Gönderen Konu: 2005 corolla baskı balata değişimi  (Okunma sayısı 15438 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
2005 corolla baskı balata değişimi
« : Ocak 03, 2013, 00:51:59 »
Merhabalar arkadaşlar başlıktada belirttiğim gibi 2005 corollamda baskı balata değiştirmeyi düşünüyorum.Aracım şuanda 122500 km de ve artık baya yukarıda kavramaya,titreşim yapmaya başladı.   http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/24/Toyota-Corolla-1-6-Debriyaj-Seti bu linkteki baskı balatayı almayı düşünüyorum.Sizce nasıldır? Yani çakma olma ihtimali veya uyumsuz olması gibi bir durum olur mu? Bazı arkadaşlar valeo bazıları ise aisin daha iyidir demiş kararsız kaldım.Volant değişmeli mi değişim yapıldığında yada başka dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Kısacası bana bir yol gösterin diyeyim  :islik:
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Toyota Club Türkiye

2005 corolla baskı balata değişimi
« : Ocak 03, 2013, 00:51:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #1 : Ocak 03, 2013, 17:23:56 »
Valla serviste satılıyorsa ordan al derim abi servis sevmeyen biri olsamda :/ Sonuçta 1 kez açılacak bir yer ve önemli bir yer. Volan taşlansa yeter :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2013, 19:10:41 »
Valla serviste satılıyorsa ordan al derim abi servis sevmeyen biri olsamda :/ Sonuçta 1 kez açılacak bir yer ve önemli bir yer. Volan taşlansa yeter :)
  Serviste mutlaka satılıyordur ancak yine 500 civarı isterler en az diye düşünüyorum ve dışarıda neredeyse yarı fiyatına satılıyor her iki markada.Forumda değiştiren üyelerimiz mutlaka vardır diye düşünüyorum ama henüz ses çıkmadı.Bakalım artık
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2013, 21:42:36 »
Yok mu baskı balata değiştiren forumda  :-\
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2013, 21:46:30 »
merhaba Ertan ben 1 yıl kadar önce değiştirdim ama benimki 2000 model terra biliyorsun :) 120tl ye almıştım valeo bir sorun sıkıntı yok en önemlisi burada kaçırma varmı balatanda ? kaçırma yoksa hemen sana ne yapacağını yazıcam buradan ;)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #5 : Ocak 04, 2013, 21:49:12 »
merhaba Ertan ben 1 yıl kadar önce değiştirdim ama benimki 2000 model terra biliyorsun :) 120tl ye almıştım valeo bir sorun sıkıntı yok en önemlisi burada kaçırma varmı balatanda ? kaçırma yoksa hemen sana ne yapacağını yazıcam buradan ;)
Kaçırma yok gibi eskiden olduğu devirlerde aynı hızı yapıyor.fakat kavrama baya yukarıya geldi ve debriyaj körüğüde kapanmış neredeyse.Üstündende valeo çıkıyor diye biliyorum fakat sonradan hep aisin öneriliyor nedense.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #6 : Ocak 04, 2013, 21:57:39 »
bak ertan benimde balata değişiminde kaçtane ustaya sordum üstte kavrıyor diye ayarı varmı dedim ama bana hepsi ayarı yok o kendi ayarlıyor dediler en son  uzun bir yola çıkacaktım aks keçelerinden falan yağ damlatıyordu o arada oraları sökülmüşken ustaya indir dedim sanzımanı :) aldım baskı balata bilya falan taktıkki ne göreyim yine aynı yerde kavrıyor balata da aşınmada yok denecek kadar azdı , neyse ben üzgün bir durumdayım o anda haybeden deiştirdik ve yine aynı yerde kavrıyor , orada bir tane toyota manyağı bir çocuk vardı dur abi ben sen nasıl istersen öyle yaparım dedi ve pedalın oraya kafayı soktu ayarladı falan sora bak abi nasıl dedi iyi oldu dedim bir ince ayar daha falan tam istediğim gibi oldu , tabiki o ana kadar bende bilmiyorum nerden yaptın dedim abi söylemem dedi gülerek :) geçen de hatırlarsın debriyajın merkezi ile uğraştım biraz orada ayar civatası var ordan ayarla sende kaçırmıyorsa gittiği kadar gitsin ;)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2013, 22:03:03 »
bak ertan benimde balata değişiminde kaçtane ustaya sordum üstte kavrıyor diye ayarı varmı dedim ama bana hepsi ayarı yok o kendi ayarlıyor dediler en son  uzun bir yola çıkacaktım aks keçelerinden falan yağ damlatıyordu o arada oraları sökülmüşken ustaya indir dedim sanzımanı :) aldım baskı balata bilya falan taktıkki ne göreyim yine aynı yerde kavrıyor balata da aşınmada yok denecek kadar azdı , neyse ben üzgün bir durumdayım o anda haybeden deiştirdik ve yine aynı yerde kavrıyor , orada bir tane toyota manyağı bir çocuk vardı dur abi ben sen nasıl istersen öyle yaparım dedi ve pedalın oraya kafayı soktu ayarladı falan sora bak abi nasıl dedi iyi oldu dedim bir ince ayar daha falan tam istediğim gibi oldu , tabiki o ana kadar bende bilmiyorum nerden yaptın dedim abi söylemem dedi gülerek :) geçen de hatırlarsın debriyajın merkezi ile uğraştım biraz orada ayar civatası var ordan ayarla sende kaçırmıyorsa gittiği kadar gitsin ;)
manifoltun orada körüğü var o normalde baskı azaldıkça kapanıyor ve baktığımda kapanmış nerdeyse.Ama belirttiğim gibi eskidende 3000 devirde 100 km yapardı şimdide öyle.Tabi yokuşlarda durum biraz daha değişiyor.Yani biraz kaçırma var gibi.123000 km ye dayandı km şuanda.Yani değişsemde içindeki baskı yeni çıkmayacak  :) Ayar olayını bende duydum fakat bildiğim kadarıyla o ayarda rölanti gibi bir süre sonra eski yerine geri geliyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #8 : Ocak 04, 2013, 22:08:12 »
bizim araçlarda allatan ayarlı ve frenden bağımsız basit bir şey ama sizin araçlarda kesin bir şey diyemiyorum :) benimkinde 14 anahtar ve sadece 1 dakika istersen tabiki sende deneyebilirisin olmadı öyle değiştir ama sen kafaya takmışın bir kere  ;)
ama şuda var 123 binde olması önemli değil aracın trafik ve kullanım şartları önemli :)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #9 : Ocak 04, 2013, 22:15:12 »
bizim araçlarda allatan ayarlı ve frenden bağımsız basit bir şey ama sizin araçlarda kesin bir şey diyemiyorum :) benimkinde 14 anahtar ve sadece 1 dakika istersen tabiki sende deneyebilirisin olmadı öyle değiştir ama sen kafaya takmışın bir kere  ;)
ama şuda var 123 binde olması önemli değil aracın trafik ve kullanım şartları önemli :)
Frenden bağımsız elbette fakat mesela benim aracımda rölanti ayarını yaptığında 1 hafta kadar yaptığımız ayar kalıyor sonra bir bakıyorum eski yerinde.Yani kendi bildiğini yapıyor makine.Debriyajdada pedalın sabitlendiği üst kısımdan mı yapılıyor ayar ve bunu nasıl ayarlamam lazım.Yani seviyesi ne şekilde olması gerek.Şimdilik yukarıda kavramasının dışında çok rahatsız etmiyor.Geçen bakımda ustamda artık 130-135 gibi değişmek lazım dedi.Çok aşındırınca volanta zarar verebiliyormuş bazen.Benim araçta debriyajdan gıcırtıda geliyor içerideki körüğü pedalı falan yağladım ama değişmedi hiç yine aynı.Ses sol ön çamurluğun içinden geliyor.Baskı balatan sertleştiğinden geliyordur dediler.Yağlayıncada kesilmedi o ihtimal kaldı bir tek.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #10 : Ocak 04, 2013, 22:38:17 »
Frenden bağımsız elbette fakat mesela benim aracımda rölanti ayarını yaptığında 1 hafta kadar yaptığımız ayar kalıyor sonra bir bakıyorum eski yerinde.Yani kendi bildiğini yapıyor makine.Debriyajdada pedalın sabitlendiği üst kısımdan mı yapılıyor ayar ve bunu nasıl ayarlamam lazım.Yani seviyesi ne şekilde olması gerek.Şimdilik yukarıda kavramasının dışında çok rahatsız etmiyor.Geçen bakımda ustamda artık 130-135 gibi değişmek lazım dedi.Çok aşındırınca volanta zarar verebiliyormuş bazen.Benim araçta debriyajdan gıcırtıda geliyor içerideki körüğü pedalı falan yağladım ama değişmedi hiç yine aynı.Ses sol ön çamurluğun içinden geliyor.Baskı balatan sertleştiğinden geliyordur dediler.Yağlayıncada kesilmedi o ihtimal kaldı bir tek.
rolanti olayı çok farklı eğer frenden bağımsızsa ama sen yine de bir ayar yap debriyaj pedalını takip et alta eğil oradan ayarla dediğim gibi kaçırma yoksa takma kafana devam et aynen zaten kaçırsa illaki anlarsın gıcırtıyı manifoltun oradaki merkezin baskıya basan yerinden benimde daha önce yapıyordu yağladım düzeldi birde orayı kontrol et istersen :)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #11 : Ocak 04, 2013, 22:41:44 »
manifoltun orada körüğü var o normalde baskı azaldıkça kapanıyor ve baktığımda kapanmış nerdeyse.Ama belirttiğim gibi eskidende 3000 devirde 100 km yapardı şimdide öyle.Tabi yokuşlarda durum biraz daha değişiyor.Yani biraz kaçırma var gibi.123000 km ye dayandı km şuanda.Yani değişsemde içindeki baskı yeni çıkmayacak  :) Ayar olayını bende duydum fakat bildiğim kadarıyla o ayarda rölanti gibi bir süre sonra eski yerine geri geliyor.
He yeni balata takınca düzelir,Debrıyajdan gıcırtı gelirse orayıda yagla geçer,Sattıgım hb  sol e Aisin taktırdım,2 sene önce 190 almıstım,Gayette memnudum,
Valeo da silkeleme oluyor dedilerdi,Ama üstüden valeo çıkacak,Sen aisin taktır kardeş,Memnun kalırsın,
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2013, 23:03:05 »
He yeni balata takınca düzelir,Debrıyajdan gıcırtı gelirse orayıda yagla geçer,Sattıgım hb  sol e Aisin taktırdım,2 sene önce 190 almıstım,Gayette memnudum,
Valeo da silkeleme oluyor dedilerdi,Ama üstüden valeo çıkacak,Sen aisin taktır kardeş,Memnun kalırsın,
   Peki bu aisinlerin çakmaları falanda oluyormuş.Nasıl anlayabilirim bu farkları ve baskı dışında almam gereken parçalar neler?  http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/24/Toyota-Corolla-1-6-Debriyaj-Seti  bu linkteki baskıyı almak istiyorum.Sizce sorun çıkarır mı?
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 266 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #13 : Ocak 05, 2013, 00:28:04 »
rolanti olayı çok farklı eğer frenden bağımsızsa ama sen yine de bir ayar yap debriyaj pedalını takip et alta eğil oradan ayarla dediğim gibi kaçırma yoksa takma kafana devam et aynen zaten kaçırsa illaki anlarsın gıcırtıyı manifoltun oradaki merkezin baskıya basan yerinden benimde daha önce yapıyordu yağladım düzeldi birde orayı kontrol et istersen :)

Deniz Bey merhaba. Dedikleriniz dikkatimi çekti. Bende aracımın debriyajının üstten kavramasından ve çok sert oluşundan şikayetçiyim araba 30bin kmdir bende(şuan 145binde). Bir usta senın baskı balata gitmiş en fazla 10bin yapar değişmesi lazım dedi, o dediğinden beri 6bin km oldu. Debriyajı ne kadar zorladıysamda zerre kadar kaçırma yok. Bunuda forumda söylenen tekniklerle denedim(hafif yokuş bir yolda 50-60km hızla giderken vitesi 5e at gaza yüklen devir saati hız saatinden bağımsız yükseliyorsa kaçırma vardır diyorlardı onu denedim birşey yok, elfreni çekik şekilde aracı kaldırmaya çalış stop etmez devir yükselirse baskı bitmiştir deniyor onuda denedim yine bir sıkıntı yok).

Aracımla uğraşmaya biraz meraklıyım dediğiniz işlemi gözüm kesti fakat debriyajın sertliğinede bir çözüm öneriniz var mı?
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #14 : Ocak 05, 2013, 00:48:05 »
özel mesaj atın Selman bey ben elimden geldiği kadar yardımcı olacağım ...
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 266 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #15 : Ocak 05, 2013, 01:00:23 »
teşekkürler. Özelden yazdım
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2857 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #16 : Ocak 05, 2013, 01:23:01 »
  Valeo dan Valeo ya fark olab.lir, bu noktada alınan yerin güven.rliği önemlidir. Aisin vb. başka kaliteli ürünlerde piyasada mevcuttur, değişik yerlerden fiyat alın bence.
 Balata tam bğtmedi ise ve Volan yüzeyini bozmadıysa taşlamaya bile gerek olmaz, mümkün olduğunca taşlatmamak gerek bence volanı. Ayrıca Volan oldukça maliyetli bir parçadır.
 Balata yüzeye sonradan çakma(gerçek manada ve fabrikasyon olmayarak) ya da volan yüzeyi düzgün değil ise kalkışlarda titreme oluşur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 414 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #17 : Ocak 05, 2013, 02:44:16 »
Belirttiğim siteden alan üyemiz var mı acaba? Yada yine internetten alabileceğim güvenilir site önerebilecek olan.50 lira fazla olsun düzgün olsun sıkıntı yapmasın.Baskı balata bitip bitmediğini bahsettiğim körükten anlaşılıyor denildi bana.Diğer yapacağınız test yöntemleri aldatıcı olabiliyormuş.Ayar mekanizması her seviyede max performansı vermeye odaklı olduğundan bitmeye 1000 km bile kalsa aynı seviyeye yakın görevini yerine getirir fakat 1001. kmde kalırsınız denildi.(Tabi öncesinde ufak tefek sinyalleri olur mutlaka ve her kısımda aynı performansı değil max performansı verir)
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #18 : Ocak 05, 2013, 02:49:33 »
Deniz Bey merhaba. Dedikleriniz dikkatimi çekti. Bende aracımın debriyajının üstten kavramasından ve çok sert oluşundan şikayetçiyim araba 30bin kmdir bende(şuan 145binde). Bir usta senın baskı balata gitmiş en fazla 10bin yapar değişmesi lazım dedi, o dediğinden beri 6bin km oldu. Debriyajı ne kadar zorladıysamda zerre kadar kaçırma yok. Bunuda forumda söylenen tekniklerle denedim(hafif yokuş bir yolda 50-60km hızla giderken vitesi 5e at gaza yüklen devir saati hız saatinden bağımsız yükseliyorsa kaçırma vardır diyorlardı onu denedim birşey yok, elfreni çekik şekilde aracı kaldırmaya çalış stop etmez devir yükselirse baskı bitmiştir deniyor onuda denedim yine bir sıkıntı yok).

Aracımla uğraşmaya biraz meraklıyım dediğiniz işlemi gözüm kesti fakat debriyajın sertliğinede bir çözüm öneriniz var mı?

Abi arabayı 100 000de aldık yıllardır gittiğimiz ustaya gittik 15-20 000km gider dedi 43.200 km oldu ve ben bir keresinde balatayı yaktım yokuşta acaba kaldırabilir miyim diyip 3500-4000 kadar çıkartıp yavaş yavaş çektim bir koku bastı arabayı aha dedim şimdi yandığımın resmi kanıtı babam kullandı aferin dedi ağzına etmişsin baskı balatanın dedi onun üstüne 1000 km karadenize gittik orda yüklü bir şekilde 3 kez çıktı o tepelere deli gibi koktu onun üzerine 1000 km döndük sonra şehir içi kullandık 3200 km yaptık (uzun yol dahil olmak üzere) ahada hala bir sıkıntı yok ama belli ediyor ki değişmesi lazım kaçırmıyorsa devam edilebilir :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2005 corolla baskı balata değişimi
« Yanıtla #19 : Ocak 05, 2013, 12:06:18 »
Deniz Bey merhaba. Dedikleriniz dikkatimi çekti. Bende aracımın debriyajının üstten kavramasından ve çok sert oluşundan şikayetçiyim araba 30bin kmdir bende(şuan 145binde). Bir usta senın baskı balata gitmiş en fazla 10bin yapar değişmesi lazım dedi, o dediğinden beri 6bin km oldu. Debriyajı ne kadar zorladıysamda zerre kadar kaçırma yok. Bunuda forumda söylenen tekniklerle denedim(hafif yokuş bir yolda 50-60km hızla giderken vitesi 5e at gaza yüklen devir saati hız saatinden bağımsız yükseliyorsa kaçırma vardır diyorlardı onu denedim birşey yok, elfreni çekik şekilde aracı kaldırmaya çalış stop etmez devir yükselirse baskı bitmiştir deniyor onuda denedim yine bir sıkıntı yok).

Aracımla uğraşmaya biraz meraklıyım dediğiniz işlemi gözüm kesti fakat debriyajın sertliğinede bir çözüm öneriniz var mı?
o zaman bir deneyin debriyaj pedalnın orada eğilip bakınca görürsünüz orada sanıyorsam benimkinde 14 anahtar ile kontra somunu gevşetip ,elinizle o somunun bağlı olduğu debriyajın pedalının bastığı yeri cevirin deneyin .. olumlu sonuç aldığınız şekilde bırakıp ileri veya geri,en sonunda konrta somunu sıkın 2 dakikakınızı almaz bu işlem sertlik içinde bence yağı değiştirin kapağın üzerinde DOT3 yazar zaten ,,ama normalde sert olmaması gerek ben yağı değiştirden sonra pamuk gibi oldu pedal (öncesine göre )
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım