Gönderen Konu: TIR'lara arkadan çarpmalar  (Okunma sayısı 5340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
TIR'lara arkadan çarpmalar
« : Şubat 13, 2013, 00:30:44 »
Henüz birkaç gün önce meydana gelen bir kazada, TIR kasasına arkadan çarpan bir aracın üst bölümü parçalandığı için 3 kişi hayatını kaybetmişti ve bugün yine aynı tür bir kaza sonucu 1 kişi hayatını kaybetti.

Umarım TIR kasalarını üreten firmalar bir an evvel değişikliğe giderek 2. örnekteki gibi arka lastikleri en son sınıra getirirler, böylece TIR kasasına arkadan çarpan araç dışarıda güvenli şekilde deforme olur. Arkada daha küçük çaplı lastik kullanımıyla kasanın yüksekliğide arttığından, kasaya yandan çarpan araçlar için yine yüksek koruma sağlanmış olur.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

TIR'lara arkadan çarpmalar
« : Şubat 13, 2013, 00:30:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #1 : Şubat 13, 2013, 00:35:01 »
Ama paylaştığınız 2.dorse her kullanıma uymuyor.Bizim dorsede arkada koruyucu var ama 1.resimdeki gibi.İsterse volvo s60 olsun yine de o kadar hızla gidilirse feci sonuçlar kaçınılmaz.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #2 : Şubat 13, 2013, 00:49:49 »
Arkadaki koruyucuların malesef bir işe yaramadığı kazalar sonunda üzücü bir şekilde ortaya çıkıyor.

Her kullanım derken hazır 40" Container demek istiyorsunuz sanırım ama onlarda da yine büyük hacimli tekerin en arkaya uygulama yapılmasıyla aynı güvenliğe sahip olabiliyorlar.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #3 : Şubat 13, 2013, 00:51:34 »
benzer şekilde çok kaza olduğu için önem verilmesi gerekir. ne kadar hızlı da çarpsa tavanı alıp götürmesinden iyidir durum
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2013, 03:56:25 »
Dorse filan teknik konular anlamam da bence önce tır soförlerine makas atmaması gerektiğini, tır kullama farkındalığını öğretmek lazım.En baba spor arabalara taş çıkarıyorlar trafikte  |-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #5 : Şubat 13, 2013, 08:23:25 »
Tekin bey konu icin tesekkurler.
Dorsenin tekerleri en arkada yada biraz daha onde olmasinin manevra kabiliyetine etsini nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #6 : Şubat 13, 2013, 13:44:15 »
Kadir bey, arka tekerlerin en arkada yada daha içte olmasının manevralara vereceği olumsuzluk yoktur. Arka tekerlerin daha iç taraflara konumlandırılmasının tek nedeni dorsenin ağırlığının arka tekerler ile çekicinin arka tekerleri arasında eşit olarak dağılmasına olanak verilerek dorsenin ortaya doğru çökmesini engellemektir. Oysa biraz daha kalın şasi kullanılarak bu sorun rahatça çözülebilir ve sorunlu kazaların önüne geçilebilir. Bunu devletimizin kanunlaştırması gerekir. Sanırım bazı ülkelerde bu üretim şekli uygulanmakta.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #7 : Şubat 13, 2013, 15:44:10 »
Tekin bey bilgilendirme icin tesekkurler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #8 : Şubat 13, 2013, 16:38:50 »
Dorselere arka tampon konulursa enazinda carpma siddetini biraz olsun azaltabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ex Toyota User --Auris Pert--
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #9 : Şubat 13, 2013, 19:07:06 »
Tekin Bey, çok önemli bir konu. Size kesinlikle katılıyor, destekliyorum. Bütün mesele şark kurnazlığından başka bir şey bilmeyen, malzemeden çalacağı üç beş kuruşla dönmediği köşe kalmayacağını zanneden zihniyette.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #10 : Şubat 13, 2013, 20:46:42 »
Dorselere arka tampon konulursa enazinda carpma siddetini biraz olsun azaltabilir mi?

Zaten dorselerde arka tampon uygulamaları var ama bunlar daha çok düşük süratli motorsiklet tarzı araçlar için koruyucu olabiliyor, 45derecelik destekleri yetersiz olduğundan ve bu tarz tamponun ve desteklerinin fizik kuralları dahilinde daha güçlü hale gelmeleri imkansız olduğundan hızla çarpan bir otomobili durdurmaya yeterli olamamaktadırlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #11 : Şubat 13, 2013, 22:13:36 »
  Çok güzel bir konu olmuş.
 Öncelikle ve izninizle bazı bilgileri paylaşmakta yarar görüyorum. TIR ülkemizde bazı tip taşıma araçlarına genel anlamda verilen isim olsa da aslında uluslararası taşımacılık kurallarını temsil eden ve Birleşmiş Milletler 'in yetkisi altında IRU'nun(Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği), 1959 yılında imzaladığı taşımacılık sözleşmesinin ismi Transports Internationaux Routiers(TIR) (Uluslararası Karayolu Taşımacılığı)dir.

 Açıkçası mekanik olarak bu koruma faktörünün getirisi ve engellerini teknik alt yapısı olan bir ortamda test etmeden söyleyebilmek çok doğru olmaz ancak bu tarz olaylara karşı bir önlem almak gerektiği de bir gerçek. Bunun yanında ise, kimi yüksek miktarda özmal sahibi taşımacılık kurum ve firmaları bu önlemi aldıklarında(yeni ve muhtemelen daha pahalı teknolojiler ile) bunun bir maliyeti olacaktır. Ancak küçük ölçekli firmalar bunlara muhtemelen çok riayet etmeyecektir. Bu da ayrı bir haksız rekabet ortamı oluşturabilecektir. Yine bu tarz araçları kullanan sürücülerin eğitimlerini(ileri sürüş teknikleri, simülasyon eğitimleri vs.) veren az sayıda ancak önemli, ileri görüşlü lojistik firmaları mevcuttur, ancak bunlara uymayan firmalar lehine haksız rekabet yine oluşmaktadır. Bence daha efektif ve kolayca hayata geçirilebilir bir önlemin alınması çok önemlidir. Yine iz genişliği de dikkate alınmalı, çünkü bazı küçük sınıf araçlar, büyük araçların lastik iz genişliğinden daha küçük olabilmektedir.

 Eskiden bu tarz araçların[çeken ve çekilen(römork, yarı römork vs.) kamyon vs.] arka dingilleri, her aksta çift teker olacak şekilde idi ve zaman zaman bu iki tekerin arasına taş girebilmekte, uzun tolda da teker bu taşı tehlikeli şekilde arkaya doğru fırlatabilmekte idi. Hatta bu tarz araçların sürücüsünü uyarmak için çok değişik bir el hareketi de(bu aslında toplumumuzda bir küfür anlamına da gelmektedir) mevcuttu. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #12 : Mayıs 24, 2013, 16:54:11 »
Hatalı geçiş veya aşırı süratle oluşabilecek bu tip kaza durumuna düşmemek için her zaman dikkatli ve sakin kullanıma devam edelim.

Weak federal standard allows deadly car-into-truck crashes
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Düzce - “Yakında Bingöl”
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #13 : Mayıs 24, 2013, 18:27:24 »
Tekin bey hakikaten çok önemli ve her an karşılaşabileceğimiz bir konuya değinmişsiniz. Bunun için ayrıca teşekkür ederim. Koruma çerçeveleri kanunen zorunlu olsa da göstermelik olarak imal ve montaj edildiği apaçık ortada. Hakan beyin değindiği konular da çok önemli ama hiçbir sebep insan hayatından önemli olmamalı. Bir orta yol olarak en azından koruma çerçevelerine standart (imal ve montaj) getirilmeli diye düşünüyorum.
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #14 : Mayıs 24, 2013, 19:40:43 »
1. resimdeki gibi bir dorse arkasını yola tali yoldan çıkıntı şeklinde bırakmış.Gece onu görmeyip çarpan araçta 2 gencin kafası kopmuştu..1. resimdeki dorse çok aşırı korkutucu o sebepten benim için..Bu haberi hatırlayınca bile içim ürperiyor...O yüzden 2. resimdeki dorse gibi dorselerin yaygınlasması benim kanaatimce de çok daha uygun..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #15 : Mayıs 24, 2013, 21:26:37 »
Degerli arkadaslar forumda yeniyim bir TIR söförü olarak (Almanya) acizane düsüncelerimi aktarayim.
Türkiye sartlari malum avrupadada keza bu konuda kacinilmaz sonuclar vardir.Öncelikle önde gidenin degil arkadan gelenin suclu oldugu gercegini bilmemiz gerekir bilhassa Türkiyede malesef bu bizim genimizde var igne deliginden gecmek isteriz zira kendimize güven Avrupalilara göre bu cok fazlacadir iste bizi onlardan ayiran özelliklerden biriside budur.
Gün boyunca250 km capinda yol alirim gördüklerimi anlatmam uzun sürer ama kural kural ve yine kural  Tekin kardesimizin paylastigi videodaki ilk görüntü arkada yeterince tampon olmayisidirki burda o TIRa  trafik izni verilmez ayrica tampon olarak cok saglam üretimlerde vardir son olarak bilhassa benim yaptigim container isinde kasanin uzunlugu göz ününde bulundurularak tampon söför tarafindan makasli bir piston ile uzatilir ve bunun icin elini tek dügmeye basmasi yeterlidir.
Bir baska konu ise  kücük capli dorse tekeri ve daha alcak olmasi:Bu konuda 2 yil calistigim Flug truck yani ucak kargolaridirki genelde avrupa havalanlarina calistim bu dorseler özeldir %80 kullanim alanlari farklidir ama düsünün bir tira 25 ton atacaksiniz ve tekerlerin alcak yapilmasini istiyeceksiniz oranti olarak cok zor ve  her konumda islevi az olur.Diyelinki bir firmaya gittiniz tüm firmalarin sizin tiriniza göre alcak rampa yani yükleme  kapisi yapmasi gerekirki buda  büyük külfettir ayrica lastiklerin kücük olmasi isinma derecesinin daha hizli olmasi anlamina gelir.
En güzeli arka tamponlarin yere alcak bir sekilde imalidir buda uluslar arasi standartlarla zaten yapilmaktadir selamlar
Toyota Corolla Verso 2,2 D-Cat 130KW

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #16 : Ağustos 02, 2014, 12:46:08 »
Bu konuda çalışmalar hızla ilerliyor.

https://www.youtube.com/watch?v=gQytMRlJkgw
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #17 : Ağustos 02, 2014, 14:22:08 »
Bir marka ( sanırım volvo idi)  Arka koruma barını geliştirerek bu tarz kazaları önlemişti fakat şuan uyguluyormu bilmiyorum. Video yu bulursam paylaşırım.


1.24 dk ya bakın. Testi sanırım chevy yapıyor

Underride guards, metal barriers on back of large trucks, often fail to protect drivers

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #18 : Ağustos 02, 2014, 14:29:57 »
En korktugum kazaların başında geliyor bu kazalar.
Arabanın hiçbir aktif güvenlik sistemi işe yaramıyor.

Ülkemizde ise yönetmelikte adı geçtiğinden emaneten bi profil koyuyorlar. Oda bi yere takılıp kopup gidiyor.
Sonrada adam arkadan vurdu abi vurmasa imiş (pişkin pişkin)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: TIR'lara arkadan çarpmalar
« Yanıtla #19 : Aralık 26, 2014, 06:46:01 »


Dun gece Mersinde benzer bir kaza olmus malesef 5 kisi hayatini kaybetmis. Allah rahmet etsin.