Gönderen Konu: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC  (Okunma sayısı 19004 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 51 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #40 : Aralık 04, 2013, 10:57:40 »
Honda biliyorsunuz ülkemize ilk giriş yapan uygun fiyatlı yarı Hybrid aracı getirdi. O yıllarda Prius dünyada satılıyordu ama hala fiyatı nedeniyle popüler olamadı. Honda bütün kozunu yarı Hybride oynadı fakat yarı Hybrid teknolojisi kağıt üzerindeki ekonomiyi sağlayamayınca tutmadı ve Diesele yönelmek zorunda kaldı, bu da onlara pahalıya mal oldu.

İyi bir açıklama.
Honda'nın dizele bu kadar geç girmesinin nedeni bu demek ki.

Aslında herkes benzinden kaçmak istiyor.
Ama alternatif yollar (dizel, lpg, elektrik, hybrid, vs) kısa dönemde çok problemli anlaşılan.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #40 : Aralık 04, 2013, 10:57:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #41 : Aralık 04, 2013, 11:01:36 »
  Aslında bir problem yok bence. Birikim önemli tabi.
 Hybrid'de de benzinli yerine dizel kullanılma çalışmaları oldukça yoğun yapılıyor bir çok firma tarafından aslında. Ayrıca pil teknolojlerindeki değişmeler bazı noktalarda çok önemli olabiliyor elektrikli araçlar için. İzmir'de sanırım 3 tane elektrikli araç şarj istasyonu açıldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #42 : Aralık 04, 2013, 11:09:54 »
...Hybrid'de de benzinli yerine dizel kullanılma çalışmaları oldukça yoğun yapılıyor bir çok firma tarafından aslında...

Hybridlerde de aynı muhabbet olacaktır, çok km yapıyorsan Diesel-Hybrid.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #43 : Aralık 04, 2013, 11:15:05 »
Hybridlerde de aynı muhabbet olacaktır, çok km yapıyorsan Diesel-Hybrid.

hibrit zaten yeterince az yakmıyomu abi dizel hibrit çok çok daha az mı yakacak  :o

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #44 : Aralık 04, 2013, 11:23:47 »
hibrit zaten yeterince az yakmıyomu abi dizel hibrit çok çok daha az mı yakacak  :o

Benzin: Şehir İçi 4.4L/100km,  Şehir dışı 4.7L/100km ise,
Diesel: Şehir İçi 3L/100km,   Şehir dışı 3.3L/km gibi gerçekleşebilir (Yaris için kişisel tahminimdir).
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #45 : Aralık 04, 2013, 11:32:01 »
Benzin: Şehir İçi 4.4L/100km,  Şehir dışı 4.7L/100km ise,
Diesel: Şehir İçi 3L/100km,   Şehir dışı 3.3L/km gibi gerçekleşebilir (Yaris için kişisel tahminimdir).

dizel hibrit alış fiyatıda benzinli hibrtie göre daha pahalı satılır o zaman abi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #46 : Aralık 04, 2013, 15:24:47 »
Hybridlerde de aynı muhabbet olacaktır, çok km yapıyorsan Diesel-Hybrid.


:) Aynen, yakın gelecekte emisyonu düşürme yollarından birisi yakıt tüketimini de düşürmek zaten olacaktır. Ayrıca dizel yakıtı elde etme maliyetinin benzine nazaran düşüklüğü de göz ardı edilmemeli. Yani küçük farklar bile ileride önem kazanacak. Sonuçta Petrol kıt bir kaynak ve her geçen gün daha da kıtlaşıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #47 : Aralık 04, 2013, 17:21:15 »
....Yani küçük farklar bile ileride önem kazanacak. Sonuçta Petrol kıt bir kaynak ve her geçen gün daha da kıtlaşıyor.

Şöyle diyebiliriz, 100 Yılda petrol kaynağının %80'ini harcadık ama kalanıyla 100 Yıl daha idare edeceğiz, tasarruflu araçlarla aynı zamanda çevreyi çok daha az kirletip, global ısınmayı yavaşlatabileceğiz. Gerçekte hedef, petrol stoğu çok daha fazla olsa bile konvansiyonel motorlarla bugüne kadar olduğu gibi petrol türevi yakıt kullanmamak, hidrojene mümkün olduğunca çabuk geçebilmektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #48 : Aralık 04, 2013, 18:54:10 »
volvo'nun yanlış hatırlamıyorsam v40 modelinde kullandığı fakat henüz satışa sunmadığı dizel hibrit versiyonu vardı. ortalama tüketim 1.9 lt/100 km civarındaydı.

bir adet video buldum. buradaki araç v60.

Volvo to Start Selling V60 Plug-in Diesel Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #49 : Aralık 04, 2013, 18:56:40 »
volvo'nun yanlış hatırlamıyorsam v40 modelinde kullandığı fakat henüz satışa sunmadığı dizel hibrit versiyonu vardı. ortalama tüketim 1.9 lt/100 km civarındaydı.

1.9 lt/100 km  :o :o :o

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #50 : Aralık 26, 2013, 09:31:06 »
Forumda yazılanlara göre 2-3 ay sonrasına gün veriyorlarmış. Kullanıcılar da gayet olumlu yorumlarda bulunmuş.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #51 : Ekim 01, 2014, 03:21:17 »
avrupa'da 2.2 lt dizel 148 hp yerine 1.6 lt dizel 158 hp versiyona geçiliyormuş. yanlış okumadınız; 158 hp 1.6 lt dizel. tabi ufak bir de makyaj söz konusu.

http://www.carscoops.com/2014/09/hondas-2015-cr-v-facelift-for-europe.html






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #52 : Ekim 01, 2014, 12:29:56 »
1.6 lt dizel ve 158 hp.

Güzel bir otomatik şanzımanla Türkiye'de satış rekoru kırabilir. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #53 : Kasım 21, 2014, 03:17:34 »
Vallahi Alicim biraz önce aynı şeyi ben düşündüm, yahu bunu çocuğa neden özel mesaj yollamadım diye ? dört gündür yeni tansiyon ilacımla problemim var hınzır biraz fazla düşürdü beynime daha az kan gittiğinden olacak. böylesi belkide iyi oldu avatarında başka markayı öven veya övmek istiyen arkadaşlarımız, yaşlı bir ağabeylerinin bu işe gıcık olduğunu öğrendiler. seni üzdüğüm için özür diler gözlerinden öperim.

Bence gayet seviyeli bir tartisma olmus, Ali Senin bu iletileri silmeyip Cozume ilerlemen birbuyukluk Bence
Tbr ederim
Ayrica ben her dusunce nin tartisilmasindan yAnayim senin honda sahibi olman Bence degisiklik yaratmis
Renk getirmis
Bu gun butun dunya markalari bu formulari takip edip fikir ediniyorlar Bence iyi kotu Hersey konussulsun
Iyi olan kazansin

Mesaj Birleştirildi: Kasım 21, 2014, 03:22:21
1.6 lt dizel ve 158 hp.

Güzel bir otomatik şanzımanla Türkiye'de satış rekoru kırabilir. [emoji4]

1.6 dizel Ile bu arac yokus cikarmi?
Buyuk agir arac surus cok zevk vermeyebilir diye dusunuyorum
Benim venza m 2.7 asagi yukari ayni agirliktalar 1.6 dizel Ile dusunemiyorum Bence cok zayif kalabiliriz
2009 Toyota Camry 2.4 FW
2011 Toyota Venza 2.7 FW

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #54 : Kasım 26, 2014, 14:53:59 »
 Sizin aracın torkundan muhtemelen daha yüksektir 1.6 dizel olarak yukarıda bahsedilen motorun. İş yapışı gösteren değer de torktur sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #55 : Kasım 26, 2014, 15:40:19 »
Sizin aracın torkundan muhtemelen daha yüksektir 1.6 dizel olarak yukarıda bahsedilen motorun. İş yapışı gösteren değer de torktur sonuçta.
Hakan kardeşime bir konuda katılmıyorum, turbolu ve torku nisbeten yüksek motorlar her zaman tercih edilmez çünkü 1.6 turbo dizel 158 hp lik motor bozuk yol, kaygan zemin ve dik rampa gibi yerlerde yüksek hacimli atmosferik motorların yerini tutamaz. bahsettiğim zeminlerde mecburen motor düşük devirde olmak zorundadır aksi halde patinaj veya arabanın hırpalanması ortaya çıkar, 158 hp lik turbo motor turbo devreye girmeden 70-75 hp lik bir makinadır, turbonun devreye girmesi 1500-1700(dizellerde) benzinlilerde(3000-3500) devir gerektirir. rampada veya bozuk veya kaygan zeminde kalkış veya sürüş 1000-1200 devir aralığı gerektirir fakat turboluda düşük beygir gücü olacağından kaliteli sürüş yapamazsınız. onun için pahalı arabalar yüksek hacim ve atmosferik motor kullanır, tıpkı Arif Yıldırım kardeşin arabaları gibi.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #56 : Kasım 26, 2014, 15:45:11 »
Hakan kardeşime bir konuda katılmıyorum, turbolu ve torku nisbeten yüksek motorlar her zaman tercih edilmez çünkü 1.6 turbo dizel 158 hp lik motor bozuk yol, kaygan zemin ve dik rampa gibi yerlerde yüksek hacimli atmosferik motorların yerini tutamaz. bahsettiğim zeminlerde mecburen motor düşük devirde olmak zorundadır aksi halde patinaj veya arabanın hırpalanması ortaya çıkar, 158 hp lik turbo motor turbo devreye girmeden 70-75 hp lik bir makinadır, turbonun devreye girmesi 1500-1700(dizellerde) benzinlilerde(3000-3500) devir gerektirir. rampada veya bozuk veya kaygan zeminde kalkış veya sürüş 1000-1200 devir aralığı gerektirir fakat turboluda düşük beygir gücü olacağından kaliteli sürüş yapamazsınız. onun için pahalı arabalar yüksek hacim ve atmosferik motor kullanır, tıpkı Arif Yıldırım kardeşin arabaları gibi.
Evet arazi kullanimi için dedikleriniz birebir doğru. Hatta yanlış bilmiyorsam Land Cruiser'da bu nedenlerden ötürü uzun yillar boyu atmosferik dizel üniteler kullanildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #57 : Kasım 26, 2014, 16:09:19 »
 Konunun asıl ortaya çıktığı nokta rampada aracın çekip çekmeyeceği Atilla abi, buna istinaden aracın motor hacmine değil tork değerine bakmak daha doğru olur bence ama sizin görüş de kesinlikle doğru yalnız bazı sistemlerde son zamanlarda önemli gelişmeler oldu. Yokuş kalkış, rampa iniş vs destekleri gibi. Ayrıca aracın motorunun ürettiği gücün yanında bence güç dağılım tablosunu da görmek lazım, tabi şanzıman oranları ve şanzıman tipi de çok önemli.
 Enes, eskiden turbolar hacimsel olarak büyük de sabit tip idi, yani etkili devirlere kadar etkisiz ancak sonra birden aşırı etkili olurdu. Şimdi gerek elektronik gaz kelebekleri, gerek püskürtme sistemler ve gerek ise değişken geometrili turbo bu etkileri bir nebze törpüledi. Diğer yandan kesinlikle katılıyorum, saf kan bir arazi için bence hala en uygunu yüksek hacimli, atmosferik bir motor. Ancak günümüz koşullarında ve karma kullanımlarda ekonomi de düşünülünce onlara yönelim az oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #58 : Kasım 26, 2014, 17:50:09 »
1.6 lt dizel ve 158 hp.

Güzel bir otomatik şanzımanla Türkiye'de satış rekoru kırabilir. [emoji4]

araç güzel ama kıramaz.

civiclere bi dünya para isteyen honnnda bu arabaya 120 liradan düşük fiyat çekerse ben bir şey bilmiyorum
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Honda CRV 1.6 Dizel İ-DTEC
« Yanıtla #59 : Kasım 26, 2014, 18:38:31 »
araç güzel ama kıramaz.

civiclere bi dünya para isteyen honnnda bu arabaya 120 liradan düşük fiyat çekerse ben bir şey bilmiyorum
Bence bu fiyatlandirmalar üreticilerin elinden cikmis bir durum. Honda'nin fiyatlandırma politikasini tartisabilirim ama Türkiyedeki vergi sistemi de ortada.