0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
merhaba arkadaslar,aracım 2012 1.4 dizel auris 69*** km de , özellikle son zamanlarda ayda belki 1 defa yanan bakım lambası şu sıralar daha cok yanmaya basladı özel servisle görüştüğümde 80 km hızda 15 20 dk boyunca sabit devirde katkı atsanda olur atmasanda olur dedi ve kullanmam gerektiğini söyledi kemerburgaz göktürk yoluna cıktım yaklasık yarım saat sabıt devırde gıttım 2500 3000 devır arası hem gidişte hem gelişte sabit devam ettim zaman sonra tekrar yanmaya başladı lamba ben bu durumdan inanılmaz rahatsızım yıllar sonra begenerek aldıgım arabamdan sogumaya basladım. Aracım paşaoğlu tarafından 90 beygirden 120 ye cıkarıldı yazılım uygulamasıyla artış yapıldı bunun bir yansıması olmuşmudur acaba kafamı kurcalamıyo değil. kesin çözüm olarak dpf i iptal ettirmeyi düşünüyorum Maslak oto sanayi emil garage ' da fakat opel corsa aracları gibi duman atmasından korkuyorum ... katkı arada sırada kullanıyorum ve devirlide kullanıyorum ama sorun çözülmüş değil garanti bittiği için toyota nın kapısınıda çalamıyorum... Nasıl kurtulabilirim fikri olan var mıdır
Rejenerasyon işlemi için;Aracı minimum 2500 dev/dak ile 60 km/sa (40MPH) ya da daha yüksek bir hızla 35 dakika sürün. Mümkün olduğunca stabil sürüş koşullarını koruyun.Bu olmadığı sürece işlem tam olarak yapılamaz ve yakıt yağa karışır. Birde özelden şase ve motor numaranızı gönderirseniz aracınızın yağ ile ilgili sorunlu olarak belirlenen seriden olup olmadığına bakabilirim. En güncel şase ve motor numaraları elimde mevcut.
Merhaba Mert Bey,Sizin yaşadığınız problemlerin ilk aşamasındayım gibi gözüküyor, devamının aynı olmamasını ümit ediyorum. 2012 dizel Corolla aracım 25000 km de ve ilk "soon oil maint" uyarısını 1000 km önce aldım, İzmit'te oturuyorum, Kaya Plazadaki servis danışmanlarına telefon açtım, 20000 bakımda resetlenmediği için bu uyarıyı verebileceğini söylediler, hatta kontak anahtarını çevirip göstergedeki çubuğa basarak kendim resetleyebileceğimi tarif ettiler, birkaç kez denedim uyarı vermeye devam etti. Bayram tatilinde uzun yola çıktım dönüşte soon oil maint. uyarısı oil maint. a dönüşünce servise çektim.Serviste dpf rejenerasyonu gerektiğini söylediler, internetten araştırmaya başlayınca sizin mailinizle karşılaştım. Sanırım aynı sorunları yaşayan Corolla sahipleri araç km leri arttıkça ortaya çıkacak.
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta sonu daha fazla dayanamayıp Atatürk oto sanayiye gittim toyota özel servisinde yag ve tüm filtreleri değiştirdim. Servis sorumlusu toyotanın yeni bir yazılım çıkardıgını ve bu yazılımla sorunun ortadan kalktıgını söyledi. Sanırım sürüş koşulları güncelleme tarzında bir yazılım oldugunu düşünüyorum.
Konuyu hortlatmak olacak ancak 2012 model dizel auris var. bu zamana kadar pek sorun çıkarmadı araç ancak dün motor arıza ışığı yaktı. yağ seviyesi yükselmiş biraz. özel servise gittim DPF tıkalı arızası verdi sistem. oradan bir egzosçuya gittim direk iptal edelim dedi. ilk defa böyle bir arıza verdiği için önce bir temizlenmesini istedim. ancak eleman ısrarla çözüm olmayacağını, tekrar dolacağını, dolma süresinin ise 3 gün de olabileceği, 1 ay da olabileceği bilgisini verdi. kesin çözüm DPF iptali dedi. değiştirmenin de çözüm olmayacağanı zamanla aracın enjektörleri vs. yaşlandığı için bundan sonra sürekli DPF arızası vereceğini söyledi.ben şimdilik temizlik yaptıracağım. araç 120b bakımı hariç servis bakımlı. olmadı bir sonrakinde servise de gideceğim. ancak Toyota servisleri ile en son yaşadığım bir kaç olay var. ondan sonra soğudum bu servislerden. gereksiz parça değişimi ve ekstra maliyet çıkarmalarından.konu hakkında ayrıtılı bilgisi olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa çok faydalı olacak.