Gönderen Konu: E140 Corolla Periyodik Bakım  (Okunma sayısı 141699 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '21
  • 40 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #480 : Ocak 01, 2018, 18:51:50 »
Starta basınca gelen ses direksiyon kilidi açılma sesi olmasın

Toyota Club Türkiye

Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #480 : Ocak 01, 2018, 18:51:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #481 : Ocak 07, 2018, 19:20:35 »
direksiyon kilidi açma sesinden sonra gelen bir ses sadece motor soğukken yapıyor. 15-20 km gittikten sonra stop edip çalıştırdığımda standart şekilde çalışıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '08
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #482 : Mart 29, 2018, 12:08:22 »
Arkadaşlar merhabalar 2008 dizel d4d sedan corolla aldım yeni v kayısı değişmiş benim yağ ini değişmem gerekiyor hangi marka ve kalınlıkta yağ tercih etmeliyim ?
Birde balata lar orta düzeyde ancak disk ler biraz yenmiş ve paslanmis tavsiyeniz nedir acaba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #483 : Mart 29, 2018, 12:23:51 »
Arkadaşlar merhabalar 2008 dizel d4d sedan corolla aldım yeni v kayısı değişmiş benim yağ ini değişmem gerekiyor hangi marka ve kalınlıkta yağ tercih etmeliyim ?
Birde balata lar orta düzeyde ancak disk ler biraz yenmiş ve paslanmis tavsiyeniz nedir acaba
"motul 5w30 x clean 8100 fe" bi dene cok iyimiş  ben denicem şuan esp mobil1 kullanıyorum enos la bi farkına göremedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #484 : Nisan 01, 2018, 19:49:30 »
Merhaba! Lar 2012 aracıma 30000 bakıma götürdüm servise bugün farkettiğim bir şey oldu. Farları yaktığımda normalde gösterge paneli otomatik olarak kararıyordu ancak şu an yine gündüz gibi yanıyor hiç tepki yok servisi de arayamadım nedir problem neden böyle olmuş can sıkıyor şimdi eve gelene kadar gözümü aldı..
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #485 : Nisan 01, 2018, 19:52:18 »
Ekranın sağındaki yanılmıyorsam basılı tutup ayarlıyorsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #486 : Nisan 01, 2018, 20:50:53 »
Kesin mi hocam baktım ben bişey bulamadım her ikisine de

Mesaj Birleştirildi: Nisan 01, 2018, 22:35:41
Baktım detaylıca sol taraftaki düğmede setup ayarlarında saat,tarih ve dil çıkıyor başka bişey yok.ne yaptı bu servis anlamadım servise bile götürüyoruz adamlar orjinalini bozuyor ya
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyotam var havam var
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '11
  • 31 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #487 : Nisan 05, 2018, 08:45:56 »
Kendi aracıma bi bakıp dönüş saglıcam size

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '04
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #488 : Nisan 08, 2018, 01:27:04 »
@Emre Alevkayalı (9448)  birde farlar açıkken deneyin, gösterge panelindeki düğmeye basınca, Trip A Trip B ondan sonra gösterge ışığı için ayar kısmı çıkıyor ekranda çizgiler oluyor basılı tutarak istediğiniz ışık seviyesine göre ayarlıyorsunuz.
Corolla SW 1.6 110hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla 2007
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '07
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #489 : Nisan 11, 2018, 10:58:26 »
aracımı Toyota servise götürdüm. 70 tl tutarında bir özel sıvımız var motora koyalımmı diye sordu.? bu sıvı yağ değişimden önce motora konuyormuş, eski yağ ile beraber dışarı akıtılıyormuş, sonrada yeni yağ konacakmış...kabul ettim  bu sıvı motordaki yağı kiri temizliyormuş , ancak daha önce böyle bir şey sorulmamıştı.. ne olduğunud< bilmiyorum.. bu sıvının ne olduğunu bilen varmı? 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #490 : Nisan 11, 2018, 17:25:54 »
özel sıvı dedikleri würth marka motor iç temizleyici veya carbone clean motor iç temizleyici dedikleridir,motor sıcakken konuyor 10-15 dakika rölantiden sonra yağ boşaltılıyor ve yeni yağ filtresi yeni yağ konuyor.internette uygun fiyatlara var.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla 2007
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '07
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #491 : Nisan 11, 2018, 18:01:36 »
özel sıvı dedikleri würth marka motor iç temizleyici veya carbone clean motor iç temizleyici dedikleridir,motor sıcakken konuyor 10-15 dakika rölantiden sonra yağ boşaltılıyor ve yeni yağ filtresi yeni yağ konuyor.internette uygun fiyatlara var.
biraz terredüd edip şüphelendim açıkçası, ben yıllardır Toyotanın kendi servisine gittiğim için,  daha önce böyle bir şey yapmamışlardı.dolandırılma korkusundan herkesten şüphelenir olduk.  gerçekten temizleme yapıyorsa , notoruda temizleyecekse sorun yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla 2007
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '07
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #492 : Mayıs 04, 2018, 20:42:15 »
Benim araç 2007 model ve 110.000 kilometrede.Şu ana  kadar v kayışı değişmedi.Her 10.000 km.de yetkili servise girdi ama şu ana kadar değiştirelim demediler.

benim araç 2007 corolla 120000 km bakımdan yeni çıktı V kayışını değiştirdiler. çıkan kayışı istedim verdiler... kayışı inceledim  gayet iyi durumdaydı...püskül var dedilerde püskül falan göremedim...koparsa çok masraf çıkarmış...boynumuz kıldan imce ne deseler inanıyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #493 : Mayıs 05, 2018, 01:04:39 »
benim araç 2007 corolla 120000 km bakımdan yeni çıktı V kayışını değiştirdiler. çıkan kayışı istedim verdiler... kayışı inceledim  gayet iyi durumdaydı...püskül var dedilerde püskül falan göremedim...koparsa çok masraf çıkarmış...boynumuz kıldan imce ne deseler inanıyoruz..
http://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/Corolla_OM12A38T_01-07.pdf

Klavuz her 20 bin km de yada her 12 ayda 1 inceleyiniz diyor. Duruma göre değişmesi gerekiyorsa değiştiriliyor. Ben genelde kayışa birşey olsun olmasın her 60-70 bin km de bir değiştiriyorum. Koparsa hakikaten çok masraf açar. Zaten pahalı bir parçada değil 40-50 tl arası...Bence değiştirdiğiniz iyi olmuş. Hangi marka taktıklarını biliyor musunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #494 : Mayıs 05, 2018, 02:39:54 »
http://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/Corolla_OM12A38T_01-07.pdf

Klavuz her 20 bin km de yada her 12 ayda 1 inceleyiniz diyor. Duruma göre değişmesi gerekiyorsa değiştiriliyor. Ben genelde kayışa birşey olsun olmasın her 60-70 bin km de bir değiştiriyorum. Koparsa hakikaten çok masraf açar. Zaten pahalı bir parçada değil 40-50 tl arası...Bence değiştirdiğiniz iyi olmuş. Hangi marka taktıklarını biliyor musunuz?
Hüseyin bey v kayışı denilen parça nın kırılması herhangi bir yere zarar vermez yeni araçlarda devirdaim eksantrik kayışı na bağlı olduğu için sıkıntı çıkmaz sadece şarj ı keser v kayışı nın görevi altarnötör ü döndermektir ama yinede değişmesi iyidir kazasız arızasız günler iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #495 : Mayıs 05, 2018, 08:50:21 »
Hüseyin bey v kayışı denilen parça nın kırılması herhangi bir yere zarar vermez yeni araçlarda devirdaim eksantrik kayışı na bağlı olduğu için sıkıntı çıkmaz sadece şarj ı keser v kayışı nın görevi altarnötör ü döndermektir ama yinede değişmesi iyidir kazasız arızasız günler iyi forumlar


Merhaba Ümit Bey,


Su pompasının V kayışına bağlı olmadığına emin misiniz? Kullanım klavuzunda http://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/Corolla_OM12A38T_01-07.pdf    sayfa 355 de bağlı gibi gözüküyor yada ben tahrik kayışı ile v kayışı ifadesinin aynı anlama geldiğini düşündüğüm için yanılıyorum... Emin olamadım gidip aracın kaputunu açtım kayışa bağlı olanlar klima motoru, alternatör ve su pompası...Araç 2012 model. Aşağıdaki resimde 2007 model corollaya ait.
2018 05 05 08 42 35


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #496 : Mayıs 05, 2018, 11:34:27 »
Hüseyin bey eklediginiz fotoda krank mili bile v kayışında gözüküyor v kayışı bazı araçlarda klima direksiyon pompası ve altarnötör ü döndürür bazılarında farklıdır ama devirdaim yeni nesil motorlarda yani üstten eksantrikli motorlarda tahrik kayışı diğer adıyla eksantrik kayışı na bağlıdır iyi forumlar

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 11:37:55
Hatta eski araçlarda devirdaim için ayrı kayış kullanılmıştı yani krank mili üzerinde 2 tane kasnak vardı 1 tanesi devirdaim için diğeri altarnötör için
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #497 : Mayıs 05, 2018, 11:40:23 »
Hüseyin bey eklediginiz fotoda krank mili bile v kayışında gözüküyor v kayışı bazı araçlarda klima direksiyon pompası ve altarnötör ü döndürür bazılarında farklıdır ama devirdaim yeni nesil motorlarda yani üstten eksantrikli motorlarda tahrik kayışı diğer adıyla eksantrik kayışı na bağlıdır iyi forumlar

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 11:37:55

Hatta eski araçlarda devirdaim için ayrı kayış kullanılmıştı yani krank mili üzerinde 2 tane kasnak vardı 1 tanesi devirdaim için diğeri altarnötör için


Ümit Bey kafamı iyice allak bullak ettiniz. Benim V kayışı diye bahsettiğim kayış bu ve bu kayış alternatörü, su pompası (devridaim) ve klima kompresörünü çeviriyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 11:52:32

https://youtu.be/pasgm1YemL8?t=1m10s   videodaki kayış.

İsmi drive belt, serpentine belt diye geçiyor. Klavuzda tahrik kayışı demişler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #498 : Mayıs 05, 2018, 14:24:28 »

Ümit Bey kafamı iyice allak bullak ettiniz. Benim V kayışı diye bahsettiğim kayış bu ve bu kayış alternatörü, su pompası (devridaim) ve klima kompresörünü çeviriyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 11:52:32

https://youtu.be/pasgm1YemL8?t=1m10s   videodaki kayış.

İsmi drive belt, serpentine belt diye geçiyor. Klavuzda tahrik kayışı demişler.
Hüseyin bey v kayışı ekledigim fotoğraftaki kayıştır bu kayış hareketini  kirank milinden alır ve devirdaimle alakası yoktur kimi motorlarda direksiyon pompası nı klima kompresör ünü ve altarnatörü çevirir kimisindede direksiyon pompası için ayrıdır bu kayış gücünü krank mili üzerindeki kaynağa bağlanarak sağlar ayriyeten devirdaim için kayış olmaz o görev eksantrik kayışı yapar içerdedir o gözükmez üzerinde kapak vardır
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 149 kere teşekkür edildi
Ynt: E140 Corolla Periyodik Bakım
« Yanıtla #499 : Mayıs 05, 2018, 14:37:38 »
Hüseyin bey v kayışı ekledigim fotoğraftaki kayıştır bu kayış hareketini  kirank milinden alır ve devirdaimle alakası yoktur kimi motorlarda direksiyon pompası nı klima kompresör ünü ve altarnatörü çevirir kimisindede direksiyon pompası için ayrıdır bu kayış gücünü krank mili üzerindeki kaynağa bağlanarak sağlar ayriyeten devirdaim için kayış olmaz o görev eksantrik kayışı yapar içerdedir o gözükmez üzerinde kapak vardır
Ümit Bey gönderdiğim videoyu izlediniz mi? Videodaki arkadaş kayışa bağlı olanları saymış.. Power Steering Pump (sizin bahsettiğiniz hidrolik direksiyon pompası), alternator ve water pump (su pompası)... Bu araçta klima  kompresörü bağlı değil (araç klimasız olabilir). Siz halen su pompası bağlı değil diyorsunuz ya anlamadım hakkaten. Kendi aracımda da kaputu açıp baktım alternatör, klima kompresörü ve su pompası bağlı. Klavuzda da bağlı gözüküyor ama siz halen bağlı değil diyorsunuz.  :blink: :blink: :blink:  Size kendi aracımın fotoğrafını da çekip koyayım ikna olacaksanız  :D

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2018, 15:00:13
Aşağıdaki fotoğrafta kendi aracımdan, kayışa bağlı olanları yanlarına yazdım.


Klima komp. dediğimin çıkışındaki borular klima tesisatına gidiyor. Su pompası dediğim kısmın arkasındaki boruda radyötöre bağlı kalın bir boru. Ben parçacılardan V kayışı diye satın aldığımda da bu kısma ait parçayı veriyorlar bana.



Mv