Gönderen Konu: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?  (Okunma sayısı 49206 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #60 : Ekim 19, 2014, 22:03:25 »
multidrive s aurisi manuel olarak yani kulakçıklarla kullandığımızda normal manuel performansı alırmıyız.yani kalkış hızı,sollama yeteneği gibi.

2007 1.3 lpg li manual yarisimle, 2013 1.33 benzinli cvt yarise kalkışta bakakalmıştım. Ki ben kalkışlarda gaza yüklenip seri kalkan yüksek devirde vites değiştiren biriyimdir böyle durumlarda. Ben performansına hayran kalmıştım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #60 : Ekim 19, 2014, 22:03:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #61 : Ekim 23, 2014, 12:19:37 »


Şubat 2009 da CVT Toyota ile başlamış görünüyor
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #62 : Ekim 23, 2016, 18:23:02 »
Multidrive S ile multimod mmt aynı mı?
MultidriveS CVT, mmt yarı otomatik diye biliyorum ama?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #63 : Ekim 23, 2016, 19:32:19 »
Multidrive S ile multimod mmt aynı mı?

Aynı otomatik sistem değiller.

MultidriveS = CVT ?

Evet, Multidrive S diye adlandırılan otomatik şanzıman CVT sistemidir, sorunsuzdur, 2. el tüm şanzımanlarda olduğu gibi şanzıman yağının periyodlarında değişmiş olduğuna dikkat edin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #64 : Mart 07, 2017, 11:54:22 »
merhaba   arkadaşlar
şu an elimde 2012 corolla 1.6 cvt var
dizel otomatik almak istiyorum 2015-2016 ama dizel otomatiklerde ne nedir nasıldır hiç bir bilgim yok.aklımda focus corolla veya passat var.
.......................................


Düzenleme: Büyük harf silinmesi!.
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #65 : Mart 07, 2017, 12:00:41 »
2012 1.6 benzinli Corolla tam otomatik olmasın. Dizeli MMT idi. Bildiğim kadarıyla CVT tipi şanzıman güncel kasanın makyajlanmamış 2013 modeline uygulandı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #66 : Mart 07, 2017, 12:07:44 »
merhaba   arkadaşlar
şu an elimde 2012 corolla 1.6 cvt var
dizel otomatik almak istiyorum 2015-2016 ama dizel otomatiklerde ne nedir nasıldır hiç bir bilgim yok.aklımda focus corolla veya passat var.
DSG P/SHİFT VEYA M/M EN MANTIKLISI VE SORUNSUZU HANGİSİ SİZCE??

Dizel otomatiklerde tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanan 4 marka var, Mercedes, Bmw, Mazda, Opel. Toyota tek kavrama; Vw, Audi, Ford ise çift kavrama şanzıman kullanıyor.
Astra K 1.6 CDTI otomatik de düşünebilirsiniz. Tork konvertörlü şanzıman fazla yaksa da sorun çıkarma ihtimali yoktur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #67 : Mart 07, 2017, 12:28:02 »
mutlu bey opel düşünmüyorum tek kavrama yeni makyajlı kasa corolla sorunlumu peki.birde ford 1.6 değilde 1.5 motora koymuş sadece otomatik vitesi neden acaba??
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #68 : Mart 07, 2017, 12:46:06 »
mutlu bey opel düşünmüyorum tek kavrama yeni makyajlı kasa corolla sorunlumu peki.birde ford 1.6 değilde 1.5 motora koymuş sadece otomatik vitesi neden acaba??

1.5 tdci daha verimli o nedenle olabilir. Bu 3 seçeneğiniz arasından passat derdim ben.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #69 : Mart 07, 2017, 12:50:53 »
Tek yada Çift kavramalar sorunludur diyemeyiz, sorun çıkartabilir!? demek daha doğru olur.

Yalnız kesin bir şey varki o da eskiyen parçalarının oluşu, kullanılan jeolojik doğa yollarına ve kullanım stiline göre değişken km'de parça değişim maliyeti çıkaracaklarıdır.

Fakat diğer otomatik şanzımanlara oranla oldukça düşük yakıt tüketimi çıkardıklarından tasarruf edilen para ile parça değişimi yapılır.

Günümüzde diesel motorların fiyat farkları o kadar arttıki, yılda 50 bin km yapmak gerekiyor.

Ya 2. el diesel otomatik tercih edin yada 2. el Hybrid.

Sıfır otomobillerde diesel avantajı kalmadı. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #70 : Mart 07, 2017, 12:56:42 »
1.6 - 1.5 ten daha mı verimsiz abi.
evet ikinci el almayı düşünüyorum zaten inşallah.
tekin abi sorunsuzluk bakımından otomatik  1.5 ford mu corolla 1.4 d4d mi???
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #71 : Mart 07, 2017, 13:40:00 »
1.6 - 1.5 ten daha mı verimsiz abi.

tekin abi sorunsuzluk bakımından otomatik  1.5 ford mu corolla 1.4 d4d mi???

Mühendislik açısından bir çok parametre yada satış politikası olarak öyle karar vermişlerdir, müşteri açısından sorun yoktur.

Sadece şanzıman değil, genel olarak Toyota Ford'tan üstündür.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26200
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #72 : Ağustos 31, 2017, 08:57:44 »
Merhaba,

Açıklamaları okudum.

yeni 2013 Corolla Multidrive S kullanıcısı olarak aklıma takılanlar:

1-Aracı yokuş yerlerde ve sıkışık trafikte M noktasına alıp manuel olarak kullanmak daha mı iyidir?


y = e^x fonksiyonu hangimizi etkilememiştir ki? Küllerinden hayat bulan Zümrüd-ü Anka kuşu gibi, türevi yine kendisidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #73 : Ağustos 31, 2017, 09:41:33 »
Merhaba,

Açıklamaları okudum.

yeni 2013 Corolla Multidrive S kullanıcısı olarak aklıma takılanlar:

1-Aracı yokuş yerlerde ve sıkışık trafikte M noktasına alıp manuel olarak kullanmak daha mı iyidir?

Multidrive s yani cvt sanzimanda boyle bir seye hic gerek yok. D modu her sey icin yeterli, ben 1 yildir 1 defa bile manuele alma ihtiyacı hissettmedim.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #74 : Ağustos 31, 2017, 12:06:59 »
Merhaba,

Açıklamaları okudum.

yeni 2013 Corolla Multidrive S kullanıcısı olarak aklıma takılanlar:

1-Aracı yokuş yerlerde ve sıkışık trafikte M noktasına alıp manuel olarak kullanmak daha mı iyidir?

M genellikle yokuş inişlerde, süratin uygunluğuna göre seçilecek vitese sabitleyip motor freni/kompresörü için kullanılmaktadır.

AVM otoparkları gibi, çok dik bir yokuş yavaş süratle çıkıldığında da M modu 1. vitese sabitlenip çıkılabilir. 

Uzun yol, yokuş yukarı hızlı çıkışlarda, performans düşüklüğü hissediliyorsa, Sport mode çare olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #75 : Ağustos 31, 2017, 14:52:44 »
 Mmt kullanıyorum. Çok dik yokuşlarda falan manuele almaya gerek duymuyorum.

Otomatik modda Dik rampada gaza çok basmazsanız ya da araba belli bir hızı geçmezse zaten 2. Vitese atmıyor.

Manuele alın denmesinin sebebi 1 den 2 ye decir düşüp tekrar 1 düşmesini engellemek içindir.

Dolayısıyla ayağınızla gazı ayarladığınızda manuel sürmeye gerek kalmıyor.

Bazen hızlandığımda 2 ye atıyor. O zaman da gaz verip hızlanınca yine sıkıntı olmuyor.

Bazı kullanıcılar rampada gaza yüklenip araç hızlanınca 2 ye atıyor. Bu sefer kullanıcı gaz vermiyor. Araç yığılıyor.

Bu sefer şanzıman diyor ki:
- Abi gaza bastın. Gideceğim ben dedin.
-Evet gideceğim.
-Eyvallah. Tamam o zaman al sana 2. Vites.
- Neden yavaşladın? 2. Visteste gidecektin hani.
- Neden arabayı yığdın şanzıman kardeş.
- Gideceğim ben dedin. Gaza basmıyorsun.
- Gitmeyeceksen gaza yavaş bas o zaman.
- En iyisi sen manuel sür abi :))))

Diye uzar gider bu diyalog...