0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Dediklerinize paralel başımdan geçenler. Bobinlerden başladım ölçümümde 3 tanesi 20k gösterirken, 3-5 yıl önce çıkma aldığım bobin 39 k gösterdi aha arızayı bulduk dedim cem yedek parçadan markasız bişey sipariş ettim uyar abi dediler geldi şekil aynı ama değer 6k hemen geri gönderdim iade aldılar sağolsun, sonunda çinden sipariş verdim geldi bir sevindim marka denso seri no aynı ama ölçtüm o da 6k neyse taktık çalışıyor hepsi.Hararet müşürü araştırdım Parçafilosu.com dan sipariş ettim, soket, yivli montaj kısmı aynı ama sensör kısmı azıcık kalındı değeride 200 ohm farklıydı yine de taktım, arabayla biryere gittim yaklaşık 20 dakikada fan hiç durmaz oldu göstergeye bir baktım kırmızıya dayanmış hemen söküp eskiyi taktım normale döndü, sanırım kalın kısım devirdaimi engelledi, parçayı geri gönderdim ne iade geldi ne aradılar bu gidişle şikayetvara yazacam sonuçta itibar bizim 40 tl den önemli.Orjinal tabiki başkadır ama fiyatlar uçuk.O yüzden son çare servis.
Baki bey sensörü ilk çalışmasında sıkıntı olabilir eğer içindeki dirençler zayıflamışsa ilk etapta algılaması zayıf olabilir çıkma bir orjinal sensör alıp deneme yaparsanız belli olur zaten
Sadece direnç değişimi olup olmadığından ziyade hangi ısıda hangi direnç seviyesinde olduğu da önemlidir hocam Bu tip ısı sensörü vs. gibi parçaların orijinal tercih edilmesinin, ve aftermarket ürün ile randıman alınmayacağı yada sorun yaşanacağı öngörüsünün en büyük sebebi işi bildiğini zanneden meslektaşlarım maalesef, soketi, soketin rengi, sensörün tipi,dişi vs. tutuyorsa tamamdır gibi bir algıya kapılıyorlar, daha doğrusu para kazanma hırsı ile hem tamirciyi hem araç sahibinin vaktini ve nakitini çalıyorlar.Yukarıda belirttiğim gibi sensör üzerinde direnç değişimi olup olmamasından ziyade soğutma suyu ısısının hangi seviyedeyken sensörün hangi direnç seviyesinde olması gibi önemli bir konu var aslında, sensör üreticileri aynı tip, aynı soket yapısınde ve birbirinin yerine uyan yüzlerce çeşit üretirler, önemli olan sensörü araç üreticisinin belirlediği OEM koduna uygun olarak kullanmak, yoksa Yazaki, Denso, Sankei, Bosch vs. zaten OEM'e üretim yapan çok büyük firmalar, doğru ürün olduktan sonra hepsi de tercih edilebilir.
Size bir fikir vermesi açısından yazıyorum...Bir elm327 ve torque programı aracılığıyla aracınıza bağlanıp arka planda neler olup bittiğine bir bakmayı deneyebilirsiniz.Elm327 ve torque programı aracılığıyla aracınıza ait birçok veriyi (devir,sıcaklık,voltaj, açık-kapalı döngü, ltft/stft vs...) cep telefonunuzdan görebilirsiniz. Isı sensörü bozuksa anlayabilirsiniz...
Cihazı ilk defa duydum araştırdım, parası para değil gerçekten hoby niyetine alabilirim, merak etitğim alıp kullanan varsa yakıt basıncını gerçekten gösteriyor mu acaba..Satan sitelerde yakıt basıncı yazıyor ama, hayaller paris hayatlar somali olmasın..Maşallah uzay mekiği gibi özellik var cihazda, direk sipariş vereyazdım.Daha doğrusu bizim 2001 1.6 vvt-i corollada yakıt basıncını ölçen sensör var mı? Sonuçta bu cihaz sensör bilgilerini gösteriyor.
mutlu,inci vb yerli aküleri tercih ediyorum.gerçi onlarında artık yabancı ortakları var ancak tr de üretiliyor.varta aküyü 7 yıl kullanmıştık,ama aldığımız 206 nın üzerinde gelmişti.yerli olsun isterse 4 yıl ömrü olsun.
Arkadaşlar Merhaba aku sonunu hepimizin başına gelebilecek bir sorun peki siz hangi aküyü tercih ettiniz nekadar memnun kaldınız birçok arkadaşımızın sorunu olabilecek bu problemi gelin birlikte çözmeye çalışalım Mesaj Birleştirildi: Ocak 10, 2019, 16:53:45Benin değişimini yaptığım aku markası çelik akü 2014 yılında almışım ve ömrünü bitirdi
Aku artık şarj tutmuyor