0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
teşekkürler tekin bey.Sizi hibrit forumundan tanıyorum.Cvt hakkında olumlu izlenimler oluştu bende.Aklıma takılan şu an dsg ve cvt şanzımanlı iki araç arasındyım.Şanzıman olarak ikisinin performansı karşılaştırsak sizce hangisi öne çıkar?
teşekkürler enes bey.Buna benzer şeyler duymuştum.Sorunsuzu kullanmak daha cazip geliyor bana.
...İkisindede manuel ve sport mod olmasına ragmen o modların diğer araçlardaki gibi işe yaradıgını düşünmüyorum.Çünkü süspansiyona ve direksiyona etkileri yok denecek kadar az belkide yok...
Sadece şanzımanın karakteri spor oluyor ne yazık ki. Direksiyon ve süspansiyon aynı ayardalar.
Tekin bey MMT çift kavramalı bir sistem midir? DSG = Toyotadaki karşılığı MMT demişsiniz. Performans ve yakıt verimi vites geçişleri bakımından bu iki sistem aynı mıdır?
MMT tek kavramalı sistemdir dolayısiyle DSG'de öyle. Fakat EDC (efficient dual clutch) etkili çift kavrama olarak adlandırılıyor.Yakıt verimlilikleri aynıdır.Çalışma prensipleri aynıdır.Vites değişim hızları azıcık faklıdır.Çift kavrama tamiri daha pahalıdır.
zafer bey yanlış anlamayın yani dsg illa sıkıntı çıkaracak anlamı çıkmasın.Ben auris baktığımdan kendimi ikna etmeye çalışıyorum birazda.Ayrıca skoda hayranıyım bende.
Tekin bey DSG tek kavrama değil diye biliyorum 1-2-3 cü viteslere birinci kavrama 4-5-6 cı viteslere ikinci kavrama müdahale etmiyor mu? Ben mi yanlış biliyorum yoksa
kararsız kalma diye bahsedilen durum eğim algılama sistemi bulunmayan bütün dişli sistem otomatik şanzımanlarda mevcuttur. örneğin; yokuş yukarı çıkarken devir sabit kalacak bir duruma geldiğinde aracın beyninden vites yükseltme uyarısı gelir (ya da gider, her neyse) ve vites yükselir. bunu yaşamamak için manuel kullanıma almanız gerekir.bunların haricinde otomatik modda (d veya s) dsg oldukça kararlı ve konforlu bir şanzımandır. sakin araç kullananlar ve müdahale etmeyi sevmeyenler için ideal. cvt de iyi şanzımandır fakat otomatik modunda biraz sıkıcı olabilir. sonuçta vites değişimi söz konusu olmadığından bahsedilen kayıplar bu noktada yaşanıyor. hani kauçuk bir kayışa ağır bir nesne bağlayıp çekersiniz, bütün gücünüzle yüklenirsiniz ve ancak esneme payı belirli sınırlara geldiğinde hareket eder ya bu da öyle bir şey. zincirde esneme yok sayılabilecek kadar az olduğundan bu kayıplar, özellikle dsg gibi bir şanzımanda daha azdır.Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2014, 23:05:21kavrama tipi olarak bahsediyorsanız katılabilirim ama adet olarak 2 tane mevcut. birincisi 1-3-5-7, ikincisi ise 2-4-6 şeklinde çalışıyor.
Özür diliyorum,DSG = Dual Shift Gearbox demekmiş, dolayısiyle haklısınız çift kavrama.Farklı firmalar farklı isimler kullanıyorlar, karıştırıyorum.
2015 model Camry nin broşüründe vites bölümünde; "6-speed Electronically Controlled automatic overdrive Transmission with intelligence (ECT-i) and sequential shift mode" yazıyor, bu da MMT sistem midir..?Sonradan başka bir yazıda gördüm, tork dönüştürücülü imiş..
Sanırım aracımda eğim algılama sensörü mevcut bu kararsız kalma vitesi karıştırma gibi şeyler yaşamadım. D modundan başka bir moda alma ihtiyacı hissetmedim. Bazen performans istediğimde S modunda kullanıyorum biraz daha fazla yakıyor ama verdiği keyfe değiyor.
Cvt yi bilmiyorum hatta ilk otomatik aracım Yeti 1.6 dizel dsg 7 1800 km oldu uzun yol ve şehir içi kullanımlarda hiç kararsız kaldığını görmedim ve gerçekten müthiş konforlu ve keyifli gaz pedalına yüklendiğinizde gereken vitese çok çabuk düşüyor ve sizi koltuğa yapıştırıyor ilerleyen dönemde ve km de sorun yaşarmıyım bilemiyorum ama kullanımında çok dikkatli davranıyorum. D sürüş modunda 1500 devirde 75-80 km/saat hıza ulaştığınızda 7 viteste oluyor. S modunda ve manuel kullanımda daha yüksek devir bandında ve uzun zaman aralıklarında vites yükseltiyor.