Gönderen Konu: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??  (Okunma sayısı 25034 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
merhaba
konu belki unutuldu ama hatırlatayım, 2010-2011-2012 yıllarında çıkan bazı corolla d4d dizel modellerde yağ eksiltme problemi vardı. sonradan en son ben dahil motorlarda piston sekman iyileştirmesi yapıldı. revizyon yapılanlardan verimlilik-memnuniyet derecelerini paylaşırmısınız?
önce ben başlayayım. şu anda aracım 2200 km yi geçti bir sıkıntı yok eksiltme var yok arası diyebilirim. bu arada yetkili servisim ile görüştüm bakım için servise gelen yani revizyon görmüş olup 10.000 km dolduran d4d araçlarda sıkıntının tamamen çözüldüğünü ifade ediyorlar.
ama diğer revizyon yapılan araç sahipleride bilgi verirlerse sevinirim. zira araçların artık 3 yılları dolmaya başladı. yeni bir yaklaşım gösterecek isek hep birlikte olmalı diye düşünüyorum.
kazasız mutlu gidişler...
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #1 : Kasım 28, 2012, 03:05:55 »
Mehmet abi selamlar .

Abi ben piston değişimden sonra 750 km yol yaptım şu an için bir sıkıntı yok gibi ama konuşmak için çok erken .

Piston değişimi sonrası araç daha az yakmaya başladı ve daha önce egzozdan çok hafif mavimsi bir duman gelirdi o şimdi yok . Birde araç biraz daha sessiz çalışıyor bunda ve yakıtta yağında etkisi olabilir çünkü kullanılan yağ 5w30 .

Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim . Herkese aracıyla kazasız belasız yolculuklar dilerim .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris m/m d4d 2013/ Golf MK4 1.9 TDI
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #2 : Kasım 29, 2012, 11:20:04 »
selamlar
Aracımda 28.500 km de revizyon yapıldı, 5-30 yağ konuldu.
2000 km. sakin kullanımdam sonra 30.000km bakım için servise gittim gerek yok dediler ama ben yine de yağımı ve filtrelerimi değiştim(rodajı tamamladım).
Bu arada sizden bir talep gelmezse eğer servis 10-40 yağa devam ediyor, talebim doğrultusunda 5-30 konuldu
şu an birşey söylemek anlamsız olacak, olayı yakından takip ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #3 : Kasım 29, 2012, 12:33:35 »
merhaba
yanlış anlamadı isem şu an sorun çözüldü demek istiyorsunuz. low oil ikazı vermeden 10.000 km tamamladınız ve bakıma girdiniz.
eğer öyle ise çok memnun oldum. herhlade bizimkilerde de bu sonuçu elde ederiz.
selamlar
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #4 : Kasım 29, 2012, 12:49:02 »
10000km dememiş yalnızca 2000 km sonra gitmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris m/m d4d 2013/ Golf MK4 1.9 TDI
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #5 : Kasım 29, 2012, 13:25:50 »
arkadaşlar yanlış anlaşılma oldu sanırım
araç 28500 de low oil ikazı verdi servise gittim ve revizyon yapıldı .Revizyonda bildiğiniz gibi yağ ve filtrede değişiyor.
Ben 30.000 de rutin bakım için gittim(balatalar hava filtrsi polen filtresi vesaire  için) , gitmişken yağı birdaha değiştim.malum yeni piston segman takımı konuldu .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #6 : Kasım 29, 2012, 14:02:11 »
Naçizane fikrimi belirtmek isterim, eğer ki piston vs. işlemler yapılacaksa hiç acele etmeyiniz garantiniz devam ettiği sürece sorun olmaz ilerleyen km'lerde yapmanız yararınıza olacaktır, 20.000km pistonları değişen bir aracın bana göre erken bir müdahale sebebi ise 60.000km ya da 80.000km gibi ileri km'lerde yapılırsa motorunuzun yenilenmesi daha akıllıca ve de yararınıza, bir o kadar daaha motor ömrü uzun olacaktır.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #7 : Kasım 29, 2012, 15:01:17 »
Abi bu fikrine katılmıyorum toyotanın yayınladığı bültende bu işlemler yapılmaz ise araçta başka sorunlara yol açabileceği yazıyor . Hiç bir şey yapmazsa fazla kurum birikimine sebep oluyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris m/m d4d 2013/ Golf MK4 1.9 TDI
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #8 : Kasım 29, 2012, 15:44:17 »
Mahmut Bey in fikrine tamamen katılıyorum,
Yanlış bilmiyorsam eğer yağ lambası yandımı motorda 1,7-2 lt civarında yağ kalıyor bu durumda sağlıklı bir yağlama yapması düşünülemez  (zaten o yüzden ikaz veriyor).
Bence bu işlemi ne kadar uzun km de yaparsanız motor o kadar kurumla kaplanır..(neticede eksilen yağ yanma odasına giriyor)

günümüzde bakım periyotları 15.000 km nin üstüne çıkmış durumda (bir sürü firma örnek olabilir buna)
bu durumda 7.000 kmde yağ lambası yanan arabayı ben kullanmam.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
MOTOR YENİLEME İSTEĞİMİ BUGÜN KABUL ETTİRDİM...
« Yanıtla #9 : Kasım 29, 2012, 22:24:13 »
Öncelikle başta Mahmut beye ve yağ eksiltme ile ilgili SERVİS BÜLTENİ'ni yayınlayan arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Daha önce motordaki sorunlu parçaları değiştirtmeyi başarmış arkadaşların yazdıklarını okudum. Hatta bazı önemli gördüğüm paylaşımların çıktısını aldım.

TSBnin ilgili sayfalarının çıktısını aldım.(4-5-7-8-13-18)
Daha önce yağ eksiltme ile ilgili yaptığım servis başvuru ve işlemlerle ilgisi servis formlarını buldum.
Tüm bu belgeleri bir dosyada topladım. (Ayrıca turbosunda sorun olan Citroen araçla ilgili mahkeme tarafından yaptırdığımız keşif ve bilirkişi raporunu da örnek olarak yanıma aldım.)

Onatça servis danışmanı Mehmet bey ile bir masaya oturup durumu kendisine anlattım. Daha sonra teknik sorumlu ile de görüştüm.

Benim en büyük dayanağım turbonun daha önce değiştirilmiş olmasıydı.

31/03/2011 tarihinde turbo değişmişti. Bu açıkça Toyota'nın bu motoru sorunlu olarak kabul ettiğinin göstergesidir. Bu işlem yapıldığında geçerli olan TSBye göre turbonun değiştirilmesi yeterli görülmekteydi. Vakum pompası bile değiştirilmemişti ozaman.

Yeni yayınlanan TSBye göre ise turbosu ve/veya vakum pompası sorunlu araçlarda mutlaka motor kısa blok değişimi (Türkiye için sadece piston/segman) de yapılması gerektiği SAYFA 7de açıkça yazmaktadır.

Ayrıca araçtaki motor yağı eksiltmesini de ifade ettim ve kendileri de kontrol ettiler. Hiç düşük yağ uyarısı vermediğini ama bunun zaten pek mümkün olamayacağını çünkü yağı zaten fazla koyduklarını söyledim. Bunu kabul etmediler. Ama en büyük delilim yağı ben götürmüştüm. 4+1tl yağ teslim etmiştim. Bakım sonrasında yağın kalanını vermemişlerdi. Getirmelerini istedim ve 1lt.lik yağdan kalanını almıştım. Eğer 4,1lt yağ koysalardı kutuda 0.9 lt yağ kalması gerekirken neredeyse 0.5lt yağ vardı.

Netice olarak kaçar noktaları kalmayınca raporumuzu yazalım yarın parçaları gönderirler, ctesi gelir, ptesi aracı bırakırsın gerekli işlemleri yaparız dediler.

Yani kısacası hiç zorluk çıkartmadılar.

Ama bu TSB nasıl elime geçti onu çok sorguladılar.
Ayrıca niye kısa bloğun niye Türkiye ve Macaristanda değiştirilmediğine kendilerince bir mantık bulmuşlar onu da öğrendim.

Ama bu sefer de aklıma başka bir konu takıldı. Motor bloğu ve gömlekler değişmezse yeni segmanların alıştırılmasında sorun çıkmaz mı?  Acaba motor bloğunu gömlekçiye mi gönderiyorlar. Çünkü Mahmut beye de bana da 1 hafta gibi süre verdiler. Gidince bunu da ayrıca soracağım.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #10 : Kasım 29, 2012, 23:01:19 »
Özer abi rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu .

Abi benim aracıma da her bakımda fazla yağ katmışlardı ve ben bunu kendilere söylediğimde kabul etmediler ama elimde foto olduğunu söyleyince bir kaç bahane bulup olabilir dediler .

Bültenin işe yarıyacağını biliyordum bülten için Hasan beye buradan bir kere daha teşekkür ederim . Zaten biraz sıkışınca sorunu kabul ediyorlar elinizde bülten olunca da soruna normal deme gibi bir şansları kalmıyor .

Bana ikame araç olarak siyah bir leon vermişlerdi eğer araçsız kalamayacaksanız bilginiz olsun ikame araç konusunda sağolsunlar sorun çıkarmadılar .

Hayırlısı olması dileğiyle .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #11 : Kasım 29, 2012, 23:10:29 »
özer bey
merhaba
hakikatten verdiğiniz değerli bilgileri çok büyük bir heyecan ile satır satır okudum. en son bölümde motor blokuna yeni takılan piston sekmanın alıştırılması demişsiniz. çok haklısınız. ama bildiğim öğrendiğim kadarı ile bu duruma biraz açıklık getireyim. toyota araçlarında rektifiye diye tabir ettiğimiz piston değişimi sonrası yataklarda oluşan aşınmaya istinaden krank taşlama+piston alıştırma işlemini yapmıyorlar. aslında olması gerekir diye ısrar ettiğimde bu işlemin motor rektife işlemine girdiğini, toyota nın bu durumu kesinlikle kabul etmediğini müşterinin bu durumdan her zaman sorun yaratabileceğini ifade ettiler ve sadece iyileştirilmiş (çeliği sertleştirilmiş sekman ile bütün piston takımı) piston ve sekman takımı değişimi yaptıklarını zaten taşlanmaya da ihtiyaç olmadığını motorda sıkı çalışma olmaması nedeni ile de bir aşınma olmadığını ifade ettiler. biz dedim satışını yaparken ne diyeceğiz insanlara işlem görümüş motor siz bu yüzden aslında komple sandık motor değişimi yapmanız lazım dedim. onlarda biz sisteme diğer bir turbo değişimi gibi iyileştirme diye giriyoruz. bu nedenle bir sorun yaşamayacaksınız dediler. hakikatten de araba ilk 1000 km çalıştırmada bayağı sıkı çalışıyordu. tabiki bunun ölçümleri daha doğru verileri gösterecektir.ama bunu hissettim. şimdi daha rahat çalışıyor hatta mmt viteste kalkmayan araba şimdi frenden çektiğimde biraz daha rahat kalkıyor yani eski verimine geldi. yakıtta oldukça dikkate değer bir oranda azaldı. şehir içinde 870 km giden araba şimdi 1000 km lere dayndı tabiki arabayı üzmeden kullanmak kaydı ile... selam ve saygılarımla
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #12 : Kasım 29, 2012, 23:23:41 »
Özer abi rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu .

Abi benim aracıma da her bakımda fazla yağ katmışlardı ve ben bunu kendilere söylediğimde kabul etmediler ama elimde foto olduğunu söyleyince bir kaç bahane bulup olabilir dediler .

Bültenin işe yarıyacağını biliyordum bülten için Hasan beye buradan bir kere daha teşekkür ederim . Zaten biraz sıkışınca sorunu kabul ediyorlar elinizde bülten olunca da soruna normal deme gibi bir şansları kalmıyor .

Bana ikame araç olarak siyah bir leon vermişlerdi eğer araçsız kalamayacaksanız bilginiz olsun ikame araç konusunda sağolsunlar sorun çıkarmadılar .

Hayırlısı olması dileğiyle .

Araç vereceklerini söylediler. Bunda eşimin baskısı da etkili oldu. Sonuçta araç onun ve her gün okula gidip geliyor (Toplu taşıma da uygun değil kendisine.)

özer bey
merhaba
hakikatten verdiğiniz değerli bilgileri çok büyük bir heyecan ile satır satır okudum. en son bölümde motor blokuna yeni takılan piston sekmanın alıştırılması demişsiniz. çok haklısınız. ama bildiğim öğrendiğim kadarı ile bu duruma biraz açıklık getireyim. toyota araçlarında rektifiye diye tabir ettiğimiz piston değişimi sonrası yataklarda oluşan aşınmaya istinaden krank taşlama+piston alıştırma işlemini yapmıyorlar. aslında olması gerekir diye ısrar ettiğimde bu işlemin motor rektife işlemine girdiğini, toyota nın bu durumu kesinlikle kabul etmediğini müşterinin bu durumdan her zaman sorun yaratabileceğini ifade ettiler ve sadece iyileştirilmiş (çeliği sertleştirilmiş sekman ile bütün piston takımı) piston ve sekman takımı değişimi yaptıklarını zaten taşlanmaya da ihtiyaç olmadığını motorda sıkı çalışma olmaması nedeni ile de bir aşınma olmadığını ifade ettiler. biz dedim satışını yaparken ne diyeceğiz insanlara işlem görümüş motor siz bu yüzden aslında komple sandık motor değişimi yapmanız lazım dedim. onlarda biz sisteme diğer bir turbo değişimi gibi iyileştirme diye giriyoruz. bu nedenle bir sorun yaşamayacaksınız dediler. hakikatten de araba ilk 1000 km çalıştırmada bayağı sıkı çalışıyordu. tabiki bunun ölçümleri daha doğru verileri gösterecektir.ama bunu hissettim. şimdi daha rahat çalışıyor hatta mmt viteste kalkmayan araba şimdi frenden çektiğimde biraz daha rahat kalkıyor yani eski verimine geldi. yakıtta oldukça dikkate değer bir oranda azaldı. şehir içinde 870 km giden araba şimdi 1000 km lere dayndı tabiki arabayı üzmeden kullanmak kaydı ile... selam ve saygılarımla

Görüşmede ne yaptıysak yakıt tüketiminin 7.4ten aşağı düşmediğini de belirttim. Sanırım bu fazla tüketim yağdan veya motor sorunundan kaynaklanıyor.

Ayrıca ilk başta çok metal talaşı çıkacağını bu nedenle mıknatıslı tapanın iyi olacağını ama kendilerinde olmadığını ben getirirsem takabileceklerini söylediler. Ama sipariş vermek için geç kaldım. Yarın buradan temin etmeye çalışacağım bulamazsan tornada yaptıracağım.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #13 : Kasım 29, 2012, 23:36:48 »
Araç vereceklerini söylediler. Bunda eşimin baskısı da etkili oldu. Sonuçta araç onun ve her gün okula gidip geliyor (Toplu taşıma da uygun değil kendisine.)

Abi siyah leon verirlerse o araç lpg li bilginiz olsun bana verirken lpg li olduğunu söylememişlerdi veya ben duymadım . Adanaya doğru gelirken ilk petrole benzin almak için girdim pompacı uyardı beni lpg li diye pompacı aracı tanıyormuş . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #14 : Kasım 29, 2012, 23:39:53 »
Abi siyah leon verirlerse o araç lpg li bilginiz olsun bana verirken lpg li olduğunu söylememişlerdi veya ben duymadım . Adanaya doğru gelirken ilk petrole benzin almak için girdim pompacı uyardı beni lpg li diye pompacı aracı tanıyormuş . :)

Motorlarda bu sorun olduğu sürece o Leon ortalık malı olur. (Eşim tüplü arabaya kesinlikle binmez. Dur bakalım ne olacak...)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #15 : Kasım 29, 2012, 23:55:44 »
Motorlarda bu sorun olduğu sürece o Leon ortalık malı olur. (Eşim tüplü arabaya kesinlikle binmez. Dur bakalım ne olacak...)

Aynen abi

Benimde annem hayatta tüplü arabaya binmez 1 hafta boyunca arabayla ne işi varsa hepsini erteledi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #16 : Aralık 02, 2012, 13:55:18 »
Toyota servis seat marka araba mi veriyor ya tuhaf geldi bana bunların elinde bayinin hiç mi arabası yokmuş
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #17 : Aralık 02, 2012, 14:19:44 »
arkadaşlar yorumları okuyunca bende müdahil olma gereği duydum. aracımı 10 gün kadar önce teslim aldım 2012 corolla 1.4 d4d. aracı ilk alıp 2 km gittikten sonra yanık yağ kokusu geldi içeriye hemde yüksek miktarda. derhal aradım satış temsilcisi birazdan kesilir kesilmezse 3000 km sonra muhakkak kesilecektir hava sirkülasyonu butonunu araç içi konumuna almamı söyledi bende öyle yaptım. daha sonra eski haline getirdim. 150 km ye yakın yol yaptım ama yağ kokusu gelmedi. şimdi sorum acaba benim gibi bir durum başına gelen var mı? tüm araçlarda bu yağ sorunu var mı? servise gitmem gerekir mi? saygılar.
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #18 : Aralık 02, 2012, 15:43:55 »
merhaba
bence siz genede gösterin. sadece yağ seviyesine baksınlar bir de motor plastik kapağı var onun altında sızıntı kontrolü yapsınlar bir şey olacağınıda zannetmiyorum da olsun baktırın siz.
revizyon sonrası depoda 2 cıt mazot var iken 919 km yol sonrasında 185.02 tl mazot aldım. mazot aldığım gün 4.27 kr/lt. ilk defa bu değeri yakaladım. ortalama 200 kr/km a denk geliyor. bunun yarısı şehirler arası yarısı ise şehir içi idi. zaten uzun yolda sıfırladığımda hakikatten 3.8 lt/100 km yi gördüm. yokuşlarda 4.0 lt ye çıktı. uzun yol süreci danışmanlığım nedeni ile izmir-akhisar-izmir arasında idi. bilenler bilir sabuncu beli oldukça dik ve bazı yerlerde 3 vitese düşmeyi zorlayan bir rampalar zinciridir. sonra izmire giriş ise yokuş aşağıdır. işte böyle.
bu arada bir bilgi vereyim sizlere bende yeni öğrendim. gösterge panelinde yakıt göstergesi yanında sola bir ok var değilmi. bu ok daha önce hiç dikkatimi çekmemişti. bütün arabalarda olan uluslar arası bir simge imiş aslında, bu işaret benzin depo kapağının tarafını sürücüye ifade ediyormuş. ne kadar ilginç. 
ve son söz, hala piston sekman revizyonu sonrası ilk servise giren bir d4d dizel toyota  kullanıcısı yok mu? sonuçları paylaşmasını bekliyoruz.
güzel bir pazar dileklerimle..
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: d4d dizel corollar da yağ eksiltme problemi bitti herhalde??
« Yanıtla #19 : Aralık 02, 2012, 16:57:11 »
Toyota servis seat marka araba mi veriyor ya tuhaf geldi bana bunların elinde bayinin hiç mi arabası yokmuş

Millet Seat, Renault, Peugeot vs verip yerine Toyota alıyor, ondandır :)

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...