Gönderen Konu: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu  (Okunma sayısı 11205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« : Ocak 04, 2014, 23:47:13 »
Merhaba arkadaşlar bir süredir arada sırada olan bir vuruntu sorunu oluştu. İlk kalkışta gelen ve 2. vitese geçtiğimde kesilen bu vuruntu için servise gösterdim ve direk baskı balatanız yan sanayi olduğu için olabilir dediler. Baskı balatayı aisin almıştım ve yaklaşık 20000 km kadar kullandım hiç sorun yoktu. Sadece 1. viteste olması biraz düşünüdürüyor, sizce sorun ne olabilir? Kavramada vs hiçbir sorun yok, sadece kütültü şeklinde vuruntu oluyor.

Bu arada araç 2005 corolla 150000 km ye yaklaştı, en son 140000 bakımı yapıldı. 120000 de baskı balata değişti.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Toyota Club Türkiye

Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« : Ocak 04, 2014, 23:47:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #1 : Ocak 05, 2014, 00:15:32 »
şanzıman yağını değiştirmişsinizdir. 1. vites dişlisinde sorun olabilir mi?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #2 : Ocak 05, 2014, 00:18:13 »
şanzıman yağını değiştirmişsinizdir. 1. vites dişlisinde sorun olabilir mi?
Her zaman yapmaz mı dişlide sorun olsa? Yani aklıma geldi ama bu nedenle pek ihtimal vermedim.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #3 : Ocak 05, 2014, 00:19:52 »
Ertan Bey,

Bu vuruntu sesini bir video ile gösterseniz ona göre bir şey söylesek... ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #4 : Ocak 05, 2014, 00:21:31 »
Ertan Bey,

Bu vuruntu sesini bir video ile gösterseniz ona göre bir şey söylesek... ;)
Videoya almam mümkün olmuyor ne yazıkki çok kısa süreli ve ara ara geldiği için hazırlıksız yakalanmış oluyorum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #5 : Ocak 05, 2014, 00:24:26 »
Forumda arama yapınca bir sürü vuruntu konusu çıktı   :islik:

Motor kulağı diyenler var, eksoz dienler var vs vs vs. Ama şunu anlayamadım bu VURUNTU tabir edilen şey nedir?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #6 : Ocak 05, 2014, 00:29:10 »
Forumda arama yapınca bir sürü vuruntu konusu çıktı   :islik:

Motor kulağı diyenler var, eksoz dienler var vs vs vs. Ama şunu anlayamadım bu VURUNTU tabir edilen şey nedir?
Bir sürü konu var evet ancak benim sorun ne egzozla nede motor kulaklarıyla alakalı. Çünkü arada bir olan bir durum ve motor kulaklarıyla egzoza bakıldı. Yani bunun dışında bir sebebi olmalı, vuruntu dediğimiz sanki stabilize yolda paletli dozerin yaptığı izin üstünedn gidiyormuşsunuz gibi bir şekilde oluyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #7 : Ocak 05, 2014, 00:34:16 »
..........vuruntu dediğimiz sanki stabilize yolda paletli dozerin yaptığı izin üstünedn gidiyormuşsunuz gibi bir şekilde oluyor.

 :tamam: iğrenç bir ses, anladım şimdi. Bu uzun süre devam ediyormu peki? 2. vitese geçene kadar sürüyormu yani?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #8 : Ocak 05, 2014, 00:37:34 »
:tamam: iğrenç bir ses, anladım şimdi. Bu uzun süre devam ediyormu peki? 2. vitese geçene kadar sürüyormu yani?
2. vitese geçene kadar sürüyor, ancak durup tekrar denediğimde olmuyor. Yani belirli bir zamanı yada oluş şekli yok.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #9 : Ocak 05, 2014, 00:40:11 »
 Şu an için zaman zaman yapsa da ileride daha da sıklaşacaktır. Sağlam bir ustaya göstermenizde fayda var.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #10 : Ocak 05, 2014, 00:43:52 »
Şu an için zaman zaman yapsa da ileride daha da sıklaşacaktır. Sağlam bir ustaya göstermenizde fayda var.
Öyle düşünüyorum aslında ama şanzımanıda söktürmek istemiyorum açıkçası hemen.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #11 : Ocak 05, 2014, 00:45:25 »
Eski aracımda bu tip sesi duyduğumda tamir edilen yerler AKS ve Lastiğin bağlandığı yerdeki konik şekilli rulmanlardan kaynaklı oluyordu. Direksiyonun yönüne göre ses bir geliyor bir gelmiyordu.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #12 : Ocak 05, 2014, 00:58:03 »
Eski aracımda bu tip sesi duyduğumda tamir edilen yerler AKS ve Lastiğin bağlandığı yerdeki konik şekilli rulmanlardan kaynaklı oluyordu. Direksiyonun yönüne göre ses bir geliyor bir gelmiyordu.
Buna dikkat edeceğim, bakalım bendede o şekilde oluyor mu.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #13 : Ocak 05, 2014, 03:01:31 »
Hizli kalkistan olabilir. E12lerde cozduler o.isi diye biliyorum ama tamnemin degilim. Ben patinajli kalkinca genelden tak tak tak tak diye vuruntu yapip konsol hafiften zipliyor. 2. Viteste patinaja biraktigimda olmuyor. Ama farkli bir sorun gibi duruyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #14 : Ocak 07, 2014, 19:41:35 »
Ertan hocam durum nedir? Bir değişiklik var mı?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #15 : Ocak 07, 2014, 19:43:01 »
Ertan hocam durum nedir? Bir değişiklik var mı?
Ara ara yine oluyor, fakat hiçbir sorun yok ilk kalkış dışında. Bir ara başka yere gidince göstermeyi düşünüyorum.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #16 : Ocak 07, 2014, 19:45:30 »
 :tamam:

İnşallah çok fazla masraf ve sıkıntı yaratan bir durum değildir. İnşallah tedavi ettirince buraya yazarsınız.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #17 : Ocak 07, 2014, 19:48:51 »
:tamam:

İnşallah çok fazla masraf ve sıkıntı yaratan bir durum değildir. İnşallah tedavi ettirince buraya yazarsınız.
Araç değiştirme durumum olduğu için tedavi ettirebilir miyim bilmiyorum. Ama bir uygulama yapılırsa paylaşırım kesinlikle.  :)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #18 : Ocak 07, 2014, 19:56:29 »
Fren hidroliği hiç değiştimi?

Yenice değişmiş ise ve sorun hala devam ediyorsa, debriyaj üst merkez tamir takımı değişikliği istiyor olabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: Kalkışlarda gelen vuruntu sorunu
« Yanıtla #19 : Ocak 07, 2014, 19:59:12 »
Fren hidroliği hiç değiştimi?

Yenice değişmiş ise ve sorun hala devam ediyorsa, debriyaj üst merkez tamir takımı değişikliği istiyor olabilir.
Daha 25000 km kadar oldu, sadece bahsettiğim gibi 1. viteste ilk kalkışta bazen oluyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......