Gönderen Konu: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).  (Okunma sayısı 8048 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« : Ekim 09, 2013, 12:37:53 »


 44 inch lastikler ile donatılmış olan bu Arctic Hi-Lux 170Hp. güç ve 360Nm. tork üreten 3.0L. lik bir Common rail dizel motora sahip. 5 ileri otomatik şanzımana sahip araç %100 kilitlenebilen bir diferansiyel kilide sahip. Araçta; önde 15,5 ve arkada 15 inch lik jantlar kullanılmış. 6.365mm uzunluğa sahip olan aracın ön ızgara koruması dahil uzunluğu 6.515mm. Aracın genişliği 2.300mm ve yüksekliği 2.140mm. Bu yüksekliğe 170mm lik tavan rafı dahil değil. Yaklaşık 2.600kg. ağırlığa sahip aracın yakıt tankı 400L. Lastik hava basınçları ise min 2.0Psi.



 Kaynak: http://www.arctictrucks.com/pages/4701

Toyota Club Türkiye

6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« : Ekim 09, 2013, 12:37:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #1 : Ekim 09, 2013, 12:41:10 »


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 776 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #2 : Ekim 09, 2013, 12:50:29 »
çok iyi ya canavara benziyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #3 : Ekim 09, 2013, 12:54:45 »
Çok güzel alet. 170 beygir 2,600 kiloya göre, öylesi koşullar için biraz az gibi geldi bana ama sanırım motor ömrünü düşünerek yapmışlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #4 : Ekim 09, 2013, 13:02:19 »
Çok güzel alet. 170 beygir 2,600 kiloya göre, öylesi koşullar için biraz az gibi geldi bana ama sanırım motor ömrünü düşünerek yapmışlardır.

Yüksek hıza çıkılmadıgını ve takviye viteste düşük hızlarda ilerlemek zorunda oldugunu düşünürsek bence çok iyi.
Zaten tork ihtiyacı var oda çok iyi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #5 : Ekim 09, 2013, 14:34:51 »
3Lt'lik bir  motordan  170ps 360nm tork  emsallerine  nazaran  çok düşük bir değer....


Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #6 : Ekim 09, 2013, 15:12:39 »
3Lt'lik bir  motordan  170ps 360nm tork  emsallerine  nazaran  çok düşük bir değer....

Benim traktörümde 3300 cc ama 70 hp.

Ama yagsız susuz ve yemekten çıkan yaglar motoryagı degişiminden çıkan yaglar hiçbirisini israf etmeden depoya dolduruyorum. Ve hiç bir sorun çıkartmıyor. Çünkü agır hizmet için tasarlanmış.

Bu makinalarda güçten ziyade sorunsuzluk ön planda oldugu için önceligi o yönde kullanmış olabilirler.

Düşünsenize servise telefon geliyor;

Müşter;
Yolda kaldık bi yol yardımı alabilirmiyiz?

Yol yardım;
Evet adres alabilirmiyim.

Müşteri;
Kutupta ilk buz kütlesinden saga dön 50 km sonra bekliyoruz.

Yol yardım;
,;:\/@'"„''"((=-p+#=" !!!!!!!!   Peki efendim 6 ay sonra geliyoruz.

Tabi bu espiri boyut.

Birde öndeki korumanın ne işe yaradıgını bilen varmı?

Bir belgeselde bu konuyu izlemiştim hayran kalmıştım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #7 : Ekim 09, 2013, 15:31:06 »
  Tork iş görebilme yeteneğini verir ve o şartlar için mantıklı değerler aslında bu araçtakiler. Zira  amaç yüksek hız değil, çekiştir. Tabi ki de bu araçtan daha yüksek tork değerlerine sahip(benzer hacimdeki motorlarda) araçlar bulunmaktadır fakat tork dağılımı da önemlidir. Bu tarz arazilerde asıl olan patinaj çekmemektir. Yani gereğinden yüksek tork yarardan çok zarar verebilir. Bence buradaki asıl detay; o şartlarda yakıt donmaması ve akü enerji seviyesinin korunması olabilir.

 Öndeki o aparat, buzul yarıklarına aracın düşmesini önlemektir Ahmet. Yani buzulun bir kısmı eridiğinde, yüzey donuk halde olsa dahil yüzey altı akarsular(hatta şelaleler) ve dolayısı ile gizli yarıklar oluşabilir. Aracın ön aks ağırlığı ile(bu lastikler ağırlığı yaymak içindir) üst parça kırılıp, aracın önünü diklemesine içeri saplayabilir. Bu aparat, aracın öndeki buzul parçasından destek almasını ve mümkünse geriye hareket ile(6x6 'nın faydaları) yarıktan çıkmayı kolaylaştırır. Tabi bu sırada radyatörün zarar görmesini de engeller. Basit ama etkili bir aparat.

 Düzeltme: Bu arada paylaşımda öndeki jant çapları 15.5 değil, 18.5 inch olması lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #8 : Ekim 09, 2013, 15:40:16 »
Bar açıklaması için teşekkürler Hakan abi.
Videodada benzer şekilde kullanmışlardı.

Zaten bu şartlarda hiçbir şekilde tek araç ile yola çıkılmıyor.
İki araç ve 2. araç sürekli öndekinin arkasından gidiyor diye hatırlıyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #9 : Ekim 09, 2013, 16:21:16 »
 Bu arada, bu tarz koşullarda kullanılan araçlardan dikkat edilecek hususlardan birisi de; yağış ya da yerden havalanan karların, aracın ön ızgarası ve dolayısı ile motor soğutma suyu radyatörünün hava alışını tıkaması sonucu hararet yükselmesidir, o soğukta bile.
 
Bu araçların bazılarında, bildiğim kadarı ile lastik basınçlarını da kokpitten ayarlanabiliyor. İnce, buz yüzeylerde lastik hava basıncı düşürülüyor buzun kırılmasını önlemek için.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #11 : Ekim 09, 2013, 20:54:39 »
o değil de, oraya gidip bunlarla karda gezmek vardı şimdi...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #12 : Ekim 09, 2013, 21:20:10 »
Turkiyedeki vergisini dusunemiyorum bunun  :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #13 : Ekim 09, 2013, 21:23:50 »
Turkiyedeki vergisini dusunemiyorum bunun  :argh:

Kadir abi

Hemen hayallerimize limon sıkma yaa.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #14 : Ekim 09, 2013, 21:26:28 »
Kadir abi

Hemen hayallerimize limon sıkma yaa.
Sevmedim abi bu araci ondan camur atiyorum. Tundra olsaydi o zaman  is degisirdi.  :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #15 : Ekim 09, 2013, 21:45:20 »
Sevmedim abi bu araci ondan camur atiyorum. Tundra olsaydi o zaman  is degisirdi.  :islik:

Tundra mı?
Biz onların sadece resimlerini görüyoruz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #16 : Ekim 09, 2013, 21:46:07 »
Bu canavarı çölde merak ediyorum aslında.Bu arada paylaşım için teşekkürler Hakan.Ülkemizde Tundra bile fazla olsada bu araçları tanıtım amaçlıda olsa getirmeleri lazım.Bence showlardasuper dikkat çeker.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #17 : Ekim 09, 2013, 21:47:31 »
Tundra mı?
Biz onların sadece resimlerini görüyoruz.
Öyle deme Ahmet Türkiyede Tundra gördüm ben.Tek fark rüyamda olması idi hahhaahahhaha
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #18 : Ekim 10, 2013, 13:54:17 »
Arctic Truck kitleri için İzlanda ile görüşme halindeyiz, kısmet...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 6x6 Toyota Hi-Lux(Arctic).
« Yanıtla #19 : Ekim 10, 2013, 14:03:49 »
Benim traktörümde 3300 cc ama 70 hp.

Ama yagsız susuz ve yemekten çıkan yaglar motoryagı degişiminden çıkan yaglar hiçbirisini israf etmeden depoya dolduruyorum. Ve hiç bir sorun çıkartmıyor. Çünkü agır hizmet için tasarlanmış.

Bu makinalarda güçten ziyade sorunsuzluk ön planda oldugu için önceligi o yönde kullanmış olabilirler.

Düşünsenize servise telefon geliyor;

Müşter;
Yolda kaldık bi yol yardımı alabilirmiyiz?

Yol yardım;
Evet adres alabilirmiyim.

Müşteri;
Kutupta ilk buz kütlesinden saga dön 50 km sonra bekliyoruz.

Yol yardım;
,;:\/@'"„''"((=-p+#=" !!!!!!!!   Peki efendim 6 ay sonra geliyoruz.

Tabi bu espiri boyut.

Birde öndeki korumanın ne işe yaradıgını bilen varmı?

Bir belgeselde bu konuyu izlemiştim hayran kalmıştım.

 1KD-FTV motor kağıt üzerinde zayıf görünebilir ancak 43:11=3,909 gibi bir ayna mahruti oranıyla evinizi çekebiliyorsunuz :) 2KD-FTV (2.5 D-4D) motorda sadece HIACE'da bu difransiyel oranı var.Ayrıca 2KD-FTV "L" serisi motorların 1KD-FTV'de "KZ" serisi motorların halefleri olduğundan aşırı sağlam motorlardır, daha doğrusu iş makinesi motorlarıdır diyebiliriz.

 1KD-FTV motor bir takım modifiyeler ile rahatça 350hp/600Nm değerlerine ulaşabiliyor, ancak sorunsuzluğun ön planda olduğu durumlarda, örneğin kutup ortamında :) yarışlara katılmayacaksanız gereksiz olabilir.

Öndeki demir "av demiri" vurulan avların koyulması için yapılan bir aksesuar, aynı zamanda öndeki yaklaşma açısını bozucu şeylere "kırıcı" olarak da kullanılabiliyor zira direk şaseye bağlıdır ;)