Gönderen Konu: 2012 Corolla D4D Elegant Dizel Partiküler Filtresi(DPF) ve Motor Sorunu  (Okunma sayısı 35050 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Rejenerasyon işlemi için;

Aracı minimum 2500 dev/dak ile 60 km/sa (40MPH) ya da daha yüksek bir hızla 35 dakika sürün. Mümkün olduğunca stabil sürüş koşullarını koruyun.

Bu olmadığı sürece işlem tam olarak yapılamaz ve yakıt yağa karışır.

Birde özelden şase ve motor numaranızı gönderirseniz aracınızın yağ ile ilgili sorunlu olarak belirlenen seriden olup olmadığına bakabilirim. En güncel şase ve motor numaraları elimde mevcut.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Rejenerasyon işlemi için;

Aracı minimum 2500 dev/dak ile 60 km/sa (40MPH) ya da daha yüksek bir hızla 35 dakika sürün. Mümkün olduğunca stabil sürüş koşullarını koruyun.

Söylediğiniz bu durum, hareket halindeyken yapılması gerekenlerdir. Peki tam aracınızı park edeceğiniz sırada veya çok yoğun bir trafiğin içinde iken Rejenerasyon başlarsa ne olacak?  elbette park edildikten sonra motoru stop etmemek gerekiyor. Yinede motor stop edilirse ne olur? bir sonraki rejenerasyonu muhakkak tamamlamanız önerilir. Park halinde rejenerasyon işlemi sırasında motor otomatik olarak devir yükseltir ve egzosttan dumanlar çıkartabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Arac serviste oldugundan gerekli bilgilere su anda ulasamiyorum ne yazikki. Yarin servise ugradigimda alirim gerekli bilgileri.

Tekin bey yalniz benim durumum zaten rejenarasyon durumunda degilmidir cunku zaten uzun yoldayim? Ki bu sorun olusmadan once herhangi bir uyari vermedi arac. Bu durumda olusan bir sorun oldugu icin ne yapabilirdim ki. Yarin servisten detayli olarak ne soyleyecekler acaba.

Ek olarak, olay oldugunda 5. Viteste 110 km hizla gidiyordum ki bu da aracta devrin en az 2500 oldugunu gostermektedir diye dusunuyorum


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Mert bey, ben hala sizin sorununuzun yağ eksiltme olduğunu düşünüyorum, hatalı kullanım veya yanlış servisiniz yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Tekin bey, duzce servisinde 2011 modellerde yag eksiltme sorununu soyledigimde, usta dogru oldugunu fakat bizim arabada 2 lt fazla yag oldugunu ve yagin icinde mazot karismis oldugunu soyledi. Bunun icin ne kadar dogru teapit yaptigini acikcasi boyle olaylardan anlamadigim icin kafamda kuramiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Söylediğiniz bu durum, hareket halindeyken yapılması gerekenlerdir. Peki tam aracınızı park edeceğiniz sırada veya çok yoğun bir trafiğin içinde iken Rejenerasyon başlarsa ne olacak?  elbette park edildikten sonra motoru stop etmemek gerekiyor. Yinede motor stop edilirse ne olur? bir sonraki rejenerasyonu muhakkak tamamlamanız önerilir. Park halinde rejenerasyon işlemi sırasında motor otomatik olarak devir yükseltir ve egzosttan dumanlar çıkartabilir.

Tam park ederken başlayan rejenerasyon işlemi Mert Bey'in yaşadığı soruna yol açar. Bunu önceki mesajlarımda belirttiğim gibi mercedes'lerde çok fazla sayıda gördüm (müşterilerimden 2 tanesi rektifiye firması). Motordaki yağ fazlalığı rejenerasyon için gönderilen fazla yakıttan kaynaklanıyor.

Aynı zamanda Toyota'nın DPF'li araçlarında yağ fazlalığı çoğu 2009-2011 arası DPF'siz araçlardaki yağ eksiltme sorununa benzer bir sorundur ve DPF'li araçlarda ekstradan enjenktörler de değişmektedir.

Son güncellenen listede bu sorundan etkilenen araçların son üretim tarihi 12 Eylül 2012'dir.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Mert Bey,
Son durum nedir? Nasıl bir teşhis konuldu aracınıza?
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Merhaba Mert Bey,

Sizin yaşadığınız problemlerin ilk aşamasındayım gibi gözüküyor, devamının aynı olmamasını ümit ediyorum. 2012 dizel Corolla aracım 25000 km de ve ilk "soon oil maint" uyarısını 1000 km önce aldım, İzmit'te oturuyorum, Kaya Plazadaki servis danışmanlarına telefon açtım, 20000 bakımda resetlenmediği için bu uyarıyı verebileceğini söylediler, hatta kontak anahtarını çevirip göstergedeki çubuğa basarak kendim resetleyebileceğimi tarif ettiler, birkaç kez denedim uyarı vermeye devam etti. Bayram tatilinde uzun yola çıktım dönüşte soon oil maint. uyarısı oil maint. a dönüşünce servise çektim.
Serviste dpf rejenerasyonu gerektiğini söylediler, internetten araştırmaya başlayınca sizin mailinizle karşılaştım.
Sanırım aynı sorunları yaşayan Corolla sahipleri araç km leri arttıkça ortaya çıkacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

En son dün servise gittim ve bilgi aldım. Servisteki formenle görüştüğümde motoru indirip açmaya başladıklarını söylediler. Motor tam açıldıktan sonra sorunun motorda ne gibi hasarlar oluşturduğuna bakacaklarını söylediler. Servisten de en erken 1 hafta içinde çıkabileceğini eğer durumj düşündüklerinden daha kötü ise 20 günü bulabileceğini söylediler.

Bunun dışında toyota genel merkezini arayıp şikayet bildirdim. Aynı zamanda twitter'dan gerekli mesajları attım. 2 gün aramadılar. bugün de twitterdan arabanın motorunun resmini paylaştıktan yarım saat - bir saat sonra döndüler ve teknik ekip tarafından incelendiğini söylediler. Ben de buna karşılık hem teknik servisin hem de hukuk ekibinin konuyu incelemesini çünkü dava açacağımı söyledim. Onlar da bütün birimler ilgileniyor sorununuzla şeklinde söylediler. BEn de zaten karayollarından olay anının görüntülerini talep ettim. Arızanın olduğu bölgede kameralar vardı, ne kadar büyük bir tehlike atlattığıma dair bir gösterge olur diye düşünüyorum.

Onur bey, sizin de temennileriniz gibi umarım sorununuz bizim sorunumuz gibi büyük olmaz. Arıza ile herhangi bir sorunuz olursa çekinmeden sorabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Tekin bey, duzce servisinde 2011 modellerde yag eksiltme sorununu soyledigimde, usta dogru oldugunu fakat bizim arabada 2 lt fazla yag oldugunu ve yagin icinde mazot karismis oldugunu soyledi. Bunun icin ne kadar dogru teapit yaptigini acikcasi boyle olaylardan anlamadigim icin kafamda kuramiyorum.
Yazının tamamını okumadım ancak burada bir şey dikkatimi çekti. Aşırı beslemeli araçlarda(aşırı besleme sistemi motor yağı ile aynı hattan yağlanan) olması gerekenden fazla yağ öncelikle aşırı besleme sistemi ve daha sonra tüm motor için oldukça zararlıdır. Bu tarz araçlarda; olması gerekenden, belli töleranslar dahilinde az yağın çok sıkıntısı olmaz ancak fazla yağın sonuçları sıkıntılı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Öncelikle geçmiş olsun sizin adınıza çok üzüldüm belirtmek isterim. inanın her buna benzer durumda kendi aracım gözümün önüne geliyor ve diken üstünde tabirinden daha da ileri bir duruma erişiyorum. her defasında keşke ile yüzleşmekten bıktım desem çok olmaz. Şükür daha aracımda hiçbir sorun olmadı ama yine de ama işte :(
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Merhaba Mert Bey,

Sizin yaşadığınız problemlerin ilk aşamasındayım gibi gözüküyor, devamının aynı olmamasını ümit ediyorum. 2012 dizel Corolla aracım 25000 km de ve ilk "soon oil maint" uyarısını 1000 km önce aldım, İzmit'te oturuyorum, Kaya Plazadaki servis danışmanlarına telefon açtım, 20000 bakımda resetlenmediği için bu uyarıyı verebileceğini söylediler, hatta kontak anahtarını çevirip göstergedeki çubuğa basarak kendim resetleyebileceğimi tarif ettiler, birkaç kez denedim uyarı vermeye devam etti. Bayram tatilinde uzun yola çıktım dönüşte soon oil maint. uyarısı oil maint. a dönüşünce servise çektim.
Serviste dpf rejenerasyonu gerektiğini söylediler, internetten araştırmaya başlayınca sizin mailinizle karşılaştım.
Sanırım aynı sorunları yaşayan Corolla sahipleri araç km leri arttıkça ortaya çıkacak.

Büyük ihtimalle 20bin bakımında yağ bakım sıfırlama işlemi yapılmamıştır. Sizin de sıfırlama işleminiz başarılı olmamış büyük ihtimal.

soon oil maint uyarısı : bakımdan 14500km sonra,
oil maint uyarısı : bakımdan 15000km sonra çıkar.

Rejenerasyon işlemi için önceki mesajlarımdaki yöntemi uygulamak en iyi sonucu verecektir. Servisin söylediği 15dk. 3000 devir yeterli değildir.

Mümkünse bir otobanda bu işlemi yapmanız iyi olacaktır.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Bu dpf mi ne haltsa bence sorun yaşamayanların sorun yaşamadan bunu iptal ettirmesi iyi olacaktır diye düşünüyorum . İptal işlemini tahminen chip tuning işi ile uğraşanlar yapabilir . Benimki sadece tavsiye araca bir zararı olur mu bilmiyorum ama bu sistemin olması örneklerde de görüldüğü gibi maalesef zarara yol açıyor . Ben akıl sır erdiremiyorum artık . Sorunsuz diye anılan bir markanın böyle sorunlar çıkarması tuhaf . 2010 ve 2011 de yağ sorunu vardı 2012 de çözüldü dediler burada tavsiye isteyenlere de tam emin olmamakla birlikte 2012 lerde sorunun büyük ihtimalle çözüldüğünü aktardık . Şimdi ise 2012 ler de dpf nin sorun çıkardığını yavaş yavaş görüyoruz . Ara sıra uzun yol yapanlara belki sorun yansımıcak ama sürekli şehir içi yol yapanların başına dert olacak gibi . :(


Temennim bu sorunun kronik olmaması ve kimsenin yaşamamasıdır . Ben 2010 modelde yağ yakma sorunu yaşadım ve sıfır araçta böyle bir sorunun yaşanması gerçekten üzücü . İnsanın hevesle aldığı aracı tiksinerek kullanmasına sebep oluyor . :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Yalnız dpf sorunu bir tek Corolla da yok.Daha geçen gün forumdonanımdan biri aldığı ilk gün bozulan dpf filtresi yüzünden 1 hafta yeni aldığı Astra dizeli kullanamadı.Örnekleri var daha ama dpf uzun vadede sıkıntı 100 binde değişmesi gerekiyor ve 2.000 tl yakın masraf açıyor.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Yalnız dpf sorunu bir tek Corolla da yok.Daha geçen gün forumdonanımdan biri aldığı ilk gün bozulan dpf filtresi yüzünden 1 hafta yeni aldığı Astra dizeli kullanamadı.Örnekleri var daha ama dpf uzun vadede sıkıntı 100 binde değişmesi gerekiyor ve 2.000 tl yakın masraf açıyor.

Mustafa bahsedilen araç daha 50000 km de birde olay sadece dpf nin tıkanması olsa hadi neyse . Motor ciddi zarar görmüş daha önemlisi Allah göstermesin kazada yapabilirlerdi . Benim aracımda dpf olsa şahsen iptal ettirirdim . Çünkü dediğin gibi sıkıntı .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
DPF şehiriçi kullanımda hemen hemen tüm markalarda soruna yol açıyor. Özellikle mercedes sprinter'da en büyük arıza sebebi. Hele yakıt kötü ise çok kısa zamanda doluyor ve rejenerasyon ihtiyacı doğuyor. Rejenerasyon işleminin yapılacağı yolu bulmak da zor, çünkü hemen hemen sabit bir hızda yaklaşık 35 dakika sürmek gerekiyor.

Sorun yaşayan herkese geçmiş olsun. Markanın bir önemi kalmadı, artık şanslı olmak gerekiyor.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Markanın bir önemi kalmadı, artık şanslı olmak gerekiyor.

Aynen abi . Bundan sonra kimse sorunsuzluk aramasın . Önemli olan sorun yaşandığında sunulan çözümler .


Diğer yandan abi sprinterdaki sorunu bende duydum . Dediğin gibi dpf sürekli şehir içi kullanımda sıkıntı çıkarıyor bu hangi markada olursa olsun böyle . Ondan ben eğer bir zararı yoksa ve mümkünse iptal ettirme taraftarıyım .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
O zaman artik 2012 corollalardada dpf kronikmi oldu sizce bu tam olarak nasil iptal edilir.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Mustafa bahsedilen araç daha 50000 km de birde olay sadece dpf nin tıkanması olsa hadi neyse . Motor ciddi zarar görmüş daha önemlisi Allah göstermesin kazada yapabilirlerdi . Benim aracımda dpf olsa şahsen iptal ettirirdim . Çünkü dediğin gibi sıkıntı .
Tabi ki de burda Toyotanın araca sahip çıkması gerekirdi.Allaha şükür Dpf ile uğraşmıyoruz bi de. :)
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Göstergede Rejenerasyon uyarısı aldığınızda ne servise gitmeniz gerekiyor nede otoban sürüşüne çıkmanız,
Sadece motorunuzu stop etmeyin ve gerisini aracınıza bırakın.

Elbette çevreyi koruma adına bu tip donanımı olan araçlarda yapılması gereken bir iş daha ortaya çıkıyor.

Alfa Romeo 159 regeneration DPF

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)