0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar merhaba,Merak ettiğim bir konu var.Özellikle dizel araçlarda ara sıra 3.000 devrin üzerine çıkıp bir müddet böyle seyhat etmesi tavsiye edilir.Böylelikle egr valfi ve katalizör temizliği sağlanmış olur denir.Öncelikle bu bilgi doğrumudur ve benzinli Avensis (2011) için de böyle dikkat edilmesi gereken bir durum varmıdır? Yani arada 3.000 devir üzerine çıkıp bir müddet kullanmak gerekirmi?
Ogün bey önceki aracı 195.000 de verdim inanın hergün kullanımda idi ve 5000-6000 devirleri görüyordu motorda tık olmadı.Bir problem olmadı yada bende olmadı.Ahmet bey daha detaylı bilgi verebilir diye düşünüyorum.Keyifli sürüşler dilerim.
Yuksek devir her daim zarardir yakit ve asinma olarak size geri doner bir onkadarda sanzimana doner ama arada yapmak gerektigini dusunuyorum 1-2 viteslerde 6500 yapip sonra normale gecilirse kurum falannne varsa atar arac yada 130-140 ile giderken 5veya6. Vites yerine 4te gidip yine temizlige sağlayabilirsiniz ama surekli olmamak kaydi ile
Mekanikçi değilim ancak edindiğim bilgiler doğrultusunda,motoru esas bitiren ilk çalıştırma.dolayısı ile eğer aracı çok sık kullanmıyorsanız ve bu arada çalıştırmıyorsanız motor ömrü devirli kullanıma göre daha kısa olacaktır.Devirli kullanımda aşınma olacağı kesin ancak bu aşınma sonsuz değildir kanatimce.Bir yere kadar aşınma olup motoru rahatlatacak bundan sonra aşınma minimum düzeye inecektir diye düşünüyorum.Motor performansı ve motoru verimli kullanmak adına optimum tork noktasında yani belli devirlerde kulanmaktan yanayım bunun içinde genellikle 3000-4000 rpm aralığında kullanıyorum.Bununda yakıt açısından ekonomi sağladığını gözlemliyorum.Her ne kadar devirli kullanım yakıt artışı getirir diye bilinse/bilsemde tork tan dolayı bunu telafi ettiğimi düşünüyorum ( Yol bilgisayarlarının yalancısıyım bu kanıya yol bilgisayarıma bakarak vardım ) Bu konuda daha önce Ahmet beylede başka bir başlık altında görüş bildiriminde bulunmuştuk.Motor yağ ve soğutma suyuna araç sıfır alınmış bile olsa sürekli olarak kontrol etme yanlısıyım.Motor yağı katkılarınada çok sıcak bakmıyorum maalesef sürtünmeyi azaltıp kompresyon frenini zayıflatıyorlar.devirli kullanım hakkında bildiklerim ve bugüne kadar uyguladıklarım nacizane bunlar hep benznli motor ve benzinle kullandım herhangi bir motor problemi yaşamadım.(renault karbüratörlü ve enjektörlü modeller,hyundai.toyota modellerinde)Yanlışlar varsa üstadlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.Keyfli sürüşler dilerim.
arkadaslar her seyden önce yazilarimdaki noktali ve çengelli harflerdeki hatalardan dolayi özür diliyorum, mac airimin mentesesi bozuldu ipadle isi yurutuyorum ondada bu sikintiler oluyor.Motorda daimi yüksek devir esittir kisa ömür. Vaktiyle vw kamyonetimiz vardi hani simdi efsane olan dunyadaki kolleksiyoncularin gozdesi olanlardan. Benim biradere birileri bu arabaların yüksek deviri sevdiğini söylemiş, oda başladı yüksek devir kullanmaya ve iki kere motoru yaktı araba kamyon tepesinde İstanbula geri geldi. Arabanızın motorunu bağırtmayın, titreyecek şekıldede yüksek viteste zorlamayın. Arabalar sadece bir makine değildir, verdiğiniz sevgiyi ve ihtimamı iyi anlar karşılığında size çok iyi hizmet verir.