Gönderen Konu: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!  (Okunma sayısı 26842 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Merhabalar ;

Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum

Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına  bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da  soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın  patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi  Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

 Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK? 

Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir




Mehmet ÖZENÇ
BRC Bölge Bayi ve Bölge Teknik Sorumlusu
BRC Çorum Yetkili Servisi
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
ben dunyadaki en kalıtelı lpg kıtının prıns oldugunu düşünüyorum kalıtelı ürüne pahalı demek bence doğru değil.teknik olarak neden dıye soracak olursanız yeterli bilgi ve donanıma sahip değilim tek bilgim kullanıcı menmunıyetı ve uygulanan araclarda asgari menmunıyetsızlık.lpg kıtı tercıh eden gelısmıs ulkelere bakarakta bu yorumu yapabılırız.sunuda cok acık ve net söyleyebilirimki eger prıns fıyatlarını kalıtesını bozmadan asagı cekerse diger lpg kıtlerınin turkıye de pek sanslarının oldugunu düşünmüyorum.Mehmet bey sızın bılgı ve tecrubelerızden fazlasıyla yararlandık kendı adıma tesekkur edıyorum.ama ılk cunlemde bahsettıgım konuda sıze katılmıyorum.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Merhaba Zeki Bey
Burdaki konu x,y,z markaları ve kaliteleri değil .Ben bu başlıkta subab yaglama sistemleri hakkındaki düşüncelerimı anlattım.Bu yazıda bir marka degıl genel bır değerlendirme var.Yorumunuz ıcın teşekkür ederim, güzel bir haftasonu geçirmenizı dilerim.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Merhaba Zeki Bey
Burdaki konu x,y,z markaları ve kaliteleri değil .Ben bu başlıkta subab yaglama sistemleri hakkındaki düşüncelerimı anlattım.Bu yazıda bir marka degıl genel bır değerlendirme var.Yorumunuz ıcın teşekkür ederim, güzel bir haftasonu geçirmenizı dilerim.
Mehmet beye aynen katılıyorum, onun değinmediği katalitik konvektördeki yapacağı hasar da bonusu olacak. silindirlere verilen yağ yanarak eksozdan atılırken konvektörde tıkanmaya ve sonuçta bozulmaya sebebiyet verir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Atilla Bey'in de belirttiği gibi  silindirlere verilen yağın motorlarda emisyona etkisi olumsuz olur. Yağlama sistemi olan hiçbir araç E5 değerlerini karşılayamaz.
Yani aslında kötüleşen emisyon değerleridir. Bu kötüleşmenin de yanma odasına verilen katkıdan olacağı ortadadır. Motorların verilen değerlerin dışında çalıştırılması, motordan başlayıp, O2 sensör, katalitik konvertöre varan arızalara yol açması kaçınılmazdır


Mehmet beye aynen katılıyorum, onun değinmediği katalitik konvektördeki yapacağı hasar da bonusu olacak. silindirlere verilen yağ yanarak eksozdan atılırken konvektörde tıkanmaya ve sonuçta bozulmaya sebebiyet verir.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Şurada Prins'in Valve Care sisteminin testi var:

http://greencar.co.il/site/ValveCare%20Test%20Report%20Final.pdf

egzoz sübaplarını da koruması için baya uğraşmışlar galiba, ancak sıvının ne olduğunu merak ettim.

Biz "sübap yağlama" diyoruz ancak bu tam doğru değil herhalde, çünkü tahminimce yağ değil :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
arkadaşlar lpg nin motora tek bir zararı bu subapları çabuk bozması. ben sisteme sonradan yağ vererek subap yanmasının engellenebileceğini düşünüyorum. cidden inanıyorum.
kendi enjeksiyonsuz aracımda hafta bir defa kasıtlı olarak yağ yaktırıyorum. sarsıntılı çalışması bir süre geçiyor. bunu video ile de kanıtlamak isterim.

eminim enjeksiyonlu araçlardada yağlama sistemi işe yarar diye tahmin ediyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
AlperBey merhaba ;

Verdiğiniz linkte yazılanları bize de anlatır mısınız?

Şurada Prins'in Valve Care sisteminin testi var:

http://greencar.co.il/site/ValveCare%20Test%20Report%20Final.pdf

egzoz sübaplarını da koruması için baya uğraşmışlar galiba, ancak sıvının ne olduğunu merak ettim.

Biz "sübap yağlama" diyoruz ancak bu tam doğru değil herhalde, çünkü tahminimce yağ değil :)
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Detaylı anlatımınız için teşekkürler. Yalnız ben sizin anlatımınızdan LPG'nin hiç kullanılmaması gerektiği sonucunu çıkarttım.
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Hasan Bey Merhaba ;

Bu yazıyı yazmamın başlıca nedeni lpg piyasasında standartlara uygun montaj yapmayı bilmeyen , montaj yapsa dahi ayar yapmayı bilmeyen lpg firmalarının subab hassasiyeti olan EURO5 motorlara lpg dönüşümü yaparken tüketicilere  '' biz subab yağlayıcı da takıyoruz , kesinlikle sorun olmaz'' söylemlerine karşı tüketicilerin doğru bilgiye erişmesi için yazdım. Yazımın son pragrafına dikkat ederseniz

 ''Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir .

Özetle lpg dönüşümünde kaliteli ürün ,doğru montaj ve doğru ayar ile euro5 motorlar'da subab sorunu yaşanmaz ,benim anlatmak istediğim budur.Selamlar...



Detaylı anlatımınız için teşekkürler. Yalnız ben sizin anlatımınızdan LPG'nin hiç kullanılmaması gerektiği sonucunu çıkarttım.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Roy Roy...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
açıkcası şans mı dersiniz yoksa işe yararlılık mı dersiniz bilmiyorum ama bildiğiniz üzere astra j kasaların ve h kasada daha önce kullanılan 1.6 180 hp ve 1.4 140 hp motorlarda magnezyum alaşımlı subap kullanılmasından dolayı erime söz konusu. ama bu valve care sistemini kullanan kullanıcılar gayet memnun ve 100 bini geçmiş astra kullanıcısı biliyorum sorunsuz :) zaten adam edeceği karı sonuna kadar etti. bu saatten sonra sıkıntı çıksada zarar etmeyecektir. ama düz lpg sistemi kullananlar atiker zavolli falan 50 60 hatta 30 binde subap sorunu yaşadılar. illaki vardır sorunsuzca kullananlarda ama nedendir bilinmez (şans / yararlılık ) sorun olayı bu şekilde :)
...Wir Leben Autos...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
AlperBey merhaba ;

Verdiğiniz linkte yazılanları bize de anlatır mısınız?


Kısaca anlatmaya çalışayım,

Jan Speed İngiltere tarafından test edilmiş Prins'in Valvecare sistemi

Motoru 100 saat yüksek yükte çalıştırmışlar.

1. ve 4. silindirlere LPG

2. ve 3. silindirlere LPG + valvecare enjekte edilmiş yakıt olarak (burdan anlaşılan prins'in sistemi silindirlere ayrı ayrı enjekte ediyor)

Sonra da tam anlayamadığım valf "resesyonu" ölçülmüş mm cinsinden, bir de fotoğraflar yayınlanmış.

özellikle 1. silindirde diğerlerine göre baya hasar var gibi gözüküyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Merhaba İsmail ;

Yağlama sistemi kullanan ve 100.000 km yi geçmiş araçlar olabilir ama yağlama sistemi kullanılmadan da LPG ile 100.000 km yi geçmiş euro5 motorlar var aynı şekilde yağlama sistemi kullanıp 40.000 km sonra subab sorunu yaşayan kullanıcılar da var (hatta Toyota clup üyelerinden de sorun yaşayan var) Burda önemli olan altını çizerek yukarda söylediğim gibi  '' Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir ''


açıkcası şans mı dersiniz yoksa işe yararlılık mı dersiniz bilmiyorum ama bildiğiniz üzere astra j kasaların ve h kasada daha önce kullanılan 1.6 180 hp ve 1.4 140 hp motorlarda magnezyum alaşımlı subap kullanılmasından dolayı erime söz konusu. ama bu valve care sistemini kullanan kullanıcılar gayet memnun ve 100 bini geçmiş astra kullanıcısı biliyorum sorunsuz :) zaten adam edeceği karı sonuna kadar etti. bu saatten sonra sıkıntı çıksada zarar etmeyecektir. ama düz lpg sistemi kullananlar atiker zavolli falan 50 60 hatta 30 binde subap sorunu yaşadılar. illaki vardır sorunsuzca kullananlarda ama nedendir bilinmez (şans / yararlılık ) sorun olayı bu şekilde :)
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Yurtdışı seyahatim nedeniyle 1 NİSAN'a kadar sizlere yazamayacağım görüşmek üzere
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 118
  • Model Yılı: '14
  • 17 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #14 : Ağustos 09, 2014, 15:59:46 »
Toyota Corolla 1.6 Advance 132 bg aracıma prins silverline taktırmaya karar verdim.Yağlamasız sistemi 2100 tl peşin fiyatla takıyorlar.Ben en fazla 130-140 km hız yapıyorum araçla.Benim için hangi sistem daha iyidir.Yağlamalımı yağlamasız mı?Arada fiyat farkı çok.Birde ankarada Kayra otogazmı ege otogazmı iyidir?hangisini tercih edeyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #15 : Ağustos 18, 2014, 20:48:44 »
toyotalara subap yağlama sistemi lazım değil.bu sistemler daha cok alman menşeli lpg ye uyumsuz motorlar için geliştirldi.toyota için gerk yok.toyota subapları çeliktir.yüksek ısıya dayanıklıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #16 : Ağustos 18, 2014, 20:50:23 »


toyota subapları çeliktir.yüksek ısıya dayanıklıdır.

Bu cumle hangi motorlar icin gecerli?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #17 : Ağustos 19, 2014, 01:07:57 »
90 modrl ae 86 ıcın olabılırmı.Yenı motorlar cıktıkca  lpg uyumuda azaldı bana gore.Hatta 4 afe motor vvt ı dan vvt ı da valvematıc motordan daha dayanıklı lpg konusunda.
Yavuz bey cok yakın arkadasım vsı taktırdılar.Bu katkı subapları ne  kadar korudugu hakkında pek acıklayıcı saglam arastırmalar yok.Ayrıca bu katkı bıttıgınde arac lpg ye gecmıuor.Ve katkı maddesı 125 tl falan.
Neyse prıns ın kheın enjektorlerı kalıtelı.sılverlıne de kheın varsa taktırın.
Ancak yaglı sıstem olmauack ıse sahsen ben brc landırenzoda.dusunurdum.1600 tl cıvarına taktırırsınız.
Burda ustalık onemlı.Lpg nın montajı kadar kalıbrasyonuda onemlı.Yoksa fakır karısım der arıza lambası yanar sureklı...
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 118
  • Model Yılı: '14
  • 17 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #18 : Ağustos 19, 2014, 09:19:08 »
Prinsten vazgeçtim.Fiyat farkı çok.Ankara mavidenizler de brc my 11 taktırdım.şimdilik memnunum.teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap Yağlama Sistemleri Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!!!
« Yanıtla #19 : Ağustos 19, 2014, 13:11:26 »
En mantıklısı.Mavı denızlerde buyuk bılındık fırma.Forumda cok taktıran vardı
2011 d4d Corolla