Gönderen Konu: 2012 Corolla D4D Elegant Dizel Partiküler Filtresi(DPF) ve Motor Sorunu  (Okunma sayısı 35043 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Merhaba Arkadaşlar,

İlk konumu böyle sinir bozucu bir olay için uzun bir şekilde yazarak açmak istemezdim ama ne yazıkki böyle oldu. Aşağıda ayrıntılı bir şekilde 2012 model corolla d4d elegant 50000 kmlik aracın yaşadığı "DİZEL PARTİKÜLER FİLTRESİ(DPF) sorunu ve motor arızası ile ilgili yaşadıklarım bulunmaktadır. Sorunuma ilk andan itibaren bakacak olursak;

2012 corolla d4d elegant sahibiyim. Arabam 49760 kmde. Araçta 40000 km bakımından sonra sorunlarla karşılaştık. Bakımdan 2000 km sonra araçta "soon oil maint." şeklinde uyarı ışığı yandı. Hemen arabayı kenara çektim ve bakımının yapıldığı Kocaeli KAya servisini aradım ve servise götürdüm aracı. İnceleme sonucu dizel partiküler filtresinin güncellenmesi gerektiğini söylediler ve güncellediler. Bu sorunla bir daha karşılaştığımızda yaklaşık 15 dk. 3000 devirin üstünde kullandığımızda bu filtrenin güncelleneceğini belirttiler. Daha sonra bu uyarıyla tekrar karşılaştık ve dediklerini yaptık. Yaptığım gözlemlerde aracın anlık tüketim değerinde sorunlar olduğunu keşfettim. Bileceğiniz gibi ayağımızı gazdan çektiğimizde anlık tüketim "0" değerine düşmekte normalde ama benim arabam bazen ayağımı gazdan çektiğimde "2.1" değerinde sabitleniyor ve ortalama değer şehirdışında 5.8-6 değerinde gösteriyor(belirttiğim bu sorunun ispatını sakarya-izmit arası e-5 te seyir halindeyken verdiği hatayı ve anlık tüketim ve ortalama tüketim ile ilgili bilgileri 22 dk boyunca video altına ileride delil olarak sunmak için kayıt altına aldım).

Servise götürdüğüm ilk sorundan yaklaşık 3000 km sonra yani 45000 km civarında izmit şehirçinde 50 km hız ile giderken birden motor uyarı ikazı ve arabanın kayma özelliği olan asf özelliği konusunda uyarı verdi araç. Hemen kenara çektim ve Kocaeli Kaya servisini aradım. Araba çalışır vaziyette ise hemen servise getirmemi söylediler. Servise götürdüm ve yapılan incelemeler sonucu hatanın dizel partiküler filtresinden(dpf) kaynaklandığını ve güncellenmesi gerektiği söylenerek aracın o gün serviste kalmasını söylediler. Ben de bunun üzerinde bu sorunun sürekli olduğunu, yakıt tüketimimin gerekenden fazla olduğunu ve ileride yaşatacağı sorunlar için filtrenin değişimini talep ettim. Bana verdikleri cevap ise filtrenin 2 kez güncellendiği ve eğer 3. kez bir sorun oluşturduğunda arabanın incelenmek üzere merkeze gönderileceği söylendi. Ben de buna istinaden tamam dedim ve ertesi gün aracı teslim aldım. İşte yaşadığım sorunda servisin bana söylediği 3. kez tekrarlandığında inceleneceği konusu istanbul-ankara otobanında 110 km hızla giderken ortaya çıktı ve büyük bir tehlike atlattım ve sonunda servis incelemelerinden sonra 50000 kmde aracımın motoru açıldı ve motorda yaşanan sorun anlaşılmaya çalışılıyor.

Biraz uzun olacak ama olayın tam anlamıyla anlaşılması için başımızdan geçenleri anlatacağım.

Ankara istikametinde otobanda Bolu rampasını tırmanmaya başladığımda(arabada ben, nişanlım ve 2 küçük bavulla beraber nişanlımın memleketi Konya'ya gidiyorduk yani araba gayet boş vaziyette) 5. viteste klima 1 diş açık vaziyette 110 km hız ile giderken birden araba şiddetli şekilde sarsılmaya ve motordan sesler gelmeye başladı. Akabinde devir saatine baktığımda devir saati son devir olan 6000 devire vurup vurup geri geliyordu. Bunun öncesinde yukarıda belirtmiş olduğum anlık tüketimde fazla gösterim mevcuttu. Hemen arabayı boşa almama rağmen devir saatinin hali devam ediyordu. Sorun yaşanmadan 2-3 sn önce tırın yanından geçtiğimi düşünerek emniyet şeridine geçmek için aynaya baktığımda arabanın egzozdan acayip şekilde beyaz duman attığını gördüm ve arka taraf tamamen göz gözü görmeyecek şekilde beyaz dumanla kaplanmıştı. Panik bir şekilde arabayı emniyet şeridine çekerek stop ettim. Stop ettikten sonra duman kesildi ve bir toyota corolla yanıma yanaştı ve bagajda bir şeyin yandığını düşündüklerini çünkü hem koku hem de duman olduğunu söylediler. Akabinde hemen yol yardımını aradım ve direktifleri doğrultusunda 3 kez arabayı çalıştırmaya çalıştım ama her uğraşımda araba çalışmadı ve marşa her bastığımda yanık kokusu geldi. Bunun üzerine çekici gönderdiler ve en yakın olan Düzce Hizal servisine arabayı çektiler. Serviste beyaz duman attığını söylediğim için ilk olarak yağa baktılar ve yağ haznesinde olması gerekenden 2 lt fazla yağ olduğunu ve yağ haznesinde mazot olduğunu bana söylediler. Daha sonra 2.30-3 saatlik makineye bağlanması sonucunda sorunun dizel partiküler filtresinden(dpf) kaynaklandığını söylediler. Bu parçanın ellerinde olmadığını ve merkezden sipariş ettiklerini ertesi gün öğleden sonra ellerinde olacağını ve değiştireceklerini, değiştirdikten sonra tam olarak halledilemeyeceğini çünkü enjektörlerde de sorun olabileceğini, eğer böyle bir şey varsa onu da sipariş etmeleri gerekceğini ve arabayı tamir etmeyi düşündüklerini ve en geç çarşamba günü arabayı bize teslim edebileceklerini tahmin ettiklerini söylediler. Ben de bu söylediklerinin tamamen varsayımlar üzerine olduğunu, bana arabanın teslim edilemeyecek vaziyette olabileceğini ve çarşamba günü yarım gün çalışacaklarını ve araya bayram gireceğinden bana araç tahsis edilmesini talep ettim. Bana söylenen en fazla 3 gün araba tahsis edilebilir olduğuydu. Ben de bu sürenin bana yetmeyeceğini söyledim ve merkezle konuşup bana yardımcı olacaklarını söylediler. Ama ne yazık ki saat 17.30 olmuştu ve nasıl bir süreç izleneceği belli değildi ve bana en son Düzcede bizi misafir edebileceklerini, araba tahsis edemeyeceklerini söylediler. Biz de nişanlı olduğumuz ve nişanlımın ailesi için sorun olacabileceğinden bunu kabul etmedik. Sonuç olarak Düzce servisi bizi yaklaşık 7 saat yardımcı olacakları konusunda oyaladılar. Bunun üzerine ben de arabanın orada kalmasını istemediğimden ikametim olan Kocaeli ilindeki Kaya servisine  çektirmek üzere özel bir çekici firmasıyla 400+KDV şeklinde anlaşarak aracı çektirdim.

Ertesi gün Kaya servisine giderek sorunu anlattım ve arabayı inceleme altına aldılar. Ben de zaten geç kaldığımız için başka bir araç ile Konya'ya gittim. Benden sonra araba ile serviste babam ilgilendi. Yapılan incelemeler sonucu sorunun dizel partiküler filtresinden(DFP) kaynaklandığı ve incelenceği belirtilmiş. Daha sonra telefonla aranarak sorunun düşünüldüğünden büyük olduğu söylenerek MOTOR'un indirildiği ve MOTOR'un açıldığı ve sorunun tespit edilmeye çalışıldığı belirtilmiş. Bu süreçte sorunun, iki servis tarafından da kişisel kullanımdan kaynaklanmadığı tespit edilerek bize iletilmiştir. Gerekli incelemeler bayramdan sonra devam edecek. Bakalım nasıl bir sorunla karşılaşacağız.

Sonuçta daha 1.5 yıllık olan ve borcunun ödenmesine devam edilen 50000 kmde motoru açılmış, ve elimize verilmiş bir corolla d4d aracımız var artık.

Pazartesi gününden itibaren tüm hukuki işlem ve süreçleri başlatacağım. 2 kez aynı şekilde bir sorun yaşanmış olmasına rağmen sorunun tam anlamıyla giderilmesini 3. kez yaşanacak bir soruna bel bağlayan ve bizim hayatımızı risk ve tehlike altına atan TOYOTA hakkında tüm haklarımı arayacağım ve gerekli yaptırımların olması konusunda gerekli hassasiyeti göstereceğim. Otobanda o hızda ben giderken yaşadığımız panik ve diğer araçlara yaşattırdığımız kötü durum sonucunda bizim başımıza gelebilecek bir olayın ve yaşadığımız olay sonrası bize yaşatılan zaman kaybı ve mağduriyeti inşallah gerekli yaptırımlar uygulatarak dindireceğim. Arabanın verdiği hatanın yaşandığı an ve arka tarafta yaşanan dumanın yaşattıkları tam olarak olay yerinin yaşandığı yerdeki kameradan delil olarak sunacağım.

Sizlerden de bu konu hakkındaki fikirlerinizi, yardımlarınızı, nasıl bir süreç ve işlemleri izlemem gerektiği konusundaki görüşlerinizi istemekteyim.


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Abi gecmis olsun. bu kmde  o motor acilmissa... Bence eger ugrasabileceksiniz hukuki surece gidin
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Çok geçmiş olsun, araba çok önemli değil ama yaşanılan stres rezillik ve zaman kaybı insanın sinir olmasına yeter.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
42.000km'de ilk uyarıyı olan "soon oil maintain" olayı açıklıyor gibi!? motor yağ yakmaya başlamış ve fazla miktarda atılan yağ DPF'yi tıkamış.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Mert bey çok geçmiş olsun. Siz servisle benim yaşadıklarımın daha üçte birini yaşamışsınız. Tavsiyem servisin her dediğine inanmayın ve gerekirse hukuki süreci başlatın. Böyle olayları duydukça toyota dan daha da soğuyorum. Daha 1 hafta ya oldu ya olmadı bir üyemiz 2012 corollasının hararet yaptığından şikayetçiydi. Toyota iyice zıvanadan çıktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
42.000km'de ilk uyarıyı olan "soon oil maintain" olayı açıklıyor gibi!? motor yağ yakmaya başlamış ve fazla miktarda atılan yağ DPF'yi tıkamış.

soon oil maintenance = yağ değişim zamanı gelmiş demektir. Yağ eksilme uyarısı değildir, genelde yağ değişim sonrası sıfırlama işlemi yapılmadı ise veya yağ değişimi yapılalı 14500km geçti ise (DPF olmayan araçlarda 35000km) bu uyarı çıkar.

DPF içeren araçlarda, özellikle şehir içi kullanımda bu tarz arızalar daha çok yaşanmaktadır. Bunun sebebi; DPF dolmuştur ve rejenerasyon yapılması gereklidir, bu esnada egzoza yakıt gönderilir eğer bu sırada motor durdurulur ise bu yakıt yağ karterine iner sonrasında yağ seviyesi yükselir ve Mesut Bey'in başına gelen olay meydana gelir.

Şehiriçi kullanımda DPF bu tarz arızalara her zaman açık bir sistem. Bu DPF nedeniyle rektifiyeci müşterim çok fazla motorun indiğini söylüyor.

Bu arıza özellikle mercedes sprinter minibüslerde çok olmaktadır. DPF ülkemiz yol şartları için uygun değildir, Honda bu nedenle 1.6 diesel aracında DPF kullanmamıştır.

Konu ile ilgili şikayetvar sitesinden bir örnek;
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1550565/mercedes-sprinterda-yag-fazlalasiyor/yh9ph
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Peki bu dpf'in 2 kez servise gitmesi ve akabinde yolda giderken bu sorunu cikartmasi dogalmidir? Sonucta yuksek bir hizla gidiyoruz ve bu sorun sollama yaparken de gelebilirdi basimiza. Bunun vebalini kim odeyecekti? Arabanin garantisi olmasaydi servise ilk bu sorun yuzunden gittigimizde kesin hemen degistirelim diyeceklerdi. Bu parcayi guncellenmesi gerekliligini ve parcanin degismesini toyotq genel merkez mi izin vermiyor?
Arabalar ile ilgili bilgim kisitlidir ama 50000 de bir dizel aracin motorunun acilmasinin ileride biz le hem kullanirken hem de satarken sorun cikarticagina eminim. Bunun tazminini kimler saglayacak?
Vallahi eylul ayinda dugunum var bu sorun yuzunden hazirliklari biraktim bu isin  pesine dusecegim, ve ilgililerden en kisa surede cozum sunmalarini bekleyecegim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Peki bu dpf'in 2 kez servise gitmesi ve akabinde yolda giderken bu sorunu cikartmasi dogalmidir? Sonucta yuksek bir hizla gidiyoruz ve bu sorun sollama yaparken de gelebilirdi basimiza. Bunun vebalini kim odeyecekti? Arabanin garantisi olmasaydi servise ilk bu sorun yuzunden gittigimizde kesin hemen degistirelim diyeceklerdi. Bu parcayi guncellenmesi gerekliligini ve parcanin degismesini toyotq genel merkez mi izin vermiyor?
Arabalar ile ilgili bilgim kisitlidir ama 50000 de bir dizel aracin motorunun acilmasinin ileride biz le hem kullanirken hem de satarken sorun cikarticagina eminim. Bunun tazminini kimler saglayacak?
Vallahi eylul ayinda dugunum var bu sorun yuzunden hazirliklari biraktim bu isin  pesine dusecegim, ve ilgililerden en kisa surede cozum sunmalarini bekleyecegim

Sorun tamamen servis kaynaklı benim görüşüme göre.

Değişim için kararı servis veriyor, merkez sadece parçayı gönderiyor. Gittiğiniz servis sizi sallamış, benzer bir sıkıntı bende yaşamıştım. Genel merkeze şikayetimi bildirince geri arandım ve diğer servise gittim. Burada yapılması gereken işlemler yapıldı.

Garanti süresi içinde servisler değişimden kaçmaz çünkü hem işlemin parasını alıyorlar hemde parça için bir ödeme yapmıyorlar.

İşin ehli bir usta tarafından yapılacak hiçbir işlem size sıkıntı çıkarmaz.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Peki bu dpf'in 2 kez servise gitmesi ve akabinde yolda giderken bu sorunu cikartmasi dogalmidir? Sonucta yuksek bir hizla gidiyoruz ve bu sorun sollama yaparken de gelebilirdi basimiza. Bunun vebalini kim odeyecekti? Arabanin garantisi olmasaydi servise ilk bu sorun yuzunden gittigimizde kesin hemen degistirelim diyeceklerdi. Bu parcayi guncellenmesi gerekliligini ve parcanin degismesini toyotq genel merkez mi izin vermiyor?
Arabalar ile ilgili bilgim kisitlidir ama 50000 de bir dizel aracin motorunun acilmasinin ileride biz le hem kullanirken hem de satarken sorun cikarticagina eminim. Bunun tazminini kimler saglayacak?
Vallahi eylul ayinda dugunum var bu sorun yuzunden hazirliklari biraktim bu isin  pesine dusecegim, ve ilgililerden en kisa surede cozum sunmalarini bekleyecegim

Mert bey . Kesinlikle doğal değil . DPF dediğimiz donanımı diğer firmalar toyotadan çok daha önce kullanmaya başladı ve ben daha bu donanım yüzünden böyle bir sorun yaşayan duymadım . Tamam sürekli şehir içi kullanımlarda lamba yakabiliyor ama bildiğim  uzun yolda 15-20 km kullanınca filtrenin kendini temizlemesi gerekiyor ki siz zaten bu sorunu filtrenin kendini temizleyebileceği durumda yaşamışsınız . Böyle olmasa bile bu problemin yaşanması doğal değil aracınızda ciddi bir sorun mutlaka vardır . Ve tavsiyem servisin size söyleyeceği herşeye inanmayın çünkü başlarından salmaları için uydurabilecekleri her türlü şeyi size söyleyebilirler . Bende aracımda yaşadığım bir sorun yüzünden tecrübeliyim ve sizin yerinizde ben olsam hemen hukuki işlemlere başlardım en azından bir ihtar çekip ne kadar ciddi olduğunuzu gösterin çünkü bir şey yapmazsanız sizin sorununuzu çözmek yerine nasıl başımızdan salarız derdine düşeceklerdir .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
soon oil maintenance = yağ değişim zamanı gelmiş demektir. Yağ eksilme uyarısı değildir,

Toyota araçlarda yağ değişim zamanını belirten uyarı sesleri/yazıları yok diye biliyorum.

Dolayısiyle, normal şartlarda yağ değişim zamanı geldiyse neden "soon" desin?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Yag degisimini gerektirse servs tarafindan kontrol edilir ve yagla ilgili sorun halledilir diye dusunuyorum. Ki ilk sorunu 40000 km bakimindan sonra verdi. Ikinci uyarida ise motor ariza uyarisi ve kaymayo onleyen sistemin uyarisini verdi. Bundwn sonra servise gittiginde de dpften kaynaklanan sorun oldugu soylendi. Sirf yagla ilgili olsa bu uyariyi neden verdi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Toyota araçlarda yağ değişim zamanını belirten uyarı sesleri/yazıları yok diye biliyorum.

Dolayısiyle, normal şartlarda yağ değişim zamanı geldiyse neden "soon" desin?

Abi var ama ne hikmetse 10000 km de bir değil 35000 km de yanıyor . DPF olanlarda ise 14500 km de yanıyormuş .

Hatta bu sayacı sıfırlama . Ya trip tuşuna basılı tutarak kontağı açtığınızda yada km sıfırlama tuşuna basarak açtığınızda oluyor . Tuşa basıp kontağı açtınızmı km sayacında sırası ile tire işareti yanıyor ve tüm sayaç tire olduğunda sayacın sıfırlandığına dair uyarı çıkıyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Toyota araçlarda yağ değişim zamanını belirten uyarı sesleri/yazıları yok diye biliyorum.

Dolayısiyle, normal şartlarda yağ değişim zamanı geldiyse neden "soon" desin?

Bunu corolla kullanıcı el kitabı sayfa 433'te görebilirsiniz. Sadece dizel motorlara has bir özellik.

14500 km sonra bu yazı, 15000km sonra doğrudan oil maintenance yanar.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Yag degisimini gerektirse servs tarafindan kontrol edilir ve yagla ilgili sorun halledilir diye dusunuyorum. Ki ilk sorunu 40000 km bakimindan sonra verdi. Ikinci uyarida ise motor ariza uyarisi ve kaymayo onleyen sistemin uyarisini verdi. Bundwn sonra servise gittiginde de dpften kaynaklanan sorun oldugu soylendi. Sirf yagla ilgili olsa bu uyariyi neden verdi?

Yolda giderken motor devrinde ani artışlar olduğundan bahsetmişsiniz, belki sizin hissedemediğiniz tork artışı nedeniyle ön tekerler patinaja düştü ve sistemin müdahale sonucu araç kontrol altına alındı ve bunu TRC/VSC arızası gibi algıladı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Bunu corolla kullanıcı el kitabı sayfa 433'te görebilirsiniz. Sadece dizel motorlara has bir özellik.

14500 km sonra bu yazı, 15000km sonra doğrudan oil maintenance yanar.

Ben her 10.000km'de bir değiştiğimden olsa gerek, her iki uyarıyıda hiç bir zaman almadım.

Zaten Toyotalarda her 10.000km'de bakım periyodu uygulandığına göre bu yazıları görmemek gerekiyor, eğer görülürse ve aracın başına bir şey gelirse bu tamamen kullanıcının sorumluluğunda olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Son olayda o uyariyi vermedi. Ikinci yasadigimiz sorunda sehir icinde 60 km ile giderken verdi motor ariza uyarisi ve kayma uyarisini. O zaman da herhangi bir patinaj durumu yasanmadi.

Son olayda ise herhangi bir zorlama veya patinaj durumu yok. Otobanda bolu yokusuna tam tirmanmaya basladigmda araba titremeye, motor bagirmaya, devir son devire vurarak egzozdan beyaz dumanlar atti. Ve sonrasinda araba calismadi. Duzcedeki serviste ise arabayi makin ile calistirdilar ve yine motor devri 6000 lere vuruyordu. Ve hemen stop ettiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Mert bey, bakımlarınızı hep yetkili serviste yaptıysanız, onları sıkıştırın, merkeze bildirin, sahip çıkacaklardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Evet Tekin Bey, butun bakimlarini kocaeli kaya servisinde yaptirdik. Bakalum 2011 model corollasini yag eksiltme nedeniyle degistiren avukat bir arkadasim var, durumu onla konustum. Yarin gerekli islemleri yapacagiz artik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Mert Bey,

1- Öncelikle bakımları hangi km aralığında yaptırdınız?
2- DPF güncelleme dedikleri büyük ihtimal rejenerasyon işlemidir, bu işlemin nasıl yapılacağı/yapıldığı konusunda tarafınıza bilgi verildi mi?
3- Aracınızı daha çok ne kadar mesafelerde kullanıyorsunuz?
4- DPF güncelleme işlemi yapmadan önce yağ seviyesi kontrol edildi mi?

Bu soruları gözden geçirin ve en kısa zamanda twitter/facebook ve toyota.com.tr sitesinden bize başvurun bölümünden gerekli başvuruyu yapın. Mutlaka size dönüş olacaktır.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 4 kere teşekkür edildi
Hasan Bey,

1. Bakimlari her 10000de bir yaptiriyorum.
2. Evet boyle bir durumla karsilasildiginda 15 dakikaboyunca 3000 devirin uzerinde kullanin dediler. Ben de oyle yaptm daha onceleri.
3. Araci genelde pek sikisik olmayan izmit sehiricinde ve haftada 2-3 kez izmit-sakarya arasi gidis donus toplam 80 km e5den max 100km hiz ile kullaniyorum(yolda radar var)
4. Ilk hatada "soon oil maint." Uyarisi aldigimi aoyledim ve onun uzerine ialem yaptilar

Tesekkurler onerileriniz icin.