0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ekonomimiz inşaata ve tüketime dayalı da 2002 'den 2013 e kadar neden dalgalanmadı kur.
Çok güzel söylemişsiniz özellikle gelişmekte olan ülke para birimlerinin hepsinde değer kaybı olduğu olayın sadece bizimle ilgili olmadığını gösteriyor. Ben daha öncede yazdım ancak forum kuralları nedeniyle silindi sanırım. Bizim gelişmekte olan piyasalardan negatif olarak ayrismamizda bazı nedenler var. Bunları buraya yazıp yine silinmesini istemiyorum ancak ülke içindeki manipülasyonlar terör ve bölgemizdeki istikrarsızlık diyebiliriz. Beton dediğimiz zaman devletin yaptığı yol köprü tünel ve konut üretimi akla geliyor. Ülkemizin üretim yapabilir ürettiğini pazarlara ulaştırılabilir olması için sağlam bir yol ağı olması gerekliydi.
RAv4 e yapılan zam Toyota tarafından yapılan keyfi zamdır dolarla alakası azdır.2017 temmuz bu aracın satışı 190 bin ₺. 1 amerikan parası = 3,9 Türk lirası2018 mayıs bu aracın fiyatı 309 bin ₺ . 1 Amerikan parası 😊= 4,5 Türk lirası%15 kur artışına göre aracın olması gereken satış rakamı 220 bin ₺. Aradaki 90 bin yarısı 45 bini yıl model farkı diyelim. Geriye kalan 45 bin ₺ neyin itelemesi.Ticaretle uğraşıyoruz az çok biliyoruz bu doları bahane edip iteleyenleri.Adam karpuz satıyor kg 3₺ ne kardeşim bu fiyat diyoruz dolar arttı. Ya bsg. Tamam hadi mazot arttı yol masrafın arttı eyvallah 0,75 krş olan karpuz 3 ₺ olması itelemedir.