Gönderen Konu: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!  (Okunma sayısı 42214 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« : Kasım 16, 2012, 21:39:46 »
Merhaba otomobil severler,

Bu konuyu TCT'ye üye olmadan önce araştırmıştım ve hatta kendim mıknatısçıdan 1ad. mıknatıs alarak denemiştim, sonuç aldığım halde detaylı ve kesin bilgiler olmadığından çekinerek kullanmaktan vazgeçmiştim.

Peki bir kaç gündür tekrar kullanmaya başlamama ne sebep oldu?
Elbette sonu gelmeyen zamlı yakıt.

İnternetteki açıklamalardan birinde ülkemizde yapılan testin 91 model karbüratörlü Toyota ile yapıldığı yönünde ve bir üniversite ile beraber yapıldığı falan ve CO, CO2, Lamda, ve diğer gazların karşılaştırmalı verileri, gibi bilgiler var.

Mıknatıs, Carbon atomlarının, etrafındaki Hidrojen atomları ile daha düzenli birleşmelerine olanak tanıyabiliyorsa daha verimli yanma meydana gelmemesi için hiç bir neden kalmamış demektir. Yani bir çeşit yakıt kalitesini artırıcı etki yapmaktadır. Kimyager olan amcamla bu konuyla ilgili detaylı muhabbetimizde oldu ve onunda kafasına yattı.

ECU ile çalışan yeni nesil motorlar, hava filtresinden geçen hava miktarını ve havanın ısısını ölçer, sonra rölantide yada gaz pedalı konumuna göre yakıt miktarını ve kaç defa püskürtmesi gerektiğine karar verir ve daha sonra yanan yakıtın derecesini ölçer ve bu bilgileri tekrar analiz ederek bir sonraki yanma programını ayarlar.

Benim düşüncem şu; manyetik alandan geçen molekülleri düzenlenmiş yakıt daha verimli yandığına göre ECU bir sonraki yanma programında daha az yakıt kullanmak üzere kendini ayarlar.

Bu süreç karbüratörlü araçlarda daha az verimlerle oluşacaktır çünkü karışım ayarı sadece bir defa yapılmaktadır. Manyetik sistem, sabit yakıt akışı olan ve yanma süresi kısıtlı olmayan enerji üretimlerinde daha verimli olabilir, doğal gaz yada kat kaloriferi ile ısınma gibi. Ayrıca yeni nesil jeneratörlü Hybrid otomobillerde de kullanılabilir (Volt, Ampera gibi).

Şunuda unutmamak gerekiyor, her nekadar güncel otomobillerimiz ECU ile idare edilsede ekonomi yapmanın ilk adımı gaz pedalına sabit basmaktan geçiyor.

Benim kullandığım manyetik; 5mm kalınlığında, 2 cm çapında, yuvarlak, 11.000 Gauss, Krom kaplı Neodmium.
Taktığım yer; Yüksek basınç üreten yakıt pompasından çıkan metal yakıt borusunun Common Rail ile birleşme noktası üzerindeki geniş kenarları olan rekor üstü.
Belirtileri; Soğuk motorun kendini daha çabuk toparlaması ve yumuşak çalışma.
Fiyatı; 4.TL

Uzun yolda (yüksek devirlerde) pek değil ama şehir içinde daha verimli gibi, bendeki veri şöyle; şimdilik 60km şehir dışı/ şehir içi 0.5L/100km daha az, henüz daha çok km yapmadım ama sizlerle bir an evvel paylaşmak istedim.

Elbette şu konuda var, madem bu kadar işe yarıyor neden otomobil firmaları uygulamıyor? emisyon şartnameleri. Mıknatıs ile bazı devirlerde araç normalden daha fazla CO gazı çıkartıyor, bu oran bizler için micron gibi, dünyadaki bütün araçların toplamı olarak düşünürsek CO oranında artış var denebilir, tabii dünyadaki herkes mıknatıs ile daha fazla CO gazı üreten devirlerle otomobil kullanırsa. Açıklamalarda CO oranının yüksek olduğu devirler 800 ile 1500d/d ve 3000d/d üstü. Yani araçlarımızı 1500 ile 3000d/d arasında kullanabilirsek, olması gerekenden daha az çevreye zarar vererek, mıknatıstan faydalanabiliriz.
Dünyanın en pahalı yakıtını en ekonomik olarak kullanmaya çalışan bizlerin böyle bir deneme hakkımızın olması gerektiğini düşünüyorum.







 


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« : Kasım 16, 2012, 21:39:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2012, 22:19:23 »
güzel bir noktaya değinmişsiniz. benim bir tereddütüm var. ecu, neticede elektronik bir sistem. mıknatısı yanlışlıkla motor çalışırken ona yaklaştırdığımızda ya da yanlış konumlandırdığımızda acaba bozulmasına yol açabilecek bir manyetik alan etkisi olur mu ? ilk olarak bu aklıma geldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2012, 22:29:13 »
araştırmaların ve denemelerin için eline sağlık eğer işe yarıyorsa gerçekten güzel bir şey abi resmi aydınlıkta ve biraz uzaktan çekebilrsen tam olarak nereye taktığını merak  ettim
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #3 : Kasım 16, 2012, 22:45:59 »
güzel bir noktaya değinmişsiniz. benim bir tereddütüm var. ecu, neticede elektronik bir sistem. mıknatısı yanlışlıkla motor çalışırken ona yaklaştırdığımızda ya da yanlış konumlandırdığımızda acaba bozulmasına yol açabilecek bir manyetik alan etkisi olur mu ? ilk olarak bu aklıma geldi.

ECU genelde torpido altında ve mıknatıs çok uzağında olduğundan zararı olmaz sadece dikkat edilmesi gereken şey, mıknatısı elektronik devre, pompa veya sensör üzerine koymamak.

araştırmaların ve denemelerin için eline sağlık eğer işe yarıyorsa gerçekten güzel bir şey abi resmi aydınlıkta ve biraz uzaktan çekebilrsen tam olarak nereye taktığını merak  ettim

Benim aracım diesel ve commonrail tüpüne giriş olan yakıt borusu üzerindeki rekor üstüne koydum. Basınç sensörüne ve yakıt pompasınada uzak olduğundan dolayı yeri çok iyi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #4 : Kasım 16, 2012, 23:01:06 »
Tekin Bey. Paylaşım için teşekkürler. Sizin 4TL lik mıknatısı bazı TV Shop reklamlarında 90-100TL ye satıyorlar  :) Belki bu tür reklamları izleyenler olmuştur.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2012, 23:12:53 »
Tekin Bey. Paylaşım için teşekkürler. Sizin 4TL lik mıknatısı bazı TV Shop reklamlarında 90-100TL ye satıyorlar  :) Belki bu tür reklamları izleyenler olmuştur.

Evet biliyorum, bir ürün fayda sağlıyorsada okadar büyük rakamlara satıyorlarki zaten yapacağınız karı peşinen ödüyorsunuz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #6 : Kasım 17, 2012, 00:04:18 »
sanırım uygun şekile sahip bir mıknatıs, daha da etkili neticelere yol açabilir. örneğin mıknatısı konumlandıracağımız yer yakıt borusu ise boruyu çevreleyecek şekilde temin edilebilecek bir mıknatıs daha simetrik ve homojen bir etki yaratabilir gibi. bu konunun üstüne gitmek gerek. şiddeti haricinde mıknatısın yapıldığı malzeme de etkiliyordur belki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #7 : Kasım 17, 2012, 00:23:32 »
sanırım uygun şekile sahip bir mıknatıs, daha da etkili neticelere yol açabilir. örneğin mıknatısı konumlandıracağımız yer yakıt borusu ise boruyu çevreleyecek şekilde temin edilebilecek bir mıknatıs daha simetrik ve homojen bir etki yaratabilir gibi. bu konunun üstüne gitmek gerek. şiddeti haricinde mıknatısın yapıldığı malzeme de etkiliyordur belki.

Fabrikasyon üretim yapılacaksa boruya uygun, kaplayacak şekilde yine boru şeklinde üretim yapılabilir, bu sadece görünüm olarak daha iyi olacaktır, homojenlik konusunda daha verimli olacağını düşünmüyorum zaten yaptığını bu şekildede yapıyor. Mıknatısın yapıldığı malzeme onun yüksek sıcaklıklarda dahi manyetizmasını kaybetmemesini sağlıyor. Neodmium mıknatıslar 80C lere kadar dayanabiliyorlar ayrıca gaussları daha yüksek oluyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #8 : Kasım 17, 2012, 00:27:23 »
sanırım uygun şekile sahip bir mıknatıs, daha da etkili neticelere yol açabilir. örneğin mıknatısı konumlandıracağımız yer yakıt borusu ise boruyu çevreleyecek şekilde temin edilebilecek bir mıknatıs daha simetrik ve homojen bir etki yaratabilir gibi. bu konunun üstüne gitmek gerek. şiddeti haricinde mıknatısın yapıldığı malzeme de etkiliyordur belki.

Yüksek frekans data kablolarının üzerinde dairesel mıknatıslar vardır. Xerox fotokopilerde bol miktarda vardır ve klipslidir ve ortası yakıt borusuna takılacak kadar geniştir.

Ben önceki aracımın yakıt borusuna aralıklı 2 tane takmıştım. Faydası olmuştu. Satarken üstünde gitmişti.
Şimdi burayı okuyunca hatırladım. Yarın depoya bir bakayım belki bulurum.

Ben o araçta yağ filtresinin etrafına 6 tane güçlü mıknatıs takıyordum. Yine Xerox makinaların fırın ünitesinde olanlardan. Yağ içindeki küçük metal tozlarını tutuyordu. Filtre elemanı değişse bile mıknatıslar dışında kalıyordu.
Şimdi yağ filtresine ulaşamadığım için uygulayamadım ama şimdi resim ararken başka bir ürün gördüm.

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #9 : Kasım 17, 2012, 00:28:33 »

Buna benzer bişeydi benim kullandığım.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #10 : Kasım 17, 2012, 00:30:42 »
Bu da benim yağ filtresinde yaptığım sistemin benzeri..
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #11 : Kasım 17, 2012, 00:42:21 »
Daha önceden bende karter tapasına mıknatıs uyguluyordum fakat şimdilerde yetkili servis tapanın önünde zaten mıknatıslı bir alan bulunduğunu ve yağ değişimlerinde zerreciklerin boşalan yağ ile beraber aktığını ve harici mıknatısa gerek olmadığını belirtmişti.


Buna benzer bişeydi benim kullandığım.

Özer bey, yanılmıyorsam bunlar daha çok elektrik kabloları için kullanılan malzemeler. Bunların içine uygun şekilde neodmium mıknatıs konsa montajlanması daha şık olur fakat yinede mıknatıs ile yakıt arasında izolasyon sağlayacak bir madde olmaması daha iyi olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2012, 00:56:49 »
Tekin abi böyle birşey açman harika bunu millet satıyordu inanmamıştım babam baya derinlemesine indi işe yara falan dedi ama ben taktırmadım eğer ciddi anlamda 0.5 litre fark oluyorsa mükemmel birşey ki dediğin gibi vites değişimleri bizde genelde 2250-2750 arası oluyor baya bir fark olur o zaman ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #13 : Kasım 17, 2012, 01:00:37 »
Tekin abicim çok güzel bir konu haklılık payıda var ama bir o kadarda düşündürüyor açıkcası.

Kelepçe şeklinde piyasada bir çok emsali mevcut.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #14 : Kasım 17, 2012, 01:06:25 »
Tekin abicim çok güzel bir konu haklılık payıda var ama bir o kadarda düşündürüyor açıkcası.

Kelepçe şeklinde piyasada bir çok emsali mevcut.


Aşağıda da yazılmış abi 100 lira falan onlar ve yaptığın ekonomiyi direk oraya bağışlıyorsun zaten adamlar bu işten %400 gibi bir kâr sağlıyor ve sadece 4 liralık mıknatısa kelepçe bağlayarak piyasa olayı çok fena birşey..
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #15 : Kasım 17, 2012, 01:09:53 »
Tekin abicim çok güzel bir konu haklılık payıda var ama bir o kadarda düşündürüyor açıkcası.

Bir kaç kişi daha 4TL'ye neodmium mıknatıs alıp denese daha çok veri elde edilebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #16 : Kasım 17, 2012, 01:14:00 »
Daha önceden bende karter tapasına mıknatıs uyguluyordum fakat şimdilerde yetkili servis tapanın önünde zaten mıknatıslı bir alan bulunduğunu ve yağ değişimlerinde zerreciklerin boşalan yağ ile beraber aktığını ve harici mıknatısa gerek olmadığını belirtmişti.

Acaba bizim araçlarda bunlardan kullanılmış mı. Gören bilen var mı?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=corolla+oil+magnet&_sacat=0&_odkw=toyota+oil+magnet&_osacat=0&_from=R40

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #17 : Kasım 17, 2012, 01:17:58 »
Aşağıda da yazılmış abi 100 lira falan onlar ve yaptığın ekonomiyi direk oraya bağışlıyorsun zaten adamlar bu işten %400 gibi bir kâr sağlıyor ve sadece 4 liralık mıknatısa kelepçe bağlayarak piyasa olayı çok fena birşey..

50liraya arkadaşım aldı uğraşıyordu en son gördüğümde takmak için, serbest piyasa dedikleri bu oluyor Kardeşim malesef, yeni yeni etrafa dağılmaya başladığı için karlarını oldukça yüksek tutup ayakta tutmaya ve yatırımı geri çevirmeye çalışıyorlar biraz Finans girdi işin içine ama yinede bu kadar olmamalı.


Bir kaç kişi daha 4TL'ye neodmium mıknatıs alıp denese daha çok veri elde edilebilir.


Çok haklısın Abicim başka hangi arkadaşımız denemek ister acaba :D :P
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #18 : Kasım 17, 2012, 01:30:34 »
Bir kaç kişi daha 4TL'ye neodmium mıknatıs alıp denese daha çok veri elde edilebilir.

Abi benzinde yarar mı bu işe sence  ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #19 : Kasım 17, 2012, 01:31:43 »
Abi benzinde yarar mı bu işe sence  ?

Asıl benzinde yarar kardeşim.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey