Gönderen Konu: baskı balata + işcilik ?  (Okunma sayısı 13403 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mikdat çelik

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
baskı balata + işcilik ?
« : Eylül 25, 2008, 13:57:23 »
herkese selamlar
benim 2001 corolla 1.4 ün debriyajı biraz sert tanıdık bir ustaya sordum şanjzıman inecek dedi baskı balatada degişir galiba yakın bi zaman da bu işlemi yetkili servis veya özel bir serviste yaptıran varmı? yan sanayi ve orinal her ikisi hakkında bilgisi olan varsa çok makbule geçer.
(henüz bilgi edinme aşamasında olduğum için paylaşımı çoğunluk itibarı ile sorularımla yapıyorum  :-[ )
toyota coralla 1.4 terra ac

Toyota Club Türkiye

baskı balata + işcilik ?
« : Eylül 25, 2008, 13:57:23 »

Çevrimdışı Ergün Gürkan

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfasý
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 55600
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2008, 14:20:16 »
Orijinal yedek parça fiyatları:
 Debriyaj balatası    : 128 ytl
 Debriyaj baskısı      : 192 ytl
 Debriyaj bilyası       : 70 ytl
Yedek Parça Toplamı : 390 ytl

İşçilik                     : 350 ytl

Genel Toplam          : 740 ytl
34 DS 0291
Toyota Auris 1.4D-D Comfort Extra M/M 2012 Kar Beyazı

Çevrimdışı mikdat çelik

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #2 : Eylül 25, 2008, 14:43:39 »
teşekkürler ergin bey verdiginiz (beni pek mutlu etmeyen  :) ) bilgiler için.
yan sanayi kullanmak maliyetleri bayağı azaltır galiba
bu aralar duygusal olarak çok hassasım o yüzden
toyota coralla 1.4 terra ac

Çevrimdışı Ergün Gürkan

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfasý
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 55600
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #3 : Eylül 25, 2008, 14:49:22 »
teşekkürler ergin bey verdiginiz (beni pek mutlu etmeyen  :) ) bilgiler için.
yan sanayi kullanmak maliyetleri bayağı azaltır galiba
bu aralar duygusal olarak çok hassasım o yüzden

teşekkürler ergin bey verdiginiz (beni pek mutlu etmeyen  :) ) bilgiler için.
yan sanayi kullanmak maliyetleri bayağı azaltır galiba
bu aralar duygusal olarak çok hassasım o yüzden


 Rica ederim. Bi de ergin bey değil, Ergün benim ismim.
34 DS 0291
Toyota Auris 1.4D-D Comfort Extra M/M 2012 Kar Beyazı

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #4 : Eylül 25, 2008, 15:28:11 »
  Selam Mikdat bey.
 Ben ağustos başı gibi aracımın baskı balatasını değiştirdim. (kendim değil ustaya değiştirttim :) ) Aslında balata bitmemişti, hatta yarısındaydı diyebilirim 7,5 senelik olmasına rağmen. Hem genelde uzun yolda kullandığımdan, hemde debriyaj pedalını dikkatli kullandığımdan. Tabi trafik durumuna, kullanım şartları ve özelliklerine göre ömrü farklı olabilir. Balata bitmemesine rağmen belli bir süre sonunda kemikleşip, sertleşiyor ve randımanı düşüyor. Bilmiyorum siz değiştirme gereğini neden hissediyorsunuz. Debriyaj balatasını test ettiniz mi?
 Ben toplam 320Ytl. gibi bir rakama Daikin marka baskı balata seti+işçilik+şanzıman yağı na malettim. Size tavsiyem piaysada daha ucuz setler mevcut onlardan kaçının eğer sorunsuz ve uzun ömürlülük istiyorsanız. Aslında uzun dönemde kaliteli ürünler her zaman daha ekonomiktir.

Çevrimdışı mikdat çelik

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #5 : Eylül 25, 2008, 15:41:26 »
Rica ederim. Bi de ergin bey değil, Ergün benim ismim.
dikkatsizliğim için kusura bakmayın  ergün bey. ramazanı uğurlamanın hüznü ile olsa gerek :)
 Esasında

   Balata bitmemesine rağmen belli bir süre sonunda kemikleşip, sertleşiyor ve randımanı düşüyor. Bilmiyorum siz değiştirme gereğini neden hissediyorsunuz. Debriyaj balatasını test ettiniz mi?
ben çokda sorun etmiyorum ama eger bitikse ve bitik olması diğer motor ekipmanlarına zarar verecekse diye bir endişe duyuyorum "bu konularda pek bi tecrübem olmamasından dolayı"
zahmet olmazsa debriyajı nasıl test ederiz kısa bir şekilde açıklarsanız mutlu olurum.
debriyaja tam basınca araç viteste olduğu zaman hiçbir hareketlenme olmuyor. yani temiz gibi "mi acaba?"
toyota coralla 1.4 terra ac

Çevrimdışı gökhan gül

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #6 : Eylül 25, 2008, 15:47:38 »
hakan abi kesinlikle katılıyorum bu daikin markayı heryerde bulabilirmiyiz?
ben 2 ay önce değiştirdim komple seti ve hiç memnun değilim markası valeo
boyle hiç hosuma gitmiyo değiştirebilirim  :(
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #7 : Eylül 25, 2008, 16:00:55 »
  Bence gittiği kadar gitsin ama tam bitmeden değiştir Gökhan.
 Balata bitik halde kullanılırsa (ki sonu yolda kalmaktır) Volan'ı da sıyırır ve dediğin gibi Mikdat maliyet çok artar. Volan setten çok daha pahalıdır.
 Daikin Japondur ve bir iki marka daha var piaysada bildiğim kadarı ile Japon olarak ve hepside kaliteli.
 Test için bir yol: serbest ve uygun bir yolda, hafif rampa çıkarken hızınızı 50-60Km/s. gibi tutup vitesi en son (5)Vites'e alıp gaza yüklenin. Eğer motor devri artıyor ancak hızlanma aynı oranda olmuyorsa balata bitiktir. Bu testle sistemede zarar vermemiş olursunuz. Çok emin olamıyorsanız park halinde el freni çekik ve (heel and toe) denen yani sağ ayak parmak uçlarınızla frene basın topuğunuzla ise gaz verin. Bu sırada araç 1. viteste oalcak. Eğer arac hareket etmeyip silkeleme yapıyor ve stop ediyorsa debriyaj balatası iyi durumdadır. Stop etmiyor ve gitmeye çalışıyorsa balata bitiktir ve kaydırıyordur. Belki başka pratik şekilde test etme yöntemi bilen arkadaşlarda vardır.

Çevrimdışı gökhan gül

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #8 : Eylül 25, 2008, 16:07:20 »
valeo takılmadan once vites geçişleri sarsıntısız ve sessizdi
şimdi ise 1 le kalkıyorum 2 almak için debriyaja basıyorum vitese dokunmuyorum
basma anından  1 sn sonra bi kütürtü geliyo çok belli değil ama
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #9 : Eylül 25, 2008, 16:20:20 »
  Değişimde kullanılan parça kaliteside çok önemli, işi yapan ustada bence.

Çevrimdışı mikdat çelik

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #10 : Eylül 25, 2008, 16:23:03 »
verdiginiz aydınlatıcı bilgiler için çok teşekkürler hakan bey
en kısa surede deneyeceğim debriyaj testini
bide ben kulaktan duyma valeo kalitelidir diye biliyordum demek ki daikin dahamı kaliteli acaba veya "yan sanayide orijinal" olan marka varmıdır
(çok mu soruyoorum ne ??) bak gene sordum :D
toyota coralla 1.4 terra ac

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #11 : Eylül 25, 2008, 16:45:59 »
 :) Valeo bildik bir marka ama Toyota araçalra uygun ürettiği baskı balata setlerinde Japon ürünlerin kalitesi yok bence. Fiyat olarak Japon ürünler Vaeo'unun iki katıdır ancak işçilik maliyetini düşününce ve performansı da işe katınca aslında daha ucuza gelir kaliteli ürünler. Daikin, Asco gibi Japon üretimler bence oldukça kaliteli ve bu japon ürünlerin fiyatları birbirine yakındır.
 :)Yan sanayi adı üstünde yan sanayidir yani orjinal değildir ama değişik kalitelerde yan sanayi mevcuttur. Sonuçta Valeo'da Toyota için yan sanayidir, Daikin'de. Siz isterseniz Kocaeli'n de baskı balata fiyatlarına bakın markasına göre. Ben'de size buradan fiyat ve ürün bakıp yardımcı olmaya çalışırım.

Çevrimdışı mikdat çelik

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #12 : Eylül 25, 2008, 16:52:23 »
çok teşekkür ederim hakan bey
ilgi ve yardımınıza müteşekkir oldum.
bu forum toyotayı dahada sevdiriyor bana.
toyota coralla 1.4 terra ac

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #13 : Eylül 25, 2008, 16:58:51 »
 :) Yardımcı olabiliyorsak birbirimize ne mutlu.

Çevrimdışı Ergün Gürkan

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfasý
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 55600
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #14 : Eylül 25, 2008, 20:59:05 »
 Aısın markası Toyota bayiilerinde haricinde de piyasada satılıyor. Toyota orijinal olarak aisin kullanıyor. Bu markayı piyasa da daha ucuza bulabilirsiniz. Orijinali gibi de kullanabilirsiniz. Tek farkı garantili olmaz :)
 Ayrıca Hakan abi debriyaj kontrollerinde atladığın önemli bi nokta gözüme çaptı. Park halindeyken 3 pedal yapılan testte 1. vitesi değil 4 yada 5. vitesi kullanmak gerekir. Eğer 1. viteste bu test yapılırsa vites dişlilerin kırılıp şanzımanın dağılma ihtimali çok yüksektir.
 Biliyosun ki motor devri ile prizdirek denilen dişli; yani 4. vites dişlisi aynı devirde döner. Yani başka bi deyişle motorun şanzımanın redüksüyonuna girmeden çıkış devri 4. vites turu ile aynıdır. 4. viteste direk motor gücünü tekerleklere iletmek istendiği için şanzıman içinde dişlilerde herhangi bi zorlanma olmaz.
 Hani yanlış anlaşılmasın ukalalık yapmak istemiyorum. Tabi ki bu test esnasında şanzımanın içine girip de hangi dişlinin zorlandığını görmedim ama bize öğretilen ve yıllardır uyguladığımız sistem bu.
 Ayrıca mantıken bakıldığında da eğer motorun direk çıkış gücü tekerleklere verilmek istendiğinde eğer araç frenleme ile tutuluyorsa; bu durumda stop ediyosa kavrama sisteminde sorun yok demektir.
 Diğer türlü 1. viteste bu test yapılırsa direk motor çıkış gücü değil redüksüyona uğramış gücün testi yapılır. Eğer 1. viteste de bu test uygulandığında araç hala stop etmiyorsa zaten yolda kalmışsın demektir.
34 DS 0291
Toyota Auris 1.4D-D Comfort Extra M/M 2012 Kar Beyazı

Çevrimdışı Bünyamin KAYMAKCI

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #15 : Eylül 25, 2008, 23:54:35 »
Mikdat Bey ben bir ay önce orjinal servise gittim (Araç 2001 corolla vvt-i) bana seti  650 ye değiştireceklerini söylediler. Tabi bu kazıkçılık ayrı mesele.
Bir de kendi ustama gittim Bana orjinal setin 200 civarında olacağını (+ işçilik) söyledi markasının da VALEO olduğunu söyledi ve serviste de valeo marka taktıklarını söyledi.
Ford focus a baskı balata takıyordu. bana gösterdi setin kutusunun üstünde ford amblemleri var ve orjinal parça idi ama içinde Valeo marka set vardı. Toyotada da bu şekilde olduğunu söylemişti.
Fakat daha taktırmadım. Benim de ustadan bildiğim Valeo kaliteli idi.
Tabi denemedim ama gördüm. paylaşacağım bunlar.

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #16 : Eylül 26, 2008, 08:57:03 »
  Valeo bildiğim kadarı ile Renault'a orjinal ekipman üretiyor. Yani Toyota'da orjinal olması bence pek mümkün değil. Ayrıca servisin taktığı Ergün'ün söylediği gibi Aisin. Ama Asco ve Daikin'de yüksek kaliteli ürünler. Bildiğim kadarı ile Daikin'de Honda'ya orjinal ekipman üretiyor. Tabi bunlarda yanılıyorda olabilirim ama kalite olarak eğer sınıflama yapmak gerekirse en başa Japon üertimleri koymamız lazım. Ayrıca size verilen 200Ytl. Valeo set fiyatı bence çok çok fazla. Bence Japon üretimler o fiyatlarda olması lazım ki Valeo onun yarı fiyatıdır. Tabi bu AE101 için böyle ama siizn araç içinde çok farkedeceğini zannetmiyorum. Bence Japon üç markadan birini takmaya çalışın.

 Ergün :) ben debriyaj setini test etmek için aslında bu yöntemi hiç tavsiye etmiyorum (başka başlıklar altında sebeplerini zamanında açıklamıştım :) ). Ama benim hatam bunu pek tavsiye etmediğimi (çünkü her halukarda hareketli organlara gereksiz yük bindiriliyor bu yöntemle. Motor, şanzıman, debriyaj sistemi dışında frenlerde dahil.) tekrar belirtmem gerekirdi. Senin söylediğine alternatif görüş ise; 4. ya da 5. viteslerde yapılan bu tarz bir testte de bu sefer de motor kimi hareketli aksamları vb. zorlanmaktadır. Ayrıca yanlış anlaşılma olmasın, bildiğim kadarı ile Prizdirek Dişlisi bir milden ibarettir. 4. Vites ise çarkdır. Yani 4. Vites dişlisi Prizdirek değildir. Prizdirek bütün dişli çarklarının içinden geçer. Sadece 4.Vites dişlisi ile yekparedir Prizdirek. Prizdirekt dişlisiyle sürekli kavraşık olan bir dişli vardır. Bu dişliye ise daimi iştirak dişlisi denir. Bu dişli transmisyondaki grup miline bağlıdır. Grup mili baskı balata kavraşık durumda iken devamlı olarak dönecektir. Motordan ve kavramadan gelen hareket transmisyona priz direkt mili ve dişlisi ile gelir. Transmisyona hareket verir. Priz direkt mili volanın göbeğine ve ana mile yuvalandırılmıştır. Hareket direkt olarak ana miline vermez. Grup mili üzerinde ise transmisyonun vites sayısı kadar sabit bir dişli vardır. Bu dişliler ana mil üzerindeki dişlilerle hepsi iletişim durumundadır. Grup mili de transmisyona yuvalandırılmıştır. Ana mili ise hareketi diferansiyeldeki ayna dişlisine yani son dişliye ileten bir mildir. Üzerinde grup dişlileri ile devamlı kavraşık olan dişliler vardır. Bu kavraşık iki dişliye vites dişlileri denilir. Ana mili ise hareketi diferansiyeldeki ayna dişlisine yani son dişliye ileten bir mildir. Değişik ölçülerdeki dişliler hem prizdirek üzerinde dizilirler, hemde grup mili üzerinde. Yani 4. vites dişlisi ayrı olarak hem prizdirekde vardır, hemde grup mili üzerinde. 4. Vites'in özelliği prizdirek ve grup mili üzerinde bulunan 4. vites dişlilerinin aynı ya da birbirine yakın ölçülerde olmasıdır. Bu oranda genelde 1/1 yani 1 olarak seçilir. Ya da 1'e yakın değerlerdir. Bunun amcaı ise 4.vitese kadar aracı hızlandırmak için torku ön plana çıkaran oranlar kullanamak (orta okuldan hatırlarsınız az yol çok iş, çok yol az iş prensibi :) ) 4. vitesten sonra ise ekonomi amaçlı olarak faydalanılmaktadır prensipte.
 Neyse bu çok derin bilgilere doğru gitti abartmayayım. Sıktıysamda kusura bakmayın arkadaşlar. :)
 
 Ben yinede debriyaj balatasını test için ilk verdiğim yolu öneririm. Ayrıca araç dururken (düz bir zeminde ve lastikelrin önünde engel olmamalı) 1.vitese takıp araç serbest halde iken ayak debriyajdan yavaşça kaldırılmalı. Makul seviyede ayak kaldırılınca (2-3cm. kadar) araç hareket etmeye başlamalı motor rölanti devrinde.
 Ayrıca her zaman debriyaj balatası bitecek diye bir durumda söz konusu değldir. Bilye de zamanla çalışma yeteneğini kaybedebiliyor. Ya da benim aracımda olduğu gibi balata bitmeden özelliğini kaybedebiliyor zamanla ve şartlarla.

Çevrimdışı Ergün Gürkan

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfasý
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 55600
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #17 : Eylül 26, 2008, 10:25:27 »
 Hakan abi valla iyi döktürmüşsün. Daimi iştirak falan! Bu tür konularda bilmediğin şey yok. Tebrik ederim gerçekten. Aslında bu forumda insana zevk veren şey her gün yeni bi şeyler öğrenmek.
 Ben en son lise yıllarında duymuştum bunları. Bilmiyorum belki sen de biliyosundur Hakan abi Şişli End. Mes. Lis.'de motor bölümü öğrencilerinin girebildiği Toyota ile Milli Eğitim Bakanlığı'nın ortak projesi olan Toyota Teknik Eğitim Programı adı altında 2 sene süreyle eğitim veren bi labaratuvarı var. Ben ordan mezunum. Daimi iştirak falan deyince eski günlerimi hatırlattın bana. :( Vay be ne günlerdi o günler. Benim bi devrem vardı adı Levent. O da araba delisi idi. Çocuk Mazda MX-5'den çıkma motor şanzımanı Şahin'e taktı. Daha doğrusu beraber taktık. Sürekli yarış içindeydik onla  hangimiz bu işi daha iyi biliyoruz diye. Bu arada şimdi de Subaru'da servis danışmalığı yapıyor. Gerek duyarsanız bize yardımcı olur.
 Yani diyeceğim o ki lise yıllarında Levent'le girdiğim mücadeledeki hazzı aldım. Bu arada Hakan abi siz ne iş yapıyorsunuz?
Bu sektörde olduğunuz gün be gün belli hani???
34 DS 0291
Toyota Auris 1.4D-D Comfort Extra M/M 2012 Kar Beyazı

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 544 kere teşekkür etti
  • 597 kere teşekkür edildi
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #18 : Eylül 26, 2008, 10:39:50 »
  :) Sağolasın Ergün. Ben firmalara ya da tüketiciye ürün buluyorum, ya da ürüne alıcı. Şişli E:M:L.'den benimde bir arkadaşım mezun ama o seneler önce mezun oldu tabi. Sanırım 1992'de. Bu sektörle aslında direk olarak hiç bir ilgim yok. Ama harbiden meraklıyım diyebilirim. Otomotiv sektörünün değişik kesimlerinden de çok yakın arkadaşlarım var. Şanzımanın (üstteki tipte) çalışma prensibini az çok biliyordum ama detaylı anlatımı için yine Net. 'e baş vurdum. Yani onlar kısmen benim kelimelerim değil dürüst olmak gerekirse. Ama sende hoş bir anımsama yarattıysam ne mutlu. Bu arada bana zevk veren bilmeceleri çözmek. :) Amcam'da senelerce Almanya'da Ford'da çalıştı ve o da kendi aracıyla detayına kadar ilgilenir. Yani huy. :) Benim asıl uzmanlık alanım ise Ekonometridir. Yani İstatistik, Gelecek Programlama ve Yön Eylemdir kısacası.
 Aslında düşünsene Otomotiv firmaları bile piyasaya sürdükleri ürünlerde bile hala geliştirme açıklıkları bulunabiliyor. Toyota'nın en güzel politikası ve sorunsuzluğunun arkasında yatan sırlardan biride bu detayda gizli bence. :) Bu konuda daha detaya girmiyorum. :)

Çevrimdışı mikdat çelik

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #19 : Eylül 26, 2008, 11:49:26 »
hakan bey
bugun işe gelirken debriyaj testi için dediğiniz ikinci yolu denedim
55-60 civarı civarı bir hızla ilerken 5. vitese taktım devirle pararalel olarak hızlandı araba ayrıca kalkıştada hem frene basıp hemde kalkmaya çalışınca stop ediyordu ayni anladığım kadarıyla kavrama problemi yok gibi ama devriyaj sanki biraz yukarıdan kavrıyor bunda bi problem olmaz inşallah.
teşekkürler.
toyota coralla 1.4 terra ac

Toyota Club Türkiye

Ynt: baskı balata + işcilik ?
« Yanıtla #19 : Eylül 26, 2008, 11:49:26 »

Etiketler: