Gönderen Konu: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?  (Okunma sayısı 49109 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #20 : Ekim 11, 2014, 20:33:08 »
teşekkürler tekin bey.Sizi hibrit forumundan tanıyorum.Cvt hakkında olumlu izlenimler oluştu bende.Aklıma takılan şu an dsg ve cvt şanzımanlı iki araç arasındyım.Şanzıman olarak ikisinin performansı karşılaştırsak sizce hangisi öne çıkar?

Toyota Club Türkiye

Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #20 : Ekim 11, 2014, 20:33:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #21 : Ekim 11, 2014, 20:45:20 »
teşekkürler tekin bey.Sizi hibrit forumundan tanıyorum.Cvt hakkında olumlu izlenimler oluştu bende.Aklıma takılan şu an dsg ve cvt şanzımanlı iki araç arasındyım.Şanzıman olarak ikisinin performansı karşılaştırsak sizce hangisi öne çıkar?
DSG'in performansa olumlu bir katkısı varken CVT performansı biraz düşürüyor.

Ama konfor, ekonomi gibi kriterlerde her iki şanzımanda başarılı.

CVT çok eski bir teknoloji. Dolayısıyla sorunsuz. DSG daha komplike bir şanzıman olduğu için arıza yapma oranı daha yüksek. Genelde mekatronik arızası veriyor. Bunun kesin ve kalıcı bir çözümü yok fakat DSG kullanıcıları garantiyi uzatıp maddi kulfetten kurtulmuş oluyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #22 : Ekim 11, 2014, 20:47:16 »
teşekkürler enes bey.Buna benzer şeyler duymuştum.Sorunsuzu kullanmak daha cazip geliyor bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #23 : Ekim 11, 2014, 21:44:04 »
teşekkürler enes bey.Buna benzer şeyler duymuştum.Sorunsuzu kullanmak daha cazip geliyor bana.

Cvt şanzımanlı aurisimiz mevcut dayımdada DSG'li jetta var.İki aracıda kullanmış biri olarak söylüyorum ;Arkadaşların bahsettikleri performans kaybını sizin ayırt etmeniz mümkün değil.Yada profesyonel bir şekilde karşılaştırmanız lazım.

Her iki şanzımanıda kullandım cvt'de hosuma gitmeyen tek şey gaza yüklendiğimde devri sabit tutup motorun sürekli bağırıyor olması.DSG ise bazen kararsız kalıyor hangi vitese geçeceğini bilemiyor.Bu dediğim olay yokus cıkarken felan oluyor.CVT şanzımanda ise böyle şeyler olmuyor dişli olmadıgı için.Her ikiside gaz tepkisine gayet seri geri dönüşler yapıyorlar gaz pedalına bastıgınız anda vites küçültüp hızlanıyorlar.İkisindede manuel ve sport mod olmasına ragmen o modların diğer araçlardaki gibi işe yaradıgını düşünmüyorum.Çünkü süspansiyona ve direksiyona etkileri yok denecek kadar az belkide yok tam detaylı bilmiyorum.DSG arıza oranı baya yüksek bir şanzıman oldugu için CVT daha tercih edilebilir bir şanzıman.Sonuçta her ikiside pişman etmeyecektir.

Her ikisininde ortak özelliği yakıt tasarrufu bence ikiside güzel şanzımanlar ikisindede vites geçişi hissedilmiyor.Zaten CVT'de vitesde yok  :D

VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #24 : Ekim 11, 2014, 22:03:01 »
...İkisindede manuel ve sport mod olmasına ragmen o modların diğer araçlardaki gibi işe yaradıgını düşünmüyorum.Çünkü süspansiyona ve direksiyona etkileri yok denecek kadar az belkide yok...
Sadece şanzımanın karakteri spor oluyor ne yazık ki. Direksiyon ve süspansiyon aynı ayardalar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #25 : Ekim 11, 2014, 22:18:29 »
Performans konusunda şüphe duymamanızı garanti ederim. 2007 manual yarisim var ve arkadaşımda da cvt şanzımanlısı. Bir ara arka arkaya giderken yetişmekte zorlanmıştım. Ilk kalkışlarda çok atik.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #26 : Ekim 11, 2014, 22:24:21 »
Sadece şanzımanın karakteri spor oluyor ne yazık ki. Direksiyon ve süspansiyon aynı ayardalar.

Ya oda sadece devri yüksek tutmaktan başka bir şey yapmıyor zaten gaza bastınmı devir yükseltiyor araçlar sadece süs denecek kadar gereksiz modlar  :)
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #27 : Ekim 11, 2014, 22:30:39 »
Cvt yi bilmiyorum hatta ilk otomatik aracım Yeti 1.6 dizel dsg 7  1800 km oldu uzun yol ve şehir içi kullanımlarda hiç kararsız kaldığını görmedim ve gerçekten müthiş konforlu ve keyifli gaz pedalına yüklendiğinizde gereken vitese çok çabuk düşüyor ve sizi koltuğa yapıştırıyor ilerleyen dönemde ve km de sorun yaşarmıyım bilemiyorum ama kullanımında çok dikkatli davranıyorum. D sürüş modunda 1500 devirde 75-80 km/saat hıza ulaştığınızda 7 viteste oluyor. S modunda ve manuel kullanımda daha yüksek devir bandında ve uzun zaman aralıklarında vites yükseltiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #28 : Ekim 11, 2014, 22:36:57 »
Açıkçası ben Octavia dsg olanı test ettim.Gayet güzeldi ve geçişleri hiç hissetmedim.aynı şekilde golfde öyle.ama aracı alıp fazla sorun yaşamak istemeyen benim gibi kullanıcılar için cvt daha mantıklı olsa gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #29 : Ekim 11, 2014, 22:39:42 »
Arkadaşlar çok güzel anlatmışlar,

DSG, Direkt Schalt Getriebe, Toyotadaki karşılığı MMT,

Performans=Verimlilik konusunda MMT, çift kavramalı yeni nesili saymazsak, en iyisidir ama şehir içi kullanımı yoğun olan araçlar için pek uygun değildir.

CVT ise her türlü yol şartlarında arıza yaşatmadan kullanılabilecek şanzımandır.
Yapısal olarak çok hafif, küçük ve basittir.

Yakıt tüketimine etkisi MMT'ye oranla kısmen daha fazla olsada, arasındaki farklar çok küçüktür.

Zaten günümüz otomatik şanzıman türlerinin hepsi kendi sınıfındaki manuel şanzımanlardan daha az yakıt tüketmekteler.

CVT'nin tek eksi puanı, hızlanma esnasında motora yüksek devir çevirtmesidir ki, "her güzelin bir kusuru vardır" atasözüyle bitirmek isterim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #30 : Ekim 11, 2014, 22:46:37 »
Tekin bey MMT çift kavramalı bir sistem midir? DSG = Toyotadaki karşılığı MMT demişsiniz. Performans ve yakıt verimi vites geçişleri bakımından bu iki sistem aynı mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #31 : Ekim 11, 2014, 22:50:36 »
zafer bey yanlış anlamayın yani dsg illa sıkıntı çıkaracak anlamı çıkmasın.Ben auris baktığımdan kendimi ikna etmeye çalışıyorum birazda.Ayrıca skoda hayranıyım bende.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #32 : Ekim 11, 2014, 23:00:27 »
Tekin bey MMT çift kavramalı bir sistem midir? DSG = Toyotadaki karşılığı MMT demişsiniz. Performans ve yakıt verimi vites geçişleri bakımından bu iki sistem aynı mıdır?

MMT tek kavramalı sistemdir dolayısiyle DSG'de öyle.  Fakat EDC (efficient dual clutch) etkili çift kavrama olarak adlandırılıyor.

Yakıt verimlilikleri aynıdır.

Çalışma prensipleri aynıdır.

Vites değişim hızları azıcık faklıdır.

Çift kavrama tamiri daha pahalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #33 : Ekim 11, 2014, 23:03:44 »
kararsız kalma diye bahsedilen durum eğim algılama sistemi bulunmayan bütün dişli sistem otomatik şanzımanlarda mevcuttur. örneğin; yokuş yukarı çıkarken devir sabit kalacak bir duruma geldiğinde aracın beyninden vites yükseltme uyarısı gelir (ya da gider, her neyse) ve vites yükselir. bunu yaşamamak için manuel kullanıma almanız gerekir.

bunların haricinde otomatik modda (d veya s) dsg oldukça kararlı ve konforlu bir şanzımandır. sakin araç kullananlar ve müdahale etmeyi sevmeyenler için ideal. cvt de iyi şanzımandır fakat otomatik modunda biraz sıkıcı olabilir. sonuçta vites değişimi söz konusu olmadığından bahsedilen kayıplar bu noktada yaşanıyor. hani kauçuk bir kayışa ağır bir nesne bağlayıp çekersiniz, bütün gücünüzle yüklenirsiniz ve ancak esneme payı belirli sınırlara geldiğinde hareket eder ya bu da öyle bir şey. zincirde esneme yok sayılabilecek kadar az olduğundan bu kayıplar, özellikle dsg gibi bir şanzımanda daha azdır.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2014, 23:05:21
MMT tek kavramalı sistemdir dolayısiyle DSG'de öyle.  Fakat EDC (efficient dual clutch) etkili çift kavrama olarak adlandırılıyor.

Yakıt verimlilikleri aynıdır.

Çalışma prensipleri aynıdır.

Vites değişim hızları azıcık faklıdır.

Çift kavrama tamiri daha pahalıdır.

kavrama tipi olarak bahsediyorsanız katılabilirim ama adet olarak 2 tane mevcut. birincisi 1-3-5-7, ikincisi ise 2-4-6 şeklinde çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #34 : Ekim 11, 2014, 23:06:16 »
zafer bey yanlış anlamayın yani dsg illa sıkıntı çıkaracak anlamı çıkmasın.Ben auris baktığımdan kendimi ikna etmeye çalışıyorum birazda.Ayrıca skoda hayranıyım bende.

Teşekkürler yanlış anlayacak bir şey yok ben ısrarla düz vites kullanıcısıyım fakat seçenek olmadığından ve mecburen araç Yeti olacağı içinde DSG almak durumunda kaldık çünkü düz vites Yeti yoktu tabi bir sürü forum ve şikayetleri görünce de hep bir acaba var ama bende garantiyi uzattım.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2014, 23:09:19
Tekin bey DSG tek kavrama değil diye biliyorum 1-2-3 cü viteslere birinci kavrama 4-5-6 cı viteslere ikinci kavrama müdahale etmiyor mu? Ben mi yanlış biliyorum yoksa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #35 : Ekim 11, 2014, 23:12:24 »
2015 model Camry nin broşüründe vites bölümünde;
 "6-speed Electronically Controlled automatic overdrive Transmission with intelligence (ECT-i) and sequential shift mode"
yazıyor, bu da MMT sistem midir..?

Sonradan başka bir yazıda gördüm, tork dönüştürücülü imiş..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #36 : Ekim 11, 2014, 23:23:10 »
Tekin bey DSG tek kavrama değil diye biliyorum 1-2-3 cü viteslere birinci kavrama 4-5-6 cı viteslere ikinci kavrama müdahale etmiyor mu? Ben mi yanlış biliyorum yoksa

Özür diliyorum,

DSG = Dual Shift Gearbox demekmiş, dolayısiyle haklısınız çift kavrama.

Farklı firmalar farklı isimler kullanıyorlar, karıştırıyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #37 : Ekim 11, 2014, 23:29:05 »
kararsız kalma diye bahsedilen durum eğim algılama sistemi bulunmayan bütün dişli sistem otomatik şanzımanlarda mevcuttur. örneğin; yokuş yukarı çıkarken devir sabit kalacak bir duruma geldiğinde aracın beyninden vites yükseltme uyarısı gelir (ya da gider, her neyse) ve vites yükselir. bunu yaşamamak için manuel kullanıma almanız gerekir.

bunların haricinde otomatik modda (d veya s) dsg oldukça kararlı ve konforlu bir şanzımandır. sakin araç kullananlar ve müdahale etmeyi sevmeyenler için ideal. cvt de iyi şanzımandır fakat otomatik modunda biraz sıkıcı olabilir. sonuçta vites değişimi söz konusu olmadığından bahsedilen kayıplar bu noktada yaşanıyor. hani kauçuk bir kayışa ağır bir nesne bağlayıp çekersiniz, bütün gücünüzle yüklenirsiniz ve ancak esneme payı belirli sınırlara geldiğinde hareket eder ya bu da öyle bir şey. zincirde esneme yok sayılabilecek kadar az olduğundan bu kayıplar, özellikle dsg gibi bir şanzımanda daha azdır.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2014, 23:05:21
kavrama tipi olarak bahsediyorsanız katılabilirim ama adet olarak 2 tane mevcut. birincisi 1-3-5-7, ikincisi ise 2-4-6 şeklinde çalışıyor.

Sanırım aracımda eğim algılama sensörü mevcut bu kararsız kalma vitesi karıştırma gibi şeyler yaşamadım. D modundan başka bir moda alma ihtiyacı hissetmedim. Bazen performans istediğimde S modunda kullanıyorum biraz daha fazla yakıyor ama verdiği keyfe değiyor.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2014, 23:30:38
Özür diliyorum,

DSG = Dual Shift Gearbox demekmiş, dolayısiyle haklısınız çift kavrama.

Farklı firmalar farklı isimler kullanıyorlar, karıştırıyorum.

Evet bazen karışabiliyor bende yanlış mı biliyorum acaba dedim çünkü siz bu konuda daha tecrübelisiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #38 : Ekim 11, 2014, 23:32:51 »
2015 model Camry nin broşüründe vites bölümünde;
 "6-speed Electronically Controlled automatic overdrive Transmission with intelligence (ECT-i) and sequential shift mode"
yazıyor, bu da MMT sistem midir..?

Sonradan başka bir yazıda gördüm, tork dönüştürücülü imiş..

Bir şanzımanda OverDrive varlığı zaten tork konvertörlü kavrama olduğunun kanıtı olduğu gibi aynı şanzımanda sıralı (sequential) olmasıda aynı şeyi desteklemekte.



Mesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2014, 23:41:40
Sanırım aracımda eğim algılama sensörü mevcut bu kararsız kalma vitesi karıştırma gibi şeyler yaşamadım. D modundan başka bir moda alma ihtiyacı hissetmedim. Bazen performans istediğimde S modunda kullanıyorum biraz daha fazla yakıyor ama verdiği keyfe değiyor.

Eğim algılama sensörü olma olasılığı biraz zayıf gibi, çünkü "kararsızlık yaşıyor" diyenler genelde yokuş yukarı durumlarda bunu yaşıyorlardır. Yokuş yukarı tırmanışlarda, özellikle ekonomik modda iken 1'den 2'ye geçerken ayağın gaz pedalından azıcık dahi gevşemesi sonucu, ECU fazla hızlanmak istemediğinizi düşünerek hemen 1'e geri döner. İşte bu tip kararsızlığı yaşamamak için, sizinde doğru yaptığınız gibi önceden S moduna geçmektir. Böylece vites değişim devirleri uzar ve sürücü 1. vites ile azıcık daha hızlı çıkabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #39 : Ekim 12, 2014, 00:56:01 »
Cvt yi bilmiyorum hatta ilk otomatik aracım Yeti 1.6 dizel dsg 7  1800 km oldu uzun yol ve şehir içi kullanımlarda hiç kararsız kaldığını görmedim ve gerçekten müthiş konforlu ve keyifli gaz pedalına yüklendiğinizde gereken vitese çok çabuk düşüyor ve sizi koltuğa yapıştırıyor ilerleyen dönemde ve km de sorun yaşarmıyım bilemiyorum ama kullanımında çok dikkatli davranıyorum. D sürüş modunda 1500 devirde 75-80 km/saat hıza ulaştığınızda 7 viteste oluyor. S modunda ve manuel kullanımda daha yüksek devir bandında ve uzun zaman aralıklarında vites yükseltiyor.


100.000km DSG kullanmış sayılırım biraz daha tecrübe ettiğinizde sistemin açıklarını keşfedersiniz.Babam'da şuanda 150.000 km dsg kullanmış birisi.İkimizinde sistemde gördüğü açıklar aynı sayılır.Eğimli yollarda sıkıntı yaşıyor biraz bizde manuel'de kullanıyoruz alıştık artık  :)

Skoda'nın yaptığı en iyi araçlardan biridir YETİ.Diğer araçlarınıda test ettim(octavia,superb,rapid) Volkswagen'nin ucuzu olduğunu binince ve sürünce anlıyorum.Eskiden daha tercih edilebilir bir araçtı skodalar fakat artık vw ile yakın bir fiyatlandırması var.

DSG ile problem yaşamamanız dileğiyle Keyifli ve Güvenli sürüşler diliyorum :)
VW Golf 1.6 TDI & DSG