Gönderen Konu: Yağ Eksiltme Sorunu  (Okunma sayısı 47979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #40 : Şubat 17, 2012, 13:55:31 »
1.6 D4-D 130hp (2ND-TV - Avensis-Auris-Corolla-Verso?) +  K111 - K211? CV-T Transmision + Hill Holder + Start-Stop

şşşş kimse duymasın :)

Bu özelliklerle ülkemize gelirse ve fiyat politikası yeni yaris gibi olmazsa toyota türkiyede satış patlaması yapar. Güzel günler bizi bekliyor :)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Toyota Club Türkiye

Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #40 : Şubat 17, 2012, 13:55:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #41 : Şubat 29, 2012, 11:58:19 »
arkadaşlar aracın yağ çubuğu yeniden yarıya indi !! ben ufuk hocamın önerilerine uyarak 20.000 km bakımında turbonun değişimini isticem..tabi öncesinde toyota genel merkeze mail atıp bilgilendirecem.. bu işi yokuşa sürmeye devam ederlerse önce ihtar çekicem.. bakalım neler olacak..
ama toyota ismi artık bende eski güvenini kaybetti. ne zaman uzun yola çıkmayı düşünsem yağ lambası aklıma geliyor .. düşünsenize uzun tatile çıktınız ve yolda yandı lamba. adamlar diyor ki lamba yandı mı hemen servise götürün.. sıfır araba almışsın güvenle.. yola çıkmışsın tatile.. yağ eksilmiş ve sen servis bulmaya çalış bi de işin gücün yoksa..tam rezalet vesselam..
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #42 : Şubat 29, 2012, 12:09:01 »
Ufuk Bey, size sormak istediğim 2012 model DPF 'li corolla dizellerde servisler hangi marka ve numara yağ kullanıyorlar? Bilgilendirirseniz memnun olurum. Birde 2012 modellerde turbo seri nosu 0005 ile bitiyor. Bu turbolar 0004 lere göre yağ eksiltmesi görülmüşmü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #43 : Mart 18, 2012, 21:47:56 »
Toyota genel merkezle gorustum.açıkçası hiç tatmin olmadım.yolda lambanız yanarsa hiç müdahele etmeyin servise götürün gibi servislerin komik cümlelerini ilettim.işi gücü bırakacaz uzun yolda servis arıcaz!! Benim bu markaya maalesdf artık güvenim sarsıldı.son yağ ilavesinden sonra 1.500 km yaptım ve yağ seviye çubuğu yarımın da altına indi.bu işi sonuna kadar götürmeye kararlıyım ama bi daha toyota mı tövbe!!!!
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #44 : Mart 20, 2012, 23:05:17 »
selam  arkadaşlar bende  arabamın yağ eksiltmesinden dolayı üzülüyuordum. ama artık o kadar dert etmiyorum arabam lpg li .bakın bu videoda bilir kişi 1000 klmetrede 300 ila 1.5 yani bir buçuk litre eksiltmesi normaldir diyor.  yeni nesil arabaların motorlarının yüksek perfonsman lı oluşundan kaynaklandığını anlatıyor. buyurun link veriyorum sizlerde  izleyin..      http://www.uzmantv.com/motor-yagi-neden-eksilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #45 : Nisan 05, 2012, 00:15:35 »
selam arkadaşlar bende  arabamın yağ eksiltmesinden dolayı üzülüyuordum. ama artık o kadar dert etmiyorum arabam lpg li .bakın bu videoda bilir kişi 1000 klmetrede 300 ila 1.5 yani bir buçuk litre eksiltmesi normaldir diyor.  yeni nesil arabaların motorlarının yüksek perfonsman lı oluşundan kaynaklandığını anlatıyor. buyurun link veriyorum sizlerde  izleyin..      http://www.uzmantv.com/motor-yagi-neden-eksilir
bunun doğru olması demek tüm arabalarda  yağ eksiltme sorununun  gözlenmesi demektir.halbuki  her arabada  yağ eksiltme olmuyor ki..
OG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #46 : Nisan 05, 2012, 00:20:22 »
Turbo ve vakum pompasının değiştirilmesini talep edin. O servisteki çok bilmiş usta bozuntularına söyleyin o aracın yağ yakması hiçte normal değiL. Söylenene göre 2010 eylülden önceki üretilen 1.4 d-4d 205 tork toyotalarda bu sorun varmış. Hala laf kalabalığı yaparlarsa sikayetvar.com da ki şikayetlerin çıktısını alın gösterin usta bozuntularına. Eninde sonunda değiştireceklerdir. Toyotanın yaptığı da ayıp, madem böyle bilinen bir sorun var çağır o araçları müşterini mağdur etme.
1.4 D-4D  dizel Corolla Comfort.. baştan beri yağ eksiltme vardı, Turbo değişti,  bir sonraki bakımda vakum pompası değişti ama yağ eksiltme devam etti..
OG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #47 : Nisan 05, 2012, 08:20:47 »
1.4 D-4D  dizel Corolla Comfort.. baştan beri yağ eksiltme vardı, Turbo değişti,  bir sonraki bakımda vakum pompası değişti ama yağ eksiltme devam etti..

Haklısınız, 10.000km içinde yada sonunda yağ seviyesi bariz şekilde iniyorsa kesinlikle o kaçağın bulunması gerekir, LPG'li araçlarda yağ yakma azıcık daha fazla olur ama hiç bir zaman yarı seviyelere inmemesi gerekir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '09
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #48 : Nisan 08, 2012, 00:38:19 »
Acaba yeni nesil benzinli corollalarda da aynı sorun var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla d4d otomatik 2008
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #49 : Nisan 11, 2012, 15:34:37 »
benzinlilerde çok nadir görülür yağ eksiltme ama dizellerde de eksiltme  turbodan değil motorsal yani sekman pistonla ilgili olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #50 : Nisan 17, 2012, 15:17:01 »
ali bey tespitiniz doğru olabilir. 20.000 km bakımı yapıldı . 550 tl ücret alındı ve açıkçası bu bana çok geldi !!! son ilaveden 4400 km sonrası 1.5 lt eksilttiği yeniden gözlendi. toyotayla iletişime geçileceği söylenmişti. bugün aradılar ve aracın piston ve sekmanlarının değişmesi gerektiği belirtildi. yani kısacası motor indirilecekmiş !!! bu konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum acilen..
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ozdemir035@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #51 : Mayıs 22, 2012, 18:35:58 »
emin bey sonuç olarak ne yapıldı aracınıza, aynı sorun benimde başımda kafam allak bullak ne yapacağımı bilemiyorum :(. bilgilendirirseniz sevinirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #52 : Mayıs 22, 2012, 20:56:18 »
efe bey ben de ne yapacağımı şaştım .. aracı yenilemek istedim sıfırıyla.. üzerine 16 bin tl fark istiyorlar :) hukuki yolları araştırıcam artık.. sizin aracın özellikleri nedir? ne kadar km de yağ eksiltiyor?
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #53 : Mayıs 22, 2012, 21:10:09 »
2001 deki benzinli vvt i ların ya eksiltmesinden sonra 1,4 dizel toyota motorları elinde patladı toyotanın..Toyota dizel işini beceremiyor.ondandır bmw ile ortaklıga girişti dizel motorda.Turbo ve vakum pompası değiştikten sonra yağ eksiltme devam ediyorsa piston segman lar ..10 bindeki 20 bindeki motoruda indirmek sıfır alan biri için heves kırıcı olsa gerek....Dizel motorda dci tdi hdi tdi hepside d4 d lerden daha sağlam ve uzun menzilli gibi.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ozdemir035@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #54 : Mayıs 22, 2012, 21:49:35 »
efe bey ben de ne yapacağımı şaştım .. aracı yenilemek istedim sıfırıyla.. üzerine 16 bin tl fark istiyorlar :) hukuki yolları araştırıcam artık.. sizin aracın özellikleri nedir? ne kadar km de yağ eksiltiyor?

emin bey;  2011 comfort extra 18500 km de 1 litre yağ eklediler 19200 de de bakımını yaptırdım, takibe aldılar 3000 km sonra kontrol edecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #55 : Mayıs 23, 2012, 07:00:34 »
2001 deki benzinli vvt i ların ya eksiltmesinden sonra 1,4 dizel toyota motorları elinde patladı toyotanın..Toyota dizel işini beceremiyor.ondandır bmw ile ortaklıga girişti dizel motorda.Turbo ve vakum pompası değiştikten sonra yağ eksiltme devam ediyorsa piston segman lar ..10 bindeki 20 bindeki motoruda indirmek sıfır alan biri için heves kırıcı olsa gerek....Dizel motorda dci tdi hdi tdi hepside d4 d lerden daha sağlam ve uzun menzilli gibi.

2001'de vvt-i motorların yağ eksiltme sorunu, Toyota'nın piston ve segman üretimini İngiliz menşeili bir firmaya vermesinden kaynaklıydı, o zamanlar motor ömrünü tamamlamadan motora japon üretim segman takanlar yada garantiden short block değişimi yaptıranların hiçbir sorunu kalmadı. Toyota dizel işini beceremediği için gemi-tekne motoru üretiyor, dünyadaki en eski dizel motor üreten bir firmadan bahsederken bence biraz araştırarak yazın, 10-20 binde 1ND-TV motor indireni görmedim, hatanın sebebi belli yapılan işlemlerden ve kullanılan bakım malzemelerinin kaliteli seçilmesinden sonra herhangi bir sorun kalmadığı da aşikar.Ayrıca aslında bu sorun sadece Toyota'nın sorunu değil Euro5 yakıt kullanan bütün dizel araçlarda bahsedilen durum mevcut ve Euro5 yakıtı hala Türkiyeye ithal etmeyenlerin de suçlanması gerekli.

Bahsettiğiniz TDI motorlar Bosch marka mazot pompası ve enjektörleri 60-100 bin km. de patlatıp servise gittiklerinde Denso marka ile değişimine bir araba parası ödüyorlar,HDI motorlardan hiç bahsetmeyelim isterseniz sağır sultanın bile duyduğu faciaları mevcut, DCi'lerin (Commercial olan 1.9 ve 2.5 litrelikler hariç) periyodik bakım gibi 100-150 bin km'de motor yaptıklarını hiç duymadınız sanırım? TD-Ci aracınız için servise gittiğinizde debriyaj setinin sadece parça bedelinin 2.500TL olduğunu öğrendiğinizde de yüzünüzü görmek isterim.

Bence siz bu dizel konusunu 1-2 sene araştırdıktan sonra Toyota motorları hakkında yorum yapsanız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #56 : Mayıs 23, 2012, 07:18:27 »
yukarıdaki yorum bakarak demek oluyorki dizel araçlar az yakıyor ama sorunları fazla ve bir sorunla karşılaştığınızda maliyeti yüksek oluyor o yüzden bence benzinli araba kullanmak şu aşamada daha mantıklı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Dizel Corolla MMT Şanzıman
    • Odila Blogger: Hayat Üzerine Felsefik Saçmalamalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #57 : Mayıs 23, 2012, 14:55:16 »
2011 corolla m/m 1.4 d4d sahibiyim servis başından beri beni de oyalıyor vakum pompası değişti olmadı, 30 000 bakımından çıktım yağ seviyesini kontrol ederek geziyorum her bin km de bir ne konfor kaldı ne de güven. eğer yağ sinyalim yine 6000 km de yanarsa bu 3 olacak ve tüketici haklarına gideceğim ve davamı açacağım. elimde bütün servis kayıtları mevcut. maddi ve manevi tazminat davası da açmayı düşünüyorum. Paramın iadesini istiyorum değişim de kabul etmiyorum. iyi bir avukat bulup uğraşıcam bu işle. Arabayı satarken genelde böyle bir sorun veya "normal" bir yağ eksiltme olduğu konusunda uyarmadılar. Oysa böylesi hayati bir bilgi satış temsilcisi tarafından müşteriyle paylaşılmalıydı. Bu düpedüz ayıplı mal satmaktır ve ciddi maddi kayıplara sebebiyet verdi. O zaman alabileceğim emsal arabaların fiyatları ve vergileri arttı mesela... Bu kayıplarımın da tazminini isteyeceğim mahkemeden. Ben sürekli yağ su kontrol etmek için 53 binlira ödemedim. gider 20 yıllık bi araba alırdım öyle olsa. Yakıt tasarruflu, uzun yıllar güvenle ve özenle binebileceğim bir araba için ödedim bu parayı. Türkiye de yargı tabii ki büyük firmaların tarafında ve tabii ki davayı kazanamayacağım ama bunun altında kalmayacağım.
Onur Andaç Sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #58 : Mayıs 23, 2012, 19:40:34 »
2001'de vvt-i motorların yağ eksiltme sorunu, Toyota'nın piston ve segman üretimini İngiliz menşeili bir firmaya vermesinden kaynaklıydı, o zamanlar motor ömrünü tamamlamadan motora japon üretim segman takanlar yada garantiden short block değişimi yaptıranların hiçbir sorunu kalmadı. Toyota dizel işini beceremediği için gemi-tekne motoru üretiyor, dünyadaki en eski dizel motor üreten bir firmadan bahsederken bence biraz araştırarak yazın, 10-20 binde 1ND-TV motor indireni görmedim, hatanın sebebi belli yapılan işlemlerden ve kullanılan bakım malzemelerinin kaliteli seçilmesinden sonra herhangi bir sorun kalmadığı da aşikar.Ayrıca aslında bu sorun sadece Toyota'nın sorunu değil Euro5 yakıt kullanan bütün dizel araçlarda bahsedilen durum mevcut ve Euro5 yakıtı hala Türkiyeye ithal etmeyenlerin de suçlanması gerekli.

Bahsettiğiniz TDI motorlar Bosch marka mazot pompası ve enjektörleri 60-100 bin km. de patlatıp servise gittiklerinde Denso marka ile değişimine bir araba parası ödüyorlar,HDI motorlardan hiç bahsetmeyelim isterseniz sağır sultanın bile duyduğu faciaları mevcut, DCi'lerin (Commercial olan 1.9 ve 2.5 litrelikler hariç) periyodik bakım gibi 100-150 bin km'de motor yaptıklarını hiç duymadınız sanırım? TD-Ci aracınız için servise gittiğinizde debriyaj setinin sadece parça bedelinin 2.500TL olduğunu öğrendiğinizde de yüzünüzü görmek isterim.

Bence siz bu dizel konusunu 1-2 sene araştırdıktan sonra Toyota motorları hakkında yorum yapsanız?
peki ufUk  bey başka isteğiniz arzunuz varmı.Sanırım d4d motorları sizin fabrıkada üretiyorlar.Diğer dizellere bukadar çamur attığınıza göre.Zaten bu dünyada en iyi arabayı en iyi motoru toyota üretiyor.Diğerleri pekbirşey yapmıyor..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #59 : Mayıs 24, 2012, 07:16:38 »
peki ufUk  bey başka isteğiniz arzunuz varmı.Sanırım d4d motorları sizin fabrıkada üretiyorlar.Diğer dizellere bukadar çamur attığınıza göre.Zaten bu dünyada en iyi arabayı en iyi motoru toyota üretiyor.Diğerleri pekbirşey yapmıyor..

Bilip bilmeden yorum yapılmaması dışında kimseden bir isteğim yok, kimse ile tartışma amacımda yok, zaten marka belli standartlar belli, dünyanın kabul ettiği bir şeyi inkar ediyorsanız sorun o markada değildir.D4-D motorları bizim! fabrikamızda üretmiyorlar, ancak birçoğunun montajı Türkiye'de gerçekleştiriliyor ve bundan binlerce Türk insanı evine ekmek götürüyor, kimseye çamur attığımda yok ayrıca forumu incelerseniz MM-T debriyaj sistemini en sert eleştirenlerden birinin ben olduğumu görürsünüz, en iyi arabayı değil ama en iyi motorları Japonların ürettiğine kefilim.Diğerlerinin ne yapıp yapmadığı da ortada zaten.

Saygılar.