0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sercan Bey, TSI motorun çıkardığı sorunları örnekleri, kaynakları ve ispatlarıyla buradan bizlerle paylaşırsanız çok sevinirim; zira yukarıda verdiğim listede seçilen "motorlar" bir çok yönden araştırılıyor, test ediliyor, inceleniyor ondan sonra puanlama yapılarak dünya kamuoyuna sunuluyor. Bu listeyi de size "sorunlu bu motor" diyenler gibi sokakta her daim gördüğümüz kişiler değil hayatını otomobillere adamış, ortlama yaş aralığı 40 olan çok farklı ülkelerden 75(tam sayı bu olmayabilir, 70 civarı diyeyim) kişilik bir jüri belirliyor. İşte bu liste ile olan alakası buradan geliyor.Oğuz Bey'in de dediği gibi DSG şanzımanda bazı problemler var, Toyota'nın mmt şanzımanında bolca olduğu gibi, bu da daha çok dizel otomobillerde ortaya çıkıyor(tam uyumu hala sağlanamadı sanırım), ancak motoru üst üste birçok alanda ödüllü.Amacım burada VW motorunu övmek değildir kesinlikle, yanlış anlaşılmasın, sadece bilinen yanlışları düzeltmek istedim.
+ 122. ayrıca adamlar yeni bir şeyler üretmeye çalışıyor sürekli. vvt-i motor kaç senedir piyasada. güzel motor fakat çağın gerisinde kalmaya başladı. performans ve yakıt tüketimi açısından tsi motora asla kafa tutamaz.
Hakan şu anda nasıl bir durumdasın bilmiyorum ama kimse kıyaslama yapmadı nereden çıktın buraya, karşılaştırma yapmamız için dengeli olmalı ama burada hiç birşey dengeli değil, Örneğin MMT ile DSG tamamen farklı bir sistem ama MMt zaten bir fiyasko alakanız bir durum yani.Bu arada emin olun arkadaşlar TSI motoru benim kadar sevmiyorsunuzdur, ama arıza yapmıyor demek benim gördüğüm ve bildiğim doğrulara çok yanlış
hata yapılan nokta işin içine şanzımanı dahil etmek bence. başlığı takip ediyorum uzun zamandır. toyota forumunda olduğumuza göre toyota motoru ile karşılaştırma yapmak da doğaldır. arıza verip vermeme konusunda da araç sahibi etkeninin ne kadar önemli olduğunu belirtmiştim daha önce.
Olaya farklı boyutlardan bakıyorsun Ben teknik olarak bahsediyorum, Toyota forumu ya da başka bir forum bahsettiğimiz iki motorunda çalışma sistemleri farklı Farkındaysan Oğuz arızanın nedeni olarak DSG şanzumanı belirtmiş yani olayın ham maddesi demek istiyor, Neyse kal sağlıcakla
Ben (yanlış anlamadıysam) DSG şanzıman sorunun kaynağıdır demedim asla, DSG sisteminde dizele uyumsuzluk var, normalinde de sorun çıkarttığı oluyor dedim. Ve hala daha iddia ediyorum ki TSI en sorunsuz motorlardan biridir."Bu arada emin olun arkadaşlar TSI motoru benim kadar sevmiyorsunuzdur, ama arıza yapmıyor demek benim gördüğüm ve bildiğim doğrulara çok yanlış" cümlenize de şaşırıyorum, zira Toyota forumu olsa da kimse marka fanatizmi yapıyormuş gibi gelmedi bana burada. Bence doğrularınızı gözden geçirip, gerçek doğruları bilgi hazinenize eklemekte fayda var.
piyasada o kadar piston kıran tsiler ne olacak iddia ediyorsunuz ama vw forumuna girip hiç araştırma yapmamışsınız özellikle sirocco ları bir gözden geçirin isterseniz.
Haklısınız sokakta duyuyorum.Liste konusuna katılmıyorum.Bencede DSG çok başarılı hiç sorun çıkardığını görmedim.
Standart motorun piston kiracagini sanmiyorum. 1.4 TSI 122 ps'lik motorda intercooler mevcut degil diye hatirliyorum; o yüzden hosuma gitmemisti.Ama 1.4 160ps'lik motordan da 160 ps cikartmak zor ise degil. Yeni malzeme ve elektronik ile cok rahat cikar. O yüzden zorlama oldugunu da düsünmüyorum.
Sercan ne dedin sen DSG sorunsuz mu dedin ben mi yanlış anladım Şu an satılık tam 3 tane passat var üçü de sırf DSG'den çektiği çileler için satıyorlar... http://www.passatturkiye.com/sanziman-aktarma/2215-7-vites-dsg-sorunlari-cozumleri.html Bak mahkemelik bile olmuşlar http://www.passatturkiye.com/sanziman-aktarma/3600-dsg-7-arizasindan-dolayi-dogus-oto-0-km-arac-veri.html Yolda bırakma yok ama 4-4'lük bir şanzıman değil...
Ben Sercan'a da katılıyorum... Sorun motor da değil şanzumanda... VVT-İ ise bence TSİ'Dan daha sorunsuz sonuçta TSİ gibi araçların en kolay arızası turbodur o da toyota'da yok... Uğur bey 1.4 motordan 160 bg. güç beklenirse tabi ki piston da kırar motoru da yakar. Aşırı beslemeli motorlar hiç bir zaman sağlıklı değildir zaten... 1.4 Tsi alacaksanız 160'lık değil 122'lik versiyon alacaksınız ve sorunsuzca kullanacaksınız... Ben cesaret edipte alamam o motoru...
Toyota ve Vw arasında dağlar kadar fark var gerçekten... Vw gerçekten çok güzel kaliteli ve oturaklı bir araba... Ancak keşke Toyota'nın sorunsuzluğunu Vw'de başarabilse. MEkanik maalesef Toyota gibi değil...
olamazda çünkü elektronik oyuncak vw'de çok fazla
mesela bir yol bilgisayarında bir sürü modül var ne gereği var bu kadar karmaşaya belli başlı 2-3 şey koy yeter