Gönderen Konu: Yağ Eksiltme Sorunu  (Okunma sayısı 47965 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #20 : Şubat 16, 2012, 12:44:58 »
Ufuk hocam hoşgeldin :)

Uzun bir aradan sonra Hoşbulduk :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #20 : Şubat 16, 2012, 12:44:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #21 : Şubat 16, 2012, 17:47:15 »
dün aracımın yağ çubuğunu çektim ve temizleyerek ölçüm yaptım. yağ seviyesi minimum noktasının altında kalan bölümün yarısında duruyor du.  bugün de aynı ölçümü yaptım ve sonuç aynı.
servise gittim ölçümü orada da yaptırdım. aracın karter bölümündeki yağ ile birlikte toplam 4 lt lik olan yağ haznesinde 7000 km de 1,6 LT yağ eksilttiğini tespit ettik.
1 ay sonra tekrar servise gideceğim 30.000 km bakımı için bakalım o zaman ne kadar eksiltmiş olacak.

aracım 1,4 dizel 2011 kasa elegant corolla. :( :(
GECECİ MUHASEBECİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Elegant a/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #22 : Şubat 16, 2012, 18:56:27 »
Emin bey bir fikrim var ama nekadar doğru olur bilmem.Şİmdi bu adamlar sizi sallayıp duruyorlar anladığım kadarıyla,yok efendim bidahaki seferede yanarsa gerekeni yaparız falan,bence siz yarın motoru açıp yağ koyduğumuz yerden enjektörle yağı cekip bir kutuya boşaltın ve yağı azaltın biraz kullanın uyarı ışığı yanıncada hemen sevise gidin,daha dün koydunuz yağda bitti diyin budamı normal diyin ozaman korkup ciddiye alırlar.biraz illegal oldu ama napalım onlarda adamı süründürmesinler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #23 : Şubat 16, 2012, 19:06:43 »
Ufuk beye şasi numaranızı iletirseniz size bu konuda daha net cevap verecektir.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #24 : Şubat 16, 2012, 23:46:12 »
tamam serkan hocam ufuk beye mesaj attım cevabını merakla bekliyorum  :)
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #25 : Şubat 16, 2012, 23:48:31 »
akın hocam insanın aklından geçmiyor değil bu dediğinizi yapmak ama vicdanen rahatsız olurum diye yapmıyorum  :D
ama ben işin hukuksal yönlerini de araştırıyorum. benim canımı sıkan konu, sıfır aracın 6.000 km de 1.5 lt yağ eksiltmesi.. o da gerçekten 1.5 litreyse !!!
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #26 : Şubat 16, 2012, 23:50:13 »
mesut bey araçlarımız aynı  :) problemimiz de  :) ben bu işin peşini bırakmaya niyetli değilim.. sizinle de irtibat kurarım..
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #27 : Şubat 16, 2012, 23:55:44 »
tamam serkan hocam ufuk beye mesaj attım cevabını merakla bekliyorum  :)

Emin bey mesajınız gelmedi bana :)

Edit: geldi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #28 : Şubat 16, 2012, 23:59:13 »
hocam mail adresinizi kontrol edin isterseniz.. veya mail adresinizi yazın hemen şimdi yollarım
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #29 : Şubat 17, 2012, 00:07:30 »
Yarın kontrol edip buradan size yazacağım Emin bey, bu arada http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=2167.0 bu konuyu incelediniz mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #30 : Şubat 17, 2012, 09:48:29 »
hocam mail adresinizi kontrol edin isterseniz.. veya mail adresinizi yazın hemen şimdi yollarım

Merhaba;
Aracınızı 2010 yılı 11. ay üretimi ve fabrikasyon 17201-0N041 parça numaralı turbo ve 29300-0W070 parça numaralı vakum pompası kullanılmış, aracınız için aşağıdaki revizyonlu parçaların garanti kapsamında değiştirilmesi gerekli.

17201-0N042 Turbo 1583,88TL
04175-33070 Turbo Conta Takımı 172,3TL
29300-0W072 Vakum Pompası 915,33TL

Servisiniz garanti kapsamında müdahale edilmesini istemiyor ise kesinlikle aracınıza yağ ekletmeyin, aracınızın LOW LEVEL uyarısı verdiği yerde aracınızı stop edin,Toyota müşteri hizmetlerini arayarak durumunuzu ve servisinizin tavrını şikayetçi bir biçimde anlatın, acil yol yardım talebinde bulunun, şayet aracınızı çalıştırıp servise kadar gitmenizi talep ederler ise yolda oluşabilecek herhangi bir arıza halinde kendilerini mesul tutacağınızı belirtin.

Servise gittiğinizde yağ eklenmesine izin vermeyin, bakımda kontrol edilecek vs. gibi atlatmaları kabul etmediğinizi ve sorununuza acilen çözüm getirilmesini isteyin, gerekirse aracınızın iş emri formunu imzalamayın ve aracınızı teslim almayın.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #31 : Şubat 17, 2012, 11:12:56 »
Merhaba;
Aracınızı 2010 yılı 11. ay üretimi ve fabrikasyon 17201-0N041 parça numaralı turbo ve 29300-0W070 parça numaralı vakum pompası kullanılmış, aracınız için aşağıdaki revizyonlu parçaların garanti kapsamında değiştirilmesi gerekli.

17201-0N042 Turbo 1583,88TL
04175-33070 Turbo Conta Takımı 172,3TL
29300-0W072 Vakum Pompası 915,33TL

Servisiniz garanti kapsamında müdahale edilmesini istemiyor ise kesinlikle aracınıza yağ ekletmeyin, aracınızın LOW LEVEL uyarısı verdiği yerde aracınızı stop edin,Toyota müşteri hizmetlerini arayarak durumunuzu ve servisinizin tavrını şikayetçi bir biçimde anlatın, acil yol yardım talebinde bulunun, şayet aracınızı çalıştırıp servise kadar gitmenizi talep ederler ise yolda oluşabilecek herhangi bir arıza halinde kendilerini mesul tutacağınızı belirtin.

Servise gittiğinizde yağ eklenmesine izin vermeyin, bakımda kontrol edilecek vs. gibi atlatmaları kabul etmediğinizi ve sorununuza acilen çözüm getirilmesini isteyin, gerekirse aracınızın iş emri formunu imzalamayın ve aracınızı teslim almayın.

Saygılar.


Ufuk hocam 17201-0N042 nolu turbolarda herhangi bir sorun yoktu değiL mi? Birde 42 den sonra yeni turbolar geldi mi? Gelmiş ise herhangi bir sıkıntıdan dolayı mı bu değişikliğe mi gittiler. 
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #32 : Şubat 17, 2012, 11:37:13 »
Ufuk hocam 17201-0N042 nolu turbolarda herhangi bir sorun yoktu değiL mi? Birde 42 den sonra yeni turbolar geldi mi? Gelmiş ise herhangi bir sıkıntıdan dolayı mı bu değişikliğe mi gittiler. 

0N042 lerinde kendi içlerinde problem çıkartanları oldu sürekli revize ediliyor zaten, sorun çıkmasa bile parça konusunda en iyi fiyat/kalite orantısını yakalamak Toyotanın felsefesidir bilen bilir, o kadar hızlı değişimler yaşanıyorki bırakın bizi, parça fabrikasında çalışanlar bile üretim planının gece değiştiğini ve bugün farklı bir şekilde o parçanın üretileceğini o sabah öğrenmiş oluyorlar (abartmıyorum gerçekten böyle durumlar yaşanabiliyor, özellikle hayati önem arz eden revizyonlarda).

0N042 değişken geometrili ve elektronik kontrollü turbolar, işin içine elektornik girince ve daha ülkemizde kullanılmaya başlanmamış bir yakıta göre optimize edilmiş bir motor karşımızda olunca sorunsuzluk beklemek biraz hayalcilik olur.Hatırlayan vardır belki sene 98-99 VW 1.9TDI lar gelmiş Türkiyeye herkes peşinden koşuyor şöyle araba böyle araba, gerçektende kağıt üzerinde sınıfında muadili olmayan bir motor pompa-meme teknolojisi ile 90-110-130ps lerden bahsediliyor canavar resmen, sonra ne oldu ? Türkiyede adam gibi motorin yoktu bu arabaların Bosch marka pompalarının hepsi çatır çatır bozuldu, Almanlar milliyetçilikten vazgeçip Denso (Bir Toyota Markasıdır) pompa kullanmaya başladılar,hatta bu sorun çığ gibi büyürken arabalar hala yok satıyordu.

Toyotadan bunu beklemezdim diyen arkadaşlar, sıfır sorunlu yada Toyota kadar sorunsuz bir araba ürettiklerinde bence bu cümleyi kurmalılar çünkü Toyota sitemkarlığı haketmeyen bir marka bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #33 : Şubat 17, 2012, 11:57:42 »
0N042 lerinde kendi içlerinde problem çıkartanları oldu sürekli revize ediliyor zaten, sorun çıkmasa bile parça konusunda en iyi fiyat/kalite orantısını yakalamak Toyotanın felsefesidir bilen bilir, o kadar hızlı değişimler yaşanıyorki bırakın bizi, parça fabrikasında çalışanlar bile üretim planının gece değiştiğini ve bugün farklı bir şekilde o parçanın üretileceğini o sabah öğrenmiş oluyorlar (abartmıyorum gerçekten böyle durumlar yaşanabiliyor, özellikle hayati önem arz eden revizyonlarda).

0N042 değişken geometrili ve elektronik kontrollü turbolar, işin içine elektornik girince ve daha ülkemizde kullanılmaya başlanmamış bir yakıta göre optimize edilmiş bir motor karşımızda olunca sorunsuzluk beklemek biraz hayalcilik olur.Hatırlayan vardır belki sene 98-99 VW 1.9TDI lar gelmiş Türkiyeye herkes peşinden koşuyor şöyle araba böyle araba, gerçektende kağıt üzerinde sınıfında muadili olmayan bir motor pompa-meme teknolojisi ile 90-110-130ps lerden bahsediliyor canavar resmen, sonra ne oldu ? Türkiyede adam gibi motorin yoktu bu arabaların Bosch marka pompalarının hepsi çatır çatır bozuldu, Almanlar milliyetçilikten vazgeçip Denso (Bir Toyota Markasıdır) pompa kullanmaya başladılar,hatta bu sorun çığ gibi büyürken arabalar hala yok satıyordu.

Toyotadan bunu beklemezdim diyen arkadaşlar, sıfır sorunlu yada Toyota kadar sorunsuz bir araba ürettiklerinde bence bu cümleyi kurmalılar çünkü Toyota sitemkarlığı haketmeyen bir marka bence.

0N042 nolu turboda benim bugüne kadar yağ eksiltme ile ilgiligi bir şikayetim olmadı, fakat bakımlara gitmeden önce yağı dışarıdan kendim alıyorum ve en kalitesini almaya çalışıyorum. Yağ eksiltme olayının yağ ilede alakası var mı? Örneğin servis benim aracıma ileriki zamanlarda 10w40 yağ koysa eksiltme olabilir mi? Ben 10 bin bakımında 0w40, 20 ve 30 bin bakımında 5w30 yağ koydurdum. Korkum şu, ileriki zamanlarda bu araca 10w40 yağ konulsa herhangi bir sorun yaşarmıyım.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #34 : Şubat 17, 2012, 12:00:11 »
Tek kullanım ile sorun yaşayacağını zannetmiyorum Serkan, tam sentetik olduktan sonra 10W/40'da iş görür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #35 : Şubat 17, 2012, 12:05:37 »
Tek kullanım ile sorun yaşayacağını zannetmiyorum Serkan, tam sentetik olduktan sonra 10W/40'da iş görür.

İçimi rahatlattın teşekkür ederim. Benim araçta en çok korktuğum turbo arızası vermesi. Varsa bir sorunu garantideyken çıksın. Bu arada alakasız olacak ama yeni corolla ve auris ile ilgili kulağınıza bişeyler geldi mi :)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #36 : Şubat 17, 2012, 12:55:15 »
Garantide yada değil inşallah sorunsuz uzun yıllar kullanırsınız, hayır gelmedi sizin geldimi ? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #37 : Şubat 17, 2012, 13:36:22 »
Garantide yada değil inşallah sorunsuz uzun yıllar kullanırsınız, hayır gelmedi sizin geldimi ? :)

Size gelmediyse bizim için daha erken demektir :)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #38 : Şubat 17, 2012, 13:44:49 »
Size gelmediyse bizim için daha erken demektir :)

1.6 D4-D 130hp (2ND-TV - Avensis-Auris-Corolla-Verso?) +  K111 - K211? CVFC Transmision + Hill Holder + Start-Stop

şşşş kimse duymasın :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU !!!
« Yanıtla #39 : Şubat 17, 2012, 13:54:36 »
ZZE/ZRE/NRE/ADT/NDE 170/171 ;)