Gönderen Konu: 2012 Corolla D4D Elegant Dizel Partiküler Filtresi(DPF) ve Motor Sorunu  (Okunma sayısı 35057 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 41500
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
merhaba arkadaslar,

aracım 2012 1.4 dizel auris 69*** km de , özellikle son zamanlarda ayda belki 1 defa yanan bakım lambası şu sıralar daha cok yanmaya basladı özel servisle görüştüğümde 80 km hızda 15 20 dk boyunca sabit devirde katkı atsanda olur atmasanda olur dedi ve kullanmam gerektiğini söyledi kemerburgaz göktürk yoluna cıktım yaklasık yarım saat sabıt devırde gıttım 2500 3000 devır arası hem gidişte hem gelişte sabit devam ettim zaman sonra tekrar yanmaya başladı lamba ben bu durumdan inanılmaz rahatsızım yıllar sonra begenerek aldıgım arabamdan sogumaya basladım. Aracım paşaoğlu tarafından 90 beygirden 120 ye cıkarıldı yazılım uygulamasıyla artış yapıldı bunun bir yansıması olmuşmudur acaba kafamı kurcalamıyo değil. kesin çözüm olarak dpf i iptal ettirmeyi düşünüyorum Maslak oto sanayi emil garage ' da fakat opel corsa aracları gibi  duman atmasından korkuyorum ... katkı arada sırada kullanıyorum ve devirlide kullanıyorum ama sorun çözülmüş değil garanti bittiği için toyota nın kapısınıda çalamıyorum... Nasıl kurtulabilirim fikri olan var mıdır  :( :(

Bundan kurtuluş yok benim aracım 2013 model ve son 6 ayda 6 kez yandı. Kocaeli Kaya Servisine ve Toyota Türkiye'ye söylemediğim kalmadı.Aracın garantisi devam etmesine ve dpf değiştirilmesine rağmen tekrar yanıyor. vın numarası tsb yayınlananlar numaralar arasında ise iyi bir avukat bulup hukuki yollara başvurmayı düşünüyorum.  >:( >:(

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • "bazı insanlar bazen insanlar"
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '12
Allah sonumuzu hayır etsin...  :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 41500
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
Rejenerasyon işlemi için;

Aracı minimum 2500 dev/dak ile 60 km/sa (40MPH) ya da daha yüksek bir hızla 35 dakika sürün. Mümkün olduğunca stabil sürüş koşullarını koruyun.

Bu olmadığı sürece işlem tam olarak yapılamaz ve yakıt yağa karışır.

Birde özelden şase ve motor numaranızı gönderirseniz aracınızın yağ ile ilgili sorunlu olarak belirlenen seriden olup olmadığına bakabilirim. En güncel şase ve motor numaraları elimde mevcut.

Hasan Bey 2013 D+D Comfort Extra aracımda son 6 ayda altı kez DPF lambası yandı. 5. kez lamba yandığında DPF değişti ama 1 ay sonra bir daha yandı. 1 ay sonra garantisi biteceğinden hukuki yollara başvuracağımı bildirdim. Eğer mümkünse şasi numaram JTNBJ56EX0J046317 sorunlu olarak belirlenen seride olup olmadığına bakabilirmisiniz. Durum çok acil olduğu için iletişim bilgilerimi de vereceğim. Cep: 0532 664 61 32 e-mail bulent.ozkaya@hotmail.com Avukat her türlü bilgi ve belgeye ihtiyaç olduğunu söyledi. İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 04, 2016, 13:57:17
Merhaba Mert Bey,

Sizin yaşadığınız problemlerin ilk aşamasındayım gibi gözüküyor, devamının aynı olmamasını ümit ediyorum. 2012 dizel Corolla aracım 25000 km de ve ilk "soon oil maint" uyarısını 1000 km önce aldım, İzmit'te oturuyorum, Kaya Plazadaki servis danışmanlarına telefon açtım, 20000 bakımda resetlenmediği için bu uyarıyı verebileceğini söylediler, hatta kontak anahtarını çevirip göstergedeki çubuğa basarak kendim resetleyebileceğimi tarif ettiler, birkaç kez denedim uyarı vermeye devam etti. Bayram tatilinde uzun yola çıktım dönüşte soon oil maint. uyarısı oil maint. a dönüşünce servise çektim.
Serviste dpf rejenerasyonu gerektiğini söylediler, internetten araştırmaya başlayınca sizin mailinizle karşılaştım.
Sanırım aynı sorunları yaşayan Corolla sahipleri araç km leri arttıkça ortaya çıkacak.
Onur Bey acil iletişime geçelim. Aynı ilde ikamet etmekteyiz. Ben de Kocaeli Kaya ile sorunları çözemedim. 10 gün içerisinde belgeleri toplayıp hukuki yollara başvuracağım. Cep: 0532 664 61 32 e-mail bulent.ozkaya@hotmail.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • "bazı insanlar bazen insanlar"
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '12
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta sonu daha fazla dayanamayıp Atatürk oto sanayiye gittim toyota özel servisinde yag ve tüm filtreleri değiştirdim. Servis sorumlusu toyotanın yeni bir yazılım çıkardıgını ve bu yazılımla sorunun ortadan kalktıgını söyledi. Sanırım sürüş koşulları güncelleme tarzında bir yazılım oldugunu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 41500
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta sonu daha fazla dayanamayıp Atatürk oto sanayiye gittim toyota özel servisinde yag ve tüm filtreleri değiştirdim. Servis sorumlusu toyotanın yeni bir yazılım çıkardıgını ve bu yazılımla sorunun ortadan kalktıgını söyledi. Sanırım sürüş koşulları güncelleme tarzında bir yazılım oldugunu düşünüyorum.
Yetkili servisler yazılımı yüklemek için ne zaman çağıracaklar? Ayrıca tüm dizel araçlar için mi yapılacak bu işlem bilginiz var mı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • "bazı insanlar bazen insanlar"
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '12
yetkili servise gidin plakayı verin yardımcı olurlar dedi veya tanıdığınız varsa oda yardımcı olur dedi. Yazılım yüklendiğinden beri kimse şikayet etmemiş henüz şikayet gelmemiş . Yazılım çıkalı ortalama 3 veya 4 aylık bir zaman olmuş servise  gitmekte fayda var diye düşünüyorum tek sıkıntı benim araçda paşaoğlu yazılım var birinden vazgeçicez artık yada bakımı 3 4 bin erken yapıcaz  :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 54 ES ?
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 19 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Benim aracımda 120 bin km'ye geldi , ilk olarak 110 bin km'de dpf'den dolayı yağ seviyem yükseldi...

Ardından dpf'yi söküp , temizleyip taktık..10'bin km geçti yeniden arıza lambası yaktı..Kesin çözüm yazılımmıdır , yoksa alternatif fikri olan varmıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Konuyu hortlatmak olacak ancak 2012 model dizel auris var. bu zamana kadar pek sorun çıkarmadı araç ancak dün motor arıza ışığı yaktı. yağ seviyesi yükselmiş biraz. özel servise gittim DPF tıkalı arızası verdi sistem. oradan bir egzosçuya gittim direk iptal edelim dedi. ilk defa böyle bir arıza verdiği için önce bir temizlenmesini istedim. ancak eleman ısrarla çözüm olmayacağını, tekrar dolacağını, dolma süresinin ise 3 gün de olabileceği, 1 ay da olabileceği bilgisini verdi. kesin çözüm DPF iptali dedi. değiştirmenin de çözüm olmayacağanı zamanla aracın enjektörleri vs. yaşlandığı için bundan sonra sürekli DPF arızası vereceğini söyledi.

ben şimdilik temizlik yaptıracağım. araç 120b bakımı hariç servis bakımlı. olmadı bir sonrakinde servise de gideceğim. ancak Toyota servisleri ile en son yaşadığım bir kaç olay var. ondan sonra soğudum bu servislerden. gereksiz parça değişimi ve ekstra maliyet çıkarmalarından.

konu hakkında ayrıtılı bilgisi olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa çok faydalı olacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '23
  • 1 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Yaklaşık 3 sene önce aynı durumu benim 2012 model Auris'te de yaşadım. Temizlik yaptırmıştım. Hâlâ dolmadı. Temizletip geçin. Sorun olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Konuyu hortlatmak olacak ancak 2012 model dizel auris var. bu zamana kadar pek sorun çıkarmadı araç ancak dün motor arıza ışığı yaktı. yağ seviyesi yükselmiş biraz. özel servise gittim DPF tıkalı arızası verdi sistem. oradan bir egzosçuya gittim direk iptal edelim dedi. ilk defa böyle bir arıza verdiği için önce bir temizlenmesini istedim. ancak eleman ısrarla çözüm olmayacağını, tekrar dolacağını, dolma süresinin ise 3 gün de olabileceği, 1 ay da olabileceği bilgisini verdi. kesin çözüm DPF iptali dedi. değiştirmenin de çözüm olmayacağanı zamanla aracın enjektörleri vs. yaşlandığı için bundan sonra sürekli DPF arızası vereceğini söyledi.

ben şimdilik temizlik yaptıracağım. araç 120b bakımı hariç servis bakımlı. olmadı bir sonrakinde servise de gideceğim. ancak Toyota servisleri ile en son yaşadığım bir kaç olay var. ondan sonra soğudum bu servislerden. gereksiz parça değişimi ve ekstra maliyet çıkarmalarından.

konu hakkında ayrıtılı bilgisi olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa çok faydalı olacak.
120 binde DPF hatası vermesi erken olmuş,araç devamlı şehir içi kullanılmış herhalde,dpf temizlenerek sorun çözülebilir ama yağ seviyesi yükseltmesi farklı bir sorun olabilir,cihaza bağlayarak arıza kodu bakılması lazım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.