Gönderen Konu: Aydınlatma projelerim.  (Okunma sayısı 29636 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Aydınlatma projelerim.
« : Ağustos 22, 2013, 22:15:42 »
Rabbimin izni ile sonuçlarını oldukca tatmin edici şekilde aldığım ve şu an kullanılmakta olan çalışmalarımı sizler ile paylaşma konusunda admin arkadaşımızın onayı ile bu konu altında sonuç resimleri ve videolar ile paylaşacağım.Honda araçları için yapacağım çalışmalarıda zaten gerekli bölümde konu olarak paylaşmaya devam edeceğim.Her türlü yoruma açığım.

Bütün çalışmalarımın resimli detaylarını geceucusu.com forum sitesinde inceleyebilirisiniz.

2009 yılında rabbimin bana nasip ettiği ilk aracıma yaptıklarım benim bu işlere gönül vermeme sebep oldu.Şimdi birazda mecburiyet var tabiki.









2004 Fiesta komple iç aydınlatmaları ve gösterge paneli çalışması.Hala hatasız çalışıyor diyebilirim.ÇAkma gündüz farı takılmıştı onun içindeki ledleri değişip gündüz farı denilebilecek hale getirmiştim.





98 model Opel Vectra iç aydınlatma ve gösterge paneli komple beyaz hale getirildi.Elimdeki en iyi resim bu.







 2000 model Honda Civic.







93 model Şahin için led stop.Amatörce idi.Sonra kendi çabamla yaptığım daha professyonel olduğunu düşündüğüm power led stop çalışmam.









tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Toyota Club Türkiye

Aydınlatma projelerim.
« : Ağustos 22, 2013, 22:15:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2013, 22:17:45 »
Focus F1 araçların gösterge ledlendirmeleri.









93 Mercedes C200



91 Mazda 323 f hb.




2001 Astra.





97 golf.



Mercek montajları.

Focus F1





Focus F2.5 mercek ve power led sinyal.







2011 Focus F2.5 mercek,led amerikan park.







Focus F2 Angel halkalı simsiyah mercekli far.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #2 : Ağustos 22, 2013, 22:19:41 »
2001 Astra Valeo bi-xenon mercek çalışması.







Focus F2 çift renkli angel halka.



Audi A3 çift renkli angel.






Mondeo Mk3 orjinal mercekli farlara bi-xenon mercek  modifiyeleri











Linea Bi-xenonmercek ve turuncu angel halka modifiyesi.







Junyan tip farların modifiye edilmesi çalışmalarım.





Hella mercek takılarak,halkaların ledlerinin iyileştirilmesi ve 4 grup ledlere yarım watt power led takılarak modifiye edilmesi.





Fiesta sonar far halkalara turuncu led takılarak,Sinyale power led montajı yapılarak modifiyesi.











Honda civic Tyc far power led gündüz farı,Power led sinyal,uzun hüzme H7 mercek ,Valeo Bi-xenon mercek modifiyesi.







Golf 4 Hella bi-xenon,Uzun hüzme power ledli,Power led sinyal,power led gündüz farı.











Citroen C4 serisi Ultra ışıklı çok amaçlı gündüz farı çalışması.









C-max gündüz farı.







Focus F1 panjur gündüz farı çalışması.





Power ledler ile Mekan aydınlatması.













Focus 2.5 ledli ayna sinyali.









Focus 2.5 Power led sinyal,power led Fren,park stop çalışması.













tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #3 : Ağustos 22, 2013, 22:24:13 »
Vites topuzu led çalışması.







Çalışmalar ile ilğili bazı videolar.









Toyota Land Cruiser VX100 için yapılan çalışma sonuçları.















Buda park bölümen yaptığım 8 er tanelik gündüz farı sonucu.







tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #4 : Ağustos 22, 2013, 22:33:14 »
3.stop orjinal Hella üretimi nefis bir yapım ama sadece iç reflektörü.Caddy yazısını yazdırdım ve 3.stop camının üzerine yapıştırdım.Sonra harfler kalacak şekilde dış kısmı çıkarttım,harfler dışındaki kısımları güzelce 600 lük zımpara ile zımparaldım ve parlak siyaha 3 kat boyadım.Tam kurumadan harfleride söktüm.Ortaya olumlu bir sonuç çıktı.Bu aydınlatmanın içinde 6 tane kırmızı flux led kullanılmış Adem bey memnun değildi bende 4 tane power led kullandım.Ama hamojen bir ışık elde edemedim reflektörü sökmem ve led ilavesi yapamam lazımdı zaman yoktu.Reflektörün bölümlerine power led koymadım sebebide reflektör aşırı şekilde ışık toplaması yaptı bunu tehlikeli buldum ve 4 power ledi dagıtmaya çalıştım.Yinede reflektör parlama yaptı.Reflektör tam gündüz farı için bire bir bir parça.Reflektör resmini çekmemişim.Rabbimin izni ile bugünde taktık.Adem bey in heyecanını görmeniz lazım dı bu sonucu beklemediği açıkca belli idi.

















2006 Mondeo farı orjinal mercek yerine yine Bosch bi-xenon mercek ve bu defa sadece merceğin kendi çerçevesini siyah yaptım.Fenada durmadı hani.





Focus F1 ler için Hella'nın ürettiği moretti tip farlarının orjinal mercekli kısmına bi-xenon mercek takalım diye işleme koyulduk.Ben D1s balast ampulü ve mercek arkasını şöyle bir görünce dedim eski tipi Hella rahatca yerine olur.Lakin çok yanılmışım.İşe başladık merceği dağıttım ve apayrı bir yapı.Epey düşündüm nasıl bir montaj ile bu işin altından kalkarım diye ve yeni tip Hella bi-xenon mercek ile yeniden komple dizayn ile iyi bir sonuç alarak Rabbime şükür bugün farları taktık.

Orjinal Hella Kare balast ve Osram D2s ampuller farın orjinalinde mevcut.İlk işlem orjinal merceğin şapka kısmını genişletmek oldu.



Merceğin ön kısmını rütuş kalemimle güzelce boyadım.





Merceğimizi bu kısıma çizgi hizalaması ile monte ettikten sonra arka kısımdan komple Rtv silikon ile izalasyonu yaptım.





Esas dış kasası için epey düşündüm.Önce bu kasayı koymadan monte edeyim diye düşünmüştüm ama içime sinmedi,uzun ömürlü olmayacaktı.Sonra pvc su boruları aklma geldi ve 2 katlı olan kalın tiplerden arkasının kapaklı olan tiplerinden aldım.Mercek metaline değmiyor dış kasaya direk etrafında dıştan yarım cm iç içe geçirerek ve 2 yandandan vidalayarak sonrasında Rtv silikon ile komple izole ederek tam bir izalasyon için sıhhatli bir montaj oldu.Tek kusuru beyaz olması.Bu pvc boruyu artık diğer kapak işlemlerindede kullanmayı planlıyorum.Toz kapagı kısmı çok iyi.





Duvarda far ayarımızıda yaptık.Mercek değişikliği nedeniyle yeni Hella için ampul tutucu almamıştım.Ampulü vidalar ile odaklama yaparak sabitledim.Bilahire en kısa sürede ampul tutucu alınıp takılacak.Şimdilik en ideal çizgimiz bu.Bunu detaylı şekilde arkadaşımıza anlattım.



Halojen uzunlar ile beraber uzunlar.2 far arasını çokmu yaklaştırmışım acaba.



Araç üzerindeki görünümü.



tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #5 : Ağustos 22, 2013, 22:36:38 »
2004 Passat Depo marka farlarına eski tip Hella bi-xenon mercek ve eski merceklerinide uzun hüzmeye takıldı.Arkadaşımız gündüz farı tarzı önerilerim arasından Angel halka çalışmasını seçti.Halkayı tam yuvarlak yapmıştım ama sonradan bazı uyumsuz haller olunca yarım ay şeklinde yapmaya karar verdim.Tam halka artık sıradan diyede düşünüyorum.Sinyal içinde power led çalışması yapıldı ve içinede Amerikan park montajıda yapıldı.

İşta resimler ile bazı detaylar.

Sinyalin ilk hali ve son hali.













Amerikan park.













Uzak bir mesafeden halkaların görünümü.



Farların son durumu ve montajı.













Sinyal verirken Halkaların ışık gücüde park moduna geçiyor ve filip flop tarzı görüntü ortaya çıkıyor,sinyal anında resimlemeye çalıştım ve yakaladım.



Amerikan parklı görünümü.



Buda sinyal videosu.

MVI_4464_zpseee0ebf3.mp4 Video by tamircioktayy | Photobucket


Farlarda yükseklik motorlarını geri aldım ve uzun hüzme mercekleri biraz daha rahatladı.Buğün tamamen teslim ettim idarelikte ayar yaptım.

Farlarda orjinalde kullanılan mercekler birbirinden farklı.Sol fardaki junyan tyc tip mercekler gibi,sağ fardaki ise Hella H7 tipine çok benziyor.Sağ far uzunu daha güzel oldu.





Araç ile duvar arasında 1 metre mesafeden çektim.





Videomuz.

MVI_4559_zps4c9d0f54.mp4 Video by tamircioktayy | Photobucket





Daha önceleri 15 lc monitörlere mantar led ve şerit led ile çalışmalarım olmuştu fakat bu defa smd5050 ledleri yan yana dizerek 17 lcd ekranın bozuk olan altlı üsrlü 2 şer tane kullanılmış olan florasantlarını söküp toplamda 120 led kullanarak yeterli sonucu elde ettim.Kontras çok farketti.Elde yaptığım için akım yönünden florasant devreden 1 amper falan daha ekonomik.Orjinallerdeki gibi yapma şansım maddi boyutta hali ile yok.Elde bu kadar oluyor.

Ledlerin dizilmiş hali.Bu hale her ikisinide 1 haftadan fazla sürede getirebildim.Oldukca sıkıcı ve özellikle led sıralamasında dikkat istiyor.















tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #6 : Ağustos 22, 2013, 22:40:23 »
Valeo yeni nesil bi-xenon mercek,Gen4 balast Osram xenon ampul.Komple krom olan çerçevede siyah ve gri olarak bayandı.





Mercek kapagı Mercedes'ten çıkma.



Son halleri.









Sinyal bölümüne Smd5050 turuncu ledlerden American park yapıldı ve park ampulü kısmınada aynı ledden takıldı.Araç üzerinden görünüm.



Duvar resmimiz.Bosch ve Valeo Hella gibi düze yakın çizgi vermesede ışık toplaması aydınlatması son derece güzel mercekler.



Halojenler ile bi-xenon uzun.



Farlar internetten 2.el Focus Titanıum x mercekli far olarak alınmış.Fakat istemedende olsa son derece kusurlarla dolu bir far edinilmiş.:( Farları masaya yatırdık. masraf açılmasın istenilmişti ama yapacak bişi yoktu.Far camı beni epey uğraştırdı ama gayet iyi parlatabildim.Zımpara yapılmadı parlatıldı.İşte detaylar.

Farları sökmeden resimlemeyi düşünemedim camı sökünce aklıma geldi.Camın hemen her karesi aynen böyle is pus yapışkan isi vesaire ne aranırsa mevcuttu.



Çerçeveye akıtılmış yapıştırıcıyı sıyırmaya çalışmışlar.



Adaptif ayar motoru sökülmüş ve merceğin ayarını sabitlemek için far tasının sabitleme tırnagını takmayıp silikon ile sabitleyip ayar tutturmaya çalışmışlar.



Motor sökük olduğu için mercek saga sola oynamasın diye beyaz silikonla sabitlemeye çalışılmış.



İlk etapta mercekleri temizleyip takacaktım ama perdeye zarar verilmiş.Nokta gibi kısımın üst çizgiyi oluşturan bölümden eğilmişti.Kenar sabitleme yerleride eğikti.Düzeltmeye çalışmanın aöıkcası pek anlamı yoktu.El mahkum mercekler değişecekti.



Ayrıca içinede su almış.Ve sıcak silikon damaları tepe oluşturmuş.:D



Valeo bi-xenon mercek takıldı ve çerçevsi mecburen orjinal vida yerinden dolayı iri kıyım altlı üstlü 2 vida ile sabitlendi ve destek amaçlı silikonlama ile tornavida yardımı ile iyice sıvazlandı.görüntü biraz kötü ama silikonu yedirmek lazım.Karnı epey acıkmış.:p :D





Tırnaklar olması gerektiği gibi yerine sabitlendi.



Ve sonuç.Mercek şapkası orjinal.İç şapkada orjinal mercekten çıkarılıp yeni merceğe sabitlendi.







Kullanılan 4300k ama tam halojen sarısı ben çok sevdim bu tonu ve hoş bir xenon rengi çok iyi fakat kalite bence sıfır.Şimdilik mecburen bunları tıraşlayıp odaklmasını yaptırdım ama sağ taraf ampul odagı sol taraf kadar düzgün olmadı.Far ayarıda bu nedenle tam olamadı.Daha sonra D2s ampul ve çevirici alınıp takılacak ve tekrar ayar yapılacak.

Duvar resimlerimiz.Sağ taraf odaklama sorunu nedeniyle bu şekilde olmak zorunda.Çizğimide sorun yok.Ampul odagı üst kenara denk geliyor.



Uzunlar halojen ile birlikte.



Çalışmasını bitirdiğim Golf 4 farının sinyal yanınca gündüz farı sönme işleminide bu akşam hallettik.Sonuç öncekinden gayet güzel oldu.

MVI_4604_zps8ae750ee.mp4 Video by tamircioktayy | Photobucket

tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #7 : Ağustos 22, 2013, 22:42:17 »
Arkadaşımız Kırşehir yolculuğu olduğu için yol üstü bugün yanıma geldi.Sinyal verirken gündüz farını ek bir role ve kondansatör kullanarak söndürme işlemini hallettik.Rabbim hayırlı yolculuk nasip etsin.Tekrar iyi günlerde kullansın.Daha sonra kendisi detaylı video çekecek bilahire eklerim.

 




Videomuz.

MVI_4580_zpsbb37b302.mp4 Video by tamircioktayy | Photobucket
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #8 : Ağustos 23, 2013, 00:18:26 »
Maşallah çok iyi işler çıkartmışsınız çok begendim.elinize saglık. :alkis: mercek degişimini ne kadar zamanda bitirebiliyorsunuz.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #9 : Ağustos 23, 2013, 02:38:40 »
Silikon kullanıldığı için genel far modelleri olarak en az 3 gün.Bazı farlar bu süreyi aşabiliyor.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 776 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #10 : Ağustos 23, 2013, 09:42:27 »
emeğinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '07
  • 26 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #11 : Ağustos 23, 2013, 10:09:35 »
emeğinize sağlık çok güzel hepsi :)
Çoğu zaman gidiyoruz... Kiminin hoşuna,kiminin zoruna ;)

2007 COROLLA TERRA D4-D FÜME 100.000
2004 CLİO Symbol 1.4 GÜMÜŞ GRİ 137.000

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #12 : Ağustos 23, 2013, 11:01:20 »
elinize saglik forumda boyle calismalari gormek cidden gurur verici
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #13 : Ağustos 23, 2013, 11:12:20 »
Oktay bey elinize sağlık güzel işler çıkartmışsınız,  öncelikel bir hatayı düzeltmek istiyorum Bir Xenon değilde Bi-Xenon olmalı, küstahlık olarak algılamayın lütfen.


benim size birkaç sorum olacak yeni nesil araçlarda akkor mapulleri kontrol eden devreler roleli değil araç içinde çıt çıt role sesi duyulmuyor bu nedenle ampullerden biri patlak ise sinyal daha hızlı yanıyor çünkü ampullerin direncine göre zaman ayarlı,   şimdi soruma gelirsek, bu ampullerden biri sökülüp yerine led takılınca akkor ampule göre direnci düşük olduğu için sinyaller 4 lü flaşör hariç ampul patlakmış gibi hızlı yanıyor,  bunun önüne geçmek için nasıl bir direnç kullanıyorsunuz ve power ledlerde bu dirençler ısınmıyormu ?   

ebayda bunlar için soğutuculu taş dirençler satılıyor ama siz hiçbir uygulamanızda bu detaydan bahsetmeyince başka bir yöntemmi uyguluyorsunuz diye merak ettim doğrusu, keza bende birkaç led çalışması yapıcam sinyallere ama sırf bu dirençlerin boyutu yüzünden vazgeçiyorum




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #14 : Ağustos 23, 2013, 12:39:40 »
Bu kadar fotoyu mesaja yüklerken sıkılırım ben, siz oturup bunları yapmışsınız birde :)
emek isteyen işler bunlar, tebrik ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #15 : Ağustos 23, 2013, 14:52:06 »
Bi-xenon detayını ben bu forumdan öğrendim.İsmi üretim sonrası işlevi nedeniyle verilen ismidir.Çoğul ifade ediyor.Bir dediğimiz zaman tek işlevselliği olan anlamına gelebilir.Anlam çevirisi olarak deniliyorsa tartışmam.Dünya satış ve fabrika ismi Bi-xenon olarak anılıyor ve öylede piyasada sunuluyor.

http://www.geceucusu.com/topic/2412-xenon-bi-xenon-far-nedir-nelerden-oluur/

Power led sinyallerde dediğiniz gibi sıkıntı oluyor.Halojen ampulün çektiği akıma dayalı bir role mekanızması olduğu için led takıldığında gerekli akım çekilemediği için hızlı yanıp sönüyor.bunun önüne geçmek için ben en az 50watt değerine tekabul eden paralel dirençler kullanıyorum.Tekli direnç kullanmıyorum ısı fazla olur.İstenilen ampul ohm degerine uyacak paralel taş dirençlerden yapıyorum.Başka hiç bir çözümü yok denilebilir.Ben bulamadım.Piyasada elektronik led sinyal flaşörü varmış ama kullanmak nasip olmadı.

Ürün yapımı maliyeti konularını özelden ulaşabilirseniz yanıtlayabilirim.Piyasad oem parçalar olarak maliyet fiyatları aşagı yukarı aynı.İşçilik oranları kişiye göre çok bariz fark olmasada değişiyor.Çalışmalarımda Orjinal ürün kullanmaya özen gösteriyorum.Kullanıcıya ait parçalar elinde var isede buna görede çözümler bulmayada gayret ediyorum.Konuyu çalışma paylaşımı olarak sizlerle paylaşmaya gayret edeceğim.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #16 : Ağustos 23, 2013, 14:55:02 »
Bi xenon yazdığımda neden hepsi bir xenon olarak çevriliyor anlamadım?
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #18 : Ağustos 23, 2013, 15:17:14 »
bir xenon yazdığımda neden hepsi bir xenon olarak çevriliyor anlamadım?

onu bende anlamadım :D   bii Xenon  diye yazalım ozaman


şimdi anlaşıldı sizde bende Bii Xenon yazınca forum bir olarak değiştiriyor  çok ilginç :D ozaman sizin yazınızda kusur yokta forumda var bişey :D hemen yönetici arkadaşlarım ile görüşeceğim : D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB-
  • Model Yılı: '91
  • 14 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Aydınlatma projelerim.
« Yanıtla #19 : Ağustos 23, 2013, 15:56:35 »
Bende esas hata ne imiş onu şimdi anladım sanırım bazı kelime içinde - işaretini eklemediğim için öyle yazdınız.Kusuruma bakmayın normalde dikkat ederim.Bu sayede güzel bilğilerde paylaşılmış oldu sanırım.
tamircioktayy@hotmail.com
5330363764   oktaytoker.com