Gönderen Konu: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!  (Okunma sayısı 42194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #20 : Kasım 17, 2012, 01:36:48 »
Asıl benzinde yarar kardeşim.

O zaman ben yarın eski hoparlör mıknatıslarını enjekte ediyorum motora :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #20 : Kasım 17, 2012, 01:36:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #21 : Kasım 17, 2012, 02:00:56 »
ben mıknatısı bulursam yapmayı düşünüyorum.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
'98 Toyota Corolla 1.6 XLi Gümüş Gri (2008-2014) (Satıldı)'05 Honda Civic LS Füme (2014-2015) (Satıldı)
'94 Mercedes Benz C180 Elegance Siyah (2015-2018) (Satıldı)
Now / '08 Megane 1.5 dCi AT Plat. Gri (2018-.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #22 : Kasım 17, 2012, 09:26:53 »
Asıl benzinde yarar kardeşim.

Benzin, Diesel, LPG, Doğalgaz, içinde Carbon bulunan her türlü yakıtta aynı görevi görür,

O zaman ben yarın eski hoparlör mıknatıslarını enjekte ediyorum motora :D

Malesef eski hoparlör, buzdolabı, küçük elektrik motoru mıknatısları gibi mıknatısların gauss güçleri yeterli değil. Ayrıca bunlar 40C'ye kadar görev gördüklerinden koyacağınız motor mekanında verimleri neredeyse sıfırlanır.

ben mıknatısı bulursam yapmayı düşünüyorum.

İstanbullular için, yolunuz düştüğünde Karaköy, Perşembe pazarı civarında mıknatısçılarda bulabilirsiniz.
İzmirliler için, 1. otosanayiinde.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #23 : Kasım 17, 2012, 10:51:29 »
Tekin hocam benim aklımın almadığı bir şey var, otomobil üreticileri yakıt tüketimini azaltmak için milyarlarca dolar harcıyorlarda bu kadar basit ve her yerde bol miktarda satılan bu magnetleri kullanmayı akıl etmiyorlar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #24 : Kasım 17, 2012, 11:25:18 »
Tekin hocam benim aklımın almadığı bir şey var, otomobil üreticileri yakıt tüketimini azaltmak için milyarlarca dolar harcıyorlarda bu kadar basit ve her yerde bol miktarda satılan bu magnetleri kullanmayı akıl etmiyorlar.

Atilla bey, o konuda haklısınız, o nedenle yukardaki yazımda otomobil firmalarının neden bu teknolojiyi kullanmadıklarını,

...........
Elbette şu konuda var, madem bu kadar işe yarıyor neden otomobil firmaları uygulamıyor? emisyon şartnameleri. Mıknatıs ile bazı devirlerde araç normalden daha fazla CO gazı çıkartıyor, bu oran bizler için micron gibi, dünyadaki bütün araçların toplamı olarak düşünürsek CO oranında artış var denebilir, tabii dünyadaki herkes mıknatıs ile daha fazla CO gazı üreten devirlerle otomobil kullanırsa. Açıklamalarda CO oranının yüksek olduğu devirler 800 ile 1500d/d ve 3000d/d üstü. Yani araçlarımızı 1500 ile 3000d/d arasında kullanabilirsek, olması gerekenden daha az çevreye zarar vererek, mıknatıstan faydalanabiliriz.
Dünyanın en pahalı yakıtını en ekonomik olarak kullanmaya çalışan bizlerin böyle bir deneme hakkımızın olması gerektiğini düşünüyorum.

şeklinde açıklamıştım. Diğer yandan bu konuda fazlaca kafa yorduklarınıda (yatırım yapmak istediklerini) zannetmiyorum, (zaten gelecekte içten yanmalı motor devri biteceğinden olsa gerek). Yine yukarda belirttiğim gibi manyetik teknoloji içten yanmalı motorlarda sabit devirlerde normalden daha verimli çalışma çıkartıp dolayısiyle daha az CO ve diğer zararlı gaz emisyonunda bulunuyor, sorun motorların sürüş esnasında sürekli değişken devirlerde olması. Opel Ampera veya Chevrolet Volt gibi yeni nesil Hybrid araçlarda, içten yanmalı motorları sadece Jeneratör görevi gördüğünden, klasik Jeneratörler gibi çalışmaları sabit devirlerde olduğundan, bu tip yerlerde manyetik teknolojiden faydalanılabilir belki de faydalanılmıştır?

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #25 : Kasım 17, 2012, 16:35:13 »
Tekin abicim benzinde daha etkili olmaz mı oranları yüksek neticede.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ''İTİBAR'',İleti veya alkış ile kazanılmaz !!!
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #26 : Kasım 17, 2012, 16:48:15 »
Tekin abicim benzinde daha etkili olmaz mı oranları yüksek neticede.
İlla oldurucan,Tamam olur de Tekin abi.
“Suskunluğum asaletimdendir
Her lafa verilecek bir cevabım var.
Lakin bir lafa bakarım laf mı diye.
Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #27 : Kasım 17, 2012, 17:01:17 »
İlla oldurucan,Tamam olur de Tekin abi.

 :D

Tekin abicim benzinde daha etkili olmaz mı oranları yüksek neticede.

Sercancım, belirttiğim gibi, içinde Carbon olan bütün yakıtlar için etkendir, nekadar etkili değil etkili olup olmaması önemli olan, bence etkili, ve 4TL'ye değiyor. Bugün 60km daha karışık yaptım toplamda 120km oldu ve ortalama tüketimim 4.8L/100km. bence hiç fena değil.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ''İTİBAR'',İleti veya alkış ile kazanılmaz !!!
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #28 : Kasım 17, 2012, 17:07:20 »
Abi alkış yapıcaktım buarada kusura bakma alkışım yok ..İlerde mutlaka alkışlıycam..Çok yararlı bir paylaşım..Mıknatıs yeri sanırım modellere göre farklılık gösteriyor..Saygılar abi..
“Suskunluğum asaletimdendir
Her lafa verilecek bir cevabım var.
Lakin bir lafa bakarım laf mı diye.
Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #29 : Kasım 17, 2012, 17:27:02 »
Abi alkış yapıcaktım buarada kusura bakma alkışım yok ..İlerde mutlaka alkışlıycam..Çok yararlı bir paylaşım..Mıknatıs yeri sanırım modellere göre farklılık gösteriyor..Saygılar abi..

Burada hepimiz aynı kulvardayız, alkışlayamasanda hiç önemli değil. Keşke bunlara kafa yormasak.. Mıknatıs takılacak yer modellere göre şöyle farklılık gösteriyor. Yerleri değiştirilmiş yakıt yolları. Benzinlilerin bile artık commonrail kullandığını düşünürsek, commonrailden hemen önce, genişçe yüzeyi olan (rekor gibi) müsait bir yere konabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #30 : Kasım 17, 2012, 17:30:15 »
Burada hepimiz aynı kulvardayız, alkışlayamasanda hiç önemli değil. Keşke bunlara kafa yormasak.. Mıknatıs takılacak yer modellere göre şöyle farklılık gösteriyor. Yerleri değiştirilmiş yakıt yolları. Benzinlilerin bile artık commonrail kullandığını düşünürsek, commonrailden hemen önce, genişçe yüzeyi olan (rekor gibi) müsait bir yere konabilir.

Tekin abi,

Şimdi benim araç 97 corolla 1.3 XE karbiratörlü... Ben mıknatısı nere koymam gerek?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #31 : Kasım 17, 2012, 17:35:54 »
Tekin abi,

Şimdi benim aracım 97 corolla 1.3 XE karbüratörlü... Benim mıknatısı nereye koymam gerek?

Karbüratöre giriş yapan metal yakıt borusu üzerine. Temizlenebilir yakıt filtresi olanlar filtrenin içine de koyabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #32 : Kasım 19, 2012, 22:31:18 »
 :alkis:  Tekin bey teşekkür ediyor ve sizi kutluyorum. :alkis:
48 Fort, 58-56-64-57 Chevrolet, Murat  124-131,Renault 12,Peoguet J9,92 Doğan SLX,Mazda HB 90,Corolla 92 GL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #33 : Kasım 19, 2012, 23:08:07 »
Tekin abi yine dokturmussun valla.  :alkis: :alkis: :alkis:
Ertelenen Tayland gezisi noldu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #34 : Kasım 19, 2012, 23:10:41 »
Tekin abi yine dokturmussun valla.  :alkis: :alkis: :alkis:
Ertelenen Tayland gezisi noldu?

Tailand'in çekim alanına henüz giremedim..  :D
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #35 : Kasım 19, 2012, 23:18:17 »
Ne kadar faydası olduğu petrol kaynakları tükenene kadar tartışılacak sanırım :). Bundan epey önce bu konuda doğudaki bir üniversitemizde yapılan eski bir çalışma raporunu sayfaların birinde vermiştim. Orada çok açık bir fayda görünmüyordu.

Emisyon limitlerinin epey altında değerlere sahip olan bazı araçlarda bile üreticiler tarafından konmamış , yani konsaydı hala limitlerin altında kalıp  da reklamını mesela 4.5 l/100 km yerine 4.0 l /100 km yakıt yakar diye neden reklam yapmak istemez bu firmalar? Yani 4 litre yaksa zaten eskiye oranla daha az zararlı gaz üretecek ? Yani mantıksız değil mi sizce?

Bunun dışında sadece araçlarda değil sanayide de tasarruf , ekonomi temiz yakıt amacıyla kullanılıyor bu mıknatıslar. Araçlarda da bir miktar faydası olduğunu düşünüyorum ama sanıldığı gibi % 10 falan tasarruf yapacağını sanmıyorum. Temiz yanma faydası olabilir. Ben de uzun süredir kullanıyorum ama ne kadar tasarruf yapıyor hiç emin değilim. Belirli testlerden geçirmeden masraf yapmadan bunu görüp karar vermemiz imkansız.

Bu mıknatısları, mıknatısın kendini tutabildiği metal borular üzerine koymak faydasız , manyetik akılar metal kısım üzerinden devresini tamamlar gider , yani yakıt içinden hemen hiç geçmez, dolayısıyla ya yakıt pompa girişine gelen lastik boru üzerine konması gerekir.
Eğer Yakıt kütüğüne giden boru çelik olmayan yani mıknatıs tutmayan bir metalden yapılmışsa buraya koyarsanız daha iyi olur.

Piyasada buna 50-100 TL gibi para vermeniz yazık olur. Piyasadan iki tane düz mınnatıs alın borunun altına ve üstüne ve araya bunları sabit tutacak bir parçayla bağlarsanız olur.

Buraya koyacağınız mıknatıslar öyle 60-70 derecelerde mıknatıs özelliklerini kaybetmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #36 : Kasım 19, 2012, 23:24:38 »
Tailand'in çekim alanına henüz giremedim..  :D

Havalar biraz daha sogusun ondan sonra isinmak icin bile gelinir buralara :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #37 : Kasım 19, 2012, 23:50:09 »
Eftal bey bu konuda yorum yapmanız iyi oldu, bekliyordum aslında..  :)  Aslında yeniliklere çok açık biri değilimdir, tavsiye üstüne dahi düşüncelerim kolay kolay değişmez, illa kendim tecrübe yapmalıyım. Bundan önceki bir yakıt konusunda Shell'in GTL diesel yakıtı için olumsuz düşüncelerimi beyan etmiştim, yakıt istasyonundaki tanıdığın ısrarı üzerine deneme yaptım ve şunu tecrübeledim; performans artışı, daha yumuşak karakterle çalışan motor ve yakıt tasarrufu, hatta fiyat farkını çıkardığı gibi kara bile geçiriyor. Sonuç: Tanıdığım herkese Shell GTL öneriyorum.

Anlattığım gibi, manyetiği taktıktan sonra da daha yumuşak çalışan motor, gaza verilen anlık tepkilerin hızlanması, tüketim değerlerinin çok daha geç ve yavaş yükselmesi, yani şimdilerde benim motor benzinli kardeşleri kadar sessiz çalışıyor. Peki bu belirtileri belgeleyebiliyormuyum? Geçen yılki denememde PO dieseli ile manyetik takılı olarak egzost emisyonu yapmıştım, rölanti devrinde 2.1 gibi birşey çıkmıştı, tam hatırlamıyorum, yinede emisyonu karşılıyor fakat olması gerekenden biraz yüksek, o nedenle firmalar kullanmıyor olabilir. Kısaca, hissettiğim belirtiler ve bir kaçgündür kullandığım halde 5L/100km'yi geçmeyen karışık sürüş tüketimim yüzde kaç fayda sağlıyor bilemiyorum ama daha iyi olduğu söylenebilir. Bende %10 luk bir kar beklemiyorum ama %2-3 olabilir.

Elektro mıknatısı ECU ile belli devirlerde devreye alıp hem tasarruf sağlarken hemde zararlı gaz çıkışını engelleyen bir sistem geliştirilse.. olabilir diye düşünüyorum yeterki önyargılı olmayan ve parası olan zengin yatırımcılarımız olsun.

Neodmium Mıknatısım, dediğim gibi commonrail girişi öncesinde metal boru üstünde ve görev görüyor hemde tek başına.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #38 : Kasım 20, 2012, 00:11:42 »
Eftal bey bu konuda yorum yapmanız iyi oldu, bekliyordum aslında..  :)  Aslında yeniliklere çok açık biri değilimdir, tavsiye üstüne dahi düşüncelerim kolay kolay değişmez, illa kendim tecrübe yapmalıyım. Bundan önceki bir yakıt konusunda Shell'in GTL diesel yakıtı için olumsuz düşüncelerimi beyan etmiştim, yakıt istasyonundaki tanıdığın ısrarı üzerine deneme yaptım ve şunu tecrübeledim; performans artışı, daha yumuşak karakterle çalışan motor ve yakıt tasarrufu, hatta fiyat farkını çıkardığı gibi kara bile geçiriyor. Sonuç: Tanıdığım herkese Shell GTL öneriyorum.

Anlattığım gibi, manyetiği taktıktan sonra da daha yumuşak çalışan motor, gaza verilen anlık tepkilerin hızlanması, tüketim değerlerinin çok daha geç ve yavaş yükselmesi, yani şimdilerde benim motor benzinli kardeşleri kadar sessiz çalışıyor. Peki bu belirtileri belgeleyebiliyormuyum? Geçen yılki denememde PO dieseli ile manyetik takılı olarak egzost emisyonu yapmıştım, rölanti devrinde 2.1 gibi birşey çıkmıştı, tam hatırlamıyorum, yinede emisyonu karşılıyor fakat olması gerekenden biraz yüksek, o nedenle firmalar kullanmıyor olabilir. Kısaca, hissettiğim belirtiler ve bir kaçgündür kullandığım halde 5L/100km'yi geçmeyen karışık sürüş tüketimim yüzde kaç fayda sağlıyor bilemiyorum ama daha iyi olduğu söylenebilir. Bende %10 luk bir kar beklemiyorum ama %2-3 olabilir.

Elektro mıknatısı ECU ile belli devirlerde devreye alıp hem tasarruf sağlarken hemde zararlı gaz çıkışını engelleyen bir sistem geliştirilse.. olabilir diye düşünüyorum yeterki önyargılı olmayan ve parası olan zengin yatırımcılarımız olsun.

Neodmium Mıknatısım, dediğim gibi commonrail girişi öncesinde metal boru üstünde ve görev görüyor hemde tek başına.

Tekin abi biz bu neodmium mıknatısından 3 tane yada 4 tane aldık diyelim bunları arasında 10ar cm olmak şartı ile mi yerleştirirsek mi faydası olur yoksa 4 tanesini bir araya koyarak mı hadi onu da geçtim 2li gruplar halinde aralarında 15-20 cm şeklinde yerleştirmek mi ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #39 : Kasım 20, 2012, 00:20:38 »
Ercüment bey, ben 1 tanesinin dahi görev gördüğünden bahsediyorum. Eğer plastik yakıt borusu üzerine koyacaksanız/bantlayacaksanız 2 adet veya daha fazlası boncuk bilezik oluşturacak şekilde birbirine yakın dizilmelidir. Farklı yerlerde gruplamanın bir anlamı yok. Motora en yakın yerde konumlandırılmalıki manyetiğin etkisi geçmeden yakıt kullanılsın yoksa yakıt eski haline dönüşür.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)