Gönderen Konu: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!  (Okunma sayısı 7990 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Benim gibi adamı GOOGLE da arasan bulamazsın!!!
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« : Mayıs 07, 2012, 09:41:19 »
Arkadaşlar bana gelen bir Email' i sizlerle de paylaşmak istedim...

" 36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu. Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi. Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı. Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.

Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı. Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.

Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.

NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...
Direksiyonda "EŞEK" varsa, kaputun altında kaç "BEYGİR" olduğu önemsizdir.

Toyota Club Türkiye

Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« : Mayıs 07, 2012, 09:41:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #1 : Mayıs 07, 2012, 12:07:03 »
Fizik kurallari ve muhendislik dahilinde aciklamasini merak ettim acikcasi, bilgisi veya teorisi olan biri varsa okumak isterim.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #2 : Mayıs 07, 2012, 12:35:55 »
Allahtan bizim arabalarda yok. :D
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #3 : Mayıs 07, 2012, 12:42:34 »
Allahtan bizim arabalarda yok. :D

Benim aracimda var ve daha once ciseleyen yagmurda kullandim. Acikcasi, bilimsel aciklamasi yapilmazsa da kullanmaya devam ederim yagisli havada. Cunku hiz sabitleyicinin ne gibi bir aerodinamik fark yarattigini anlayamadim.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #4 : Mayıs 07, 2012, 12:42:39 »
anladığım kadarıyla olay şöyle gerçekleşiyor olabilir: cruise control neticede otomobilin hızına göre çalışan bir sistem. otomobilin hızının ölçümü de tekerleklerin dönüşüne bağlı. tekerleklerin dönüş hızı da temas ettiği yüzeye. yani yağışlı ve buzlu zeminde aracın kayması ya da suda kızaklama yapmaya başlaması neticesinde tekerleklerin dönüş hızı azalıyor. böylece otomobilin cruise control sistemi hız düşüşünü algılıyor ve ayarlanan sürate çıkmak için müdahale ediyor. normalde gözle görülen vektörel hızınız düşmüyor olsa bile tekerleğin açısal hızı azalıyor. bu yüzden ani bir hızlanma gerçekleştiriliyor şeklinde yorumladım ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #5 : Mayıs 07, 2012, 14:57:36 »
anladığım kadarıyla olay şöyle gerçekleşiyor olabilir: cruise control neticede otomobilin hızına göre çalışan bir sistem. otomobilin hızının ölçümü de tekerleklerin dönüşüne bağlı. tekerleklerin dönüş hızı da temas ettiği yüzeye. yani yağışlı ve buzlu zeminde aracın kayması ya da suda kızaklama yapmaya başlaması neticesinde tekerleklerin dönüş hızı azalıyor. böylece otomobilin cruise control sistemi hız düşüşünü algılıyor ve ayarlanan sürate çıkmak için müdahale ediyor. normalde gözle görülen vektörel hızınız düşmüyor olsa bile tekerleğin açısal hızı azalıyor. bu yüzden ani bir hızlanma gerçekleştiriliyor şeklinde yorumladım ben.
Tebrikler. Yani cruise control aracınızın ibresindeki hızı algılamaz , aracınızın lastiklerinin yerdeki sürtünmesine göre ayarlar kendini. Yağışlı havada veya buzlu zeminde kullanmamı engelleyecek kadar tatminkar bir açıklama olmuş. Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #6 : Mayıs 07, 2012, 15:24:46 »
Buzda elbette kullanilmaz, fakat hiz sabitleyici kullananlar bilir, arac yavasladiginda eski hizina ulasmak icin gazi kokleme falan yapmiyor, hatta bazen sinir bozacak ahestelikte hizlaniyor.

Ki hiz sabitleyici sistem sehir ici icin gayet elverissiz, bolunmus yol ve otobanlarda daha isabetli kullanim acisindan. Ve otobanda eger su birikintisi sebebiyle bir kizaklama meydana gelirse zaten o hizda yapabileceginiz pek bir mudahale yok araciniza hiz sabitleyici olmasa bile. Sadece VSC veya daha genel tabiriyle ESP sizi kurtarabilir.

Temelde hem fikirim, fakat aklima takilan nokta hiz sabitleyicinin kullanilabilecegi yollarda bu tarz durumlarin olusmuyor olmasi.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 209000
  • Model Yılı: '04
  • 34 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #7 : Mayıs 07, 2012, 15:50:36 »
kışın bir kere başıma gelmişti 4. viteste hız sabitleyek ilerliyordum. hafif sulu kar atıştırıyordu rampa yukarı vaziyette araç kaymaya ve motor bağırmaya başladı. zamanında müdahale ettik.
zannedersem buradada aynı durum sözkonusu
2004 VERSO ELEGANT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #8 : Mayıs 07, 2012, 15:55:56 »
Tebrikler. Yani cruise control aracınızın ibresindeki hızı algılamaz , aracınızın lastiklerinin yerdeki sürtünmesine göre ayarlar kendini. Yağışlı havada veya buzlu zeminde kullanmamı engelleyecek kadar tatminkar bir açıklama olmuş. Teşekkürler.

rica ederim fakat önemli bir nokta var. aracın kilometre sayacının ibresi, tekerleklerin dönüşü ile doğru orantılıdır. sizin gittiğiniz ya da gözlemlediğiniz hız değildir tam olarak. bu yüzden cruise control sistemi ibreye göre hareket eder diyebiliriz. basitçe rot balans ayarı yapmak için aracınızı kaldırdıklarında 4 ya da 5. vitese takıp belirli bir sürate çıkarırlar. bu arada hız göstergesinin 3 haneli bir rakam ölçtüğünü gözlemleyebilirsiniz, hem de aracınız duruyor iken.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #9 : Mayıs 07, 2012, 15:57:46 »
esp devreye girdiği an cc devreden çıkıyor zaten
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #10 : Mayıs 07, 2012, 16:03:57 »
Buzda elbette kullanilmaz, fakat hiz sabitleyici kullananlar bilir, arac yavasladiginda eski hizina ulasmak icin gazi kokleme falan yapmiyor, hatta bazen sinir bozacak ahestelikte hizlaniyor.

Ki hiz sabitleyici sistem sehir ici icin gayet elverissiz, bolunmus yol ve otobanlarda daha isabetli kullanim acisindan. Ve otobanda eger su birikintisi sebebiyle bir kizaklama meydana gelirse zaten o hizda yapabileceginiz pek bir mudahale yok araciniza hiz sabitleyici olmasa bile. Sadece VSC veya daha genel tabiriyle ESP sizi kurtarabilir.

Temelde hem fikirim, fakat aklima takilan nokta hiz sabitleyicinin kullanilabilecegi yollarda bu tarz durumlarin olusmuyor olmasi.

araç yavaşlama durumu, anlatılan olay için sizin normal yolda yaptığınız yavaşlama gibi olmamıştır. ayrıca siz yolda cruise control devrede ilerlerken oluşan bir hız düşüşün tekrar yükselmesinin yavaş olması normaldir. aynı gaz tepkisini sürtünmenin son derece az olduğu bir ortamda uygulamaya başlayan cruise control, netice elde edemedikçe gaz verme oranını arttırır ve sürtünmenin çok düşük olduğu bir ortamdan (buz, su vb.) bir anda asfalt gibi bir ortama geçilirse ani bir ivmelenmeye neden olabilir bana göre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #11 : Mayıs 07, 2012, 16:45:55 »
Benim aracimda var ve daha once ciseleyen yagmurda kullandim. Acikcasi, bilimsel aciklamasi yapilmazsa da kullanmaya devam ederim yagisli havada. Cunku hiz sabitleyicinin ne gibi bir aerodinamik fark yarattigini anlayamadim.
Gerekli açıklamayı hakan abi yapmış bence.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #12 : Mayıs 07, 2012, 18:36:50 »
Tekin bey nerde :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #13 : Mayıs 07, 2012, 19:04:43 »
Aracın zaman içerisinde değiştirdiği konumu hesaplamaz cc sadece tekerin dönüş hızını hesaplar kayma anında tekerler durma derecesine gelir bu yüzden cc gaza abanır ve kendinizi bir an kontrol dışı bir durumda bulabilirsiniz bunu daha önce duymuştum anlayamamıştım :) o yüzden spin durumlarında ya sabit gaz yada debriyaj kullanılmalı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #14 : Mayıs 07, 2012, 20:04:40 »
VSC devreye girdiğinde araç hemen gazı kesiiyor.CC açıkta olsa vsc devreye girerse devre dışı kalır gibime geliyor..Vsc devrede oldugu zaman siz gaz pedalına bassanızda araç gazı kestigi için bir işe yaramıyor.zaten kayma anında veya başka bir durumda fren pedalına dokundugunuzda devre dışı kalır.Hız düştüğü için gaz pedalına abanmak veya başka bir davranış içerisine girecegini sanmıyorum değerli cc 'nin.
CC tekerin dönüş hızını ayrıca hesaplarmı  bilemem..zaten onu hesaplayan km sayacı ve ecu var.Siz hangi viteste kç kmde aracı cc ye alırsanız orada kalır.zaten araç zorlanmaya başlayıp devir düşünce(yokuş yukarı büyük vites düşük devir gibi) cc aten devre dışı kalıyor.Yağışlı kaygan  yol şartlarında cc devreye almanın çok bir mantığı yok.Bu gibi durumlarda kontrol  araç sürücüsünde olmalı.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #15 : Mayıs 07, 2012, 20:45:37 »
anladığım kadarıyla olay şöyle gerçekleşiyor olabilir: cruise control neticede otomobilin hızına göre çalışan bir sistem. otomobilin hızının ölçümü de tekerleklerin dönüşüne bağlı. tekerleklerin dönüş hızı da temas ettiği yüzeye. yani yağışlı ve buzlu zeminde aracın kayması ya da suda kızaklama yapmaya başlaması neticesinde tekerleklerin dönüş hızı azalıyor. böylece otomobilin cruise control sistemi hız düşüşünü algılıyor ve ayarlanan sürate çıkmak için müdahale ediyor. normalde gözle görülen vektörel hızınız düşmüyor olsa bile tekerleğin açısal hızı azalıyor. bu yüzden ani bir hızlanma gerçekleştiriliyor şeklinde yorumladım ben.

bu da çok bilimsel oldu valla..

Benim aracı aldığımda birisi çok kötülemişişti bu sistemi.. Sebebi cc yi otobanda devreden çıkaramayıp direk bodoslama refüje dalması.. Bende hiç takılma olmadı, ama zannımca anlatılan kaza cc on modunda iken yanlışlıkla set pozizyonuna alınma ihtimali .. Sinyal verir gibi ayar yapıp sonrada aynı hızda refüje bodos :(
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #16 : Mayıs 08, 2012, 07:08:18 »
2006 yılında Avustralya'da yaşanan bir olay sonucunda, o zamanlar moda olan forward mailler (daha Facebook yoktu :) ) kanalıyla tüm dünyada şehir efsanesi haline gelen ve forumlarda bayağı tartışılan bir konu idi bu :) Bizim forumda da bir kaç defa gündeme geldi :) Yabancı bir sitenin linkini vereceğim, olayı çok güzel özetlemiş, zamanım olursa önemli yerlerin çevirisini yapabilirim.

http://www.carpoint.com.au/advice/2006/cruise-control-and-aquaplaning-the-facts-7413
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #17 : Mayıs 08, 2012, 07:38:02 »
ECT yada ESP gibi sistemlerin olmadığı durumlarda bu olayın gerçekleşmesi mümkün ancak sorun cruise control'dan değil, sürücüden kaynaklanmaktadır.

Burada bahsedilen kızaklama, aracın fren yapması olarak değil, biriken su nedeniyle lastiklerin yerle temasının kesilmesi olarak algılanmalıdır. Olay aslında biraz karışık, tamamen sürücü odaklıdır. Cruise controlün kullanılması, sürücünün tepki süresini geciktirebilir ama nedeni, yağmurlu havada hız sabitlemeyi kullanmak olarak açıklamak doğru değildir

Cruise control sabit hızlarda hareket edilmesi gereken yerlerde (örneğin kar ve buz), eğer onu destekleyen ESP, ECT vs... gibi diğer fonksiyonlar varsa, sürücüden daha  başarılı olacaktır. Hatta biraz daha gelişmiş versiyonu olan DSR (downhill speed regulator) ile sürücü hataları buzda bile sıfıra yaklaştırılıbilir.(eksik açıklama olmasın, verimli bir sonuç için buzlu yerlerde, çivili diye tabir edilen lastik kullanılmalıdır, bu fonksiyonun başarısı diğer fonksiyonlar ile birlikte doğru lastik seçimmine bağlıdır)

Benim bu konuda karşı çıktığım nokta, doğru olan bir açıklama veya yorumun anlamını bozacak şekilde sadece bir kısmının alıntı yapılarak veya eksik açıklamaya rağmen olayın değerlendirmeye çalışılması.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #18 : Mayıs 08, 2012, 15:03:33 »
VSC devreye girdiğinde araç hemen gazı kesiiyor.CC açıkta olsa vsc devreye girerse devre dışı kalır gibime geliyor..Vsc devrede oldugu zaman siz gaz pedalına bassanızda araç gazı kestigi için bir işe yaramıyor.zaten kayma anında veya başka bir durumda fren pedalına dokundugunuzda devre dışı kalır.Hız düştüğü için gaz pedalına abanmak veya başka bir davranış içerisine girecegini sanmıyorum değerli cc 'nin.
CC tekerin dönüş hızını ayrıca hesaplarmı  bilemem..zaten onu hesaplayan km sayacı ve ecu var.Siz hangi viteste kç kmde aracı cc ye alırsanız orada kalır.zaten araç zorlanmaya başlayıp devir düşünce(yokuş yukarı büyük vites düşük devir gibi) cc aten devre dışı kalıyor.Yağışlı kaygan  yol şartlarında cc devreye almanın çok bir mantığı yok.Bu gibi durumlarda kontrol  araç sürücüsünde olmalı.

CC ayrıca teker dönüşünü hesaplamaz km sayacından ecuya gelen veriyi okur sevgili cc :)
Forumda cc gazımı sabitler hızımı diye sormuştum sonuç hızı sabitler çıkmıştı eğer gazı sabitleseydi hiç böyle bir sorun olmazdı ve ayrıca daha ekonomik olurdu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı!!!
« Yanıtla #19 : Mayıs 08, 2012, 17:51:04 »
çok saçma geldi bana cc zaten sabitlediğimiz hızdan 10 km aşağısında devre dışı oluyor dedeğiniz gibi lastik bir anda durduğunda zaten cc devre dışı olur birde koskoca firmalar polis memuru kadar düşünemiyor mu?