0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
4 tekerinde de disk kullanılan yeni Hybrid Yarislerin el frenleri artık kampana ile değil arkadaki mevcut kaliperleri mekanik olarak tetikleyen ilave pistonlarla yapılmaktadır.
Tekin bey merhabalar,Bu bilgiyi genel olarak mi verdiniz anlayamadim ancak benim bahsettigim arac hareket halinde iken ki frenenajdir. Genel bilgi icin tesekkurler iyi forumlar.
tek başına hybrit yetmez, birde plugin yani evden şarj olabilmesi lazım. ancak ozaman yaris gerçekten alınması gereken bir araç olacak.
Videoda pillerin lityum değil, nickel-metal hibrit olduğunu söyleniyor. Araçla ilgilenmeye başlamadan soğdum
Evet, Hybrid Yaris ile ilgili genel bilgiydi, bahsettiğiniz hareket halindeki frenaj/motor kompresörü ise ayağınızı gazdan çektikten kısa bir süre sonra şarj dinamosunun devreye girmesiyle oluşan manyetik kasılmadır.
Merakla sonuçları bekliyorum. Ama benim sorum frenleri olacak zira aracın tüm testlerinde frenlerin gerektiğinden daha doğrusu alıştığımızdan çok daha fazla tepki verdiği söylenmektedir. Acaba babanız böyle bir sorunla karşılaşmış mı ?Örnek video,Toyota Yaris Hybrid roadtest (English Subtitled)Bir diğer merak ettiğim tabi ki yakıt tüketimi. Araçla ilgili olarak şehir içi 3.7 verisi biraz hayal gibi. Türk testlerinde 5 veya 5.5 yaktığı söylenmekte. Ayrıca sizin kaygınıza bir cvp olabilir mi bilmiyorum. Ancak toyota genel merkezinde bir teknik uzmanla bu konuda konuştum. Pillerin 10 sene ömrünün olduğunu ve neredeyse 80 adet prius aracı hali hazırda kullandıklarını söylediler. Bir diğer düşünce de aracın satılabilirliği. Tüm bunlar düşünüldüğünde tercih edilebilir mi? Çünkü bu fiyata en azından teknoloji satın almak istiyorum. Standart bir dizel otomatik küçük sınıf araca bu fiyatlar ne yazıkki çok. TeşekkürlerEgemen Yüksel
Tekin bey çok teşekkürler bilgi için.
Video da sürücü sanki panik fren yapıyor gibiydi. Araç öne yığılıyor ve 4'lüleri yanıyor. Belki fren desteği ile ilgili bir konu olduğunu düşünüyorum. Fırsat bulursam bunu deniyeceğim.
Soğutma konusuna katılmıyorum çünkü araç iyi bir şekilde soğumayı göze almıştır yani Mühendisler fazlasıyla düşünmüşlerdir bu işi.Plug-in olması çok da önemli değil bence ama tabiki bir artıdır gözümüzde.sistem zaten kendini şarj ediyor çok da ihtiyaç yok gibi.
Benim düşündüğüm ya da da ha doğrusu korktuğum sıkıntı videoda 4:18 de oluşan durum test yapan kişinin de moralinin bozulduğuna bakar ve söylediklerini dikkate alırsak bu ağır bir hata gibi ama şu an üretimdeki araçlarda da bu derecede bir frenaj söz konusu mu onu bilemiyorum. Çünkü hangi bayi ye gitsem bu aracın test aracı olmadığını söylüyorlar.
Soğutma konusunu daha önce Prius da görmüştüm. Sargıları yanan MG2'nin (sürüş elektrik motoru) nasıl değiştirildiğini anlatan bir video vardı. Orada tekniker soğutma konusundan bahsediyordu. Keza bir iki gün önce Toyota bazı eski model priusları soğutma için çağırdı. Plugin hybrid de çok fazla akü var. Sadece elektrikle çalışan bir araç yerine plugin hybrid çok daha mantıklı. Ancak küçük boyutlu araçlara uygulamanın mekan darlığı nedeniyle imkanı yok gibi.