Toplam Oy Verenler: 79
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bu arada yakıtı kokluyor dediğiniz fordun tdci motorlu cmax i şehir içi 8,5-9 litre arası mazot yakıyor,
abi bende gencim daha 21 yaşındayım etme eyleme tabiki bastınmı gitsin ama ülkemizde saçma sapan vergi sistemi buna benim açımdan engel en azından. bir bakıma mecburiyetten yani. yoksa kim istemez 2.0 2.2 2.5 v6 falan
citroen c5 bence mercedesten çok üstün bi araba ki avensis le bir tutmamalı
citroen yıllarca ralli kazanmış bir araç kesinlikle çok iyi
Anlamadığım bir olay da ,devir tasarruf devri diye arabanın en az yakanını ,vergisinin de en düşük olanını arıyorsunuz ,gidip 60-65 milyar para verip c sınıfı araba alıyorsunuz,madem kesenizi okadar çok düşünüyorsunuz 20 milyara lpgli bir araba alın, geri kalan paranızıda biriktirip daire alın. bu düşünce resmen ,denizi geçip derede boğulmaya benziyor.
trafikte acelem yok ,zaten benim yaşadığım yerde trafikte yok, ama onun yerine bol bol virajlı rampalar var, bizim ailemiz kalabalık ve en hafifimiz 100 kg .5 kişi araca binip bagajıda doldurduğumuz zaman araba resmen yere yapışıyor,bu şekilde düz yolda sorun yok ama rampada araba sollamak cesaret istiyor,canını sevdiğim corolla dizelde devri düşünce zor kendini topluyor , makasda kalıp karşıdakiyle çarpışmak içten bile değil.bu şekilde çok kaza tehlikesi atlattım.düz yolda xxx km yi birçok defa gördüm ama benim derdim hızlı gitmek değil ,tehlikeli bir durumda makasda bırakmayacak bir güç istiyorumAnlamadığım bir olay da ,devir tasarruf devri diye arabanın en az yakanını ,vergisinin de en düşük olanını arıyorsunuz ,gidip 60-65 milyar para verip c sınıfı araba alıyorsunuz,madem kesenizi okadar çok düşünüyorsunuz 20 milyara lpgli bir araba alın, geri kalan paranızıda biriktirip daire alın. bu düşünce resmen ,denizi geçip derede boğulmaya benziyor.bu arada yakıtı kokluyor dediğiniz fordun tdci motorlu cmax i şehir içi 8,5-9 litre arası mazot yakıyor, pegeotun 3008 dizelide hemen hemen aynı yakıyor ,versonun 2.0 dizelide şehir içinde 7,5-8 litre arası mazot yakıyor ,yani tasarruf için alınan arabalarla, muhteşem bir gücü olan ve insanı hiçbir zaman makasda bırakmayacak aracın yakıtları aynı ,versonun emsalleri olan 3008 ve cmax 63 milyar civarıydı,verso ise 55 milyardı , toyota o dönemde 8 yıllık vergi fazlasını peşinen müşterisine ödedi,126 beygir ve 320 nm torkda alanların yanına kar kaldı.
Her ne kadar bugün itibariyle C5 ile avensis karşılaştırılabilir gibi görünse de;Fransız arabalarının (neredeyse tamamı) miadı en fazla 5-10 yıl.İspatı: yollara , 2. el araba ilan sitelerine ve galerilere bakın (Citroen, renault, peugeot) zamanında herkesin beğenisi kazanan o arabalar 10 yaşını geçtikten sonra şimdi neredeler?Ya son sahiplerinde, ya sanayilerde, ya da yok pahasına satılmaya çalışılıyorlar.Bugünün C5lerinin ve Latitude'larının maalesef 10-15 yıl sonra akıbetlerinin farklı olmayacağını düşünüyorum.Bu sebeple her zaman toyota.O varsa sorun yok.
çetin beyöncelikle sizin satın aldığınız sıfır bir arabayı ne kadar süre kullandıktan sonra elden çıkardığınız merak ediyorm. kendimden örnek vermem gerekirse babamın 2001 (ilk kasa) lagunası var 4 yaşındayken en yüksen fiyatını bulduğunda satmadı şimdi verilen rakamlar çok cüzi bu sefer de babam vermiyor hele ki artık sıfır araç almak eskiye kısayla kolaylaşmışken kimsenin 10-15 sene aynı arabaya bineceğini düşünmüyorum. kaldı ki bu konuda en namlı arabalar 50-80 arası amerikanlardır hala tıkır tıkır çalışır (bakımlı olanları tabi) avensiste diyorsunuz bana söylermisiniz xlarge corolla olması dışında ne farkı var avensisin? eski corona gli gib değil coronanın bir karakteri vardı avensis ise carina e den sonra başladığı hayatında hep silik bir tip olarak kaldı şimdi sınıfında passat,superb,508,volvo s60 gibi güçlü araçlar varken avensis almak için en ufak bir mantıklı nokta göremiyorum ama yine de renkler ve zevkler tartışılmazsaygılarımla
Serdar bey;çok güzel bir noktaya isabet etmişsiniz. Şuanki avensisimi alalı yaklaşık 5 ay oldu.bundan önceki aracım ise Corona GLİ' idi ve 8 yıl tam bir memnuniyetle kullandım.Corona'dan memnuniyetim avensisi almamda çok büyük bir belirleyici oldu.Yazım ve sizin yazınız dikkatli okunduğunda, aynı şeyi söylediğimiz farklı bir şey söylemediğimiz anlaşılacaktır.Yani: bugün bütün sıfır arabalar alınabilir (eğer 5 yaşına geldiğinde satacaksanız, çok da düşünmeye gerek yok).ben 6 yaşında bir araba aldığımdan avensisten yana kullandım tercihimi.Avensisin corolladan farkına gelince: işçilik, malzeme, donanım gibi farklılıkları var.(2005 model corolla ile 2005 model avensisis arasında): TRC, VSC, ESP, Far yıkama, 9 hava yastığı vb.2005 model passat,superb,508,volvo s60 ile avensisi de karşılaştırdım aracımı almadan önce.benim önceliklerim: sorunsuzluk (sanayide ve serviste ustalar ile az münasebet, yolda kalmamak, rezillik çekmemek, işimden gücümden omamak), masrafsızlık (servis ücretleri, passatın servis ücretleri herkesçe malum), fiyat/performans, iç/dış tasarımı (maalesef 2005 passatı beğenmiyorum). Fiyat/performansa parantez açmak yerine biraz söz söylemek isterim: passat,superb,508,volvo s60'ın 2005 modellerini avensis ile karşılaştırdığımda ; avensis ağır basıyor.Bunlar benim önceliklerimin ışığında değerlendirmelerim.Öncelik sıranız değiştiğinde, passat,superb,508,volvo s60, avensis arasında bir karşılaştırma yaptığınızda çıkacak sıralama mutlaka farklı olacaktır.5 aydır avensis kullanıyorum, şimdilik bir şikayetim yok.Umarım böyle devam eder.Herkesin de arabasından memnun olmasını temenni ederim.
çetin beyöncelikle aracınızı kazasız belasız mutlu günlerde kullanmanızı dilerim. benim corolladan farkını sormamdaki sebep,güncel nesil iç mekanının (avensistekilerin biraz daha büyük düğmeli olması dışında) nerdeyse tamamen aynı olmasıdır. kendi aracım auris 1.33 toyotayı çok sevdiğimden yada bayıldığımdan değil taksitlerinin bana en uygun marka ve model olması dolayısıyla aldım şimdi pişmanmıyım? kesinlikle değil ama skoda o zaman 4 yerine 5 yıl vade yapsaydı octavia dsg alırdım keza renault 5 yıl vade yapsaydı fluence alırdım bu toyotaların dayanıklılık meselesi de sanırım toyota sahiplerinin araçlarına titiz bakım yapmalarından olsa gerek turizmde çalıştığım için birçok şirket (ticari) arabası kullanıyorum şunu söyleyebilirim ki bakımlarını yaptıktan sonra connect ten daha taş gibisini bulmak zor keza merc bakımına riayet ettikten sonra taş gibi şahsen citroen sevdiğim bir marka değil hatta yüksek fiyat politikası nedeniyle biraz da ukala olduklarını düşünürüm ama güncel nesil avensis ile c5 arasına c5 i seçerdim eğer ki direksiyonu sabit olmasaydı ama bu genel fikrimi değiştirmez saygılarımla