Gönderen Konu: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında  (Okunma sayısı 191370 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #680 : Mayıs 09, 2018, 22:30:24 »
js asakashi filtreler için referans olması adına yazayım :
2. kez asakashi hava ve polen kullanıyorum.
İlk kullandığım 14 ay 10 bin km sonra değiştirdim.
maf sensörünü de değişimden önce temizlemiştim. sökmesi kolay diye onu de temizleyeyim dedim.
Maşallah zerre toz yok desen yeridir
Bu da demek oluyor ki hava filtresi toz kir geçirmiyor işini hakkıyla yapıyor. Allahtan 3 tane almıştım.

Karbonlu polen filtre için de aynı şeyler geçerli. değişim yaparken üzerine tohum atsan hasat edersin ama arka tarafı temizdi ve kir toz kokusu geçirmedi.

asakashi yağ filtre kullanmadım onun yerine orijinal aldım eminim yağ filtresi de gözü kapalı alınabilir.

şahsi kullanım deneyimlerim filtrelerin orjinal kalitede olduğudur.

Ufuk Bey'in esnaflık ve yardımseverliği konusunda ise zaten gereken şeyler söylenmiş bize de altına imza atmak kalır

İyi günlerde kullanın, övgüleriniz ve güveniniz için ben teşekkür ederim.

Ufuk Sönmez den siparis verdiğim asakashi filitreler ve motul 5-40 yagim kısa sure için de geldi.Filitrelerin kalitesi bariz belli.Motul 6100 yağida ilk defa kullanacağim.Eneos alacaktim ancak telefon daki arkadas lpg li araclar icin bu yagi öneriyoruz deyince aldim.Sonucta Ufuk Sonmez tecrubesi.Buradan Ufuk Sönmez ve ve calisma arkadaşlarina teşekkur ederim.

Ürünlerinizi iyi günlerde kullanın, Emir bey'in sizi doğru yönlendirdiğine sevindim, kendisi genç ancak tecrübeli bir arkadaşımız.

Motul 6100 tam sentetik, nispeten yüksek kinematik viskoziteye ve buharlaşma derecesine sahip, gerçekten iyi bir motor yağıdır, umarım siz de memnun kalırsınız.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #680 : Mayıs 09, 2018, 22:30:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • TMMT
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '06
  • 27 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #681 : Mayıs 09, 2018, 22:38:24 »
Ufuk bey aslinda ben Eneos hyper 5W40 alma niyetindeydim.Emir bey motul 6100 serisini tavsiye etti.8100 serisi ni de sordum.Lpg li araclara pek uygun degil dedi ve bu yagi aldim.6100 serisi ful sentetik bir yağ degil galiba.
1,6 avensis

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #682 : Mayıs 10, 2018, 15:25:31 »
Ufuk bey aslinda ben Eneos hyper 5W40 alma niyetindeydim.Emir bey motul 6100 serisini tavsiye etti.8100 serisi ni de sordum.Lpg li araclara pek uygun degil dedi ve bu yagi aldim.6100 serisi ful sentetik bir yağ degil galiba.

Eneos Hyper 5W40 ve Motul 6100 5W40 ürünlerinin her ikisi de tam sentetik ve API SN standartlarındadır, Eneos Hyper 5W40 dizel araçlar için ACEA C3 onayına sahipken, Motul 6100 5W40 benzinli araçlar için gereken ACEA A3/B4 onaylarına sahip.Benzinli araçlarda ACEA Cx onayına gerek olmadığından 10₺ fark ile 5 litrelik Motul 6100 çok daha mantıklı :)
 
Sizin aracınız için kullanabileceğiniz 8100 serisi, Motul ürünü 8100 X-Cess ancak sizin aracınız için 6100 üzerine fazladan ödeyeceğiniz paraya değecek bir fark bulunmuyor, 8100 X-Clean serisi de yine ACEA Cx onayına sahip olduğundan fiyat farkı dışında sizin aracınız için herhangi bir ek yarar sağlamayacaktır. Ayrıca 6100 Synergie+ HTHS viskozitesi nispeten yüksek olduğundan yüksek ısıda daha fazla koruma sağlayacaktır.
 
Eneos Premium Hyper 5W40 Teknik Veri Dökümanı:
 
http://noru-eneos.ru/ENEOS-PREMIUM-HYPER-5W40-FULLY-SYNTHETIC-LONG-LIFE-PDS.pdf
 
Motul 6100 Synergie+ 5W40 Teknik Veri Dökümanı:
 
https://s3-eu-west1.amazonaws.com/motulproduction2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/37/6100_Synergie__5W-40_%28GB%29.pdf?1503633544
 
Motul 8100 X-Cess 5W40 Teknik Veri Dökümanı:
 
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1503652273
 
Motul 8100 X-Clean 5W40 Teknik Veri Dökümanı:
 
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/53/8100_X-clean_5W-40_%28GB%29.pdf?1503652207

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #683 : Mayıs 10, 2018, 19:08:08 »
Ufuk abi motul hayırlı olsun :)

4 bin km sonra denemek istiyorum bende :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #684 : Mayıs 10, 2018, 20:43:43 »
Ufuk abi motul hayırlı olsun :)

4 bin km sonra denemek istiyorum bende :)

Sağol Kaan, ankette senin oyunun Motul'e olması epey etkili oldu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #685 : Mayıs 10, 2018, 20:51:20 »
Sağol Kaan, ankette senin oyunun Motul'e olması epey etkili oldu :)

Abi tonajdan dolayı benim oyumu 2 mi saydınız yoksa  :rofl:


Motul çok merak ettiğim bi marka abi benim. Kullanıpta memnun kalmayan yok. 300V kullanacak aracımız yok ama normal günlük kullanıma uygun yağının nasıl olduğu büyük merak konusu benim için :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #686 : Mayıs 10, 2018, 22:39:51 »
Yok canım estağfurullah, araştırmacı yapı ve doğru bilgi ağırlığı daha önemli :)

Biz uzun zamandır Motul ile çalışabilmek için uğraştık ancak eski distribütörün satış ve satış sonrası rezaleti sebebi ile bir türlü kısmet olmadı.Kısa zaman önce distribütörlüğü Volkan IŞIK alınca her şey netleşti, imzalar atıldı :)

300V serisi rakipsizdir, diğer ürünleri de ülkemizde daha bilindik markalara nispeten çok çok iyi.

Ek bilgi: 2019'da hibrit araçlar için ILSAC GF5/6 0W16 geliyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #687 : Mayıs 10, 2018, 23:15:05 »

Ek bilgi: 2019'da hibrit araçlar için ILSAC GF5/6 0W16 geliyor :)

Abi daha 0w20 yi kabullenemedi halk, 0w16 deprem etkisi yaratmasın  :rofl:
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #688 : Mayıs 11, 2018, 00:53:18 »
Ufuk bey motul ile anlastiniz sanirim hayirli olsun. 1.6 cvt araçta aradada olsa dururken vites konumu D durumunda biraz hafif sekilde vuruntu ve ses olmaya basladi bazen oluyor bazen olmuyor arac 35 bin km olmak uzere sanziman yagi icin erken gibi sanki veya nesine baktirmak gerek? Birde 0w20 eneos onerinize muadil motul yagi ne olacaktir acaba 1.6 2016 cvt için ? Tesekkur ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #689 : Mayıs 11, 2018, 11:38:42 »
Abi daha 0w20 yi kabullenemedi halk, 0w16 deprem etkisi yaratmasın  :rofl:

Sivrisinek saz... ;)

Ufuk bey motul ile anlastiniz sanirim hayirli olsun. 1.6 cvt araçta aradada olsa dururken vites konumu D durumunda biraz hafif sekilde vuruntu ve ses olmaya basladi bazen oluyor bazen olmuyor arac 35 bin km olmak uzere sanziman yagi icin erken gibi sanki veya nesine baktirmak gerek? Birde 0w20 eneos onerinize muadil motul yagi ne olacaktir acaba 1.6 2016 cvt için ? Tesekkur ederim

Merhaba, vuruntu vites geçişinde mi oluyor sadece, ani fren yada Park konumuna alma sırasında oluyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #690 : Mayıs 12, 2018, 00:51:11 »
Ufuk hocam mesela isiklarda kirmizida beklerken D konumunda motor bolumunden tok bir ses ile tak tak tak seri sekilde geliyor taaki ya N ye atana kadar yada arabayi yurutene kadar fakat bunu her zaman degil ara sira yapiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #691 : Mayıs 12, 2018, 11:02:00 »
Ufuk hocam mesela isiklarda kirmizida beklerken D konumunda motor bolumunden tok bir ses ile tak tak tak seri sekilde geliyor taaki ya N ye atana kadar yada arabayi yurutene kadar fakat bunu her zaman degil ara sira yapiyor

Bu sesi dinlemek için aracı lifte kaldırmak gerekli, açıkçası şanzıman içerisinden geleceğini pek sanmıyorum ancak yine de kontrol etmek gerekli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #692 : Mayıs 13, 2018, 00:57:16 »
Bende biraz süpheliyim cvt den boyle bi sikayette duymadim kimsede ama bi kontrol ettirrmekte fayda var sanirim daha buyuk birsey cikmadan. Sanki boyle bi kapak yerinden cikmis D konumundaki titresim ile tak tak tak vuruyormuşcasina ses geliyor ama bakalim ne cikacak karsimiza @Ufuk Sönmez (16363)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '07
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #693 : Mayıs 29, 2018, 17:09:59 »
İyi günler... 2007 terra 1.4d4 sahibiyim... Frenlerden sürtme şeklinde bir ses geliyor... Servis normal dedi, orijinal bile takılsa az da olsa ses yapar,normaldir diyor. Disklerde bir sorun yok. Ön Fren balataları değiştireli yaklaşık 15000km oldu...(TRW)...cam açıkken ses daha fazla duyuluyor... Balataları değiştirmem ses sorununu çözer mi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #694 : Mayıs 29, 2018, 17:19:48 »
İyi günler... 2007 terra 1.4d4 sahibiyim... Frenlerden sürtme şeklinde bir ses geliyor... Servis normal dedi, orijinal bile takılsa az da olsa ses yapar,normaldir diyor. Disklerde bir sorun yok. Ön Fren balataları değiştireli yaklaşık 15000km oldu...(TRW)...cam açıkken ses daha fazla duyuluyor... Balataları değiştirmem ses sorununu çözer mi...

Merhaba Erkan bey, sorununuz benim buradan "balataları değiştirirseniz sorununuz çözülür" denilebilecek bir sorun değil maalesef, aracınızı ehil bir ustanın inceleyerek çözüm üretmesi gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #695 : Haziran 22, 2018, 03:50:54 »
Abi tonajdan dolayı benim oyumu 2 mi saydınız yoksa  :rofl:


Motul çok merak ettiğim bi marka abi benim. Kullanıpta memnun kalmayan yok. 300V kullanacak aracımız yok ama normal günlük kullanıma uygun yağının nasıl olduğu büyük merak konusu benim için :)

30 binden 40 bine kadar Eneos kullandim menmun kaldim acikcasi bir sikinti yaratmadi simdi 40 bin bakiminda motul mu kullansam diye dusunmuyor degilim ben de :)

Mesaj Birleştirildi: Haziran 22, 2018, 19:41:28
Bugün @Ufuk Sönmez (16363)  Abimden 40.000 KM bakımı için yedek parçaları.
Motul 0W20 4LT
Asakashi Hava Filtresi
Grat Polen Filtresi
Büyük ihtimal ile yarın elime ulaşacak bu süreç içerisinde yardımları için teşekkür ederim. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #696 : Haziran 26, 2018, 11:02:49 »
30 binden 40 bine kadar Eneos kullandim menmun kaldim acikcasi bir sikinti yaratmadi simdi 40 bin bakiminda motul mu kullansam diye dusunmuyor degilim ben de :)


Mesaj Birleştirildi: Haziran 22, 2018, 19:41:28
Bugün @Ufuk Sönmez (16363)  Abimden 40.000 KM bakımı için yedek parçaları.
Motul 0W20 4LT
Asakashi Hava Filtresi
Grat Polen Filtresi
Büyük ihtimal ile yarın elime ulaşacak bu süreç içerisinde yardımları için teşekkür ederim. :)

İyi günlerde kullan Anıl :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #697 : Haziran 28, 2018, 00:11:16 »
Asakashi Polen Filtresi geldi mi Hocam? Nedir durum? Teşk.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #698 : Haziran 28, 2018, 02:17:06 »
30 binden 40 bine kadar Eneos kullandim menmun kaldim acikcasi bir sikinti yaratmadi simdi 40 bin bakiminda motul mu kullansam diye dusunmuyor degilim ben de :)

Mesaj Birleştirildi: Haziran 22, 2018, 19:41:28
Bugün @Ufuk Sönmez (16363)  Abimden 40.000 KM bakımı için yedek parçaları.
Motul 0W20 4LT
Asakashi Hava Filtresi
Grat Polen Filtresi
Büyük ihtimal ile yarın elime ulaşacak bu süreç içerisinde yardımları için teşekkür ederim. :)

tüm fitreler yerine birebir oturdu  :alkis:
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Japon Asakashi Filtre, NİBK Fren Balata ve Diski Hakkında
« Yanıtla #699 : Haziran 28, 2018, 10:16:37 »
Asakashi Polen Filtresi geldi mi Hocam? Nedir durum? Teşk.

Ağustos sonu gibi bekliyoruz, selamlar.

tüm fitreler yerine birebir oturdu  :alkis:

İyi günlerde kullanın.