Gönderen Konu: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?  (Okunma sayısı 53736 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #20 : Mart 28, 2012, 17:38:05 »
Sizinki 4 ileri olabilir ama CVT şanzıman ise dişli yoktur. Başka bir konuda aracınızın çok yakıt harcadığını belirtmişsiniz, dolayısiyle sebebi ortaya çıkmış oldu, şanzımanınız 4 ileri olarak programlandığı için fazla yakıyorsunuz, program değişikliği ile 7 ileriye geçebilirmisiniz araştırınız.

CVT şanzımanlarda 2 ad. kasnak ve çelik bir kayış/zincir vardır, aynı mobiletlerdeki gibi bir sistemdir. A/T kavramalarda yağ tork konvertörü ve dişli vites kutusu vardır. Mercedes ve Amerikanların eski A/T leri tamamen yağla çalışan karmaşık sistemlerden meydana gelmekteydi.

Demek ki burada bahsedilen normal kullanım koşulları şu oluyor; her zaman ilkbaharı yaşayan bir bölgede sürekli otoban sürüşleri yapılırsa..

Normal kullanım koşulları; aracı yarış yapar gibi değilde, sakin sakin sürmek ve araca römork takmamak gibi algılanırsa sanırım daha doğru olur

Yaris, eşimin aracı. Ben yaklaşık 2.2 tonluk, 3500cc'lik başka marka araç kullanıyorum; sanırım bu yakıt tüketimine gerekli açıklamayı getirir.

Kasnağın bir kolu ana mile bağlıdır (ana çevirici kol) bu mil üzerinde dişliler bulunuyor. Aşağıda çeşitli çizimler var;
Bu standart cvt




bu ise dişli sistemiyle birlikte olan cvt (aşağıdaki çizim nissan'a ait, toyotanınkini şu anda bulamadım
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #20 : Mart 28, 2012, 17:38:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #21 : Mart 28, 2012, 17:43:41 »
Mehmet bey, CVT şanzımanda dişli sistem difransiyel bölümünde bulunur, kavrama ve viteste dişli yoktur, çizimlerinizde de aynı şey gösteriliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #22 : Mart 29, 2012, 06:47:22 »
Mehmet bey, CVT şanzımanda dişli sistem difransiyel bölümünde bulunur, kavrama ve viteste dişli yoktur, çizimlerinizde de aynı şey gösteriliyor.

Tekin abi, ben de zaten cvt şanzımanda kasnak yerine dişli olduğunu iddia etmiyorum, zaten olsaydı adı CVT olmazdı :)

Ancak gerçek dişlilerle birleştirilmiş CVT'de, dişliler şanzıman kutusunun içinde ve diğer otomatik vitesler gibi yağlamaya ihtiyacı var.

Neyse konuyu burada fazla dağıtmayalım, Sezer kardeşim sanırım istediği sorunun cevabını buldu :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #23 : Ocak 04, 2014, 19:40:30 »
arkadaslar 1991 model toyota corolla otomatik vites araba vardı vites değisinleri cabuk  yokusda az da olsa cekmeme sorunu olmaya basladı  usta   otomatik sanzımandan dır dedi sanzıman yağını  simdiye kadar hic değismemisti yağ kendi orjinal renginde   diye daha sonra yağını değistirmeye karar verdim  sanzımancı sanzımanın alt kapağını acıp yağı bosalttı sanzıman yağının soğutucudan gelen boruların ağzını da söküp borulardaki   yağıda bosaltdı sonra sanzımanın altında ve üstünde bulunan fazla yağı dısarı atan delik kapaklarınıda söküp  iceriye  basınclı hava vererek tork konvektörundeki yağı tamamen bosaltmaya calıstı filtreyi ve kapagı temizledi sanzımanın kapagını vidasını ve deliklerin vidasını  kapattıkdan sonra cıkan yag 4,5 litre oldu sanzımanın tamamı 5 litre yağ alıyordu  ölcüp o kadar   dexron  2 yağ doldulduk  arabayı calıstırdım  araba ilk günkü gibi olmustu vites değisimleri iyiydi yokustada iyi cekiyordu sonraki gun sabah arabayı calıstırdım  araba ilk harekedinde yavas kalkmıstı hafif yokusda yavas gidiyordu sonra biraz gitdikden sonra araba düzeldi yağ değistirdiğim usta   ya  gittim arkadas tork konvektoruiçinde bosalmayan  yağ yeni yaga karıstıgı için yağlar arasında uyumsuzluk olabiliyor dedi bir mütdek boyle binmemi sonra eski yağ ile yeni yağın tamamen birbirine karıstıkdan sonra yagın değiseceğini  bu yağ değisimi bazı araclarda 3 defaya kadar yapıldıgını soyledi ben de oyle yaptım bir muddet arabaya binib  usta ya gittim aynı islemleri yapıp yağı değistirdi   simdi araba gayet güzel ilk günkü gibi  tavsiyem otomatik sanzıman yağını zamanı geldiginde serviste sanzıman yag degistirme makinaları ile bu işlemi yaptırmanız   tesekkurler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #24 : Ocak 06, 2018, 18:54:24 »
Merhaba arkadaşlar, burdan sormak istiyorum...
Otm. Şanzıman yağ kontrolü araç çalışır vaziyette P konumdamı, yoksa stop vaziyette P konumdamı kontrol edilir.
Teşekkürler şimdiden.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #25 : Ocak 07, 2018, 09:42:14 »
tam otomatik corolla'da (a.t) şanzıman yağı değişiminde yıl mı km mi esas alınmalıdır? km dolmadıysa yılı mı esas almalıyız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 82
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman yağ kontrolü nasıl yapılır...?
« Yanıtla #26 : Ocak 07, 2018, 10:09:29 »
Kutay bey yaklaşık 1 ay önce yetkili serviste tam otomatik aracımın şanzıman yağını değiştirdim. Servisin bana Verdiği bilgi aracın 60.000 bin ve katlarında yada 3 yılda bir (hangisi daha önce gelirse) değiştirilmesi gerektiğini söyledi.