0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
peki son takılmış hali mevcutmudur
LEDlerin hızlı yanıp sönmesini engellemek için DİRENÇ ne alaka? Zaten sinyallere fasılalı olarak elektrik akımı gitmiyormu? Direnç takarak siz ledlerin parlaklığını düşürürsünüz sadece? Yanlışmı düşünüyorum?
Ben cevap vereyim .Dörtlü flaşör sistemde çekilen elektrik akımı düştüğünde lambaları daha hızlı yakıp söndürür . Bunu sinyallerin biri patladığında misal ön sol sinyal patladığında arka sol sinyalin daha hızlı yanıp söndüğünü görürsünüz . Bazen trafikte görmüşsünüzdür önde giden aracın sinyali hızlı yanıp söner bunun en büyük sebebi ön sinyalin patlak olmasıdır . Lep ampullerde çok daha düşük akım çekeceğinden sinyaller hızlı çalışacaktır . Direnç ise daha fazla akım çekilmesi ve dolayısıyla hem arka sinyallerin hem yeni katılan led sinyallerin normal hızda yanmasını sağlayacaktır .
Bunu ögrendigimiz iyi oldu bende böyle bir şey düşünüyordum hatta ebaya led siparişlerinide verdim şu an yoldalar.ben şimdilik sinyallerde kullanmayacagım iç aydınlatma, park, stop ve plaka aydınlatmalarında degişiklik yapacagım.degişiklikleri yaptıktan sonra resimleri paylaşırım
ben kendim böyle birsey yaptim el emeği goz nuru:D
Ouvv abi o turuncu şerit gibi şey ne?
bisiklet refloktorunuden yaptım o parçayı altında drenc var;D
fren ve sinyallere led tavsiye etmiyorum. özellikle gün ışığında aydınlatma performansı çok düşük oluyor.kaza yapma olasılığınız artıyor çünkü arkanızdan gelen araç sinyal yada frenleri çok geç farkedebiliyor. eski arabama uygulamıştım.2 gün sonra söktüm.taktığınız ledin 21wat a eşdeğer ışık vermesi lazımki başka araçlar sizin sinyal verdiğinizi farkedebilsin.oledlerin ışık gücü en fazla 5-6 watt dır ve gün ışığında zayıf kalır.aman dikkat!!!!!!!!
Burda ne yazık ki size katılamayacgım. Watt çektiği akimdir, ışık şiddeti degil. Eski tip, yani telli ampuller daha çok akim cekerler. Yeni nesil ledler, daha az akım ile daha çok ışık şiddeti oluştururlar. Üst sınıf markalar artik nerdeyse sadece led kullaniyor, hatta üst sınıf floresan ledler var artik.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50634.0Birde böyle bir model var,hazır şekilde.
.....Ama sinyaller için bence gereksiz ve direnç kullanılarak yapılacağından ben pek sıcak bakmıyorum .
Arkadaşlar, ledleri söktüm. Yani gece taktım, ertesi gün öğleyin söktüm. Tamam gece görüntü çok hoş ancak gündüz önler neyse de (şeffaf olduğu için) arka sinyaller hiç görünmüyor desem yeridir. İlk mesajımda da belirttim yeni tip araçların kullandığı ledler bizim dandik ledlerden değil, ve ayrıca ledlerin konumlanış şekli ve reflektörleride onlara uygun olarak üretiliyor. Onun için bizim sonradan yapacağımız işlemler orjinallarine benzemeyeceği aşikar. Bu iş için öncelikle stobunuz buna uygun olmalı, yani ebaydaki hazır ampüllerle bu iş olmayacak, yada daha pahalı olanlardan bakmak lazım. Yani stobun içi açılabilir olacak ki gerekirse 3 wattlık power ledlerden yapacaksınız sinyalleri bak o zaman belli oluyor mu olmuyor mu ? Örnek şahin/doğan veya lada samara araçlar varya işte o stoplardan olacak, içi açılacak ve birkaç sıra led konulabilecek şekilde olacak. Benim şahinim olsaydı neler yapardım...Direnç olayına gelince. İşi akım watt kavgasına götürmeyelim Basit bir şekilde eski tip sinyal flaşörleri watt prensibine göre çalışır. Mahmut M.Dalı arkadaşımız detaylı bir şekilde anlatmış. O flaşörün bildiğimiz standart fasılada yanması için genelde ön:21w, arka:21w ve çamurluk:5w yani toplamda 45-50 watt civarı ampül gücüne ihtiyacı vardır. Bunlardan ne kadarı azalırsa fasıla o kadar hızlanır. Burada ledler o kadar güç çekemediği için bu dirençleri ampüle paralel bağlayarak o gücü çekmesini, dolayısıyla standart bir fasıla aralığı yakalamasını sağlıyoruz.