0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Göstergede Rejenerasyon uyarısı aldığınızda ne servise gitmeniz gerekiyor nede otoban sürüşüne çıkmanız,Sadece motorunuzu stop etmeyin ve gerisini aracınıza bırakın.Elbette çevreyi koruma adına bu tip donanımı olan araçlarda yapılması gereken bir iş daha ortaya çıkıyor.Alfa Romeo 159 regeneration DPF
Göstergede Rejenerasyon uyarısı aldığınızda ne servise gitmeniz gerekiyor nede otoban sürüşüne çıkmanız,Sadece motorunuzu stop etmeyin ve gerisini aracınıza bırakın.Elbette çevreyi koruma adına bu tip donanımı olan araçlarda yapılması gereken bir iş daha ortaya çıkıyor.
Merhaba Tekin bey. Konuyu sonuna kadar okudum. Şimdi kafama takilan sorular var musadenizle.1. Rejenerasyon ne zaman baslar? Belirli bir kmsi var mi?Belirli km'si yok, DPF %70 - 75 doluluğa ulaştığında rejenerasyon otomatik olarak başlar. Şehir içi kullanımlarda DPF daha çabuk dolar.2. Bu islemin basladigini nasil anlariz? 2012 Dizel Auris sahibiyim. Kitapciginda DPF ile ilgili net bilgiye raslayamadim. Sadece yakit kisminda zikredilmis ama nasil nerede olur gibi ifadelere yer verilmemis. Gosterge panelinde nasil bir uyari cikar? Optitron olmayan gosterge panelim var. Bu soru vesilesiyle Hasan Bilgiç'i de cevaplamış olayım, yüksek süratle hareket halindeyken %70 doluluğa hızla ulaşan sistem uyarı vermeye gerek duymadan biriken partikülü yakar, fakat yüksek devirlerde değilseniz ki bu şehir içi kullanımı demek oluyor, egzost sistemi düşük basınçla çalıştığından bu doluluğu %75 - 80 lerde hisseder ve egzost şekilli uyarı ışığını yakıp sürücüyü uyararak motorun stop edilmemesini sağlar. 3. Bu işlemi istedimiz zaman bizim baslatma sansimiz var mi?Hayır, sistem tıkanmışsa bu işlemi sadece servis manuel/elektronik olarak başlatabilir.
Eğer Toyotada Active DPF denen yeni nesil sistem kullanılıyorsa, videonun sonunda anlayacağınız gibi "her türlü egzost sıcaklığında çalışır" ibaresi var ki bu sistemin %70'lere kadar dolmasını beklemeli kısmını ortadan kaldırıyor. Dolayısiyle konumuzu oluşturan tıkanıklığa egzost gazına karışan yağ sebep olmuş görünüyor.
Tekin Bey,Yazdıklarımı iyi okumadınız sanırım, aktif DPF ile aktif rejenerasyon tamamen farklı şeyler. Benim söylediğim aktif rejenerasyondur. Gönderdiğiniz video aktif DPF yani pasif rejenerasyon ve mevcut egzoz sıcaklığı ile rejenerasyon yapılabilmesini sağlayan sistemdir.Ayrıca şikayet konusu araçta yağ eksikliği değil, tam tersi yağda artış var.Sanırım siz benim yazdıklarımı yanlış anladınız.Amacım sizi yalanlamak değil, sadece doğru bilgi sahibi olunması.Saygılarımla.
Yazdıklarımı iyi okumadınız sanırım, aktif DPF ile aktif rejenerasyon tamamen farklı şeyler. Benim söylediğim aktif rejenerasyondur. Gönderdiğiniz video aktif DPF yani pasif rejenerasyon ve mevcut egzoz sıcaklığı ile rejenerasyon yapılabilmesini sağlayan sistemdir.
Eğer Toyotada Active DPF denen yeni nesil sistem kullanılıyorsa, videonun sonunda anlayacağınız gibi "her türlü egzost sıcaklığında çalışır" ibaresi var ki bu sistemin %70'lere kadar dolmasını beklemeli kısmını ortadan kaldırıyor.
Ayrıca şikayet konusu araçta yağ eksikliği değil, tam tersi yağda artış var.
Abi bide ben focuslara bakımlarda servis dpf için özel sıvı katıyormuş diye duydum temizleme sırasında motor bu sıvıyı kullanıyormuş . Ne derecede doğru bilmiyorum .
Focus değil Cargolarda olabilir, Mercedesin icat ettiği ve kamyonlarında kullanılan AdBlue katkısından bahsediyorsunuz sanırım.
Bu forumdaki konu başlıklarında ve yakın çevremde yaşanan sorunlardan dolayı 2010 ve sonrası dizel hatta benzinli corolla alınmaz kanısına vardım 2007-2009 aralarında sorun yaşayan pek duymadım.. Bundan sonra 2007 de olsa corolla bulsam binerim 2010 dan sonra corollanın yanına yaklaşmam.. yeni corollaymış 60bin küsürden fazla arabaya para verip böyle şeylerle uğraşamam.. Bu arada Kaya servisine mecbur kalmadıkça önünden yakınından geçmem servis değil sanki müşteri düşmanı
2012 mart ayından sonraki üretimlerde hiçbir sıkıntı yok bilginize
Ülkemize gelip gelmediğini bilmiyorum ama afrika üretimi olanlarda sorunlu üretim tarihi 12 Eylül 2012'ye kadar devam ediyor.WMI VDS VISCorollaJTNBC56E# #J009377 ~ #J014931 24 Kasım 2008 - 28 Ocak 2010BC58E# #J009380 ~ #J015020 9 Aralık 2008 - 1 Şubat 2010BJ56E# #J009375 ~ #J009391 24 Kasım 2008 - 14 Ocak 2009 #J014083 ~ #J041710 14 Ocak 2010 - 14 Mart 2012AHTLD56E# #3019860 ~ #3024801 16 Şubat 2009 - 7 Haziran 2010LD58E# #3019893 ~ #3033163 17 Şubat 2009 - 10 Eylül 2012LN56E# #3017350 ~ #3033177 17 Kasım 2008 - 12 Eylül 2012LN58E# #3021129 ~ #3033162 Mayıs 21, 2009 - 10 Eylül 2012