0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
1) 10-40, 5-40 yok. 10W-40, 5W-40 var. Eskiden yağlar tek dereceliydi, viskozitesi yani, artık multigrade olarak adlandırılıyorlar. 5 ile 40 numara arası deerlerde karışım yağda denilebilir. 10W, 5W olarak gördüğün değer kış değeri (W: winter). Sayı ne kadar küçülürse yağ o kadar inceliyor demek, kışın ince yağ makbüldür. 40 - 50 gibi gördüğün diğer değer ise en kalın değeri. Sıcaklık yükseldikçe nispeten kalın yağ makbül oluyor. Aralığı geniş tutmakta fayda var bu yüzden benzinli turboların çoğunda 10w-60 önerilir. 0w-60 gibi özel yarış yağlarıda vardır. 2) Yağa ve motora göre değişir, 5w-40, 0w-30 gibi yağlar tam sentetik olduğu için ( baz petrol yağı içermeyen, tümüyle labaratuar ortamında hazırlanmış kimyasal yağ ) 20 bin km.lere kadar dayanıklı oluyorlar. Eskiden yağ teknolojisi bu kadar gelişmiş değildi ve 3000 km.de değişmesi gerekiyordu yağın. Full sentetik yağların yanma-parlama derecesi yarı sentetiklere ve mineral yağlara göre daha yüksek olmaları nedeniyle bilinenin aksine ince oldukları halde fazla eksiltme yapmazlar. 3) Yağ filtresi kağıttan oluyor ve yağın asidi kağıdı bir süre sonra bozuyor eritiyor, 6 ayı geçirmemekte fayda var. 4) Kötü yağ, yağ yakmaya başlamış motor, ölçümün kaç km.de yapıldığına ve ne kadar eksilttiğine bağlı.5) Araba markası çok şey fark ediyormu gibi bir şey bu. Zor şartlarda iyi yağ - kötü yağ farkını ortaya koyar bu genellikle yatak yada piston sarmak olarak sonuçlanır. Örneğin yarı sentetik olarak adlandırılan yağların ucuzları gerektiği kadar sentetik polimer içermiyor. Full sentetikleri olması gerektiği gibi full sentetik değil içine baz yağ karıştırıyorlar maliyeti düşürmek için. Köklü tanınmış firmaları tercih etmekte fayda var, ama fazla reklam yapanı değil. Castrol'ün yağ üretim fabrikası yok, nerde ucuz bulursa onu kutuya doldurup satıyor yani dandik yağ uzak durun mesela. Mobil - Esso - Shell - Petrofer - Gulf - Texaco - Elf & Total - Valvoline - Penzoil, şu an aklıma gelen kaliteli markalar. 6) Yeni nesil kaliteli yağlarda katkı çok fazla var, sonradan eklenen katkılar yağın niteliğini bozuyor yarardan çok zarar veriyor. Özellikle tam sentetiklere asla katkı koymayın. Pazarlama başarısı bu katkıların varlığı, gazı verip satıyorlar. Araştırmak çok zor ve masraflı olduğu için kimse uğraşmıyor, yağ firmaları artık uyarıyor katkı koymayınız diye. 7) Karter tapası değil ama tapanın pulunu yani metal contasını değiştirmek faydalı bir şey.[/quote]hocam maşalllah bu ne teknik bilgi,hayraan kaldım.meslek nedir acaba.selam