Gönderen Konu: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil  (Okunma sayısı 15075 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« : Şubat 05, 2013, 14:58:59 »

Özkan Derindere ve Önder Yol tarafından 2007 yılında kurulan Derindere Motorlu Araçlar bugün gerçekleştirdiği toplantıda elektrikli aracını tanıttı.

Teknolojisi ve üretimi DMA’ya ait elektrikli araçlar satış ve kiralamaya da bugün itibariyle sunulmuş oldu. Aracın elektronik beyin üniteleri ve buna ait yazılımları tamamen DMA tarafından geliştirilen elektrikli araçlar, tek şarj ile yaklaşık 280 km yol yapabiliyor.

Toyota Corolla’nın içten yanmalı motoru ve bağlı parçaları çıkarıldıktan sonra yerine yerleştirilen elektrik motoru ve aracın şasisi üzerine dengeli bir şekilde dağıtılmış pillerden aldığı güç ile hareketini sağlayan araç standart Corolla’dan 385 kg daha ağır. Kendi konsept araçlarını da görücüye çıkaran DMA, ilk etapta Corolla üzerinde sistemin sunulacağını, daha sonra kendi konsept otomobillerini de seri üretime geçirebileceklerini belirtti.

Yaklaşık 13 aylık bir test ve izin sürecinden sonra satışa sunulan araçlar, gerçek yol koşullarında yaklaşık 500 bin kilometrenin üzerinde test edilmiş. 40kWs Lityum bazlı bataryaları ve 62 kW sürekli (84 kW maksimum) güç üretme kapasiteli elektrik motoruyla 225 Nm-325 Nm tork değer aralığında bir performans sunan DMA teknolojisini; 3 yıl, 100 bin kilometre DMA garantisi ile sunuyor.

Şehir şebekesinin her yerinden temin edilebilen 220V kaynak ile yaklaşık 8 saatte tam olarak şarj edilebilen elektrikli araçlar için isteğe bağlı olarak, ülke genelinde kurulmuş ve sayıları her geçen gün artan Avrupa Standardı tip 2 şarj istasyonlarından da faydalanılabiliyor. Ayrıca opsiyonel olarak satılacak bağlantı aparatı ile trifaze 380V şebekeden araç 2 -2,5 saatte tam şarj edilebilecek. Araç üzerinde bulunan pillerin ortalama olarak ise 2.000 şarj döngüsü ömre sahip olduğu belirtildi. Tüketicilere ve şirketlere hem kiralama hem de satın alma alternatifleriyle sunulan elektrikli araçların satış fiyatı 120 bin TL seviyesinde iken; operasyonel filo kiralama fiyatları ise aylık 900 Euro seviyesinde.

Turkcell tarafından geliştirilen iOS ve Android uygulaması ile araç sahipleri anlık olarak araçları ile ilgili şarj durumu, menzil, kalan şarj süresi gibi birçok veriyi de online olarak takip edebilecek.

Proje için gereken finansmanı tamamen kendi öz kaynaklarından karşıladıklarını söyleyen Özkan Derindere “Proje kapsamında şu ana kadar yapılan ve bundan sonra da yapacaklarımız ile otomotiv sektörüne ve ülke ekonomisine pozitif katkılar sağlamayı hedefliyoruz. Bu araçların sağladığı faydaları göz önüne aldığımızda, bu proje geleceğe güvenle bakmak isteyen herkesin projesidir” dedi.

Aylık 100 ve yıllık 1.200 adetlik bir kapasiteye sahip olduklarını söyleyen Özkan Derindere, belirli adetlere ulaşıldığında, her biri kendi konularının en iyileri tarafından üretilen komponentleri, onlarla birlikte Türkiye’de üretmek konusunda yatırım yapmaya hazır olduklarını ve bu konuda ön protokoller imzaladıklarını da ifade etti.

Kaynak: http://yarimdebriyaj.com/haber/derindere-motorlu-araclardan-elektrikli-otomobil/


Toyota Club Türkiye

Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« : Şubat 05, 2013, 14:58:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #1 : Şubat 05, 2013, 15:17:53 »
Eleştiri;
280km. menzilin hangi şartlar altında elde edildiğini yazmamışlar, biraz Türk atışı olmuş gibime geliyor,

Dünya 1.000.000 şarj döngüsüne sahip piller ile uğraşırken (ZVW35/ ZVW40 Prius pili 100.000 döngü ömre sahip) 2.000 döngü ömürlü (bu ömrün de hangi voltaj ile şarj edildiğinde elde edildiği bilgisi verilmemiş, bu ömür 220V ile ise 380V ile şarj edildiğinde çok daha düşecektir) pilin ne olduğu da meçhul,

Bu fiyatlarla aylık 100 adedi ancak DRD Filo kiralama kendisi yapar.

Özeleştiri;
Herşeyi eleştirir olduk be kardeşim, ülkemizde ar-ge ile uğraşanlarda varmış :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #2 : Şubat 05, 2013, 15:35:24 »
yapılan çalışma niyet açısından önemli bir adım olsa da pil teknolojisi üzerinde biraz uğraşmaları gerekiyor. ayrıca şanzımandaki P, R, N, E, S tamam da F harfi hangi sürüş seçeneğine karşılık geliyor merak ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #3 : Şubat 05, 2013, 17:00:55 »
İlk adım olarak çok başarılı bir çalışma bence ileride dahada geliştirilir die düşünüyorum. Tebrikler DMA :)
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #4 : Şubat 05, 2013, 18:55:43 »
Dünya 1.000.000 şarj döngüsüne sahip piller ile uğraşırken (ZVW35/ ZVW40 Prius pili 100.000 döngü ömre sahip) 2.000 döngü ömürlü (bu ömrün de hangi voltaj ile şarj edildiğinde elde edildiği bilgisi verilmemiş, bu ömür 220V ile ise 380V ile şarj edildiğinde çok daha düşecektir) pilin ne olduğu da meçhul

Batarya hücresi ölçüm, bakım ve şarj algoritmaları zaten baya pahalı ve komplike şeyler. Öyle hemen yapılabilecek birşey değil. Üzerinde çalışıldıkça iyileşektir diye düşünüyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #5 : Şubat 05, 2013, 19:00:26 »
güzel bir gelişme, zamanla bu sistemler geliştirildikçe fiyatları da normal seviyelere inecektir...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #6 : Şubat 05, 2013, 19:00:55 »
Böyle şeyleri görmekte güzel ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat paylaşınca güzel
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #7 : Şubat 05, 2013, 22:13:03 »
petrolden yüksek  vergi kazancı olan devletimiz vergi boyutunu düşünüp hazırlıklara başlamıştır mutlaka

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #8 : Şubat 05, 2013, 22:35:24 »
Eleştiri;
280km. menzilin hangi şartlar altında elde edildiğini yazmamışlar, biraz Türk atışı olmuş gibime geliyor,

Dünya 1.000.000 şarj döngüsüne sahip piller ile uğraşırken (ZVW35/ ZVW40 Prius pili 100.000 döngü ömre sahip) 2.000 döngü ömürlü (bu ömrün de hangi voltaj ile şarj edildiğinde elde edildiği bilgisi verilmemiş, bu ömür 220V ile ise 380V ile şarj edildiğinde çok daha düşecektir) pilin ne olduğu da meçhul,

Bu fiyatlarla aylık 100 adedi ancak DRD Filo kiralama kendisi yapar.

Özeleştiri;
Herşeyi eleştirir olduk be kardeşim, ülkemizde ar-ge ile uğraşanlarda varmış :)
+1
3yil/100.000km garanti ve 2.000 dongu cok az bencede ve menzil yeterli degil suanki teknolojide ( son kullaniciya ulasmis teknolojiden bahsediyorum) plug-in teknolojisi yetersiz Hybrid teklojisi en mantiklisi. Toyota Hybrid pilleri icin 10 sene omur biciyor ve 5 yil garanti veriyor.
istanbuldan ankaraya gidecek bi arac gece ACD'nin misafiri olup sabah yola devam etmesin lazim.:)  ACD TCT uyelik iptali islemlerine baslar yakinda. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #9 : Şubat 05, 2013, 23:33:32 »
 2.000 döngü bence normal. Bunun çok daha gelişmişleri olmasına rağmen günümüzde makul bir değer bence. Zaten bu değerler rastgele belirlenmiyor. Tabikide benzer ekonomik çerçevede daha yüksek şarj-deşarj döngü kapasitesi istenmesi kötü olmaz.
 Açıkçası dünyada belli pil üreticileri var. Acaba pilleri kime ürettiriyorlar ya da hangi lisans altında üretiyorlar. Piller Lidyum + ne? Yarım şarj, hızlı şarj, ve 1.000. şarj sonrası kapasiteleri ne? Bu pillerin ısı altındaki davranışlarıda, geri dönüşümü de önemli...
 Toyota ile DMA arasındaki anlaşma nasıl acaba?
 Ben mi yanlış anladım, güncel corolla'nın taşıma kapasitesi 460kg civarı değil miydi? Öyle ise ve bu sistem 385kg artı ağırlık veriyorsa taşıma kapasitesi ne olacak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #10 : Şubat 05, 2013, 23:51:23 »
Zamanla pillerin verim kaybıyla ömür ortalaması 220 km gibi bir değer olsa 2000 seferde 450.000 km'ye yakın mesafe alınır. O kadar km boyunca bakımları epeyce ucuza yapılmış bir aracın pilleri komple yenilense bile ekonomik olarak epey karda olur kullanıcı sanırım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #11 : Şubat 06, 2013, 01:08:21 »
Bu araç beylikdüzü tarafında üretiliyor üretimindede tanıdığım bir abim var. Şuana kadar istenilen randuman elde edilememiş. toyota bu konuda biraz geç kaldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #12 : Şubat 07, 2013, 01:56:45 »
yapılan çalışma niyet açısından önemli bir adım olsa da pil teknolojisi üzerinde biraz uğraşmaları gerekiyor. ayrıca şanzımandaki P, R, N, E, S tamam da F harfi hangi sürüş seçeneğine karşılık geliyor merak ettim.

F muhtemelen Hybrid modellerdeki B yani motor fren seçeneğine denk geliyordur. B Brake / F Fren :) Tabi geri kalan seçenekler ingilizce karşılıklardan alınmışken bu olasılık ne kadar geçerli olur bilemiyorum ...
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #13 : Şubat 07, 2013, 15:26:38 »
Güzel bir çalışma tabi ama bu araç ancak büyük şehirlerde kullanılabilir.Hava kirliliği,trafik kazaları vs düşünüldüğünde çok olumlu tarafları olacaktır.Ancak benim kişisel tercihim hyribden yana olurdu. Kafama takılan bir soru da şöyle.Bazen 20 km mesafeyi 3 saatte gittiğim zamanlar olmuştur.Havanın kış ve olduğunu yada tersi bunaltıcı sıcak olduğunu var sayarsak aracın enerji stoku ne olacak?
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #14 : Şubat 08, 2013, 16:03:33 »
Güzel bir çalışma tabi ama bu araç ancak büyük şehirlerde kullanılabilir.Hava kirliliği,trafik kazaları vs düşünüldüğünde çok olumlu tarafları olacaktır.Ancak benim kişisel tercihim hyribden yana olurdu. Kafama takılan bir soru da şöyle.Bazen 20 km mesafeyi 3 saatte gittiğim zamanlar olmuştur.Havanın kış ve olduğunu yada tersi bunaltıcı sıcak olduğunu var sayarsak aracın enerji stoku ne olacak?

Tüm elektrikli araç modelleri için aynı düşünceyi ben de paylaşıyorum. Sabit hızda veya akan trafikte harcanacak enerji ile, dur/kalk trafikte ve ortalama değerlerin dışındaki hava sıcaklıklarında elektrikli araçlar sürücünün başına iş açabilir gibi geliyor bana da. Ayrıca İstanbul gibi yokuşu fazla şehirlerde 4 kişi yolculuk yaparken menzil nedir?

Bence elektrikli araçlar için bu boyutta kasalar abartı. Renault da aynı hatayı yapıyor diye düşünüyorum.  Yaris boyutlarında  bir araçta bunu denemelilerdi. Hatta belki Türkiye'de satışı yok ama Toyota IQ ile arka koltukları iptal edip bu bölümü bagaj ve akü bölümü olarak düzenlemeli ve iki kişilik elektrikli bir şehir içi aracı yapmayı denemelilerdi.

 
Yaris Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #15 : Şubat 08, 2013, 18:58:28 »
Türkiye'de satışı yok ama Toyota IQ ile arka koltukları iptal edip bu bölümü bagaj ve akü bölümü olarak düzenlemeli ve iki kişilik elektrikli bir şehir içi aracı yapmayı denemelilerdi.

Kesinlikle katılıyorum, fiyatınıda 120bin yerine 40binlerde tutabilirlerse ilk alacaklardan biri olurdum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #16 : Şubat 09, 2013, 14:22:35 »
Çin kökenli firmalar bunu yapıyor fakat çinlilerde kalite ve güvenlik rezalet durumda
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #17 : Şubat 15, 2013, 17:00:24 »
Neredeyse ilk elden sayılabilecek bir kaynaktan duyduğuma göre bu araca özellikle taksicilerden çok rağbet varmış.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #18 : Şubat 15, 2013, 17:58:30 »
Ülkemizdeki elektrikli otomobil teknolojisinin ve arz pazarının hangi noktaya geldiği konusunda alttaki videoda güzel ve mantıklı açıklamalar var, dikkatle seyredelim.

ElektrikleArac-239 (1).flv

Bu arada, çok yakında seri üretim elektrikli araçlarda uygulanması beklenen geliştirilmiş Nano akülerde piyasaya hızla girecektir. Klasik Lityum aküler verimli olarak 750 defa şarj edilebilirken, Nano akü 9.000 defadan fazla şarj edilebilmekte ve hala kapasitesinin %85 gibi yüksek verimle hizmet verebilmektedir.

Yani çok yakın bir gelecekte elektrikli araçlar da 1.000km gibi menzillere rahatlıkla ulaşabileceklerdir.

Nano Battery diye arama yaptığınızda bu konuyla ilgili yüzlerce video veya anlatımlara erişilebilmektedir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Derindere Motorlu Araçlar’dan elektrikli otomobil
« Yanıtla #19 : Şubat 15, 2013, 18:49:17 »
herkes bir yerlerinden tutunmaya çalışıp araç üretme derdinde ama kimse elektrikli araç şarj istasyonu yapma derdinde değil çok ilginç.