÇİZGİLİ İÇ MEKAN PLASTİĞİ YAKIN ÇEKİM

ÇİZGİLİ ÖN YUMUŞAK KISIM YAKIN ÇEKİM


Klima oldukça iyi hemen ısıtıp soğutuyor dual-otomatik klima çok başarılı ayrıca arkada oturanlar için hava koltuk altlarından gelebiliyor.
Eksi kısmı D sınıfı araçta neden kol dayamanın arkasına açılıp kapanan hava çıkış kanalı koymazlar.Yine ayaktan gelen hava kışın iyi ama yazın uzun yolda arkadakilerin ayakları üşüyebilir diye düşünüyorum[;)]

Arka taraftaki klima üfleme kısmı bazıları için gereksiz gelebilir ama soğuk zamanlarda özellikle arkada çocuklar ya da yaşlılar oturuyorsa bu nimetin faydasını görürsünüz.Arka tarafı ısıtmak için son devir açtığınız klima öndekilere termal sauna etkisi yapar ve çok bunalır arka taraf ise aç şu klimayı üşüdük diye söylenirler[;)][;)] Bence her araçta olmalı

KLİMA TUŞLARI VE ÖN ORTA KONSOL








Katlanan aynalar-ot. kararan ayna-an
ahtarsız giriş-anahtarsız çalıştırma konfor konusunda oldukça güzel ayrıntılar.Yine şöför koltuğunun bel desteği de elektronik.. bir düğme ile sağlanıyor.[/color]
Keşke ön yolcunun da bel ayarlama düğmesi olsaydı dedim birde yolcu koltuğunun yükseklik ayarı da yok..Bu da eksi yönleri....

Direksiyonun yükseklik ve derinlik ayarı bulunuyor.Direksiyon üzerinde bluettoth tuşları ,yol bilgisayarı ayar tuşu, ses tuşları ve radyo frekans ayarlama tuşları bulunuyor.

Aynalar gayet büyük ve aracın koca poposunu rahatlıkla görüp idare edebiliyorsunuz[:D] Ayrıca aynalarda led sinyaller bulunuyor


DİREKSİYON VE TUŞLAR


[/b]


Radyo ve hoparlörler oldukça yeterli hızlanınca müziğin sesini otomatik artıran özellikte mevcut.6 Hoparlörlü müzik sisteminde bass ve tizler gerçekten tatmin edici bir ses vaad ediyor.Basit görünen cd çalar ve teybin tok ve kaliteli bir sesi var.Teyp sıradan doldurulan mp3 cdlerini de çalabiliyor yani track cd zorunluluğunuz yok.Sesi sona dayayıp normal bass lı şarkılarda kapılarda titreme benzeri cızırtı yapmıyor gönül rahatlığıyla sesi sonlayabilirsiniz bizden geçti gerçi de gençler pek seviyor böyle müzik dinlemeyi[:D]Bunu bile denediğime göre ne kadar pimpirikli biri olduğumu söylememe gerek yok sanırım[;)]
Yine 6 lı cd çalar bulunmakta.Navigasyonlu,dvdli  teypler 2013 ve 2014 te bulunuyor- 2013-2014 lerde arka görüş kamerası da mevcut

ÇAKMAKLIK KÜLLÜK VE VİTES KUTUSU




Ön kol dayamanın içinde hareketli bardaklık 12v çakmak girişi birde aux bulunuyor.Bu ayrıntılar güzel eksi tarafı ise usb girişi yok.Ama bir üst donanımda bulunuyor.

Soğutmalı torpido ise bulunmuyor japon üretici kesin bu zımbırtılar sorun çıkarır diye koymamış anlaşılan[;)]

KOL DAYAMANIN İÇİ




[/b]

Yağmur ve karanlık sensörleri iyi çalışıyor sıkıntı görmedim şimdilik....Yine farlar servisten zenonlu olduğu için aydınlatma yeterli ama afl keşke olsa dedim yeni modelelrde var mı bilemiyorum.

Tıkırtı... bozuk yollarda sinirimi bozan ses geliyordu nedenini bu gün buldum gözlük konulan yerin içinde gözlüğüm vardı tıkırdayan oymuş :rofl: iç mekan işçiliği iyi plastikler ince oluklu bir malzemeden yapılmış hafif yumuşak ve oluklu olduğu için kalite hissi veriyor ama eksi yönü temzilemesi biraz zor çizik belli ediyor [:D]

Aracın arka kısmında şaft tüneli yok bu arkada oturanlar için oldukça iyi bir özellik


Koltuklar oldukça rahat ne sert ne yumuşak çok uzun yola çıkmadım ama yoracak gibi durmuyor.Arka koltuklar 1 ve 2 parça şeklinde ya da tamamı yatırılabiliyor.Yine arka yolcular için bardaklık koltuğun içinde gömülü durumda istediğiniz zaman açabiliyorsunuz.Açtığınız zaman içeride bir kapak görünüyor oradan da bagajı açmadan bagaja ulaşabiliyorsunuz

El freni start stop tuşunun altında dokununca el freni çekiyor kendine doğru çekince bırakıyor.Yine el frenini çekili yürürseniz otomatik atıyor ve yokuş kalkış özelliği gibi çalışıyor.Bana göre eksi tarafı el freni tuşunun ta start stop yanında olması.... Vitesin yanına yapsalar daha kullanışlı olur diye düşünmedim değil ama japonlar işte hepsi bi elden ayrı [;)]

Dokunmatik el freni ile ilgili dip not:


Eğer el freni tuşuna 3 saniyeden fazla basarsanız el freni kurulmaya başlıyor özellikle giderken arka kaydırmak isterseniz bu tam size göre :rofl:İnsan neden böyle bir şey yapar derseniz yol boşken ve yerler karlıysa insanı bazen şeytanlar dürtüyor :rofl:hızlı olmamak koşuluyla yapmak çok eğlenceli[;)]

Bir de akü bitti el freni takılı kaldı diyelim o zaman bagajı açıp halıyı kaldırıyoruz küçük bir delik var arka solda yine küçük demir var o demiri o deliğe sokup yaklaşık 600 tur ters çevirerek el frenini boşaltabiliyorsunuz.Tabii ki 600 tur çevirene kadar çekiçi çağırırım kasmam kendimi derseniz saygı duyarım [;)][;)]


START STOP TUŞU EL FRENİ TUŞU KONUMLARI



KIRMIZI YANARKEN KONTAK AÇIK DEMEK

[/b]




START-STOP
Anahtar yakınınızda olduğu zaman debriyaja bastığınızda tuşun ortasında yeşil ışık yanıyor ve düğmeye dokunuyorsunuz araç gerekli marşı yapıp çalışıyor.Debriyaja basmadan tuşa basılırsa ilk basma aksesuar modu 2. basma kontak modu 3. basma ise tekrar kapatma modu olarak karşımıza çıkıyor. Çalışırken tekrar basarsanız stop ediyor.Bildiğim kadarıyla hareket halinde basarsanız araç stop etmiyor.

[b]ANAHTARSIZ GİRİŞ[/b]

Anahtar küçük bir kibrit kutusu boyutunda ya da daha küçük diyelim, üzerinde kapı açma kapama ve bagaj tuşu bulunuyor baktığınızda fiziksel bir anahtar yok ama akü biterse diye anahtar üzerine gizli küçük bir anahtar var o anahtarla da kapıları açabiliyorsunuz.

Araca yaklaşıp elinizi ön iki kapıdan birinin mandalına atarsanız araç otomatik açılıyor.Yine kapıyı kapatıp  tutamağı kavramadan üzerine hafif dokununca da kilitliyor.Bagaj da sadece yanına gidip düğmesine dokunuyorsunuz o kadar.Akşam araca yaklaşınca elinizi atmadan iç ışıkları yanıyor eğer arka kapıya yaklaşırsan  sadece iç arka tarafın ışıkları yanıyor.Ön taraf açma kulpuna dokunursan sadece ön tavan lambası yanıyor
DİREKSİYONUN SOL ALT KISMI KUMANDA DÜĞMELERİ

[/b]
Olmasını istediğim bir özellik ise bu araçta bulunmuyor bir çok c sınıfı araçta bulunan konfor modlu sinyaller (tek dokunuşla 3 kere sinyal verip bırakma) bu araçta yok ayrıntılar da bence önemli

Bluetooth destekli görüşme imkanı da sağlayan araçta bu kontrolleri direksiyondan yapabiliyorsunuz. Yine sinyal far kollarını kullanırken kalite hissi beni memnun etti basit çıt çıt yerine tok bir sesi ve geçişi var (Bu kısmı niye yazdım bilmiyorum[;)] )

Hız sabitleyiciyi kurmak ve hızı ayarlamak kolay küçük bir kolla her şeyi rahatça halledebiliyorsunuz.Ama direksiyonda olsaydı düğmeleri bence daha iyi olurdu.

Bilgi ekranı renkli olabilir diye düşündüm koca koca pikselli ekranlardan bıktık artık az renkli olsa güzel olurmuş.[;)]Yol bilgisayarında extra olarak anlık tüketim ve arkada oturanların kemer takıp takmadıkları görünüyor.Yine ısıtmalı aynalarda araçta bulunmakta.

Ön kapı içlerinde açılınca yanan ayak kısmını aydınlatan lambalar bulunuyor.Yine güneşliklerin aynasını açınca da ışık yanıyor


KONTAK AÇIKKEN GÖSTERGE...


[/b]

Kapı kollarında yani 4 kapıda da eşya bölmeleri mevcut ve oldukça bonkör alanlar sunabiliyor.Yine vitesin yanında üstü açılıp kapanan bir bardaklık bulunuyor.

Direksiyonun sol altında küçük bir kapaklı bozuk para yeri var gayet kullanışlı olabiliyor.Özellikle otopark çıkışlarında ya da hanım fırından 2 ekmek al deyince direk oradan parayı alabiliyorsunuz [;)]

BOZUK PARA YERİ ,ŞÖFÖR KAPISI VE YAN KAPI İÇLERİ




[/b]



Göstergeden de anlaşılacağı üzere vites yükseltip düşürmenize burnunu sokan yukarı aşağı ok işaretleri de bulunuyor ona uyarsanız 80 le giderken 5. vites 85 i geçince 6 . vitese takmalısınız.
Araçta far yıkama sistemi de bulunuyor gayet güçlü su püskürtüyor [;)]

Lastikleri 3 senelik taş gibi olduğu için yol sesi bana biraz fazla geldi yeni lastiklerle deneyince tekrar bu yazıyı güncelleyeceğim.

Motor sesi 4.500 den sonra hafif duyulmaya başlıyor araç içine gelen ses çoğunlukla yol sesi...Rüzgar sesini 140 km/h de açıkçası duymadım sonrasını da bilemiyorum.

Amortisörler bana biraz sert geldi ama lastiği de değiştirince daha objektif bilgilendirme yapabilirim.


HB den aldığım havuzlu paspasların görüntüsü orijinal kadar olmasa da iyi uydu ve gayet kaliteli







AYRINTILI DONANIM LİSTESİ










Bakım/Parça Ücretleri

+Bakımlar 10 bin de yapılyor.Yetkili servise gitmedim ama özel servisler gayet uygun orijinal parçalar kullanılmasına rağmen...

40 bin bakımı konuma bakabilirsniz corolladan fazla değil ayrıca parça fiyatları da oldukça iyi..400 tl tuttu balatalar yağ filtrelerin hepsi değişti

 ]SONUÇ VE DEĞERLENDİRME  (KİŞİSEL YARGILAR İÇERİR / mümkünse önemsemeyin! )

2010-2011-2012 C sınıfı Boş Corolla civic jetta parasına bu aracı aldım piyasası Passat hariç diğer D sınıfı araçlar gibi biraz ağır ama bu elden çıkarılmaz anlamına gelmiyor corollayı bir haftada elden çıkarırsan bu aracı da en fazla 2-3 hafta içinde elden rahatlıkla çıkarabilirsininiz. Haliyle alan adamlar uzun süre binmek için alıyorlar.Yakıtı civic ve corollayla neredeyse aynı donanım zenginliği sessizlik tok görüntü  ferah iç mekan ve yayla gibi bagaj ise size aracın extraları olarak geri dönüyor.
Ben mantıklı bir seçim yaptığımı düşünüyorum eğer düşünen varsa pişman olmayacağı araçların başına bu aracı ekleyebilir.Ha ben mahalle baskısına yenik düşerim derseniz almayın gidin c sınıfı araç alın.Tercih meselesi herkese saygı duyuyorum.Ben en az 8-10 sene binerim diye düşünerek aldım tabii ki Allah nasip ederse...


Daha iyileri sizlerin olsun inşallah.Allah cümlemizin tekerine taş değirmesin malum para kolay kazanılmıyor kolay kazananlar ise zaten bu arabaların yüzüne bakmıyor...

Vaktim oldukça güncelleyeceğim arkadaşlar...
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #1 : Mart 22, 2014, 13:27:18 »
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binmeniz dileğiyle çok güzel araba gerçekten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3401 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #2 : Mart 22, 2014, 13:44:34 »
Hem araba güzel hem paylaşım güzel çok teşekkürler

Benim hayalimdede bunun 1,8 CVTsi var.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #3 : Mart 22, 2014, 15:06:32 »
çok güzel paylaşım ve inceleme, teşekkürler.
güle güle kullanın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #4 : Mart 22, 2014, 15:25:11 »
artık avensis soran üyeleri bu başlığa yönlendiririz. çok detaylı bir çalışma olmuş, teşekkürler. konu sabitlenirse şaşırmam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1362 kere teşekkür etti
  • 887 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #5 : Mart 22, 2014, 16:18:40 »
Ali bey eline emeğine sağlık faydalı bir paylaşım olmuş.Aracı alım aşamasında ve sonrasında edindiğiniz her birikim ve tecrübeyi paylaşmışsınız tebrikler.
Bu arada follow me için bir ekleme bende araç stop pozisyonda iken selektör yaparsanız follow me devreye giriyor 30 sn farlar yanık kalıyor bir deneyin isterseniz.
Avensis alacak yada fikir edinecek arkadaşlar için harika bir kaynak olmuş
Tekrar iyi günlerde kullanın aracınızı.
Keyifli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #6 : Mart 22, 2014, 16:23:51 »
Ali bey eline emeğine sağlık faydalı bir paylaşım olmuş.Aracı alım aşamasında ve sonrasında edindiğiniz her birikim ve tecrübeyi paylaşmışsınız tebrikler.
Bu arada follow me için bir ekleme bende araç stop pozisyonda iken selektör yaparsanız follow me devreye giriyor 30 sn farlar yanık kalıyor bir deneyin isterseniz.
Avensis alacak yada fikir edinecek arkadaşlar için harika bir kaynak olmuş
Tekrar iyi günlerde kullanın aracınızı.
Keyifli sürüşler dilerim.
Hocam sizden Allah razı olsun alım aşaması ve sonrasında kaç kez mesaj atıp sordum üşenmeden cevapladınız.Böyle bir inceleme sıkıntısı vardı nette alan insan az inceleyen ise hiç yok ben siz dahil çok kişiye mesaj atıp sordum hepsi cevapladı ama öyle öyle sürekli soru sorulmuyor.Ben bu aracı daha önce hiç binmeden aldım.
Şimdi böyle bir inceleme bence hiç binmeyen bir adamı araç hakkında doyurucu bilgiyle bulaştıracak.Bu siteye açma nedenim de sizler gibi paylaşımcı yardımsever arkadaşlara naçizane borcumu ödemektir. Sizler forum olarak iyi insanlarsınız saolun tekrardan hepiniz :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #7 : Mart 22, 2014, 17:05:21 »
Elinize emeğinize sağlık çok güzel bir paylaşım yapmışsınız  :D
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #8 : Mart 22, 2014, 18:46:40 »
Elinize emeğinize sağlık Ali hocam  :tamam:sayenizde aracımı daha iyi tanıdım. Vvti mı bizim araçlar valvematic yazıyor motor üstünde. Gerçi Vvti ile valvematic arasında fark yoktur belkide

Ekleme bu arada paspaslar hayırlı olsun  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #9 : Mart 22, 2014, 19:16:54 »
Elinize sağlık. Güzel olduğu kadar tahrik edici bir yazı olmuş.  :tamam:
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #10 : Mart 22, 2014, 19:34:01 »
Elinize emeğinize sağlık Ali hocam  :tamam:sayenizde aracımı daha iyi tanıdım. Vvti mı bizim araçlar valvematic yazıyor motor üstünde. Gerçi Vvti ile valvematic arasında fark yoktur belkide

Ekleme bu arada paspaslar hayırlı olsun  :tamam:

değiştiriyorum hemen hocam valvematik olacak
teşekkürler

Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 19:36:53
Elinize sağlık. Güzel olduğu kadar tahrik edici bir yazı olmuş.  :tamam:

Tahriklere kapılın  hocam bu seferlik :rofl:


Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 19:37:17
Elinize emeğinize sağlık çok güzel bir paylaşım yapmışsınız  :D
Teşekkürler :)

Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 19:37:49
artık avensis soran üyeleri bu başlığa yönlendiririz. çok detaylı bir çalışma olmuş, teşekkürler. konu sabitlenirse şaşırmam.
teşekkürler hocam sabitlense aslında aracı araştıranlar için iyi olabilir ;)

Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 19:38:19
çok güzel paylaşım ve inceleme, teşekkürler.
güle güle kullanın...
Teşekkür ederim cümlemiz Allah kaza bela vermesin inşallah

Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 19:38:36
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binmeniz dileğiyle çok güzel araba gerçekten.

teşekkürler hocam sağolun :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #11 : Mart 22, 2014, 19:47:24 »
Birde hocam bizim araçlarda TRC varmı eminmisiniz?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #12 : Mart 22, 2014, 20:06:38 »
Birde hocam bizim araçlarda TRC varmı eminmisiniz?

var hocam yazıyor toyotanın sitesinde zaten abs-vsc-trc beraber çalışıyor bazı sensörleri ortak yani çok teferruatli bir sistem olmasa gerek

hatta k.klavuzunda
vsc tuşuna 1 kez basmak trc yi 3 sn basmak vsc yi iptal eder diye yazıyor
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Düzce - “Yakında Bingöl”
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #13 : Mart 22, 2014, 20:33:00 »
Güzel araç, güzel paylaşım elinize sağlık, kazasız günler dilerim.
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3401 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #14 : Mart 22, 2014, 21:34:58 »
Birde hocam bizim araçlarda TRC varmı eminmisiniz?

TRC ile VSC zaten birlikte olur. Avensis'in Türkiye donanımında bunlar standart listede.
Diğer ülkeleri bilemem.

Örnegin;
TRC ile VSC yeni Corollanın Türkiye donanımında standart donanım iken,
Bazı ülkelere sadece ABS ile gidiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis 2011 Resimli İnceleme/Satın alma rehberi
« Yanıtla #15 : Mart 22, 2014, 22:25:00 »
Birde hocam bizim araçlarda TRC varmı eminmisiniz?

Konuya donanım listesini ekledim en sonda :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ben TRC olayını yanlışmı anladım bilemedim, yada çok farklı düşünmüşüm. Rampa bir yerde çokta rampa olmayan bir yerde ben gaza basınca patinaj çekmişti araç. Bu farklı bişimi?

Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 22:29:25
Konuya donanım listesini ekledim en sonda :)

Bu donanım listesi malesef yeni modeller için geçerli herhalde. 2011 modellerde olmayan özellikler var mesela gündüz farı ve follow me home
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Araç güzel, konu süper...
Aracınız hayırlı olsun Ali bey, aynı araçtan alacaklara rehber olacak bir konu olmuş...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ben TRC olayını yanlışmı anladım bilemedim, yada çok farklı düşünmüşüm. Rampa bir yerde çokta rampa olmayan bir yerde ben gaza basınca patinaj çekmişti araç. Bu farklı bişimi?

Mesaj Birleştirildi: Mart 22, 2014, 22:29:25
Bu donanım listesi malesef yeni modeller için geçerli herhalde. 2011 modellerde olmayan özellikler var mesela gündüz farı ve follow me home

güvenlik donanımları aynı ama ;)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • TrakKulüp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '01
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ali Bey, emeklerinize sağlık. Aracınız hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Gerçekten çok aydınlatıcı bilgiler vermişsiniz.

Ben de 2010-2012 arası Corolla Elegant ve 2010-2011 Avensis Elegant Extra arasında kalmış birisiyim açıkçası. Bu iki farklı sınıf araç tabi ki karşılaştırılmaz ama insan bazen böyle mantıksız karşılaştırmalar arasında kalıyor. İkisinin de artıları eksileri çok kafa karıştırıyor. Corolla oldukça tutulan ve otomatik seçeneği olan bir araç. Avensis D sınıfı, daha konforlu, ESP, elektrikli el freni vs. olan daha şık bir araç. Şuan kafamdaki planım şayet tam otomatik bulursam Corolla alacağım, uzun süredi aramama rağmen tabi henüz bulamadım. :) Eğer bulamazsam Avensis düşünüyorum.

Siz de böyle bir gel-git yaşadınız mı? Fikriniz nedir bu konuda?