Gönderen Konu: Yüksek devirli kullanım  (Okunma sayısı 24790 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Yüksek devirli kullanım
« : Mart 07, 2014, 21:55:12 »
Arkadaşlar merhaba,

Merak ettiğim bir konu var.Özellikle dizel araçlarda ara sıra 3.000 devrin üzerine çıkıp bir müddet böyle seyhat etmesi tavsiye edilir.Böylelikle egr valfi ve katalizör temizliği sağlanmış olur denir.
Öncelikle bu bilgi doğrumudur ve benzinli Avensis (2011) için de böyle dikkat edilmesi gereken bir durum varmıdır? Yani arada 3.000 devir üzerine çıkıp bir müddet kullanmak gerekirmi?
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Toyota Club Türkiye

Yüksek devirli kullanım
« : Mart 07, 2014, 21:55:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #1 : Mart 07, 2014, 21:57:41 »
Ben sürekli yüksek devirde kullanırım. Dizelide benzinliyide, avensis da yüksek devir sürekli lazım olduğu için yüksek devir tercih ederim.
Zararı varmıdır yokmudur bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2014, 22:05:41 »
Temizlik olsun diye böyle bir şeyi düzenli yapmaya gerek yok. Arada sırada zaten orta uzun veya uzun yol yapılacaktır, o zaman temizlenir. Trafikte rölantide beklenirken dahi sistem kendini temizler, rölanti karışımı mükemmeldir.

EGR'nin temiz kalması veya temizlenmesi için yinede ilave bir şey yapılmak isteniyorsa, her 5 veya 10 bin km'de düzenli enjektör temizleyici kullanabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2014, 22:09:52 »
Arkadaşlar merhaba,

Merak ettiğim bir konu var.Özellikle dizel araçlarda ara sıra 3.000 devrin üzerine çıkıp bir müddet böyle seyhat etmesi tavsiye edilir.Böylelikle egr valfi ve katalizör temizliği sağlanmış olur denir.
Öncelikle bu bilgi doğrumudur ve benzinli Avensis (2011) için de böyle dikkat edilmesi gereken bir durum varmıdır? Yani arada 3.000 devir üzerine çıkıp bir müddet kullanmak gerekirmi?

Benzinlide sadece yakıtı arttırırsınız.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #4 : Mart 08, 2014, 00:22:57 »
Arkadaşlar merhaba,

Merak ettiğim bir konu var.Özellikle dizel araçlarda ara sıra 3.000 devrin üzerine çıkıp bir müddet böyle seyhat etmesi tavsiye edilir.Böylelikle egr valfi ve katalizör temizliği sağlanmış olur denir.
Öncelikle bu bilgi doğrumudur ve benzinli Avensis (2011) için de böyle dikkat edilmesi gereken bir durum varmıdır? Yani arada 3.000 devir üzerine çıkıp bir müddet kullanmak gerekirmi?


ümite bey dizel araçlarda dediğiniz gibi yüksek devirde kullanılması tavsiye edelir.benzinliden dizele geçişte bu konuda ilk zamanlar zorluk yaşayablirsiniz,derlerki;benzinli şöför seçmez ama dizel araçlar şöför seçer derler,2011 dizeller içinde hemen hemen aynı diyeiblirm yüksek devirde kullanılır ancak bu araçların motorları kendi kendini temizleme özelliği olduğundan buna gerek duyulmaz(servisin söylemi) toyotanın kendi sitesinde yakıt tasarrufu için ki bu %8 e tekabul ediyor yüksek vites düşük devir kullanımı tavsiye etmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #5 : Mart 08, 2014, 01:43:28 »
Ben genelde 3000-4000 rpm aralığında kullanırım aracı biraz agresif kullanımda var bu arada.
Önceki aracımı ki oda avensis 1.6 benzinli idi 195.000 de verdim inanın hiç enjektör temizliği vs yapılmadı.Çok iyi bir ustam vardı oda  kendini temizler diyordu.Arada enjektör temizleyici attımmı inanın hiç hatırlamıyorum atmışsamda belki bir yada ikidir aklımda hiç kalmamış:))
Bende bilgiyi paylaşayım dedim.
Keyifli sürüşler dilerim
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #6 : Mart 08, 2014, 01:46:47 »
Arkadaşlar merhaba,

Merak ettiğim bir konu var.Özellikle dizel araçlarda ara sıra 3.000 devrin üzerine çıkıp bir müddet böyle seyhat etmesi tavsiye edilir.Böylelikle egr valfi ve katalizör temizliği sağlanmış olur denir.
Öncelikle bu bilgi doğrumudur ve benzinli Avensis (2011) için de böyle dikkat edilmesi gereken bir durum varmıdır? Yani arada 3.000 devir üzerine çıkıp bir müddet kullanmak gerekirmi?

Eğer bunun doğru oldugunu kabul edersek;
Toyotanın MMT dizelleri ve VWnin DSG dizelleri yazılım ile arada bir vites düşerek motoru yüksek devirde kullanırlardı.

Ama 80 Km/h ile giderken 1300/1400 d/d ile sürekli gitmezlerdi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #7 : Mart 08, 2014, 02:10:31 »
Ben toyotaya yuksek devirin yaramadığını dusunuyorum.iddaa etmiyorum kendi dusuncem.araclar gencken sorun olmayabilir ama yaşlandıkça motorda sıkıntı yarattığını dusunuyorum.hergun arabayi çalıştırıp isinmasini bekkemek yeterli olmazmı
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #8 : Mart 08, 2014, 02:17:02 »
Ogün bey önceki aracı 195.000 de verdim inanın hergün kullanımda idi ve 5000-6000 devirleri görüyordu motorda tık olmadı.
Bir problem olmadı yada bende olmadı.Ahmet bey daha detaylı bilgi verebilir diye düşünüyorum.
Keyifli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #9 : Mart 08, 2014, 02:24:37 »
Yuksek devir her daim zarardir yakit ve asinma olarak size geri doner bir onkadarda sanzimana doner ama arada yapmak gerektigini dusunuyorum 1-2 viteslerde 6500 yapip sonra normale gecilirse kurum falannne varsa atar arac yada 130-140 ile giderken 5veya6. Vites yerine 4te gidip yine temizlige sağlayabilirsiniz ama surekli olmamak kaydi ile
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #10 : Mart 08, 2014, 02:40:14 »
Ogün bey önceki aracı 195.000 de verdim inanın hergün kullanımda idi ve 5000-6000 devirleri görüyordu motorda tık olmadı.
Bir problem olmadı yada bende olmadı.Ahmet bey daha detaylı bilgi verebilir diye düşünüyorum.
Keyifli sürüşler dilerim.
sölediğinizin aksini dile getirmek için demedim yanlış anlamayın.öle diyosanız dogrudur.sizden daha iyi bilemeyiz zaten.ama güzel bir noktaya degindiniz.sizden sonraki alan naptı acaba.olayın bir de bu boyutu var.ahmet abinin açıklama yapmasını bende bekliyorum sölediğime bilgilenmiş olurum diye.ama şöle bir mantık güdüyorum ben.toyota supra ve bir kaç motoru dışında performans motoru yapmadı hiç.genelde tasarruf motoru olarak bilinir.ya da ben öle biliyorum.bu da aslında sorunun cvbı olabilir diye düşünüyorum.amacım sadece fikir paylaşmak.bu konu güzel bir konu bence tartışılması birçok kişi için faydalı olucak.bir de şöle bir durum olabilirmi acaba.dediginiz örneklerini toyota degil ama ford ve birkaç arabada yaşadım.arkadaşımda fiesta ares vardı 5vitesi hiç kullanmazdı ibre sonu görürdü ama motoru çok diriydi.motoru alıştırmak enbaştan beri diye bir tabir kullanabilirmiyiz acaba.tamamiyle düşnce bu

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2014, 02:41:49
Yuksek devir her daim zarardir yakit ve asinma olarak size geri doner bir onkadarda sanzimana doner ama arada yapmak gerektigini dusunuyorum 1-2 viteslerde 6500 yapip sonra normale gecilirse kurum falannne varsa atar arac yada 130-140 ile giderken 5veya6. Vites yerine 4te gidip yine temizlige sağlayabilirsiniz ama surekli olmamak kaydi ile

vitesimdem memnunum öncelikle  :rofl: 5viteste yeterince 6000-5000 görmüyormu peki.bu yeterli degilmi uzun yolda.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2014, 02:46:15 »
Ogün bey önceki aracı 195.000 de verdim inanın hergün kullanımda idi ve 5000-6000 devirleri görüyordu motorda tık olmadı.
Bir problem olmadı yada bende olmadı.Ahmet bey daha detaylı bilgi verebilir diye düşünüyorum.
Keyifli sürüşler dilerim.

Benzinde kısa vadede sorun olmaya bilir ama LPGde sorun çok erken olacagı kesin.

Yuksek devir her daim zarardir yakit ve asinma olarak size geri doner bir onkadarda sanzimana doner ama arada yapmak gerektigini dusunuyorum 1-2 viteslerde 6500 yapip sonra normale gecilirse kurum falannne varsa atar arac yada 130-140 ile giderken 5veya6. Vites yerine 4te gidip yine temizlige sağlayabilirsiniz ama surekli olmamak kaydi ile

Ercüment
Onun mantıgını benzinli arabada çok anlayamadım doğrusu.
İnsanlarda motor açma diye bir tabir var ve devirli kullanılırsa açılacagını düşünüyorlar.
Çocugunuzu halterciye verirseniz iyi bir eğitimle halterci olabilir veya ..... örnekler arttırılabilir.

Ama 1,6 motor devir kesiciyi iptal edipte 8000d/d de çevirseniz o motor 1,8 performansı vermez.
Zamanla düşer ama artmaz.

Çok uzun süre devirsiz kullanılan araçlar (10/20 bin km) Ercümentin dedigi gibi yanma odasında kurum bağlar ve bu yüksek devirlede atılamaz.
Mecburen carbonclean işlemi yapılması gerekir.

Bu karbon birikimi LPGli araçlarda olmaz çünkü yanma herzaman temizdir.

Devir kesiciye çok yaklaşmadıktan sonra çok sorun mu derseniz bence çokta değil.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #12 : Mart 08, 2014, 02:49:42 »
Motoru en baştan alıştırmak derken burada çok haklısınız diyeceğim.Sanırım ekim ayı gibi bir konu açtım motoru açmak için ama benim düşüncem pek rağbet görmedi.Evet burada haklısınız ben sanırım eksik bilgi verdim benim motorlar biraz baştan alışıyor :))
Bende şu anki aracımda 6. vites pek kullanmıyorum.
Eksiklik bende olmuş baştan motoru açmak,alıştırmak diyelim.
İlginiz için teşekkürler ben bu detayı atladım arkadaşlarda bilgilenmiş oldu.
İstanbul'dan selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2014, 03:03:43 »
bu konuda ahmet abiden cevaplar almaya devam etmeliyiz bence ama biraz onu yorucaz ama şimdiden kusurabakmasın :) bu tabiri hep duyarım.kafama yatan kısmıda var yatmıyan kısmıda.evet motor alışıyor bu duruma dogru.ama bu zarar vermediği anlamına geliyor mu peki.mesala bu sorum ahmet abiye.toyota ile hondayı kıyaslıyarak anlatıcam.toyota 100km ye kadar hondadan daha seridir diye düşünüyorum.ama 100km sonrasında hondanın tozunu toplar gelirsiniz.çünkü aracın motoru yüksek devire çok yatkındır.performansını yüksek devirde verir.vtec dememe gerek yok sanırım.ama vvt-i diyoruz.vvt-i tasarruftur.bundan 100km sonrası yada yüksek devir sonrası nasıl bir performans alınır motora zarar vermeden.aracın motoruna aykırı diye düşünüyorum.sölediklerim tamamen fikir ama altını çiziyorum bunun.yani devirde kullandınız sorun yaşamadınız tamam burası kabul ama aracınızın tasarruf özelligi neoldu?tasarruf özelliği azaldı ve performans çok az düzeyde arttı tabi aşınma başladı.yani getirdigi kar acaba zararından çok mu

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2014, 03:04:27
bu tür konuları seviyorum yanlış bilinen birçok şey var benimde yanlış bildiklerim ve düzeltiyoruz bölece hiç önemli degil.bence devam etmeli bu konu
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #14 : Mart 08, 2014, 06:18:45 »
Ogün uzun konuları kirlilik olmaması için alıntı yapmıyorum.

Neyse soru bir anda başka yere kaydı.
Biranda o kadar çok degişkenin içine girdikki hangisini cevaplamakla başlayacagım şaşırdım.

Öncelikle VVT-i VE V-TECH e bakalım
VVT-i emme sübaplarının motorun devir ve yüküne göre daha erken veya geç açılmasını saglar.
Ancak açık kalma süresini degiştirmez. Aslında zamanda motor devrine göre çok degişken. Buradaki amaç düşük devirde geç açılarak emme manifoldu içindeki vakumu arttırmak ve yakıt/havanın daha iyi karışmasını saglamak bu nasıl oluyor? Sübap açıldıgında piston aşagıya epey gitmiş oldugunda vakum artıyor ve zaten az olan havayı yüksek vakum ile çeker. Buda verimi arttırır.
Yüksek devirdede motorun nefes alması için zamanı azalır bunu aşmak için sübapların açılmasını öne çeker.
Dual VVT-İ de bunu ekzost sübapları içinde yapar.

Ama Valfmatik DualVVT-i a ilave olarak sübap açılma mesafeside degişir. Böylece motor düşük devirde sübap yaylarını komple ezmek zorunda kalmaz buda iç dirençleri azalttıgından verim mükelmele yaklaşır.

VTECH e bakarsak;
Sübapların açılma/kapanma zamanları degişmez.
Ama devre/yüke göre motor 2 tane emme sübabını kullanmaz yani 12 valftir 1 emme 2 ekzost diger tabirle.
Bu gözle Hondanın VTECH teknolojisi benim gözümde anca Valfmatik ile eşit ama Valfmatik çok daha başarılı.

Yüksek hız için birşey diyemem.
Orada sürtünme katsayıları viteslerin oranları agırlık gibi çok şey etken artık motor tek etken degil.
Birde Toyota motorlarının tork egrilerine bakarsanız her zaman Hondanın tork egrisinden daha geniş yelpazede oldugu görülüyor.
Ancak tek etken motor degil.

İstanbula sag önde giderken ceptelden yazdım hatam varsa affola.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #15 : Mart 08, 2014, 09:54:34 »
arkadaslar her seyden önce yazilarimdaki noktali ve çengelli harflerdeki hatalardan dolayi özür diliyorum, mac airimin mentesesi bozuldu ipadle isi yurutuyorum ondada bu sikintiler oluyor.
Motorda daimi yüksek devir esittir kisa ömür. Vaktiyle vw kamyonetimiz vardi hani simdi efsane olan dunyadaki kolleksiyoncularin gozdesi olanlardan. Benim biradere birileri bu arabaların yüksek deviri sevdiğini söylemiş, oda başladı yüksek devir kullanmaya ve iki kere motoru yaktı araba kamyon tepesinde İstanbula geri geldi. Arabanızın motorunu bağırtmayın, titreyecek şekıldede yüksek viteste zorlamayın. Arabalar sadece bir makine değildir, verdiğiniz sevgiyi ve ihtimamı iyi anlar karşılığında size çok iyi hizmet verir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #16 : Mart 08, 2014, 11:06:12 »
Atilla abi, size aynen katılıyorum
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #17 : Mart 08, 2014, 13:08:43 »
Mekanikçi değilim ancak edindiğim bilgiler doğrultusunda,
motoru esas bitiren ilk çalıştırma.dolayısı ile eğer aracı çok sık kullanmıyorsanız ve bu arada çalıştırmıyorsanız motor ömrü devirli kullanıma göre daha kısa olacaktır.
Devirli kullanımda aşınma olacağı kesin ancak bu aşınma sonsuz değildir kanatimce.Bir yere kadar aşınma olup motoru rahatlatacak bundan sonra aşınma minimum düzeye inecektir diye düşünüyorum.
Motor performansı ve motoru verimli kullanmak adına optimum tork noktasında yani belli devirlerde kulanmaktan yanayım bunun içinde genellikle 3000-4000 rpm aralığında kullanıyorum.Bununda yakıt açısından ekonomi sağladığını gözlemliyorum.Her ne kadar devirli kullanım yakıt artışı getirir diye bilinse/bilsemde tork tan dolayı bunu telafi ettiğimi düşünüyorum ( Yol bilgisayarlarının yalancısıyım bu kanıya yol bilgisayarıma bakarak vardım ) Bu konuda daha önce Ahmet beylede başka bir başlık altında görüş bildiriminde bulunmuştuk.
Motor yağ ve soğutma suyuna araç sıfır alınmış bile olsa sürekli olarak kontrol etme yanlısıyım.
Motor yağı katkılarınada çok sıcak bakmıyorum maalesef sürtünmeyi azaltıp kompresyon frenini zayıflatıyorlar.
devirli kullanım hakkında bildiklerim ve bugüne kadar uyguladıklarım nacizane bunlar hep benznli motor ve benzinle kullandım herhangi bir motor problemi yaşamadım.(renault karbüratörlü ve enjektörlü modeller,hyundai.toyota modellerinde)
Yanlışlar varsa üstadlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.
Keyfli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #18 : Mart 08, 2014, 13:26:43 »
Mekanikçi değilim ancak edindiğim bilgiler doğrultusunda,
motoru esas bitiren ilk çalıştırma.dolayısı ile eğer aracı çok sık kullanmıyorsanız ve bu arada çalıştırmıyorsanız motor ömrü devirli kullanıma göre daha kısa olacaktır.
Devirli kullanımda aşınma olacağı kesin ancak bu aşınma sonsuz değildir kanatimce.Bir yere kadar aşınma olup motoru rahatlatacak bundan sonra aşınma minimum düzeye inecektir diye düşünüyorum.
Motor performansı ve motoru verimli kullanmak adına optimum tork noktasında yani belli devirlerde kulanmaktan yanayım bunun içinde genellikle 3000-4000 rpm aralığında kullanıyorum.Bununda yakıt açısından ekonomi sağladığını gözlemliyorum.Her ne kadar devirli kullanım yakıt artışı getirir diye bilinse/bilsemde tork tan dolayı bunu telafi ettiğimi düşünüyorum ( Yol bilgisayarlarının yalancısıyım bu kanıya yol bilgisayarıma bakarak vardım ) Bu konuda daha önce Ahmet beylede başka bir başlık altında görüş bildiriminde bulunmuştuk.
Motor yağ ve soğutma suyuna araç sıfır alınmış bile olsa sürekli olarak kontrol etme yanlısıyım.
Motor yağı katkılarınada çok sıcak bakmıyorum maalesef sürtünmeyi azaltıp kompresyon frenini zayıflatıyorlar.
devirli kullanım hakkında bildiklerim ve bugüne kadar uyguladıklarım nacizane bunlar hep benznli motor ve benzinle kullandım herhangi bir motor problemi yaşamadım.(renault karbüratörlü ve enjektörlü modeller,hyundai.toyota modellerinde)
Yanlışlar varsa üstadlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.
Keyfli sürüşler dilerim.

Ümit kardeşim castrol magnatec yağ reklamlarının etkisinde senin gibi milyonlarca kişi kaldı, bu sadece Türkiyede değil dünyanın her yerinde. Motoru stop ettiğinde yağ pompası aniden durur ve yağ gittiği her yerde kalır birtek silindirlerden aşağı süzülür fakat çalıştırmak için marşa basınca grankın kanatları karterdeki yağı çırparak silindir cidarlarına tekrar çarpar ve yağlar. İlk viskozitesi 0, 5, 10, 15, 20 gibi yağlarda ilk çalışma anında aşınma olmaz fakat hiçbir zaman motor çalışır çalışmaz yürümemek lazımdır hiç olmazsa dikiz aynası ve yan aynaları kontrol edip yürümek lazım. Benzinli motorda 3000-4000 normal devirlerdir motorda hiçbir zorlama yapmaz ancak motor boştayken gaza basıp devir yapmamak şartıyla, arabaya en büyük zararı ambale denilen durduğu yerde gaza basmak verir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 08, 2014, 13:37:26
Bir ilave daha, yağ katkılarının zararı kayganlığı arttırıp kompresyonu azaltmak değil yağın kalitesini ve formülünü sakatlayıp motoru ele almaya sebep olmasıdır. Kompresyon silindirlerdeki havanın sıkışmasıyla olur, aşınmamış yeni motorlarda hava kaçağı olmadığından kompresyon fazla olur. Bazıları motorun alışma dönemine değer vermediğinden silindir , sekman ve yataklar fazla aşınır kompresyon azalır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #19 : Mart 08, 2014, 21:41:33 »
arkadaslar her seyden önce yazilarimdaki noktali ve çengelli harflerdeki hatalardan dolayi özür diliyorum, mac airimin mentesesi bozuldu ipadle isi yurutuyorum ondada bu sikintiler oluyor.
Motorda daimi yüksek devir esittir kisa ömür. Vaktiyle vw kamyonetimiz vardi hani simdi efsane olan dunyadaki kolleksiyoncularin gozdesi olanlardan. Benim biradere birileri bu arabaların yüksek deviri sevdiğini söylemiş, oda başladı yüksek devir kullanmaya ve iki kere motoru yaktı araba kamyon tepesinde İstanbula geri geldi. Arabanızın motorunu bağırtmayın, titreyecek şekıldede yüksek viteste zorlamayın. Arabalar sadece bir makine değildir, verdiğiniz sevgiyi ve ihtimamı iyi anlar karşılığında size çok iyi hizmet verir.

+1 ve ahmet abi teşekkürler
2002 corolla sol vvt-i