Gönderen Konu: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!  (Okunma sayısı 42216 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #40 : Kasım 20, 2012, 00:44:29 »
Ercüment bey, ben 1 tanesinin dahi görev gördüğünden bahsediyorum. Eğer plastik yakıt borusu üzerine koyacaksanız/bantlayacaksanız 2 adet veya daha fazlası boncuk bilezik oluşturacak şekilde birbirine yakın dizilmelidir. Farklı yerlerde gruplamanın bir anlamı yok. Motora en yakın yerde konumlandırılmalıki manyetiğin etkisi geçmeden yakıt kullanılsın yoksa yakıt eski haline dönüşür.

Tamam teşekkürler Tekin abi..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #40 : Kasım 20, 2012, 00:44:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #41 : Kasım 20, 2012, 20:46:26 »
Tekin Bey, ben bunu eski aracımdan söküp şimdikine taktım, toplamda belki 7-8 senedir kullanıyorum. Eski firmada çalışıyor olsaydım manyetik akılarını da ölçüp yazardım.
Çok fark edici bir tasarruf görmedim, diğer taraftan %3-4 gibilik farkları kontrollü ölçüm şartları altında test etmeden söylemek epey zor.  Bir maddi destekçi bulursak  biraz yakıt yakma pahasına dinamometre ve sabir devirlerde ölçmek işe yarayabilir.  Sizin perforamns artışı hissiyatınız GTL kaynaklı olabilir mi?  Motor yağı değişince de ben motorun rahatladığını hissediyorum. Ama mıknatısta böyle bir şey hissettim diyemiyeceğim. Gerçi bu araca taktığım 3 yıl oldu alıştım artık.

Metal boru üzerinden işe yaradığını sanmıyorum. Siz servisten aynı tip çıkma yakıt borusu bulursanız bunu düz kısmının tam başından kesin. Mıknatısı da 4-5 cm uzağından boru üstüne koyun, sonra borunun içine girebilecek demir bir mil sokun , ne kadar tuttuğunu bir test edin , bir de dışarıda test edin.

Aslında bu kütüğe giden borunun manyetik olmayanı bulunamaz mı onu değiştirsek..


Uzun süredir BP den alıyorum dizeli, bir de Shell ve PO deneyeceğim.  Shelin GTL si  dışarıdan geliyor diye biliyorum, bunların kükürt oranları ne kadar biliyormusunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #42 : Kasım 20, 2012, 21:26:00 »
Eftal bey, oldukça eski kullanıcı olmuşsunuz, sanırım farkları o nedenle hissedemiyorsunuz. Ben son 3 aydır Shell GTL kullanıyorum ve PO'dan sonra oldukça performans artışı ve buna bağlı ekonomi olduğundan içindeki Setan ve Kükürt oranlarını hiç merak etmedim ama egzostun bana söylediği şey şu; artık kurum yok. Demekki orantılı olarak kükürt PO'ya göre daha düşük. Setan sayısının PO ile aynı olduğunu düşünürsek GTL'yi daha performanslı kılan şey içindeki sentetize edilmiş doğal gaz katkısı.

GTL ile son 3 ay içinde yaptığım 8.000km dahilinde bu performansa ve ekonomiye olan alışkanlığımdan sonra birkaç gün önce yeniden taktığım manyetikle tekrar performans artışı oluştu, hemde metal boru üzerinde ve tek manyetikle olmasına rağmen, demekki bu şekildede çalışıyor, egzostun söylediği ise şu; daha keskin gaz çıkışı ve parlak iç yüzey!

Metal boru üzerindeki manyetik akımın nasıl davranacağını biliyorum, fakat neodmium mıknatısın gaussu yüksek olduğundan olacakki yakıtı etkileyebiyor, aynı zamanda sanayide yada apartmanlarda doğal gaz sistemlerinin metal boruları üzerine takıldığınıda unutmayalım. Bugün 15km daha şehir içi yaptım tüketimim 5L/100km, bunu belirtiyorum çünkü soğuk motor ve kısa mesafe sürüş olduğu halde oldukça düşük sayılır. Bu veriye bu şekilde GTL'yle bile ulaşamazdım, 5.8 civarlarında olması gerekirdi.

Yalnız söylediğiniz gibi, dinamometresi olan bir destekçi olsa, ölçüm yapılabilse, hem güç hemde gaz çıkışları kontrol edilebilir ve değerli veriler elde edilebilir yada tam tersi.
1 hafta sonra Ankaraya ve oradan İstanbula gideceğim, araçta ben, eşim, küçük oğlum ve dolu bagaj olacak, Cruise Control ile sürekli 110km/h ile gittiğimden normalde ortalama 4.6L/100km olan yakıt tüketimimde aşağı yönlü düşüş olursa artık söyleyecek bir şeyim kalmaz ve herkese gönül rahatlığıyla önerebilirim.

Sizede Shell GTL'yi öneriyorum, deponuz bittiğinde manyetiği çıkartmadan GTL ile test ediniz, performans artışını birkaç metre içinde hissetmeye başlayacaksınız.

Bu arada çalışma sıcaklıkları 300C'ye kadar dayanan daha güçlü mıknatıslar bile var internetten bulabilirsiniz, 300 oxit ferrite.

Şu tarz mıknatıs içinden plastik yakıt borusuda geçirilebilir;



Not: GTL'ye geçmeden egzosta parmağımı sürdüğümde pudra gibi parmağım kurum oluyordu. GTL'yi depoya doldurduktan hemen sonra  egzost son susturcunun içine su doldurdum ve motoru çalıştırdım, 2. kez tekrarladım ve yer simsiyah oldu, sonra egzost boru ağzını sildim temizledim. GTL ile 8.000km boyunca egzostta kurum oluşmadığını bu şekilde anlamış oldum.

Not: Bende 2 ad neodmiyum var, bunları birbirine değdirdiğimde düz şekilde 2 ad penseyle dahi birbirinden ayıramıyorum, tek yol yanal kaydırma. Sizinkiler neodmiyum mu?

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #43 : Kasım 21, 2012, 16:03:32 »
Bu tip sistemlerin test verileri var Hanbey hocamızda türbülatör, hidrojen, manyetik vs sistemlerin yeni motorlardaki ekonomisi %3- ile %5 arasında değişiyormuş...Reklamlarda gördüğümüz %20 ler hikayeymiş bunlar bizzat deneylere dayalıdır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #44 : Kasım 21, 2012, 16:17:13 »
Tekin abi biz bu neodmium mıknatısından 3 tane yada 4 tane aldık diyelim bunları arasında 10ar cm olmak şartı ile mi yerleştirirsek mi faydası olur yoksa 4 tanesini bir araya koyarak mı hadi onu da geçtim 2li gruplar halinde aralarında 15-20 cm şeklinde yerleştirmek mi ?

Ercü,
Arabayı bedavaya yürütmeyi düşünüyorsun anlaşılan 5-10 tane arka arkaya bağlamakla ::).  Bence borunun altından ve üstünden karşılıklı gelecek ve birbirlerini çekecek şekilde 1 set yerleştirsen yeterli olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #45 : Kasım 21, 2012, 17:30:15 »
reklamlarında %25 benzin %12 lpg %17 dizel yakıtlı araçlarda tasarruf yapıyor diyorlar bmw mercedes audi gibi markaların mühendislerinin bundan haberi yok sanırımki yakıtı düşürmek milyon dolar ar-ge yapıyorlar böyle birşey olsa adamlar sanırım yakıt deposu dahil bütün boruları manyatik alan ile imalederlerdi belki % 1 yakıt tasarruğu sağlayabilir ama %25 müthiş bir rakam biz araçlarımıza lpg takıyoruz %40 tasarruflu diye aslında değil benzinden fazla yakıyor ama lpg ucuz olduğu için bize uygun geliyor. iki adet mıtknatıs var içnde maliyeti 2 lira onlar 90-100 lira para istiyorlar. düpe düz soygunculup bu arkadaşlar ben otomotiv mezunuyum bu işin içindeyim yok böyle birşey aldanmayın.
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #46 : Kasım 21, 2012, 17:52:10 »
bende denemek istiyorum bunu. Tekin abi senin araba zaten 2006 d4d ilk sayfada 2. resimde görülen yere takmam gerekiyor heralde yanlış görmüyorumdur umarım.

..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #47 : Kasım 21, 2012, 17:56:21 »
bende denemek istiyorum bunu. Tekin abi senin araba zaten 2006 d4d ilk sayfada 2. resimde görülen yere takmam gerekiyor heralde yanlış görmüyorumdur umarım.

Evet Fatih, tam orada rekor var. Umarım elindeki manyetik Neodmiumdur. Koyduktan sonra fotoğraflarsan ve verilerinden bahsedersen seviniriz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #48 : Kasım 21, 2012, 17:58:26 »
Evet Fatih, tam orada rekor var. Umarım elindeki manyetik Neodmiumdur. Koyduktan sonra fotoğraflarsan ve verilerinden bahsedersen seviniriz.
daha almadım abi mıknatıs :) arabadan da uzağım zaten belki 15-20 gün sonra yapabilirim bunu. şimdi mıknatısı bulmam gerekiyo tabi
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #49 : Kasım 21, 2012, 18:07:38 »
Dikkat:

Neodmium mıknatıslar o kadar sert oluyorlar ki, sert bir zemine düşürdüğünüzde bile dış kaplaması Krom veya kendisi dahi kırılabiliyor. Birbirlerine bile değdirirken çarptırmayınız.

Gaussları, yani manyetik güçleri çok yüksek olduğundan manyetik alandan etkilenebilen cihazlardan/maddelerden uzak tutunuz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #50 : Kasım 21, 2012, 20:04:25 »
Ercü,
Arabayı bedavaya yürütmeyi düşünüyorsun anlaşılan 5-10 tane arka arkaya bağlamakla ::).  Bence borunun altından ve üstünden karşılıklı gelecek ve birbirlerini çekecek şekilde 1 set yerleştirsen yeterli olur.

Öyle birşey olursa depodan itibaren döşeyebilirim sorun olmaz Eftala abi :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #51 : Kasım 25, 2012, 00:56:23 »
Tekin Abi,

Eko 66 diye bir yakıt tasarruf cihazı varmış. Bu ciha hakkında bilginiz var mı? Ben araştırdım. Bazı kimseler bunun psikolojik olduğunu gerçekte böyle bir şey olmadığını; bazı kimseler de epey bir tasarruf olduğunu ifade ediyor.

Siz ne diyorsunuz?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #52 : Kasım 25, 2012, 01:04:37 »
Tekin Abi,

Eko 66 diye bir yakıt tasarruf cihazı varmış. Bu ciha hakkında bilginiz var mı? Ben araştırdım. Bazı kimseler bunun psikolojik olduğunu gerçekte böyle bir şey olmadığını; bazı kimseler de epey bir tasarruf olduğunu ifade ediyor.

Siz ne diyorsunuz?

Bu markayı incelemedim ama piyasada çok marka var ama teknolojik olarak 2 çeşit bulunuyor. Maden Mıknatıslar, Elektromıknatıslar.

Ben psikolojik olduğunu hiç düşünmüyorum, hala deneme aşamasındayım ve haftaya uzun yol yapacağım ve sonucu burada paylaşacağım. Epey tasarruf ettireceğini düşünmüyorum ama 4.TL karşılığında %1 dahi tasarruf ettirse sizce değmez mi?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #53 : Kasım 25, 2012, 01:07:45 »
Bu markayı incelemedim ama piyasada çok marka var ama teknolojik olarak 2 çeşit bulunuyor. Maden Mıknatıslar, Elektromıknatıslar.

Ben psikolojik olduğunu hiç düşünmüyorum, hala deneme aşamasındayım ve haftaya uzun yol yapacağım ve sonucu burada paylaşacağım. Epey tasarruf ettireceğini düşünmüyorum ama 4.TL karşılığında %1 dahi tasarruf ettirse sizce değmez mi?

Değer tabiki abi... Ben bu mıknatısları nereden bulabilirm? Ücreti ne olur acep?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #54 : Kasım 25, 2012, 01:14:45 »
Öyle birşey olursa depodan itibaren döşeyebilirim sorun olmaz Eftala abi :D

Bu sözünüzü bugün ciddi olarak düşündüm ve şöyle açıklayacağım;

Bilgisayarlarımızda biliyorsunuz Defrag programı vardır, harddiskteki bütün bilgiyi sıkıştırır, defrag'ıda işlemci/ram çalıştırır. O bilgisayara çok daha güçlü bir kaç işlemci daha koysanız, bilgileri olması gerekenden daha fazla sıkıştıramaz fakat daha hızlı sıkıştırabilirsiniz.

Burada ise belli miktar yakıt belli bir hızla yakıt borusundan akmakta ve bunu sıkıştırmaya tek neodmium mıknatısın gücü yetmektedir. Daha fazla mıknatıs koyarak bu süreyi kısaltmamızın hiç bir getirisi olmamaktadır. O nedenle daha fazla mıknatısa gerek yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #55 : Kasım 25, 2012, 01:22:27 »
Değer tabiki abi... Ben bu mıknatısları nereden bulabilirm? Ücreti ne olur acep?

Mersin'de bulamazsan Adana'da bulabilirsin, mıknatısçıları araştırıcaksın, 5mm kalınlık  2cm çap yuvarlak neodmium 4.TL
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #56 : Kasım 25, 2012, 01:30:32 »
Değer tabiki abi... Ben bu mıknatısları nereden bulabilirm? Ücreti ne olur acep?

Mujdat abi aşağıdaki linke bak istersen .

http://www.gittigidiyor.com/arama/?k=neodyum+m%FDknat%FDs&dym=neodmium+m%FDknat%FDs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #57 : Kasım 25, 2012, 01:47:27 »
http://urun.gittigidiyor.com/beyaz-esya-ev-aletleri/neodyum-miknatis-blok-30x10x2-mm-4-lu-paket-67777089

Şunlar çok mantıklı olmaz mı ?

Bu sözünüzü bugün ciddi olarak düşündüm ve şöyle açıklayacağım;

Bilgisayarlarımızda biliyorsunuz Defrag programı vardır, harddiskteki bütün bilgiyi sıkıştırır, defrag'ıda işlemci/ram çalıştırır. O bilgisayara çok daha güçlü bir kaç işlemci daha koysanız, bilgileri olması gerekenden daha fazla sıkıştıramaz fakat daha hızlı sıkıştırabilirsiniz.

Burada ise belli miktar yakıt belli bir hızla yakıt borusundan akmakta ve bunu sıkıştırmaya tek neodmium mıknatısın gücü yetmektedir. Daha fazla mıknatıs koyarak bu süreyi kısaltmamızın hiç bir getirisi olmamaktadır. O nedenle daha fazla mıknatısa gerek yoktur.

Tabi doğrudur Tekin abi ben öylesine demiştim eğer faydası olaydı ara şuanda havada uçuşan metalleri bile üzerine çekmişti :P :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #58 : Kasım 25, 2012, 01:57:43 »
Şunlar çok mantıklı olmaz mı ?

Tabi doğrudur Tekin abi ben öylesine demiştim eğer faydası olaydı ara şuanda havada uçuşan metalleri bile üzerine çekmişti :P :)

 :D evet havada ağır metal kalmazdı, sayende astım hastalığı yok olurdu..

Yukarda belirttiğin ebadı takacak mekan yok, boru üstüne koyarsan devamlı hareket edip boruya zarar verebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #59 : Kasım 27, 2012, 10:45:40 »
Tekin Bey Merhaba;
Mıknatıs konusundaki bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. 2007 Corolla comfort D-4D aracıma bu uygulamayı yapmak istiyorum. Yakıt pompası girişinde bulunan plastik hortuma halka şeklindeki mıknatısları takaıp uygulama yapmak faydalı olur mu? Sizin uygulamanızda bantla sabitleme yaptınız mı? yoksa metal yüzeye mıknatısı tutturdunuz mu?
 Silindirlere yakıt ileten metal borulara 4 adet ayrı ayrı halka şeklindeki olanları ortadan kırıp boruyu kavrayacak şekilde bantlasak nasıl olur?
Selam ve saygılarımı gönderirim.