Gönderen Konu: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı  (Okunma sayısı 2921 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« : Şubat 01, 2013, 17:53:26 »
Arkadaşlar Merhaba ;
Herkesin bildiği gibi Toyota D4 motorlara Sıralı Gaz Sistemi takılamıyor ,bunun yerine eski nesil emülatörlü Gaz sistemi takılıyor fakat bu sistem ise aracı sürekli lpg ile çalıştırdığı için uzun vadede benzin enjektörleri arızalanabiliyordu .Şahsım ve firmam adına bu sistemi tavsiye etmiyoruz.
Teknik servisimiz ile yaptığımız görüşmelerde bu araçlara sıralı sistem takılabileceğinin ve Wolksvagen FSI -TSI -TFSI motorlarda uyguladığımız strateji ile belirli aralıkta ve oranda aracı benzinde de çalıştırarak lpg dönüşümü yapabileceğimizin kararını vermiş bulunuyoruz.
Henüz bu tip bir montaj yapmadık fakat talep gelmesi halinde bu montajlara başlayacağız.Şayet forumdan bir üyemiz varsa ilk araca da ücretsiz dönüşüm yapacağız.
Umarım D4 ler için hayırlı olur.
Bilgilerinize...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Toyota Club Türkiye

D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« : Şubat 01, 2013, 17:53:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #1 : Şubat 01, 2013, 17:55:59 »
bir güvence verecekmisiniz
araç pert olursa ayvayı yerse falan diye...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2013, 18:06:03 »
Merhaba Kemal Bey ;

Direkt enjeksiyonlu motorlarda eski tip (emülatörlü) lpg dönüşümü yapıldığı zaman ortaya çıkabilecek sorun yanma odasının ısısının yükselmesinden ve de burda bulunan benzin enjektörünün kendisini soğutamadığından ötürü zarar görme ihtimalidir.
Wolksvagen FSI-TSI-TFSI motorlara lpg dönüşümü yapıldığı zaman araç rolantide belirli bir süre ( 4 sanıye) benzinde çalışıp tekrar lpg de çalışır ,ayrıca hareket halinde cut off çıkışında 3 vuruş benzin enjekte ederek yine benzin enjektörleri soğutulur , bu strateji ile aracın zarar görmesi engellenir.
Bizim yapmayı planladığımız sıralı sistem montajında araç %100 lpg ile çalışacak fakat her rolantiye düştüğünde araç belirli bir süre benzinde çalışıp tekrar lpgye geçecek ve yine hareket halinde cut off çıkışında 3 vuruş benzin enjekte edilerek yine soğuma sağlanacak.
Bu anlattıklarımız işin teorik boyutu ,tabi pratikte sonucun nasıl olacağını zaman gösterir.Böyle bir durumda henüz işin başındayken %100 garanti vermemiz ve sorumluluğu almamız mümkün ve mantıklı değildir.
Biz araç üreticisi değiliz ,ARGE ve labaratuvarlarımız yok ,bu sistemi test etmedik ; sadece yapılabileceğinizi söylüyoruz.Ayrıca normal emülatörlü sistem taktırıp (biz önermesekte) sorunsuz şekilde kullandığını belirten kullanıcılar var , bu sistem çok daha teknolojik bir sistem olacaktır.Selamlar...

bir güvence verecekmisiniz
araç pert olursa ayvayı yerse falan diye...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2013, 13:01:07 »
D4 ler dizel degilmi benzinlilere dual vvti denmekte biri simdiki digeri önceki aracim.
2007 1.6 dual vvti yeni kasa corollaya brc taktirmistim. d4 den ne kastediliyor?
3 elipsten yapılmış amblem Toyota'nın geleceğe yönelik kararlılığını gösterir. İlk elips Toyota sahibini, ikinci elips Toyota'yı iki elipsi çevreleyen üçüncü elips ise Toyota teknolojisi ve yeniliğinin sınırsız olanaklarını ve yaratıcı ruhunu simgeler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1128 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2013, 13:11:23 »
D4 ler dizel degilmi benzinlilere dual vvti denmekte biri simdiki digeri önceki aracim.
2007 1.6 dual vvti yeni kasa corollaya brc taktirmistim. d4 den ne kastediliyor?

D4 demek direk enjeksiyonlu benzinli demek,D4-D demek direk enjeksiyonlu dizel demek.

Merhaba Kemal Bey ;

Direkt enjeksiyonlu motorlarda eski tip (emülatörlü) lpg dönüşümü yapıldığı zaman ortaya çıkabilecek sorun yanma odasının ısısının yükselmesinden ve de burda bulunan benzin enjektörünün kendisini soğutamadığından ötürü zarar görme ihtimalidir.
Wolksvagen FSI-TSI-TFSI motorlara lpg dönüşümü yapıldığı zaman araç rolantide belirli bir süre ( 4 sanıye) benzinde çalışıp tekrar lpg de çalışır ,ayrıca hareket halinde cut off çıkışında 3 vuruş benzin enjekte ederek yine benzin enjektörleri soğutulur , bu strateji ile aracın zarar görmesi engellenir.
Bizim yapmayı planladığımız sıralı sistem montajında araç %100 lpg ile çalışacak fakat her rolantiye düştüğünde araç belirli bir süre benzinde çalışıp tekrar lpgye geçecek ve yine hareket halinde cut off çıkışında 3 vuruş benzin enjekte edilerek yine soğuma sağlanacak.
Bu anlattıklarımız işin teorik boyutu ,tabi pratikte sonucun nasıl olacağını zaman gösterir.Böyle bir durumda henüz işin başındayken %100 garanti vermemiz ve sorumluluğu almamız mümkün ve mantıklı değildir.
Biz araç üreticisi değiliz ,ARGE ve labaratuvarlarımız yok ,bu sistemi test etmedik ; sadece yapılabileceğinizi söylüyoruz.Ayrıca normal emülatörlü sistem taktırıp (biz önermesekte) sorunsuz şekilde kullandığını belirten kullanıcılar var , bu sistem çok daha teknolojik bir sistem olacaktır.Selamlar...


Mehmet bey bir sorum olacak bahsettiğiniz sistem yoğun trafikte hem benzin hem de LPG kullanımı sağlayacak (durduk benzin, hareket ettik LPG) peki LPG sisteminin en büyük avantajı olan düşük tüketim bedeli absorbe olmayacak mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2013, 16:21:32 »
Merhabalar ;

Bizim planladığımız stratejide araç her rolantiye düştüğünde 4 sanıye benzine geçip tekrar lpgye geçecektir ayrıca 4.000 RPM nin üzerine çıkılıp araç CUT OFF a geçtiğinde 4 vuruş benzin püskürtecek ,bu stratejideki benzin tüketimi minumum düzeydedir ve tasarruf oranını en fazla %5 etkiler.

D4 demek direk enjeksiyonlu benzinli demek,D4-D demek direk enjeksiyonlu dizel demek.

Mehmet bey bir sorum olacak bahsettiğiniz sistem yoğun trafikte hem benzin hem de LPG kullanımı sağlayacak (durduk benzin, hareket ettik LPG) peki LPG sisteminin en büyük avantajı olan düşük tüketim bedeli absorbe olmayacak mı ?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1128 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2013, 16:24:21 »
Merhabalar ;

Bizim planladığımız stratejide araç her rolantiye düştüğünde 4 sanıye benzine geçip tekrar lpgye geçecektir ayrıca 4.000 RPM nin üzerine çıkılıp araç CUT OFF a geçtiğinde 4 vuruş benzin püskürtecek ,bu stratejideki benzin tüketimi minumum düzeydedir ve tasarruf oranını en fazla %5 etkiler.

Cevabınız için teşekkür ederim, umarım bahsettiğiniz gibi olur.

İyi Çalışmalar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #7 : Mart 11, 2013, 20:06:02 »
Daha test etmek için D4'lü bir cengaver çıkmadı mı ya? :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: D4 Toyota Motorlar için Sıralı Sistem Montajı
« Yanıtla #8 : Mart 11, 2013, 20:47:21 »
Arkadaşlar Merhaba ;
Herkesin bildiği gibi Toyota D4 motorlara Sıralı Gaz Sistemi takılamıyor ,bunun yerine eski nesil emülatörlü Gaz sistemi takılıyor fakat bu sistem ise aracı sürekli lpg ile çalıştırdığı için uzun vadede benzin enjektörleri arızalanabiliyordu .Şahsım ve firmam adına bu sistemi tavsiye etmiyoruz.
Teknik servisimiz ile yaptığımız görüşmelerde bu araçlara sıralı sistem takılabileceğinin ve Wolksvagen FSI -TSI -TFSI motorlarda uyguladığımız strateji ile belirli aralıkta ve oranda aracı benzinde de çalıştırarak lpg dönüşümü yapabileceğimizin kararını vermiş bulunuyoruz.
Henüz bu tip bir montaj yapmadık fakat talep gelmesi halinde bu montajlara başlayacağız.Şayet forumdan bir üyemiz varsa ilk araca da ücretsiz dönüşüm yapacağız.
Umarım D4 ler için hayırlı olur.
Bilgilerinize...

Valla bu sistem bana baya mantıklı geldi .. En azından fsi ve tsi larda çalışan sistem niye bunda çalışmasın mantıklı. Mehmet bey kendi çabanızla göstermiş olduğunuz özveri ve ilgiye teşekkür ederim. Gerçekten TR de çoğu ana bayinin yapmaya cesaret edemediği bir sistemi (brc-zavoli-atiker vb) kendi başınıza yapmış olmanız taktire şayan..  Tekrardan elinize sağlık..

Ben de eski tip lpg li sistemden kullanıyorum yoksa düşünmeden gelirdim yanınıza.. Ama bi arkadaşı yönlendireceğim bakalım düşünürmü?
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)