0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Honda biliyorsunuz ülkemize ilk giriş yapan uygun fiyatlı yarı Hybrid aracı getirdi. O yıllarda Prius dünyada satılıyordu ama hala fiyatı nedeniyle popüler olamadı. Honda bütün kozunu yarı Hybride oynadı fakat yarı Hybrid teknolojisi kağıt üzerindeki ekonomiyi sağlayamayınca tutmadı ve Diesele yönelmek zorunda kaldı, bu da onlara pahalıya mal oldu.
...Hybrid'de de benzinli yerine dizel kullanılma çalışmaları oldukça yoğun yapılıyor bir çok firma tarafından aslında...
Hybridlerde de aynı muhabbet olacaktır, çok km yapıyorsan Diesel-Hybrid.
hibrit zaten yeterince az yakmıyomu abi dizel hibrit çok çok daha az mı yakacak
Benzin: Şehir İçi 4.4L/100km, Şehir dışı 4.7L/100km ise,Diesel: Şehir İçi 3L/100km, Şehir dışı 3.3L/km gibi gerçekleşebilir (Yaris için kişisel tahminimdir).
....Yani küçük farklar bile ileride önem kazanacak. Sonuçta Petrol kıt bir kaynak ve her geçen gün daha da kıtlaşıyor.
volvo'nun yanlış hatırlamıyorsam v40 modelinde kullandığı fakat henüz satışa sunmadığı dizel hibrit versiyonu vardı. ortalama tüketim 1.9 lt/100 km civarındaydı.
Vallahi Alicim biraz önce aynı şeyi ben düşündüm, yahu bunu çocuğa neden özel mesaj yollamadım diye ? dört gündür yeni tansiyon ilacımla problemim var hınzır biraz fazla düşürdü beynime daha az kan gittiğinden olacak. böylesi belkide iyi oldu avatarında başka markayı öven veya övmek istiyen arkadaşlarımız, yaşlı bir ağabeylerinin bu işe gıcık olduğunu öğrendiler. seni üzdüğüm için özür diler gözlerinden öperim.
1.6 lt dizel ve 158 hp.Güzel bir otomatik şanzımanla Türkiye'de satış rekoru kırabilir. [emoji4]
Sizin aracın torkundan muhtemelen daha yüksektir 1.6 dizel olarak yukarıda bahsedilen motorun. İş yapışı gösteren değer de torktur sonuçta.
Hakan kardeşime bir konuda katılmıyorum, turbolu ve torku nisbeten yüksek motorlar her zaman tercih edilmez çünkü 1.6 turbo dizel 158 hp lik motor bozuk yol, kaygan zemin ve dik rampa gibi yerlerde yüksek hacimli atmosferik motorların yerini tutamaz. bahsettiğim zeminlerde mecburen motor düşük devirde olmak zorundadır aksi halde patinaj veya arabanın hırpalanması ortaya çıkar, 158 hp lik turbo motor turbo devreye girmeden 70-75 hp lik bir makinadır, turbonun devreye girmesi 1500-1700(dizellerde) benzinlilerde(3000-3500) devir gerektirir. rampada veya bozuk veya kaygan zeminde kalkış veya sürüş 1000-1200 devir aralığı gerektirir fakat turboluda düşük beygir gücü olacağından kaliteli sürüş yapamazsınız. onun için pahalı arabalar yüksek hacim ve atmosferik motor kullanır, tıpkı Arif Yıldırım kardeşin arabaları gibi.
araç güzel ama kıramaz.civiclere bi dünya para isteyen honnnda bu arabaya 120 liradan düşük fiyat çekerse ben bir şey bilmiyorum