Gönderen Konu: 2012 Corolla D4D Elegant Dizel Partiküler Filtresi(DPF) ve Motor Sorunu  (Okunma sayısı 35028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah kazadan beladan cümlemizi korusun.
    • Kişisel Bloğum
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Göstergede Rejenerasyon uyarısı aldığınızda ne servise gitmeniz gerekiyor nede otoban sürüşüne çıkmanız,
Sadece motorunuzu stop etmeyin ve gerisini aracınıza bırakın.

Elbette çevreyi koruma adına bu tip donanımı olan araçlarda yapılması gereken bir iş daha ortaya çıkıyor.

Alfa Romeo 159 regeneration DPF

Merhaba Tekin bey. Konuyu sonuna kadar okudum. Şimdi kafama takilan sorular var musadenizle.

1. Rejenerasyon ne zaman baslar? Belirli bir kmsi var mi?
2. Bu islemin basladigini nasil anlariz? 2012 Dizel Auris sahibiyim. Kitaociginda DPF ile ilgili net bilgiye raslayamadim. Sadece yakit kisminda zikredilmis ama nasil nerede olur gibi ifadelere yer verilmemis. Gosterge panelinde nasil bir uyari cikar? Optitron olmayan gosterge panelim var.
3. Bu islemi istedimiz zaman bizim baslatma sansimiz var mi?
Auris 1.4 D-4D Comfort Plus
Peugeot 206+ 1.4 Sportium - Satıldı

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Göstergede Rejenerasyon uyarısı aldığınızda ne servise gitmeniz gerekiyor nede otoban sürüşüne çıkmanız,
Sadece motorunuzu stop etmeyin ve gerisini aracınıza bırakın.

Elbette çevreyi koruma adına bu tip donanımı olan araçlarda yapılması gereken bir iş daha ortaya çıkıyor.


Tekin Bey,
Videodaki rejenerasyon kullanılan DPF türünden dolayı bu şekilde olmaktadır ve şu anda Chrysler, BMW, VW, Opel ve Fiat tarafından kullanılmaktadır ve Katalistli DPF olarak anılmaktadır. İçerisinde platin olduğundan biraz pahalıdır. Pasif rejenerasyon teknolojisidir, bakım gerektirmez 400C yeterlidir.

Toyota'nın kullandığı DPF teknolojisi aktif rejenerasyon gerektirir ve işlem için 580C ve üzeri ısı olmalıdır. Bunu sağlamak için değişik yöntemler olmakla birlikte şikayet konusu araçtan anlaşıldığı üzere DPF'ye yakıt gönderilerek bu işlemin yapıldığı (yağa mazot karışmış olmasından dolayı bunu düşünüyorum.) gözükmektedir.

Not: Bu gidişle Toyota bizi motor konusunda uzman yapacak.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Merhaba Tekin bey. Konuyu sonuna kadar okudum. Şimdi kafama takilan sorular var musadenizle.

1. Rejenerasyon ne zaman baslar? Belirli bir kmsi var mi?
Belirli km'si yok, DPF %70 - 75 doluluğa ulaştığında rejenerasyon otomatik olarak başlar. Şehir içi kullanımlarda DPF daha çabuk dolar.
2. Bu islemin basladigini nasil anlariz? 2012 Dizel Auris sahibiyim. Kitapciginda DPF ile ilgili net bilgiye raslayamadim. Sadece yakit kisminda zikredilmis ama nasil nerede olur gibi ifadelere yer verilmemis. Gosterge panelinde nasil bir uyari cikar? Optitron olmayan gosterge panelim var.
Bu soru vesilesiyle Hasan Bilgiç'i de cevaplamış olayım, yüksek süratle hareket halindeyken %70 doluluğa hızla ulaşan sistem uyarı vermeye gerek duymadan biriken partikülü yakar, fakat yüksek devirlerde değilseniz ki bu şehir içi kullanımı demek oluyor, egzost sistemi düşük basınçla çalıştığından bu doluluğu %75 - 80 lerde hisseder ve egzost şekilli uyarı ışığını yakıp sürücüyü uyararak motorun stop edilmemesini sağlar.
3. Bu işlemi istedimiz zaman bizim baslatma sansimiz var mi?
Hayır, sistem tıkanmışsa bu işlemi sadece servis manuel/elektronik olarak başlatabilir.

Eğer Toyotada Active DPF denen yeni nesil sistem kullanılıyorsa, videonun sonunda anlayacağınız gibi "her türlü egzost sıcaklığında çalışır" ibaresi var ki bu sistemin %70'lere kadar dolmasını beklemeli kısmını ortadan kaldırıyor. Dolayısiyle konumuzu oluşturan tıkanıklığa egzost gazına karışan yağ sebep olmuş görünüyor.

RYPOS Active Diesel Particulate Filter
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Eğer Toyotada Active DPF denen yeni nesil sistem kullanılıyorsa, videonun sonunda anlayacağınız gibi "her türlü egzost sıcaklığında çalışır" ibaresi var ki bu sistemin %70'lere kadar dolmasını beklemeli kısmını ortadan kaldırıyor. Dolayısiyle konumuzu oluşturan tıkanıklığa egzost gazına karışan yağ sebep olmuş görünüyor.

Tekin Bey,

Yazdıklarımı iyi okumadınız sanırım, aktif DPF ile aktif rejenerasyon tamamen farklı şeyler. Benim söylediğim aktif rejenerasyondur. Gönderdiğiniz video aktif DPF yani pasif rejenerasyon ve mevcut egzoz sıcaklığı ile rejenerasyon yapılabilmesini sağlayan sistemdir.

Ayrıca şikayet konusu araçta yağ eksikliği değil, tam tersi yağda artış var.

Sanırım siz benim yazdıklarımı yanlış anladınız.

Amacım sizi yalanlamak değil, sadece doğru bilgi sahibi olunması.

Saygılarımla.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Tekin Bey,

Yazdıklarımı iyi okumadınız sanırım, aktif DPF ile aktif rejenerasyon tamamen farklı şeyler. Benim söylediğim aktif rejenerasyondur. Gönderdiğiniz video aktif DPF yani pasif rejenerasyon ve mevcut egzoz sıcaklığı ile rejenerasyon yapılabilmesini sağlayan sistemdir.

Ayrıca şikayet konusu araçta yağ eksikliği değil, tam tersi yağda artış var.

Sanırım siz benim yazdıklarımı yanlış anladınız.

Amacım sizi yalanlamak değil, sadece doğru bilgi sahibi olunması.

Saygılarımla.

Abi bide ben focuslara bakımlarda servis dpf için özel sıvı katıyormuş diye duydum temizleme sırasında motor bu sıvıyı kullanıyormuş . Ne derecede doğru bilmiyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Yazdıklarımı iyi okumadınız sanırım, aktif DPF ile aktif rejenerasyon tamamen farklı şeyler. Benim söylediğim aktif rejenerasyondur. Gönderdiğiniz video aktif DPF yani pasif rejenerasyon ve mevcut egzoz sıcaklığı ile rejenerasyon yapılabilmesini sağlayan sistemdir.

Yazdıklarınızı iyi okuyorum, beni yalanladığınızı düşünmüyorum  :)
Üstte pasif sistemi tarif ederken altta o video ile sizi tastiklemiş oldum.

Eğer Toyotada Active DPF denen yeni nesil sistem kullanılıyorsa, videonun sonunda anlayacağınız gibi "her türlü egzost sıcaklığında çalışır" ibaresi var ki bu sistemin %70'lere kadar dolmasını beklemeli kısmını ortadan kaldırıyor.

Ayrıca şikayet konusu araçta yağ eksikliği değil, tam tersi yağda artış var.

Ben de sorunun yağ eksiklğinden dolayı olduğunu söylemiyorum zaten, yağ fazlalığı nedeniyle fazlasını atarken tıkamış olabilir veya motor yağ yakıyorsa olabilir diyorum. Zaten konuda belirtildiği miktar kadar yağ fazlası olduğunu da düşünmüyorum bana sanki motor yağ yakmış gibi göründü..

Aynı fikirde değilmiyiz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Abi bide ben focuslara bakımlarda servis dpf için özel sıvı katıyormuş diye duydum temizleme sırasında motor bu sıvıyı kullanıyormuş . Ne derecede doğru bilmiyorum .

Focus değil Cargolarda olabilir, Mercedesin icat ettiği ve kamyonlarında kullanılan AdBlue katkısından bahsediyorsunuz sanırım.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Focus değil Cargolarda olabilir, Mercedesin icat ettiği ve kamyonlarında kullanılan AdBlue katkısından bahsediyorsunuz sanırım.

Abi ben focuslarada koyulduğunu duydum ama dediğim gibi ne derecede doğru bilmiyorum . Katkı adıda galiba dediğiniz gibi adblue ben hatırlamıyorum şimdi siz yazınca aklıma geldi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Adblue ağır vasıtalarda Euro5 normunu yakalamak için kullanılan bir sıvı. Egzoz sistemine bu sıvı püskürtülerek zararlı gaz çıkışı (NOx) minimuma indiriliyor diye biliyorum. Türkiye'den Avrupa ülkelerine giderken birçok istasyonda "Adblue Blunur" tabelası gördüm.

Binek araçlarda henüz kullanan marka yok sanırım. DPF iyi bir teknoloji ama henüz tüm sorunları çözülebilmiş değil. Belki adblue binek araçlarda uygulanabilirse veya elektrikli DPF için yeterli gücü verecek bir teknoloji geliştirilirse birçok sorun çözülebilir.

Adblue'nin bir dezavantajı 30C üstünde bozulması olabilir.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Arkadaşımızın yaşadığı sorundan dolayı üzgün olduğumu belirteyim. Bence otomobillerde benzinli motor tercihi sorunsuzluk açısından en iyisi. Yakıt maliyeti daha fazla ancak özellikle toyota'nın vvt-i motoru kendini kanıtlamış bir motor sorun çıkarmaz hele hele yolda sizi asla bırakmaz. Diğer arkadaşların belirttiği gibi ille dizel olacaksa pasif rejenerasyonlu dpf li motorları seçmek daha mantıklı özellikle İstanbulda. Dizel için bir ton fazla para ödeyeceksin ve diken üzerinde gideceksin. Bunu bizlere reva görenler utansın. Benim tercihim dizlelde Vw olurdu. Kayınpederimin 80.000 de dizel polosu var daha tık dediğini duymadım. Ancak benzinlide toyotanın eline hiçbiri su dökemez.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Arkadaslar tekrardan merhabalar,

Toyota merkeze arabanin degisimi konusunda talepte bulunduk, ve dun merkez bizi aradi. Araba degisimi talebimiz reddedilmis. Motorumuz yapilabilir vazielyetteymis onlara gore ve bize blok motor degisimi yapilacagi soylendi. Dun servise gitiim v degisecek parcalatin maliyetinin toplqmi 12000 tl degerinde. Bizde kabul etmedik yqpilacaklari. Genel merkeze bu belki bu seriseki arabalardaki genrl bir sorun olabilir ve ilk defa bizde su yuzune cikmis olabilecegini, 2011 lerdeki sorun gibi Turk musterilerine kazik atildigini dusundugumu soyledim.

Su acikca gozukuyor ki toyota bizi 60000 tllik kazigin ustne otutrmaya calisiyor afedersiniz.

Blok motor degisimi tam olarak nedir v bu ileride bize nelere yol acabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Mert bey size blok motor önerdilerse kabul edin bence bloktan kasıtları sandık motordur bence yani gövde dahil, sadece piston segamn değil,  birçok aracın hatta daha önce komple sandık değişeni hiç duymadım TR de çünkü toyota TR ye sandık motor yollamıyormuş, bu yüzden sadece piston segman ve turbo değişiyordu yağ yakan araçlarda ve buda ilerde aynı sorunu tekrar nük etmesine sebep olabiliyordu, sadık motor değişecekse kabul edebilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Mesut bey bize onerdikleri sandik degisimi degil. Onu ozellikle sordum. Formen parcalatin gelecegini ve serviste parfalatin birlesecegini soyledi. Bir tek motor sililndiri Turkiyede ykmus, onu da avrupadan garanti suresi yuzunden ucakla getirecekmis

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Bu forumdaki konu başlıklarında ve yakın çevremde yaşanan sorunlardan dolayı 2010 ve sonrası dizel hatta benzinli corolla alınmaz kanısına vardım 2007-2009 aralarında sorun yaşayan pek duymadım.. Bundan sonra 2007 de olsa corolla bulsam binerim 2010 dan sonra corollanın yanına yaklaşmam.. yeni corollaymış 60bin küsürden fazla arabaya para verip böyle şeylerle uğraşamam.. Bu arada Kaya servisine mecbur kalmadıkça önünden yakınından geçmem servis değil sanki müşteri düşmanı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Bu forumdaki konu başlıklarında ve yakın çevremde yaşanan sorunlardan dolayı 2010 ve sonrası dizel hatta benzinli corolla alınmaz kanısına vardım 2007-2009 aralarında sorun yaşayan pek duymadım.. Bundan sonra 2007 de olsa corolla bulsam binerim 2010 dan sonra corollanın yanına yaklaşmam.. yeni corollaymış 60bin küsürden fazla arabaya para verip böyle şeylerle uğraşamam.. Bu arada Kaya servisine mecbur kalmadıkça önünden yakınından geçmem servis değil sanki müşteri düşmanı

2012 mart ayından sonraki üretimlerde hiçbir sıkıntı yok bilginize ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
2012 mart ayından sonraki üretimlerde hiçbir sıkıntı yok bilginize ;)

Ülkemize gelip gelmediğini bilmiyorum ama afrika üretimi olanlarda sorunlu üretim tarihi 12 Eylül 2012'ye kadar devam ediyor.

WMI VDS VIS
Corolla
JTN
BC56E# #J009377 ~ #J014931 24 Kasım 2008 - 28 Ocak 2010
BC58E# #J009380 ~ #J015020 9 Aralık 2008 - 1 Şubat 2010
BJ56E# #J009375 ~ #J009391 24 Kasım 2008 - 14 Ocak 2009
             #J014083 ~ #J041710 14 Ocak 2010 - 14 Mart 2012
AHT
LD56E# #3019860 ~ #3024801 16 Şubat 2009 - 7 Haziran 2010
LD58E# #3019893 ~ #3033163 17 Şubat 2009 - 10 Eylül 2012
LN56E# #3017350 ~ #3033177 17 Kasım 2008 - 12 Eylül 2012
LN58E# #3021129 ~ #3033162 Mayıs 21, 2009 - 10 Eylül 2012
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ülkemize gelip gelmediğini bilmiyorum ama afrika üretimi olanlarda sorunlu üretim tarihi 12 Eylül 2012'ye kadar devam ediyor.

WMI VDS VIS
Corolla
JTN
BC56E# #J009377 ~ #J014931 24 Kasım 2008 - 28 Ocak 2010
BC58E# #J009380 ~ #J015020 9 Aralık 2008 - 1 Şubat 2010
BJ56E# #J009375 ~ #J009391 24 Kasım 2008 - 14 Ocak 2009
             #J014083 ~ #J041710 14 Ocak 2010 - 14 Mart 2012
AHT
LD56E# #3019860 ~ #3024801 16 Şubat 2009 - 7 Haziran 2010
LD58E# #3019893 ~ #3033163 17 Şubat 2009 - 10 Eylül 2012
LN56E# #3017350 ~ #3033177 17 Kasım 2008 - 12 Eylül 2012
LN58E# #3021129 ~ #3033162 Mayıs 21, 2009 - 10 Eylül 2012

Konunun tamamını okudum, o zaman benim araç BJ56E# - 43400 o halde sorun yok mu, birde bu liste dpf sorunu için mi ?  :-\
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
yukarıdaki listeye güvenmeyin.liste dışıda araçlar çıkabiliyor bu bir.motor blok değişimi bence gayet normaldir.tabiiki kimse istemez bole olmasını.ama kullanımı bir malı kimse geri alıp yenisin, veya parasını vermez.onarır.ve sizin arabanızda onarılabilir.blok turbo sekman piston v.s.aşağıdaki işlem arabanıza yapılacak.bence vakit kaybetmeyin okeyleyin aracnızı sağlıklı bir şekilde sürün...yoksa süre uzayacak ve siz madur olacaksınız..

https://www.youtube.com/watch?v=TqpCsxuvOlU

Mesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2015, 19:20:54
olay dpf sorunu görünen ama kendi içinde aslında yağ yakma olan piston yağ sekmanı sorunudur.
1.sekman tansiyonu düşük üretildi aslında çok ucuz bir parça
2.sekman gömleği(motor bloğunu)aşındırdı piston başına yağ verdi
3.bu yağ dpf yi tıkadı.
4bu yağ enjektörü bozdu
5.bu yağ egr yi tıkadı
yani 200 liralık sekman bütün bu sistemi perişan etti.sekmanı değiştirmekle olay bitmiyor.çünkü bloğu çizdiğinden aşındırdığından bloğuda değişecekler.bu normal bi durumdur.blok sekman turbo enjektör v.s. bozuklar değişecek 0 motorunuz olacak.ben olsam yaptırırım..

Mesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2015, 19:24:30
1nd-tv 1.4 dizel toyota motoru hakikatten 200 liralık sekman yüzünden çok kötü bir not aldı.bunu toyotada istemezdi ama oldu bi kere.2013 den sonra motorlar şimdiki haline getirildi ve 10 numara sorunsuz kullanılıyor...arabanızı sıfırlamazlar paranızı iade etmezler.sanayi bakanlığının kanunu mal onaılamıyosa yenisi verilir.bilir kişi bakacak aa evet onarımı var dicek ve siz uğraştığınızla kalacaksınız...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
@Saffet Salihoğlu (19165) verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler Saffet Bey, benim aracım sanırım 2012 son üretim olduğu için böyle yağ yakma sorunu gibi bir sorun yok sanırım veya en azından biz karşılaşmadık, ama verdiğiniz bilgiler çok yararlı çok teşekkürler..
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Bir bilgi ilave edelim,

Motor bloğunda çatlama, kırılma olmadığı sürece Blok değiştirilmez.

Sekman aşınırken sürtündüğü yüzey gömlektir, ihtiyaç görüldüyse Piston - Sekman - Gömlek değiştirilir.

Tüketici olarak zaman kaybından başka bir şey yoktur, bırakın firma ne değiştiriyorsa değiştirsin.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)