yani demek istediğim turbo arıza yaptımı çok masraflı oluyor... o yüzden forever atmosferik
Ne kadar ekmek, o kadar köfte.
Tabiki atmosferik motora göre daha komplike bir sistem ve ona göre düzgün kullanmak gerekiyor. Ama kaliteli yapildigi zaman da bence o kadar korkulmamasi gerekiyor. Bir sürü arkadasimda turbo benzinli veya dizel arac ve 200bin km'den cok kilometre yapmis araclar var ama genelde büyük motorlar. Gecenlerde 180bin km yapmis bir Golf 5 GTI gördüm ve de ilk turbo ile tikir tikir calisiyordu. Almanya'da araclarin bakimlarinin düzgün yapilmasi ve adam gibi ustalarin bulunmasi gibi faktörler ömürünü olumlu etkiliyor.
Buna ilaveten cogu otobüsün motorunun turbo dizel oldugunu da unutmamak lazim. Oldukca fazla kilometre yapiyorlar. Her saniye turbo degistirdiklerini sanmiyorum. Kullanilan malzeme kalitesi oldukca farkli oluyor.
Bir de, Türkiye'de kaliteli benzin veya mazot bulmak maalesef cok zor. En kaliteli dedigin istasyonun bile yakit kalitesi iyi olmuyor, cünkü üretilen yakitin kalitesi düsük. 95 oktan olan benzin laboratuara gittiginde 92-93 civarinda bir oktan cikiyor. 7-8 sene önce 98 oktan vardi ve ithaldi. Ama talep yok diye sonradan kaldirdilar. Bir sürü 98 oktana uygun araba bu 95 bozmasi benzinle calismak zorunda kaldi. Sonra 97 diye ürün cikardilar ama bir süre öncesine kadar aslinda deterjan katkili 95 oktan benzinden baska birsey degildi. Daha bir kac sene önce gercekten 97 oktana döndüler.
Ben Almanya'da yasiyorum ve 102 oktan benzin kullaniyorum; normalde 98 ve üstü yeterli ama BP'de 98 bulunmadigi icin 102 aliyorum. Araba 102 oktan ile inanilmaz rahat calisiyor ve hizlaniyor. Italya'da 98 aldigimda ise sanki Almanya'da 95 almis gibi oluyorum. Sesi degisiyor, gaza tepkimesi azaliyor. Atmosferik olan eski Alfa'mda direk vuruntu sesi duyuyorum Italya veya Türkiye'deyken.