Gönderen Konu: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?  (Okunma sayısı 49185 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #40 : Ekim 12, 2014, 02:19:46 »
peki CVT nin gelişmişleri hangileri? i-CVT var galiba,arada fark var mı? hybrid araçlardaki CVT ile diğerleri arasında fark var mı? Onlarda B konumu var galiba başka fark var mı?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Toyota Club Türkiye

Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #40 : Ekim 12, 2014, 02:19:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #41 : Ekim 12, 2014, 11:04:29 »
peki CVT nin gelişmişleri hangileri? i-CVT var galiba,arada fark var mı? hybrid araçlardaki CVT ile diğerleri arasında fark var mı? Onlarda B konumu var galiba başka fark var mı?

Hibrit (Toyotanın) araçlarında aslında şanzıman yok.
Bulanık mantık ile çalışan dişli düzenegi gelen gücü en verimli şekilde tekerlege iletiyor.
Değişmeyen tek şey;
Elektrik motoru ile tekerlek arasındaki devir oranı. Çünkü direkt baglı.
Ama benzinli motor güç ihtiyacına göre değişik devirlerde çalışıyor.

İ-CVT ve CVT şeklinde aslında  model var ve bunlardan TRye İ-CVT satılıyor.
Aralarındaki fark ise CVT modelde DUALVVT-İ motor var.
İ-CVT de ise valfmatik motor var.

"İ" nin manası ise intelligent.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #42 : Ekim 12, 2014, 11:19:11 »
Hibrit (Toyotanın) araçlarında aslında şanzıman yok.
Bulanık mantık ile çalışan dişli düzenegi gelen gücü en verimli şekilde tekerlege iletiyor.
Değişmeyen tek şey;
Elektrik motoru ile tekerlek arasındaki devir oranı. Çünkü direkt baglı.
Ama benzinli motor güç ihtiyacına göre değişik devirlerde çalışıyor.

İ-CVT ve CVT şeklinde aslında  model var ve bunlardan TRye İ-CVT satılıyor.
Aralarındaki fark ise CVT modelde DUALVVT-İ motor var.
İ-CVT de ise valfmatik motor var.

"İ" nin manası ise intelligent.

İlave olarak,

CVT'de tork konvertor kavrama uygulanırken,
e-CVT'de sabit kapalı baskı balata, yalnız bu debriyaj olarak çalışmıyor, bazen motordan şanzımana bazende tekerden motora gelen aşırı torku sömürmeye yarıyor.

Hybrid'te kalkışlar herzaman elektrik ile yapıldığından benzinli motor sonradan devreye giriyor, o nedenle kavramanın açık kalmasına gerek yok.

CVT, termik motorlarda uygulandığından, duraklamalarda tork konvertörü kavramayı boşa alıyor.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #43 : Ekim 18, 2014, 20:29:45 »
bir tanıdığımda 2006 Corolla vardı dizel otomatik.şanzımanı dağıttım demişti.o modellerde multimod yada multidrive s mi var yoksa başka bir şanzımanmı?
multidrive s dusunduğum bir dönemde böyle bir duyum kötü oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #44 : Ekim 18, 2014, 20:37:18 »
bir tanıdığımda 2006 Corolla vardı dizel otomatik.şanzımanı dağıttım demişti.o modellerde multimod yada multidrive s mi var yoksa başka bir şanzımanmı?
multidrive s dusunduğum bir dönemde böyle bir duyum kötü oldu.
2006 Corolla dizeldeki şanzıman MMT. Sizin düşündüğünüz şanzıman sorunlu bur şanzıman değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #45 : Ekim 18, 2014, 20:40:55 »
bir tanıdığımda 2006 Corolla vardı dizel otomatik.şanzımanı dağıttım demişti.o modellerde multimod yada multidrive s mi var yoksa başka bir şanzımanmı?
multidrive s dusunduğum bir dönemde böyle bir duyum kötü oldu.

multidrive s Türkiye'ye 2013 yılından itibaren gelmiştir. ABD'de aşağı yukarı 2010 senesinden beri kullanılmaktadır.
Dediğiniz model büyük ihtimal multimode.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #46 : Ekim 18, 2014, 20:48:26 »
multidrive s Türkiye'ye 2013 yılından itibaren gelmiştir. ABD'de aşağı yukarı 2010 senesinden beri kullanılmaktadır.
Dediğiniz model büyük ihtimal multimode.

MultidriveS ilk olarak benzinli Yeni Yaris ile girdi, ilk çıktığı yıl sanırım 2012'ydi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #47 : Ekim 18, 2014, 21:00:12 »
MultidriveS ilk olarak benzinli Yeni Yaris ile girdi, ilk çıktığı yıl sanırım 2012'ydi.
haklısın Tekin abi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #48 : Ekim 18, 2014, 22:55:17 »
Avensis makyajsızda vardı galiba Tekin bey,yanlış mı hatırlıyorum?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #49 : Ekim 18, 2014, 23:21:52 »
Avensis makyajsızda vardı galiba Tekin bey,yanlış mı hatırlıyorum?

Onlardaki Tork Konvertör kavramalı idi. Şimdiki son modelde MultiDriveS var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #50 : Ekim 19, 2014, 02:00:07 »
2011 avensıs 1.8 cvt sanzıman ıdı yanlıs bılmıyorsam
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #51 : Ekim 19, 2014, 09:39:57 »
Onlardaki Tork Konvertör kavramalı idi. Şimdiki son modelde MultiDriveS var.
2011 2012 makyajsız 1.8 avensisler multidrive s.  Bir onceki kasa 1.8ler tork konvertör...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #52 : Ekim 19, 2014, 16:31:39 »
Subaru XV modellerindede CVT şanzıman var.Bu Toyota ile aynı mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #53 : Ekim 19, 2014, 16:34:30 »
Subaru XV modellerindede CVT şanzıman var.Bu Toyota ile aynı mı?
Evet Toyota'da ki ile aynı teknoloji.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #54 : Ekim 19, 2014, 16:45:48 »
Ben manevi açıdan bakıyorum, MMT adamı ağlatır, CVT adamı güldürür. 1-2 defa kullandım, Allah tüm MMT kullanan toyotadaşlarımıza sabır versin, inşallah markada en yakın süreçte, tamamen cvt veya başka bir otomatik şanzımana geçiş yapacaktır.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #55 : Ekim 19, 2014, 17:59:48 »
multidrive s aurisi manuel olarak yani kulakçıklarla kullandığımızda normal manuel performansı alırmıyız.yani kalkış hızı,sollama yeteneği gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #56 : Ekim 19, 2014, 18:24:41 »
multidrive s aurisi manuel olarak yani kulakçıklarla kullandığımızda normal manuel performansı alırmıyız.yani kalkış hızı,sollama yeteneği gibi.
Kesinlikle alamazsınız, çünkü cvt şanzımanlar yapılarından dolayı aktarmada ciddi güç kaybı yaşatıyorlar, düz vitesli araç ile aynı anda aynı devirlerde gaza bastığınız sürekli sizden hızla uzaklaşacaktır.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #57 : Ekim 19, 2014, 18:55:37 »
Aynı yakıtla çalışan aynı hacime sahip 2 aynı otomatik aracın güzel bir karşılaştırma verisi,

Buradaki AT şanzıman daha çok MultiMod şanzımana benzemiş. 

Nissan CVT explained
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #58 : Ekim 19, 2014, 19:54:20 »
tekin bey video gayet tatminkar.CVT nin sadece gazla olan ilişkisi daha cazip görünüyor.Ayrıca daha dengeli ve tutarlı davranıyor.Ben CVT konusunda tatmin oldum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #59 : Ekim 19, 2014, 20:01:21 »
Video çok güzelmiş, nissana teşekkürlerimi iletiyorum ve paylaşan tekin abiyede , cvt bencede tam otomatik şanzımandan hızlıdır, en azından o geçişlerdeki kayıp olmadığından, güç kaybı fazlada olsa stabil hızlanıyor. Yürüdüydü yürüyecekti ikilemi yok araçta.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio