0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar merhabalar 2008 dizel d4d sedan corolla aldım yeni v kayısı değişmiş benim yağ ini değişmem gerekiyor hangi marka ve kalınlıkta yağ tercih etmeliyim ?Birde balata lar orta düzeyde ancak disk ler biraz yenmiş ve paslanmis tavsiyeniz nedir acaba
özel sıvı dedikleri würth marka motor iç temizleyici veya carbone clean motor iç temizleyici dedikleridir,motor sıcakken konuyor 10-15 dakika rölantiden sonra yağ boşaltılıyor ve yeni yağ filtresi yeni yağ konuyor.internette uygun fiyatlara var.
Benim araç 2007 model ve 110.000 kilometrede.Şu ana kadar v kayışı değişmedi.Her 10.000 km.de yetkili servise girdi ama şu ana kadar değiştirelim demediler.
benim araç 2007 corolla 120000 km bakımdan yeni çıktı V kayışını değiştirdiler. çıkan kayışı istedim verdiler... kayışı inceledim gayet iyi durumdaydı...püskül var dedilerde püskül falan göremedim...koparsa çok masraf çıkarmış...boynumuz kıldan imce ne deseler inanıyoruz..
http://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/Corolla_OM12A38T_01-07.pdf Klavuz her 20 bin km de yada her 12 ayda 1 inceleyiniz diyor. Duruma göre değişmesi gerekiyorsa değiştiriliyor. Ben genelde kayışa birşey olsun olmasın her 60-70 bin km de bir değiştiriyorum. Koparsa hakikaten çok masraf açar. Zaten pahalı bir parçada değil 40-50 tl arası...Bence değiştirdiğiniz iyi olmuş. Hangi marka taktıklarını biliyor musunuz?
Hüseyin bey v kayışı denilen parça nın kırılması herhangi bir yere zarar vermez yeni araçlarda devirdaim eksantrik kayışı na bağlı olduğu için sıkıntı çıkmaz sadece şarj ı keser v kayışı nın görevi altarnötör ü döndermektir ama yinede değişmesi iyidir kazasız arızasız günler iyi forumlar
Hüseyin bey eklediginiz fotoda krank mili bile v kayışında gözüküyor v kayışı bazı araçlarda klima direksiyon pompası ve altarnötör ü döndürür bazılarında farklıdır ama devirdaim yeni nesil motorlarda yani üstten eksantrikli motorlarda tahrik kayışı diğer adıyla eksantrik kayışı na bağlıdır iyi forumlar Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 11:37:55Hatta eski araçlarda devirdaim için ayrı kayış kullanılmıştı yani krank mili üzerinde 2 tane kasnak vardı 1 tanesi devirdaim için diğeri altarnötör için
Ümit Bey kafamı iyice allak bullak ettiniz. Benim V kayışı diye bahsettiğim kayış bu ve bu kayış alternatörü, su pompası (devridaim) ve klima kompresörünü çeviriyor. Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 11:52:32https://youtu.be/pasgm1YemL8?t=1m10s videodaki kayış.İsmi drive belt, serpentine belt diye geçiyor. Klavuzda tahrik kayışı demişler.
Hüseyin bey v kayışı ekledigim fotoğraftaki kayıştır bu kayış hareketini kirank milinden alır ve devirdaimle alakası yoktur kimi motorlarda direksiyon pompası nı klima kompresör ünü ve altarnatörü çevirir kimisindede direksiyon pompası için ayrıdır bu kayış gücünü krank mili üzerindeki kaynağa bağlanarak sağlar ayriyeten devirdaim için kayış olmaz o görev eksantrik kayışı yapar içerdedir o gözükmez üzerinde kapak vardır