Gönderen Konu: E 12 rölenti devir dalgalanmasına çözüm bulundu emme manifold contası  (Okunma sayısı 24466 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar daha önce VW kullanıyordum ve 4  VW forumuna üyeliğim vardı.Adamlar VW kusurlarına öyle alışmış ki bu modeller böyle diyip o sorunlarla yaşamaya alışıyorlardı ustalar dahil . TCT de sizlerin rölenti devrinde aracın devrinin dalgalanması sorununa bakış açınız üzgünüm ama böyle.Ben de bu devir dalgalanması olayı için çözüm aramaya başlamıştım ve çözüme ulaştım.Öncelikle gaz kelbeği maf sensörü temizlendi bujiler değişti enjektör temizleyci kullanıldı akü alternatör kontrol edildi hava filitresi ve yağ değişti aracın bütün bakımlarını kendim yaptım.Rölenti devri yine kafasına göre, gaz sistemini iptal ettim gazın emme manifolduna giren bütün deliklerini tıkadım sorun yine devam ediyor çözüm bulamıyordum.Söküp takmadığım parça kalmadı lamda sensörünü söktüm taktım neredeyse egzosu bile sökücektim. Emme manifoldunu söktüm içini bir temizliyeyim diye belki oradandır derken emme manifoldunun motor bloğuna oturan kısmında bir conta gördüm contanın oturduğu yüzeyin bir çok kısmı hava almadığı için temizdi bazı alt kısımlar kirliydi dedim kendi kendime buraya gaz kelebeği haricinde hava girişi var sanayide satılan kırmızı sıvı contadan takviye yaparak topladım emme manifoldunu  2 gündür sorun yok rölenti devri 800 sabit.Eğer önümüzdeki hafta içerisinde geriye dönük değişim olur ise paylaşıcam ama şimdilik sorun yok bilginize.
Bu soruna çözüm aşağıdaki video sayesinde ulaştım
DIY How to replace install intake manifold gasket 2005 Toyota Matrix Corolla, P0171 CODE

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Denemeye deger gercekten cok tesekkurler bir bakmak lazim oraya sbosa ciktigim zaman el atayim bi
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Denemeye deger gercekten cok tesekkurler bir bakmak lazim oraya sbosa ciktigim zaman el atayim bir
Dene bakalım Ercüment sende ne sonuç vericek bir çok kişi bu konuyu okumuş deniyecek olan çok sonucu ne olucak merakla bekliyorum açıkçası ama yukarıda yazdıklarıma alındı galiba arkadaşlar senden başka cevap yazan yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Teşekkürler abi devirde dalgalanma olmasada aklımda olsun olduğu zaman işte yaparım. Bu arada videoda boğaz kelebeğini çıkarmayı tam olarak gördüm :D
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
ustalar bu titreme sorununa da çözüm olur mu?
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
ustalar bu titreme sorununa da çözüm olur mu?
Devir düşmesinden kaynaklanan titreme ise olabilir düşüncesindeyim denemek lazım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Wolverine
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
bunu deneyen arkadaşlar olursa sonucu buraya yazabilirler mi mümkünse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 600000
  • Model Yılı: '04
  • 161 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
bunu deneyen arkadaşlar olursa sonucu buraya yazabilirler mi mümkünse.
veya tolga bey bir kaç gün daha kontrol etsin eğer gerçekten dalgalanma olmasa bunu ilk yapacaklar arsındayım
2004 corolla sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
veya tolga bey bir kaç gün daha kontrol etsin eğer gerçekten dalgalanma olmasa bunu ilk yapacaklar arsındayım
Bende hala bir değişiklik yok rölenti 800 stabil bu hafta sonu uzun yol yapıcam o zaman daha iyi belli eder kendini biraz daha bekleyin arkadaşlar.Aracında lpg takılı olmayanlar için bu işlemi yapmak çok daha basit olucaktır çünki lpg enjektör bağlantıları  lpg map sensörü bağlantıları da emme manifoldu üzerinde bağlı zaten gaz kelebeği filan saymıyorum yukarıdaki videoda görünenler fix sökülücek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2005 corolla hb sol A/T SR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 173000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
abicim bende aynı dertten dolayı eziyet çekiyorum aylardır devir dusmesınden ve dalgalanmasından dolayı aracımda yuksek sarsıntı sorunu yaşıyorum eger işe yaradıysa gerçekten işlemi tam anlayamadım , aracın birçok bakımını kendim yapabiliyorum (buji değişimi , hava yag polen filtreleri , motor yağı değişimi vs ) yapılışını daha detaylı anlatırsan kendim yapabilirmiyim dersin yada sanayide yaptırmaya kalktığımda çok masraflı olur mu dersin ? cevabını dört gözle bekliyorum abicim
Makina Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
abicim bende aynı dertten dolayı eziyet çekiyorum aylardır devir dusmesınden ve dalgalanmasından dolayı aracımda yuksek sarsıntı sorunu yaşıyorum eger işe yaradıysa gerçekten işlemi tam anlayamadım , aracın birçok bakımını kendim yapabiliyorum (buji değişimi , hava yag polen filtreleri , motor yağı değişimi vs ) yapılışını daha detaylı anlatırsan kendim yapabilirmiyim dersin yada sanayide yaptırmaya kalktığımda çok masraflı olur mu dersin ? cevabını dört gözle bekliyorum abicim
Yukarıdaki video da her şey ayrıntılı olarak gösterilmekte ben emme manifoldu üzerindeki siyah contanın üzerine kırmızı ısıya dayanıklı sıvı contadan kullanarak emme manifoldunu geri topladım.Bu işin hakkı orjinal yeni conta alıp takmak ama o da zaman ile ezilp aynı durumu meydana getirir mi bilemem.Ben conta arayışına girmedim açıkçası denemek için sıvı conta sürdüm bir sıkıntıda meydana gelmedi.Çünki sanayide ustalar conta kullanmadan karteri bile sıvı conta ile taktıklarına göre emme manifoldunda çok rahat iş görür.
Bu dalgalanmanın nedenini şöyle anlatayım maf sensörü içeri giren havayı ölçer gaz kelebeği havanın emme manifolduna istenilen miktarda girmesini sağlar emme manifolduna ne kadar çok hava girerse o kadarda fazla silindirlere yakıt püskürtülmekte.Bu oran şöyle hesaplanıyor 1lt benzinin yanması için 14.7 kg oksijen gerekmekte bu ister 8000 d/d olsun ister 800d/d olsun değişemez.İçten yanmalı benzinli motorlarda kuraldır.Gelelim bizim rölenti devir dalgalanmamıza gaz kelebeği kapalı pozisyonda yani rölenti devirinde 1lt yakıtı yakmak için 14.7 kg oksijen gerekirken, maf sensörü ve gaz kelebeğinin haricinde emme manifoldu ile motor bloğu arasından hesaplanamayan hava akışı sağlandığı için maf sensörü ve gaz kelebeği potansiyometresnin ECU ya verdiği emme manifolduna giren hava miktarına göre silindirlere yakıt püskürtmekte ama kaçak olarak içeri emme manfolt contasından harici hava girdiği için rölnti devri tam olarak stabil tutulamamakta bunuda rölenti de devir saatinde görebilmekteyiz.
Bu gün 400 km yol yapıcam geri döndüğümde eğer rölentim normal olarak yerinde sayıyor ise sizinle tekraradan paylaşıcam arkadaşlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Bu işlem 99 1.3 EFİ'de de işe yararsa çok dua ederim. Sibop ayarı yaptırmayı düşünüyorum. Klimayı (sonradan takılma) açmaya korkar oldum, stop edecek diye. Sıralı lpg var araçta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Şöyle bir durum var .Bizim araçlarımızda rölantide gezinme yok ama motor ısınınca malum o titreme olayı ortaya çıkıyor .O da stabil titriyor.Kaç ustaya sorduysam normal bu motorlar böyle dedi dediğinize gelince belki o dediğiniz dalgalanma hava girmesinde kaynaklanıyordur çok da doğru mantık fakat bence titreme olayının onla alakası yok çünkü hem titrese hem dalgalanma olsa dediğiniz doğru bende mesala ışıklara gelip duruyorum motor sıcak ise devir 8 civarına iniyor başlıyor titremeye onun dışında bir durum yok
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Şöyle bir durum var .Bizim araçlarımızda rölantide gezinme yok ama motor ısınınca malum o titreme olayı ortaya çıkıyor .O da stabil titriyor.Kaç ustaya sorduysam normal bu motorlar böyle dedi dediğinize gelince belki o dediğiniz dalgalanma hava girmesinde kaynaklanıyordur çok da doğru mantık fakat bence titreme olayının onla alakası yok çünkü hem titrese hem dalgalanma olsa dediğiniz doğru bende mesala ışıklara gelip duruyorum motor sıcak ise devir 8 civarına iniyor başlıyor titremeye onun dışında bir durum yok
Yücel E12 aracın ilk sahibi değilsin doğrumu daha önceden seninle bu forumda  efsane kasalardan tanışıklığımız var hatırlıyorsan.Titreme konusunda bir yorum yapamıycam ama bir kaç sorum olucak aracındaki titreme devir düşüklüğünden dolayı meydanamı geliyor önce bunu açıklığa kavuşturalım ona göre manifolt contasında yorumda bulunayım yanlış bilgi vermek istemiyorum çünki.
Bir de E12 benzinli aracı 2005-2007 yıllarında  sıfır alıpta 1 yıl boyunca kullanan arkadaşlarda devir gezinme olayı varmıydı bunu öğrenmek istiyorum bu normal bir durum olmamalı.Bu gün 400 km yol yaptım hala rölentim stabil 800 d/d ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Yücel E12 aracın ilk sahibi değilsin doğrumu daha önceden seninle bu forumda  efsane kasalardan tanışıklığımız var hatırlıyorsan.Titreme konusunda bir yorum yapamıycam ama bir kaç sorum olucak aracındaki titreme devir düşüklüğünden dolayı meydanamı geliyor önce bunu açıklığa kavuşturalım ona göre manifolt contasında yorumda bulunayım yanlış bilgi vermek istemiyorum çünki.
Bir de E12 benzinli aracı 2005-2007 yıllarında  sıfır alıpta 1 yıl boyunca kullanan arkadaşlarda devir gezinme olayı varmıydı bunu öğrenmek istiyorum bu normal bir durum olmamalı.Bu gün 400 km yol yaptım hala rölentim stabil 800 d/d ...

VVT-İ motorların rolanti devri 650d/d (+)(-)50d/d dir.

Sizin motor devri 800d/d ise normal değil.

Bunun nedenide VVT-İ motorun rölantide çok düşük devirde çalışarak az yakıt tüketmesi düşülmüş.
Titremede bundan kaynaklanan bir sorun.

Hele 1,33 ler sanki tek buji çalışmıyormuş gibi titriyor.
Fabrikada sıfır araba olmasa arızalı diyecem.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
VVT-İ motorların rolanti devri 650d/d (+)(-)50d/d dir.

Sizin motor devri 800d/d ise normal değil.

Bunun nedenide VVT-İ motorun rölantide çok düşük devirde çalışarak az yakıt tüketmesi düşülmüş.
Titremede bundan kaynaklanan bir sorun.

Hele 1,33 ler sanki tek buji çalışmıyormuş gibi titriyor.
Fabrikada sıfır araba olmasa arızalı diyecem.
Ben manifolta harici girişi kapatarak doğru yaptığımı düşünüyorum  ve aracımın rölenti devrinin 800 devir olmasının doğru olduğu kanatindeyim.Ben 14 yıl 1.6  GLİ kullandım 800 devirdi rölenti devri.96 model de vvt-i 2006 model de vvt-i onlarda neden böyle bir özellik yok teknoloji farkı mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ben manifolta harici girişi kapatarak doğru yaptığımı düşünüyorum  ve aracımın rölenti devrinin 800 devir olmasının doğru olduğu kanatindeyim.Ben 14 yıl 1.6  GLİ kullandım 800 devirdi rölenti devri.96 model de vvt-i 2006 model de vvt-i onlarda neden böyle bir özellik yok teknoloji farkı mı ?

VVT-İ motor Corollaya 2001 yılında konuldu.

Ondan öncesi EFI (elektronik fuel injection) olarak geçiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ben 2005 te sıfır aldım E12 yi 7 yıl 130 bin km bindim ve bu titreme hep vardı, bu durum normal. 600dd civarındadır standartı.


Ayrıca bu motorun ve ecunun başka özellikleride var, agrasif kullanımda vites aralarında gazdan ayağınızı çeksenizde 2 3 sn kadar devir kesinlikle düşmez performans düşmesin diye ve yine agrasif kullanarak 140 160 lara çıkıp  birden boşa atılınca 5 10 sn araç 4000dd aşağı düşmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Abi 5-10 sn degil baya bildigin 125in altina inmedigi takdirde o 35000-40000 arasi kaliypr oda vites gecislerinde ziplama olmasin diyeymis.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ben 2005 te sıfır aldım E12 yi 7 yıl 130 bin km bindim ve bu titreme hep vardı, bu durum normal. 600dd civarındadır standartı.


Ayrıca bu motorun ve ecunun başka özellikleride var, agrasif kullanımda vites aralarında gazdan ayağınızı çeksenizde 2 3 sn kadar devir kesinlikle düşmez performans düşmesin diye ve yine agrasif kullanarak 140 160 lara çıkıp  birden boşa atılınca 5 10 sn araç 4000dd aşağı düşmez.
Abi o zaman normal bir durum sizin söylemenize göre ama.Şu da bir gerçek 2000 modelin üzerindeki araçlardan bahsediyoruz 1960 model gibi titremesi sizce normal bir bakış açısı mı ?