Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Mayıs 05, 2024, 08:25:02
Lütfen yeni üyeler
Tanışma
bölümünde kendilerini tanıtsınlar.
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sosyal
»
Sohbet - Otomobil
»
Konu:
Ölümden döndüm
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
...
11
Gönderen
Konu: Ölümden döndüm (Okunma sayısı 20089 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Moderatör
Sheer Driving Pleasure
Araç: Avensis
Kan Grubu: A+
Kilometre: 135000
Model Yılı: '07
2227 kere teşekkür etti
3398 kere teşekkür edildi
Ölümden döndüm
«
:
Mart 16, 2014, 03:50:17 »
Zaman bulamadıgımdan konusunu açmaya fırsat bulamamıştım.
Çarşamba günü Kocaeli buluşmasından dönüşte dar bir virajda far ve sisleri komple sonradan xenon takılmış ve ayarsız bir araba ile karşılaştım.
Karşılaştıgım gibi kör oldugumdan yolumu görebilmek ve uyarı manasında için sellektör yaparken o panik ile far tekeri döndü ve farlarım kapandı.
Sağ'a park etmiş aracı son anda fark ederek kazadan kurtuldum
Daha öncede bu sorun 3 defa başıma gelmişti önemsememiştim.
Bu sefer tehlike atlatınca epey korktum.
Alman arabalarında bu açma/kapama anahtarının neden göğüste oldugunu daha iyi anladım.
Hondalara baktıgımda ise bu durumun olmaması için orada çukur var parmak oraya giriyor ve kaymıyor.
Toyotalarda ise kabartma var ve el buna takılarak tekeri döndürüyor ve
Perşembe günü Toyota müşteri ilişkilerine mail attım.
Olan olmuş bari sonraki modellere birşeyler düşünün dedim.
Gelen cevap aracınızı servise götürün incelesinler.
Bundan önce sıfır KM aldıgım 2005 Corollamdada aynısı başıma gelmişti.
Toyota TR'den fayda yok belli.
Şimdi kafama koydum açma/kapama anahtarını kendşm oradan sökerek göğüste bir yere alacagım.
Kayıtlı
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new
Toyota Club Türkiye
Ölümden döndüm
«
:
Mart 16, 2014, 03:50:17 »
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Corolla GLİ Special
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 164000
Model Yılı: '98
54 kere teşekkür etti
16 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #1 :
Mart 16, 2014, 03:53:16 »
Ahmet bey,
Geçmiş Olsun.
Kayıtlı
Toyota Corolla 1.6 GLİ Special G.Gri 1998
Ne Kadar Bilirsen Bil, Söylediklerin Karşındakinin Anlaya Bildiği Kadardır. HZ.MEVLANA
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
1.4
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 22000
Model Yılı: '12
62 kere teşekkür etti
286 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #2 :
Mart 16, 2014, 04:24:55 »
abi geçmiş olsun ya, muayenelerde kontrol hat safada ama, apache xenonlardan hala kurtulamadık, inşallah artık polislerde bunu kotrole başlar, açsınlar kaputu, balast gördükleri arabayı bağlasınlar. Tekrar çok geçmiş olsun abi.
Kayıtlı
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T (2004-
) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Model Yılı: -
75 kere teşekkür etti
161 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #3 :
Mart 16, 2014, 04:31:25 »
Çok geçmiş olsun abi. Allah korumuş gerçekten. Birde kızınızla birlikte geldiniz, düşüncesi bile korkunç, Allah esirgesin.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: B+
Kilometre: 135500
Model Yılı: '05
234 kere teşekkür etti
174 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #4 :
Mart 16, 2014, 07:20:17 »
Abi çok geçmiş olsun. Binlerce defa söylendi tartışıldı ama şu merceksiz xenon kullananlar bu işten vazgeçmediler. Hele durduk yere sis yakanlara diyecek sözüm yok. Sislere xenon takmak nedir yani? İnsan hayatı bu kadar mı ucuz? Yazık değil mi ya böyle değil de başka türlü sonuçlansaydı (Allah korusun).Allah bu düşüncesizlere birazcık düşünme yetisi versin İnşallah.
Kayıtlı
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...
Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
327 kere teşekkür etti
76 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #5 :
Mart 16, 2014, 08:15:41 »
Geçmiş olsun abi Allah bir daha böyle araçlarla kimseyi karsilastirmasin.
Kayıtlı
2001 1.4 Terra Special
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Kara Şimşek
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A-
Kilometre: 1000
Model Yılı: '15
99 kere teşekkür etti
28 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #6 :
Mart 16, 2014, 08:22:36 »
geçmiş olsun abi
Kayıtlı
1- SKODA FABIA (2004) 1.4 TDI 2004-2010
2-AURİS COMFORT EXTRA (2011) D-4D / 2011-2016
3-HONDA CIVIC HB 1.6 DTEC (2015) 2016-...
(Gizli Üye)
Eski Toprak Toyotacı
<<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
Araç: Corolla
Kan Grubu: AB+
Kilometre: 48048
Model Yılı: '06
940 kere teşekkür etti
930 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #7 :
Mart 16, 2014, 08:49:31 »
Çok geçmiş olsun abi. Yiğenim çok korkmamıştır inşallah.
Abi bu yanlisikla kapatma şeyi benimde basima geldi ama hava daha tam kararmadıgı için sorun yasamamistim. Bende göğüse tasimak isterim. Ne olur ne olmaz
Kayıtlı
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: B+
Model Yılı: -
504 kere teşekkür etti
208 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #8 :
Mart 16, 2014, 10:10:42 »
geçmiş olsun
Kayıtlı
" Less English, more bike."
(Gizli Üye)
Moderatör
Sheer Driving Pleasure
Araç: Avensis
Kan Grubu: A+
Kilometre: 135000
Model Yılı: '07
2227 kere teşekkür etti
3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #9 :
Mart 16, 2014, 10:17:03 »
Tüm geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler.
Asıl kafama takılan sorun farların kapanması. Bunu en kısa zamanda çözmem lazım.
Kayıtlı
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Kilometre: 30000
Model Yılı: '13
33 kere teşekkür etti
14 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #10 :
Mart 16, 2014, 10:51:00 »
Ahmet bey gecmis olsun...
Kayıtlı
2013 corolla advance cvt. 30 binde 7 binden sonra lpg li...
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: ---
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
776 kere teşekkür etti
154 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #11 :
Mart 16, 2014, 11:02:00 »
abi çok geçmiş olsun
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Kilometre: 332000
Model Yılı: '02
208 kere teşekkür etti
421 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #12 :
Mart 16, 2014, 11:04:17 »
Geçmiş olsun
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Avensis
Kan Grubu: 0+
Kilometre: 101000
Model Yılı: '12
1003 kere teşekkür etti
1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #13 :
Mart 16, 2014, 11:11:37 »
Ahmet geçmiş olsun.:-?
Kayıtlı
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü
Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 40000
Model Yılı: '20
2003 kere teşekkür etti
2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #14 :
Mart 16, 2014, 11:12:28 »
Geçmiş olsun,
Aslında "sorun" demeyeceğim, "durum" anahtarın yapısında değil, konumunda.
Sol elin 3 görevi var; farları açıp kapamak - sellektör yapmak - sinyal vermek.
Bu tip riskli durumlarda el önce sellektör veriyor, sorun daha tehlikeli duruma dönüşünce, beyin.. sorunun yüksek dereceli ışık nedeniyle oluştuğunu ve daha düşük ışıklandırmaya geçmek istiyor, sol el otomatik olarak anahtarı OFF çeviriyor, ve bunlar 1sn içinde oluyor.
Bu tip durumlar yabancı ülkelerde de yaşanmış, göğüsten anahtarlı araçların dahi farlarının kapatıldığı kayıtları var.
Aslında sorunun 2 kaynağı var.
1- Karşıdakinin gereksiz ışık kaynağı üretmesi,
2- Bizim normalin biraz üzerinde hızlı olmamız ve/veya yavaşlamayarak ışık kaynağından daha sağ tarafa bakmamamız.
Karşıdaki halojen ampul kullandığı halde hafif yokuş çıkıyorsa yine tam gözlerimize çakılan ışık kaynağı herzaman olacaktır.
Çözüm: Üreticilerin, gereksiz popülist donanım koyma yerine, sürüş güvenliğini artırıcı donanımlara öncelik vermeleri daha önemlidir. Dergi/Harita okuma için iki ayrı, makyaj aydınlatması için ayrıca iki, paspas aydınlatma, hiç bir zaman kullanılmayan (genel) manuel far yükseklik ayar düğmesi vs. olacağına, far sistemine bakılmaksızın, Otomatik Far Yükseklik ayarının Standart olması gerekir.
Şimdi, Ahmet bey.., geçenlerde Bayime gidip otomatik far yükseklik sensörü almak istedim fakat Toyotalarda bir önde birde arkada olmak üzere 2 adet kullanıldığını dolayısiyle ilave beyine ve fazlaca kablolamaya ihtiyaç olduğunu öğrendim. Fiyatını açıklamaya gerek bile yok, 3 sıfırlı rakamlara ulaşıyor.
Bütün markalarda bu sistem böylemidir?
Sizden şöyle bir şey rica edeceğim;
Tek bir otomatik far yükseklik ayar sensörünü direk olarak torpidodaki manuel düğmenin kablolarına bağlayarak denemeniz.
Eğer bu şekilde çalışırsa, birer sensör alıp, ön tarafa sabitleyip, manuel düğmeye tek bir kablo bağlantısı ile deneyerek yol testleri yapılabilir.
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
(Gizli Üye)
Moderatör
Sheer Driving Pleasure
Araç: Avensis
Kan Grubu: A+
Kilometre: 135000
Model Yılı: '07
2227 kere teşekkür etti
3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #15 :
Mart 16, 2014, 11:25:19 »
Alıntı yaparak kirlilik yapmadım lütfen kimse yanlış anlamasın.
Herkeze çok teşekkür ederim.
Allah kimseye sevdiklerinin acısını göstermesin.
Tekin abi;
Defalarca baktım reflex degil.
Far açma tekerindeki çıkıntıya elim takılıyor panik anında kol kavranamayıncada el kayarken birden teker dönüyor.
Otomatik far ayarının sadece arka sensörünün fiyatı 450 Tl
O bile tek başına %75 çözüme ulaşır.
Çünkü biz arabanın önüne yük koymuyoruz. Yüksekligi degişen yer arka.
Ön için boş rampa inerken fren yapıldıgında biraz ihtiyaç onu bile arka sensör tolere edebilir.
Takma konusuna ise kesin takılırda çalışmak lazım.
Zayen bende var.
Kayıtlı
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Toyota corolla 1.4d-4d premium
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Kilometre: 20000
Model Yılı: '13
79 kere teşekkür etti
29 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #16 :
Mart 16, 2014, 11:25:32 »
abi çok geömiş olsun ya
Kayıtlı
Düştük bir japon sevdasına Allah ayırmasın ...
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
Araç: Yaris
Kan Grubu: AB+
Kilometre: 102201
Model Yılı: '13
154 kere teşekkür etti
317 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #17 :
Mart 16, 2014, 11:26:26 »
Cok buyuk gecmis olsun.
Zenon far takana hele hele cakmasini takana beyaz yogun isik kullanana sisleri abartana uzunlarla gezenlere farlari ayarsiz olanlara insallah her seferinde polis ler bol bol bol bol ve daima ve daima ve daima ceza yazarlar. amin.
Kayıtlı
yaris fun multidriveS 2013 beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....
Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Auris
Kan Grubu: A+
Kilometre: 212300
Model Yılı: '08
109 kere teşekkür etti
21 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #18 :
Mart 16, 2014, 11:28:03 »
geçmiş olsun...
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 54000
Model Yılı: '10
19 kere teşekkür etti
52 kere teşekkür edildi
Ynt: Ölümden döndüm
«
Yanıtla #19 :
Mart 16, 2014, 11:52:13 »
geçmiş olsun. 2 defa benim ışıklarda...
Kayıtlı
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)
Yazdır
Sayfa: [
1
]
2
3
...
11
Toyota Club Türkiye
»
Sosyal
»
Sohbet - Otomobil
»
Konu:
Ölümden döndüm