Gönderen Konu: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.  (Okunma sayısı 8565 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« : Şubat 24, 2012, 15:16:01 »
Genel olarak herkesin şikayetçi oldugu ön konsol seslerinden bende muzdariptim. Sadece Ön Konsol icin servise götürdügüm aracımdan artık kapı iskeletleri , kaporta ve direksiyon kutusundan da sesler gelmeye basladı. En son aracım 4 gün serviste kaldı. 470 tl civarında işlem yapıldı. Ancak sesler de en ufak azalma olmamasının yanında inanılmaz artıs oldu. Üstelik o 4 günün sonunda servisten cıkmamla tekrar servise dönmem bir oldu. Sözlü olarak ön konsol , iskelet ve kaportadan gelen sesler için "yapabilecek bişey yok" ibaresini kullandılar. Direksiyondan gelen ses içinde "ön konsolu komple sökmemiz gerekiyor sesin kaynagını bulmak için " dediler. 2 Avukatla görüstüm. bu şekilde direk dava acılırsa %80 , Sözlü olarak beyan ettikleri "sornu çözemiyoruz" ibaresini yazılı olarak aldıgım takdirde %99 para iadesi veya araç değişimi sonucu cıkar dediler. Toyota genel merkezine ve avrupadaki müdürlüğe cok sert bir mail attım. bu saatten sonra garantisi bitene kadar giderim servise. o da bakım için. Tiksinti geldi resmen. Ya da önce noter tastikli bir ihtarname cekip gelecek cevaba göre hareket etmek. Yaşadıgım bu tatsız olayı sizinle de paylaşmak istedim. Belki burdan da bi avukat cıkar bilgi verir :)

Toyota Club Türkiye

Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« : Şubat 24, 2012, 15:16:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2012, 15:34:49 »
çıktım ve iblgi veriyorum :) öncelikle Tüketicinin korunması hakkında kanunun sizi ilgilendiren 4. maddesini paylaşayım:

AYIPLI MAL

MADDE 4.- (Değişik madde ve başlığı: 4822 - 6.3.2003 / m.4 - Yürürlük m.38) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. (Değişik 3. fıkra: 5582 - 21.2.2007 / m.22) İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu teslim tarihinden itibaren 1 yıl süre ve kullandırdığı kredi miktarı ile sınırlıdır. Konut finansmanı kuruluşları tarafından 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre verilen kredilerin devrolması halinde dahi, kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu devam eder. Krediyi devralan kuruluş bu madde kapsamında sorumlu olmaz. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. 

Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.

Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.

Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır. 

Anladıgım kadarıyla siz zaten servise sık sık giderek onarım talep etmişsiniz..Yapılan işlemler sonucunda size verilen yazıda hasarın gideirldiği ya da giderilemediğine dair bir ibare düşülmüş mü ?

Ama siz zaten ilk aşamada servise gittiğiniz için usulüne uygun davranmışsınız. Hasar da giderilmediğine göre bundan sonra sizin iki seçimlik hakkınız doğuyor: ya bedel iadesi faiz+masraflarla..Veya aynı araçla değişim..Hatta şansları zorlarsanız üst modelle bile değiştirme hakkına sahipsiniz..Bence bütün şartlar ve kozlar sizin lehinize..Durmayın derim.Gelişmelerden de bizi haberdar ederseniz sevinirim.
Not:Tüketicinin Korunması Hakkında kanundan faydalanmak için alıcının ticari işletme için veya ticari maksatla almaması gerek. Yani nihai tüketici konumunda olmalısınız ki sizin durumunuz öyle sanırım.
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2012, 15:41:33 »
İlgi ve Bilgilendirme için teşekkürler . Sizde Su serptiniz yüregime :) Zaten kesinlikle araç istemiyorum. Para iadesi talep edeceğim.

Servis işlem kağıtlarında sorunun giderilip giderilmediğine dair bir ibare bulunmuyor. Sadece yapılan işlemler yazıyor. Ama ben servise gidip dışarıda yaptıracağım , sigortadan faydalanmak için sizden bu yazıyı almam gerekiyor diyeceğim. Bundan dolayı herhangi bir sıkıntı olur mu ?


Edit:İmla


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2012, 15:58:54 »
İlgi ve Bilgilendirme için teşekkürler . Sizde Su serptiniz yüregime :) Zaten kesinlikle araç istemiyorum. Para iadesi talep edicem.

Servis işlem kağıtlarında sorunun giderilip giderilmediğine dair bir ibare bulunmuyor. Sadece yapılan işlemler yazıyor. Ama ben servise gidip dışarıda yaptırıcam , sigortadan faydalanmak için sizden bu yazıyı almam gerekiyo diycem. Bundan dolayı herhangi bi sıkıntı olur mu ?

ben sizin yerinizde olsam mahkemeden tespit isterim..Hasarı tespit edecekler, daha önce işlem yapıldığını ve giderilmediğini tespit edecekler.Ve siz o kararla (ilam hükmünde değil, duruşmalı falan görülmüyor kafanız karışmasın) dava açtığınızda elinizde kesin deliliniz olacak..Bence başka servistir odur budur uğraşmayın, illegal bir durum oluşursa bahane yaratabilirler başkasında yaptırdın falan diye..

Edit:İmla
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2012, 16:06:53 »
İmzalı beyanlarını almamın nedeni de yine elimde yapamıyoruz dedikleri icin yazılı bi belge olsun. Baska servise götürme düsüncem yok zaten. Ancak bu mahkeme konularına yabancıyım. Prosüdür nedir ne degildir bilgim yok acıkcası. Mahkeme kararı cıkartın demissiniz, bunun için ne yapmam gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2012, 16:09:01 »
İmzalı beyanlarını almamın nedeni de yine elimde yapamıyoruz dedikleri icin yazılı bi belge olsun. Baska servise götürme düsüncem yok zaten. Ancak bu mahkeme konularına yabancıyım. Prosüdür nedir ne degildir bilgim yok acıkcası. Mahkeme kararı cıkartın demissiniz, bunun için ne yapmam gerekiyor.

Volkan Bey bu uzun bir prosedür ve burada anlatmak biraz zaman alacak.
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #6 : Şubat 24, 2012, 16:19:38 »
Anladım. Teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #7 : Şubat 24, 2012, 18:34:55 »
Volkan bey,
Betül Hanım çok zeki bir avukat
bence avukat olarak onu tutun , o uğraşsın
nasıl olsa davayı kazanacaksınız ve avukat masrafları da toyotaya yüklenecek
hem o takırtukurislerden kurtulup rahata ereceksiniz
hem de honda falan gibi sorunsuz bir araba alıp keyfini süreceksiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2012, 18:53:06 »
İnşallah Belirttiginiz gibi kolay şekilde sonuca varabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #9 : Şubat 24, 2012, 19:08:55 »
THT daki zamanaşımı süresini kaçırmayın bu arada Volkan  bey...
tevazu erdemdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #10 : Şubat 27, 2012, 22:17:06 »
İnşallah Belirttiginiz gibi kolay şekilde sonuca varabiliriz.

Kısa sürede olacağını sanmam benim Hyundai ile 5 yıl sürmüştü öncelikle aynı şikayetten aynı yıl içinde bir kaç kez servise gitmiş olmanız gerek ve bunları kayıt altında servis fişleri ile teyit etmeniz gerekiyor önce tüketiciler derneğine dilekçe ve servis fişleri falan gereken deliller ile başvuruyorsunuz burada haklı olduğunuz bulunursa sonrasında tüketici mahkemelerinde dava açıyorsunuz ilerleyen duruşmalarda mahkeme gereken delilleri inceleyip gerekirse bilirkişi istiyor ve araç İstanbul teknik üniversitesinde uzmanlar tarafından inceleniyor sonuç nasıl gelişir bilemiyorum sizin durumunuzla ilgili ben 2004 yılında sıfır aldığım Hyundai Getz aracımı 5 yıl kullandıktan sonra ve yargılama sonucunda tüm mahkeme ve avukat vekalet ücretleri ile aracın fatura bedelini geri aldım tüm duruşmalara kendim girdim Hyundai 5 avukatla giriyordu sadece son duruşmaya tanıdık bir avukatımla vekalet vererek girdik ve kazandık üstelik İTÜ nin tamamen benim aleyhime verdiği rapora rağmen bu arada davayı kaybetme olasılığınız da olabilir ve gerçekten çok çok uzun bir süreç eğer haklı olduğunuza ve sonuna kadar gideceğinize eminseniz bu işe girişin derim çünkü epey zaman ve maddi masraf etmeniz gerek mahkeme harç ve bilirkişi ücretleri vs vs vs ayrıca davayı kaybederseniz Betül hanım daha açıklayıcı yanıt verebilir karşı tarafın size dava açma hakkı da doğabilir.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #11 : Şubat 27, 2012, 23:06:08 »
Volkan jant ve yayları çıkarıp gitmişsindir umarım.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #12 : Şubat 27, 2012, 23:09:15 »
Volkan jant ve yayları çıkarıp gitmişsindir umarım.

hayır sökmedim hicbirini.  :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #13 : Şubat 27, 2012, 23:41:22 »
Jant ve yay degisimi olan arabada ses var diye mi dava acacaksiniz?

Yaylar orjinal Toyota mi?
Kullanilan lastik olculeri aracin Sanayi bakanligindan vetilen izin belgesinde isli bir buyuklukte mi?

Kusura bakmayin ama aracin orasini burasini degistirip bu ses yapiyor derseniz en azindan muhendisler bayagi bir güler. Mahkemede ne olur bilemem.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #14 : Şubat 27, 2012, 23:53:26 »
Yani Volkan. Öyle dava açmakla bitmiyor işler, paran ve vaktin çoksa kolay gelsin.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2012, 00:26:56 »
Corollanın her yerinden ses gelmez.Kapı iskeleti,kaporta,direksiyon her yerinden ses geliyor demişsiniz.İlginç.Aracı orjinal halinden uzaklaştırınca elbet ses gelir.Uyumsuz işler yapmış olabilirsiniz.Servis yay değişimini falan anlamamış.Bence iyi niyetli bir servis.Fark edip kayıt altına alsa haksız çıkarsınız.Bu haliyle dava açsanızda haksız çıkarsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2012, 01:35:09 »
   Betül hanım ben burada bir şey sormak istiyorum.25 Kasim 2010 tarihinde trafiğe çıkan,şirket bünyesinde bulunan Isuzu marka otobüsümüzün 9 adet parçasında paslanma ve boya kabarması sonucu boyanma olacak.Yani sıfır aldığım araçta üretim hatası nedeniyle boya kalkmaları sonucu boyama işlemi olacak.Fabrika ayıbın giderilmesi için gerekeni yapıyorken diğer yandan da benim mağduriyetim ortaya çıkıyor.Sebebi her ne olursa olsun aracımın 9 parçası boyalı olduğu için ikinci el değerinde de bir düşüş olacaktır.Ayıbın giderilmesi sonucu ortaya çıkan mağduriyet beni zor durumda bırakıyor.Geçen hafta P.Tesi günü Isuzu iletişim hattına şikayetimi dile getiren bir mail attım ama şu saate kadar dönüş yapan olmadı.Öncelikle iyi niyet çerçevesinde Isuzu'ya teklifim araç değişimi olacaktır.Kabul etmemeleri halinde önce notere mi gitmeliyim yoksa direkt adliyeye gidip tüketici/ticaret mahkemesine (artık hangi mahkeme ilgileniyorsa) Isuzu'ya karşı dava mı açmalıyım? Ve benim bu durum da araç isteme hakkım var mı?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2010 1.6 Comfort Extra
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2012, 08:43:58 »
Corollanın her yerinden ses gelmez.Kapı iskeleti,kaporta,direksiyon her yerinden ses geliyor demişsiniz.İlginç.Aracı orjinal halinden uzaklaştırınca elbet ses gelir.Uyumsuz işler yapmış olabilirsiniz.Servis yay değişimini falan anlamamış.Bence iyi niyetli bir servis.Fark edip kayıt altına alsa haksız çıkarsınız.Bu haliyle dava açsanızda haksız çıkarsınız.

Aracım corolla degil , Auris.

Aracın ic kısmında degisiklik yapmadım. yay ve jantın kaporta , gögüs ve direksiyondan gelen seslere ne gibi bir etkisi olabilir allah aşkına ? Servisin yaydan da janttan da haberi var. hatta ön tampondaki carbon uygulama için bile bizim maskelemeden iyi olmuş dediler. 

Alıntı
Jant ve yay degisimi olan arabada ses var diye mi dava acacaksiniz?

Yaylar orjinal Toyota mi?
Kullanilan lastik olculeri aracin Sanayi bakanligindan vetilen izin belgesinde isli bir buyuklukte mi?

Kusura bakmayin ama aracin orasini burasini degistirip bu ses yapiyor derseniz en azindan muhendisler bayagi bir güler. Mahkemede ne olur bilemem.

aracın lastiklerini 1 tik attırdıgım için toyoda gibi arabadan ses geliyorsa  kusura bakmayın ama bende onlara gülerim.  tForumda aracında hicbir degisiklik yapmadan da bu seslerden şikayet edenler var. Zaten kac kere servise girdi araç. Araba o kadar incelendi. bir tanesi de cıkıp demedi kardesim sen yay takmıssın lastikleri büyütmüssün ses yapar tabi diye. Bunların aracın iç kısımlarında ki seslere etki edecegini düsünmyorum.

ve son olarak anlamamıssınız dava acma sebebimi. Benim sadece ön gögüs gıcırtısı sikayetiyle gidipte , serviste kaldıktan sonra kaporta orta kapı iskelleti ve direksiyondan bölgesinden de ses gelmeye baslaması ve tekrar götürdügümde yapabilicek bişey yok demeleri. Yani ön gögüsteki gıcırtıyı kesememisler , Üstüne degisik yerlerden de ses gelmeye basladı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #18 : Şubat 28, 2012, 11:13:19 »
   Betül hanım ben burada bir şey sormak istiyorum.25 Kasim 2010 tarihinde trafiğe çıkan,şirket bünyesinde bulunan Isuzu marka otobüsümüzün 9 adet parçasında paslanma ve boya kabarması sonucu boyanma olacak.Yani sıfır aldığım araçta üretim hatası nedeniyle boya kalkmaları sonucu boyama işlemi olacak.Fabrika ayıbın giderilmesi için gerekeni yapıyorken diğer yandan da benim mağduriyetim ortaya çıkıyor.Sebebi her ne olursa olsun aracımın 9 parçası boyalı olduğu için ikinci el değerinde de bir düşüş olacaktır.Ayıbın giderilmesi sonucu ortaya çıkan mağduriyet beni zor durumda bırakıyor.Geçen hafta P.Tesi günü Isuzu iletişim hattına şikayetimi dile getiren bir mail attım ama şu saate kadar dönüş yapan olmadı.Öncelikle iyi niyet çerçevesinde Isuzu'ya teklifim araç değişimi olacaktır.Kabul etmemeleri halinde önce notere mi gitmeliyim yoksa direkt adliyeye gidip tüketici/ticaret mahkemesine (artık hangi mahkeme ilgileniyorsa) Isuzu'ya karşı dava mı açmalıyım? Ve benim bu durum da araç isteme hakkım var mı?

Özcan kardeşim yukarıda ne yapılması ve prosedür nasıl olmalı yazdım direk dava açmıyorsunuz öncelikle tüketiciler derneği il hakem heyetine başvuruyorsunuz ve bu süreç çok uzun birebir yaşayan biriyim. Geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'ya Dava Açmaya Hazırlanıyorum.
« Yanıtla #19 : Şubat 28, 2012, 11:34:37 »
Özcan kardeşim yukarıda ne yapılması ve prosedür nasıl olmalı yazdım direk dava açmıyorsunuz öncelikle tüketiciler derneği il hakem heyetine başvuruyorsunuz ve bu süreç çok uzun birebir yaşayan biriyim. Geçmiş olsun

Tüketici Hakem Heyetleriyle İlgili Sınırlar

Tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2012'dan başlayarak 1.161,67 TL,

Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2012'dan başlayarak 3.032,65 TL'dir.

*2012 yılı değerleri, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 22. maddesindeki usule göre Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 12,58 (oniki virgül ellisekiz) oranında artış esas alınarak belirlenmiştir.
tevazu erdemdir...