Gönderen Konu: Triger Hakkında  (Okunma sayısı 25347 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Triger Hakkında
« : Ocak 08, 2013, 13:13:56 »
Arkadaşlar,

Yeni yariste triger kayışımı var yoksa triger zincirimi var ?
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Toyota Club Türkiye

Triger Hakkında
« : Ocak 08, 2013, 13:13:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #1 : Ocak 09, 2013, 00:07:50 »
Abicim Avrupanın orta yerinde 2013 ünde kayış kullanacak değiller ya :D Zincirli sistem.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #2 : Ocak 09, 2013, 00:21:58 »
Peki benim arabada kayış mı zincir mi?

2002 1.6 Sol (Şu emme manifoldu sürücüyü emen modelden :) )
Corolla 1.6 Sol 2001

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #3 : Ocak 09, 2013, 00:24:08 »
Peki benim arabada kayış mı zincir mi?

2002 1.6 Sol (Şu emme manifoldu sürücüyü emen modelden :) )
Sizin aracınızda Zincirli.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #4 : Ocak 09, 2013, 00:31:07 »
Aaaa eminseniz çok iyi. Özel bir Honda servisinde ilk on bin bakımını yaptığımda (95 binde iken aldığımda) eleman abi bunlarda kayış var, sonraki on binde trigeri değiştirsek iyi olur, demişti.
Corolla 1.6 Sol 2001

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #5 : Ocak 09, 2013, 00:34:13 »
Aaaa eminseniz çok iyi. Özel bir Honda servisinde ilk on bin bakımını yaptığımda (95 binde iken aldığımda) eleman abi bunlarda kayış var, sonraki on binde trigeri değiştirsek iyi olur, demişti.

Akif bey ben eminim ama dilerseniz forum içerisinde araştırma yaparak daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Açıkcası ben zincir diye hatırlıyorum ama içiniz rahat olması açısından forumda arama yapabilirsiniz.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2013, 00:36:10 »
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2013, 00:46:02 »
Abicim Avrupanın orta yerinde 2013 ünde kayış kullanacak değiller ya :D Zincirli sistem.

Bilmem :) Koymazlar mı ?

E iyimiş.. Sevindim.

Saolasin Serkan.. Eminsin dimi :)
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2013, 00:47:32 »
Bilmem :) Koymazlar mı ?

E iyimiş.. Sevindim.

Saolasin Serkan.. Eminsin dimi :)
Abi Kanlı değil Canlı olacak :D

Abicim konuya bir kaç arkadaş daha girer diye düşünüyorum onlarda cevap verirse daha emin olursunuz.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #9 : Ocak 09, 2013, 00:49:03 »
Abi Kanlı değil Canlı olacak :D

Abicim konuya bir kaç arkadaş daha girer diye düşünüyorum onlarda cevap verirse daha emin olursunuz.

Pardonn pardon Sercan'cım..
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #10 : Ocak 09, 2013, 12:20:38 »
Zincir..
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2013, 01:39:21 »
Peki bu zincir değişmeyecek mi? Benim şirket aracım Palio da da zincir var ve geçenlerde bakım esnasında değişti. Fiat servisi 80.000 km de bir zincir değişimi öneriyor. Yarisinki zincir ama değişmeyen türden dediler. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #12 : Ocak 11, 2013, 15:25:08 »
Peki bu zincir değişmeyecek mi? Benim şirket aracım Palio da da zincir var ve geçenlerde bakım esnasında değişti. Fiat servisi 80.000 km de bir zincir değişimi öneriyor. Yarisinki zincir ama değişmeyen türden dediler. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan var mı?

Zincir icin 80 bin bana erken geldi biraz Ridvan. Kayıştan ne farklı kaldı o zaman ? Benim bildigim kesin olmamakla birlikte zincirler 200 bin civarı degişiyor. Yarisinkisini açıkcası cok merak ediyorum.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #13 : Ocak 11, 2013, 16:25:43 »
Peki bu zincir değişmeyecek mi? Benim şirket aracım Palio da da zincir var ve geçenlerde bakım esnasında değişti. Fiat servisi 80.000 km de bir zincir değişimi öneriyor. Yarisinki zincir ama değişmeyen türden dediler. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan var mı?

Ben bununda cevabını biliyordum fakat konuda kafamı karıştırdınız :D Hatta önceden yazmıştım onu bulup sizlerle paylaşayım :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #14 : Ocak 29, 2013, 15:00:48 »
Kafaları karıştıracak bir soru da benden o zaman.. ben de 2008 auris var, triger kayış mı zincir mi? arabam 60.000 km'de, 80.000 de mi değişmesi gerekiyor?

gerçi ben yaza doğru satmayı düşünüyorum, artık alan düşünsün :islik:
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #15 : Ocak 29, 2013, 15:22:47 »
Abi Kanlı değil Canlı olacak :D

Abicim konuya bir kaç arkadaş daha girer diye düşünüyorum onlarda cevap verirse daha emin olursunuz.

Haklısın Sercan araç zincir tahrikli motora sahip.

Bizim araçlarımızda zincirin herhangi bir değişim periyodu yok ancak her bakımda kontrol edilmesi gerekliliği belirtilmiş.Tecrübelere dayanılarak söyleyebilirim orjinal zincirin ortalama 160-200 bin km arası ömrü oluyor, ama ses yapar vaziyette 300 bin km'ye dayanmış olanlarınıda gördük.

Zincir, gergisi ve paletlerinin ömrünü belirleyen en büyük unsur kullanılan motor yağı, şu an piyasada 140-150 bin km'lerde zincirleri şakır şakır ses yapan araçların yegane sebebi garanti kapsamındayken (100.000km'ye kadar) kullanılan yarı sentetik yağlar.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2013, 02:29:13 »
vvt-i motordan itibaren yani 2001 yılından itibaren toyota zincir sistemine geçti benim bildiğim 250-350 bin arası değişim periyodu.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #17 : Ocak 30, 2013, 17:51:00 »
Haklısın Sercan araç zincir tahrikli motora sahip.

Bizim araçlarımızda zincirin herhangi bir değişim periyodu yok ancak her bakımda kontrol edilmesi gerekliliği belirtilmiş.Tecrübelere dayanılarak söyleyebilirim orjinal zincirin ortalama 160-200 bin km arası ömrü oluyor, ama ses yapar vaziyette 300 bin km'ye dayanmış olanlarınıda gördük.

Zincir, gergisi ve paletlerinin ömrünü belirleyen en büyük unsur kullanılan motor yağı, şu an piyasada 140-150 bin km'lerde zincirleri şakır şakır ses yapan araçların yegane sebebi garanti kapsamındayken (100.000km'ye kadar) kullanılan yarı sentetik yağlar.

Saygılar.

Ufuk bey,

Peki servisler bunun böyle olacağını bile bile neden bu yağı kullanıyorlar.. ? Hangi yağın kullanılması lazım normalde ?
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #18 : Ocak 30, 2013, 18:25:03 »
Ufuk bey,

Peki servisler bunun böyle olacağını bile bile neden bu yağı kullanıyorlar.. ? Hangi yağın kullanılması lazım normalde ?

Tamamen bakım maliyeti meselesi, garanti kapsamı boyunca sorun çıkarmayacak ama bakım maliyetini de aşağıda tutacak, dip sınırdaki yağı kullanıyorlar (Örnek: yarı sentetik 10W/40).

Ancak dışarıya çıktığınızda kazın ayağı öyle değil, serviste kullanılan x marka (her servis kendi kullanacağı yağ markasını belirlemekte özgür) dökme yağ (tanker ile 2-3 tonluk depolara açık şekilde gelir) servise 7 lira +KDV ile geliyorsa faturanızda 17 lira + KDV şeklinde görmeniz mümkündür.Bu fiyata dışarıda aracınıza uygun en kaliteli yağı kullanabilirsiniz.

Yetkili servisi tercih edenlerin genellikle düştüğü hatalardan biri, kendi kullanılacak yağı kendilerinin temin etmemesi, bu kullanıcının yasal hakkıdır ve bunu kabul etmeyen yetkili servis ile çalışılmaması gerektiği görüşündeyim.

Artı parantez faturanızda, silikon sprey, fren balata temizleyici, cam suyu, xxx yağlayıcı gibi servis destek malzemeleri görmeniz, bu malzemelerinin tamamının kullanıldığını göstermez ve bana göre işçilik fatura edilen bir faturada etik olarak yazılmaması gerekir.Teknisyenin bir şekilde çözmesi gereken problem (fren temizliği diyelim) için kendine yardımcı kullandığı malzeme kullanıcıyı ilgilendirmez çünkü o fren o yada bu şekilde (su ile fırçalanarak bile temizlenebilir) temizlenecek, hadi kullanıldı diyelim 500ml fren temizleme spreyi ile 5 arabanın 4 frenini çok rahat bir şekilde temizleyebilirsiniz.

Normalde kullanılması gereken yağ aracın motor tipine göre değişir, mesela imzanızdaki Yaris 1NR-FE motorlu araç için konuşacak olursak zincirli olması, zincir palet gergisinin motor yağı basıncı ile tahrik olması, ayrıca subapların şimsiz (fincan denilen) lift sistemine sahip olması sebepleri ile tam sentetik ve ısıl koşullara bağlı (ülkemiz için 5W/30 yada 5W40 olabilir) viskozite seçimi yapılarak kullanılmalıdır.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Triger Hk
« Yanıtla #19 : Ocak 31, 2013, 12:19:06 »
Tamamen bakım maliyeti meselesi, garanti kapsamı boyunca sorun çıkarmayacak ama bakım maliyetini de aşağıda tutacak, dip sınırdaki yağı kullanıyorlar (Örnek: yarı sentetik 10W/40).

Ancak dışarıya çıktığınızda kazın ayağı öyle değil, serviste kullanılan x marka (her servis kendi kullanacağı yağ markasını belirlemekte özgür) dökme yağ (tanker ile 2-3 tonluk depolara açık şekilde gelir) servise 7 lira +KDV ile geliyorsa faturanızda 17 lira + KDV şeklinde görmeniz mümkündür.Bu fiyata dışarıda aracınıza uygun en kaliteli yağı kullanabilirsiniz.

Yetkili servisi tercih edenlerin genellikle düştüğü hatalardan biri, kendi kullanılacak yağı kendilerinin temin etmemesi, bu kullanıcının yasal hakkıdır ve bunu kabul etmeyen yetkili servis ile çalışılmaması gerektiği görüşündeyim.

Artı parantez faturanızda, silikon sprey, fren balata temizleyici, cam suyu, xxx yağlayıcı gibi servis destek malzemeleri görmeniz, bu malzemelerinin tamamının kullanıldığını göstermez ve bana göre işçilik fatura edilen bir faturada etik olarak yazılmaması gerekir.Teknisyenin bir şekilde çözmesi gereken problem (fren temizliği diyelim) için kendine yardımcı kullandığı malzeme kullanıcıyı ilgilendirmez çünkü o fren o yada bu şekilde (su ile fırçalanarak bile temizlenebilir) temizlenecek, hadi kullanıldı diyelim 500ml fren temizleme spreyi ile 5 arabanın 4 frenini çok rahat bir şekilde temizleyebilirsiniz.

Normalde kullanılması gereken yağ aracın motor tipine göre değişir, mesela imzanızdaki Yaris 1NR-FE motorlu araç için konuşacak olursak zincirli olması, zincir palet gergisinin motor yağı basıncı ile tahrik olması, ayrıca subapların şimsiz (fincan denilen) lift sistemine sahip olması sebepleri ile tam sentetik ve ısıl koşullara bağlı (ülkemiz için 5W/30 yada 5W40 olabilir) viskozite seçimi yapılarak kullanılmalıdır.

Saygılar...

Çok çok teşekkürler Ufuk bey.

Şimdi kitapçığına baktım. 0W-20 fabrika çıkışı. Kullanılması gereken yağda budur. Eger bulunamıyorsa 5W-30 kullanabilirsiniz ama bir sonraki bakımda mukakkak yeniden 0W-20 kullanılması gerekiyor diyor. Servis kitaba uygun mu davranıyor sizce ?

Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi