Gönderen Konu: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?  (Okunma sayısı 18834 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?
« Yanıtla #80 : Temmuz 17, 2012, 21:17:05 »
Turbo olup da uzun ömürlü olan bir cok arac da mevcut. Örnek verilen eski Passat 1.8T aracin turbo bitirmesinin sebebi mühendislik hatasi idi. Turbo’nun yaglama hortumu egsoz cikisina cok yakin gectigi icin yagin özelligini kaybetmesi veya hortumun delinmesi söz konusu idi diye hatirliyorum.

O yüzden cok ön yargili davranmayalim. Ayrica turbo denilen parcanin yenisi 1000-2000 lira civarindadir. Arti yatak veya mil problem icin tamir kitleri mevcut. 500 liralara turbo mili yenilenebiliyor. O yüzden getirilerini ve götürülerini iyi hesaplamak lazim.

Turbo araclarda kullanim önemlidir. Illa kaliteli ve tam sentetik yag kullanacaksin. Motoru stop ettirmeden önce cok yüksek devir cevirmeyeceksin ve 15-20 saniye bekleyeceksin. Kaliteli yakit kullanacaksin ki detonasyon olusmasin. Türkiye’de arabaya bakmayi bilmeyen bir cok sürücü ve tamirci mevcut. Bu durumda turbo hakkinda sehir efsaneleri  cikmasini da dogal karsilamak gerekiyor

murat abi mobil 5-30 tam sentetik esp formuladan başka yağ kullanmam. mazotu ha keza en iyi ve işlek istasyonlardan alırım turbo nasıl kullanılır bilirim. buna rağmen bir acelem esnasında 4000-4300 devirde 15 dakika civarı kullandım ve turbo dağıldı ... haaa şunu diyebilirsin turbonun dağılacağı varmış sana denk gelmiş kabul.... ama bir turboyla kalsaydık iyide turbo dağıldı. hortumları çapaklar delmiş onlar değişti. intercooler temizlendi. katalizörün işi bitti. yalandan accent eranın turbosu 1400 tl katalizörü 1500 tl ufak s turbo hortumları tanesi 175 tl  üst kapağı açma 150 tl... çünkü çapaklar taa intercooleri geçmiş emme manifotundan içeri girmiş. hatta turbo dağıldığı sırada pistonların üzerinde yağ kalmış. turbo takıldıktan sonra aracı çalıştırdık o yağ birikintisi alev aldı , motoru stop bile edemedik ve pistonlara zarar verdi. motorun sesi falan değişti.

birde abi dizel olupta günlük kullanımda turbo sorunu olmayan hangi araç var ... hepsi sorunlu opelin ıslığından ve selonoid valfinden  şikayetçiler focus zaten turbo patlatır fiat multijetler sıkıntılı hyundailerin yarısının turbosu değişmiştir. vw daha yeni 105 hp lik olanlarda düzeltti. bir tek corolla d4d var sorunsuz oda yağ eksiltiyor vs vs vs .
atmosferik olupta sorunlu olan marka varmı acaba  yani turbo, mutlaka beraberinde bir takım sorunları getiriyor...

diğer forumları takip ediyorum özellikle focustan ve 1.9 tdi vwlerden çok şikayet var


yani demek istediğim turbo arıza yaptımı çok masraflı oluyor... o yüzden forever atmosferik :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?
« Yanıtla #80 : Temmuz 17, 2012, 21:17:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?
« Yanıtla #81 : Temmuz 17, 2012, 21:23:10 »
arkadaşlar turbo muhabbetinize katılmadım ama bir iki çey söylemek istiyorum, fiat coupe 2.0 turbo 250 hp sahibiydik kullanımı bu kadar keyifli bu kadar atak bu kadar süratli araba kullanmadım. bmw 8.50 V12 5.3 arabam vardı fakat fiatla kıyaslanmaz, çünkü o dev gibi motor 310 hp ve 1900 kg arabayı götürüyordu ,fiatın küçücük motoru 250 hp 1200 kg arabayı uçuruyordu. fakat gelelim turbomuza, turbo eksoz gazıyla çevrilen hava pompasıdır ve emme manifolduna yüksek hızlı soğuk hava üfler. burada iki problem var turbonun yüksek devri ve maruz kaldığı yüksek sıcaklık. hepiniz bilirsinizki metallerin en büyük düşmanı hararet ve yüksek hız yani aşırı sürtünme. turbonun yapısı icabı bu mahzurları önlenemediğinden turbolarda maalesef ömür çok kısıtlıdır ve orta direk insanına hitap etmez ama yine söylüyorum çok keyiflidir muhteşemdir ama sorunsuz motor turbo olamaz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?
« Yanıtla #82 : Temmuz 17, 2012, 21:47:02 »
yani demek istediğim turbo arıza yaptımı çok masraflı oluyor... o yüzden forever atmosferik :)

Ne kadar ekmek, o kadar köfte.

Tabiki atmosferik motora göre daha komplike bir sistem ve ona göre düzgün kullanmak gerekiyor. Ama kaliteli yapildigi zaman da bence o kadar korkulmamasi gerekiyor. Bir sürü arkadasimda turbo benzinli veya dizel arac ve 200bin km'den cok kilometre yapmis araclar var ama genelde büyük motorlar. Gecenlerde 180bin km yapmis bir Golf 5 GTI gördüm ve de ilk turbo ile tikir tikir calisiyordu. Almanya'da araclarin bakimlarinin düzgün yapilmasi ve adam gibi ustalarin bulunmasi gibi faktörler ömürünü olumlu etkiliyor.

Buna ilaveten cogu otobüsün motorunun turbo dizel oldugunu da unutmamak lazim. Oldukca fazla kilometre yapiyorlar. Her saniye turbo degistirdiklerini sanmiyorum. Kullanilan malzeme kalitesi oldukca farkli oluyor.

Bir de, Türkiye'de kaliteli benzin veya mazot bulmak maalesef cok zor. En kaliteli dedigin istasyonun bile yakit kalitesi iyi olmuyor, cünkü üretilen yakitin kalitesi düsük. 95 oktan olan benzin laboratuara gittiginde 92-93 civarinda bir oktan cikiyor. 7-8 sene önce 98 oktan vardi ve ithaldi. Ama talep yok diye sonradan kaldirdilar. Bir sürü 98 oktana uygun araba bu 95 bozmasi benzinle calismak zorunda kaldi. Sonra 97 diye ürün cikardilar ama bir süre öncesine kadar aslinda deterjan katkili 95 oktan benzinden baska birsey degildi. Daha bir kac sene önce gercekten 97 oktana döndüler.

Ben Almanya'da yasiyorum ve 102 oktan benzin kullaniyorum; normalde 98 ve üstü yeterli ama BP'de 98 bulunmadigi icin 102 aliyorum. Araba 102 oktan ile inanilmaz rahat calisiyor ve hizlaniyor. Italya'da 98 aldigimda ise sanki Almanya'da 95 almis gibi oluyorum. Sesi degisiyor, gaza tepkimesi azaliyor. Atmosferik olan eski Alfa'mda direk vuruntu sesi  duyuyorum Italya veya Türkiye'deyken.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?
« Yanıtla #83 : Temmuz 18, 2012, 10:26:51 »
.....
Bir de, Türkiye'de kaliteli benzin veya mazot bulmak maalesef cok zor. En kaliteli dedigin istasyonun bile yakit kalitesi iyi olmuyor, cünkü üretilen yakitin kalitesi düsük. 95 oktan olan benzin laboratuara gittiginde 92-93 civarinda bir oktan cikiyor. 7-8 sene önce 98 oktan vardi ve ithaldi. Ama talep yok diye sonradan kaldirdilar. Bir sürü 98 oktana uygun araba bu 95 bozmasi benzinle calismak zorunda kaldi. Sonra 97 diye ürün cikardilar ama bir süre öncesine kadar aslinda deterjan katkili 95 oktan benzinden baska birsey degildi. Daha bir kac sene önce gercekten 97 oktana döndüler.

Ben Almanya'da yasiyorum ve 102 oktan benzin kullaniyorum; normalde 98 ve üstü yeterli ama BP'de 98 bulunmadigi icin 102 aliyorum. Araba 102 oktan ile inanilmaz rahat calisiyor ve hizlaniyor. Italya'da 98 aldigimda ise sanki Almanya'da 95 almis gibi oluyorum. Sesi degisiyor, gaza tepkimesi azaliyor. Atmosferik olan eski Alfa'mda direk vuruntu sesi  duyuyorum Italya veya Türkiye'deyken.

Murat bey orada Shell Nitro plus benzin varmi? kullandiniz mi? Kullandiysaniz izlenimleriniz nelerdir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota benzinli turbo motor niçin yapmıyor?
« Yanıtla #84 : Temmuz 18, 2012, 12:36:10 »

Murat bey orada Shell Nitro plus benzin varmi? kullandiniz mi? Kullandiysaniz izlenimleriniz nelerdir?

Hic görmedim ve kullanmadim. Normal v-power mevcut; sanirim o da 100 oktan.
Ama benim araclar Shell,  Esso (Exxon) vb benzinlerle cok rahat degil. En düzgün ARAL Ultimate (BP) ile calisiyorlar.
Özellikle kisin ilk soguk calistirmada rölanti dengesi ve motor titresimi cok farkli.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante