0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ayni tekleme sorunu benim coronam da da devam ediyor sadece sicakken relantide tam gaz yaptigimda oluyor atesleme bobini veya modulu dediler ama baktirma firsatim olmadi sorunu cozerseniz lutfen burada nasil cozdugunuzu paylasiniz kolay gelsin.
arkadaşlar aracımdaki rolanti dalgalanma sorunu lpg map sensöründen cıktı deiştirince sıkıntı kalmadı yalnız otomatik corona kullanıcılarına bi sorum olacak . benim aracımdan örnek verecek olursak araç rolantıde P konumunda 900 rpm de R ye çekince 550 600 rpm ye düşüyor titriyor helede D ye çekersek 450 500 civarı stop etti edecek. kayınbiraderimde 2014 audi a3 1.6 tdi tiptronik var boşta rolanti aynen 900 civarı D ye atınca yine 900 rpm belki kıyaslama yaptıgım aracların arasında hem marka hem model olarak dağlar kadar fark var ama neden corona 900 rpm den 500 e kadar düşüyor sizin coronalardada bu böylemi yoksa bi sorunmu var geçen hafta buji buji kabloları triger seti deişti triger fark yapmaz belki ama bujiler deişince düzelir die düşündük bu hem lpg de hemde benzinde aynı sizce sorun nedir.? acil yardım bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler...
otomatik araç sahibi değilim ama senin aracın otomatik olduğuna göre, boşta 900 devir, düz vites ve geriye aldığında devir düşüklüğü mantıken düşünürsek kavrama yaptığı zaman oluyordur, ateşlemeden değilde debriyajdan kaynaklanıyor olabilir
Motor tarafından üretilen gücü tekerleklere aktarmak için muhtelif yöntemler var. İçten patlamalı bir motor elektrik motoru gibi aniden çalışmaya başlayıp aynı anda da tahrik gücü üretemediğinden rölanti gibi bir çalışma şekline ihtiyaç duyar ve dönen bir milden güç sevk etmek için dişli düzeneklerine veya kayışlı koniklere dayalı ve motor ile bunların arasına yerleştirilen bir sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) konulmuştur.Konfora olan merak (ya da talep) nedeni ile otomatik vites kutuları da geliştirilmiş, sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) yerini otomatik vites kutusunun çalışma prensibinden ötürü motorun dönme hareketinin yarattığı yağ basıncına göre çalışan tork konvertörüne (stator/rotor = pompa/türbin) bırakmıştır.Zamanla otomatik vites kutusunun elektronik hale getirilmesi vites değişimleri yeterince hızlı ve çalışma verimini yeterince yüksek hale getiremediğinden şoförden daha hızlı vites değiştiren, şoförden daha hızlı debriyaja basan, tek veya çift debriyajlı, robotlaştırılmış otomatik vitesler geliştirilmiştir. Ancak bunlar sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) prensibine göre çalışsa da manüel (düz) vitesteki gibi bir değişim/yenileme işlemine ihtiyaç duymazlar.Tüm bu gelişmelerin arasında kayışlı olarak tqabir edilen CVT'ler de geliştirilmiş ki onlarda da sıyırma tabakası (kavrama/debriyaj balatası) bulunammakta ancak kullanılan madeni kayışın çok yüksek kalitede malzemeden üretilmesi gerektiği bilindiği halde maliyetleri asgariye düşürmek için arızalanmaya meyilli ürünlerin tercih edilmesi bu otomatik vites kutusunun 2010 yılında olmamıza rağmen halen hakettiği veya gereken yaygınlığa ulaşamadığı ortada.donanımhaberden alıntıdır, mantık farklı olsa bile kavrama ve debriyaj balatası olduğundan kontrol ettirmenizde fayda var diye düşünüyorum
Bende yeni kayıt oldum foruma tanışma bölümünde tanıttım kendimi 93 Apex sahibiyim bende 1 aylık bende de rölantide sıkıntı devir 900 iken birden düşüyor 500 e sonra 600 e geliyor araçta tithakkında bunu sadece gazda yapıyor acaba ga ayarından olabilirmi birde fark veya kaloriferialıştırıncadüz ıyor bunu elektirikçi şase yok dedi motor ustasına gösterin dedi böyle bir durumla karşılaşan var mı acaba
Benim coronam da da farları yada kaloriferi açtığımda çok az devir değişikliği oluyor bu normal bence, normal relanti devir aralığı zaten 600 750dir benimki soğukken 1000 ısınınca normal devir aralığında çalışıyor klima açtığımda devir yükseliyor bu normaldir titreme sorununuz hakkinda bilgim yok açıkçası benzinde boyle bir sorun yoksa muhtemelen lpg ayarindandir. sirali sistemmi düz mü sizinki? Benimki düz.
Okul yüzünden aracımdaki tekleme sorunuyla anca ilgilenebildim.Bursadaki serviste gaz kelebeği sensörü,ısı sensörü veya enjektörlerle alakalı bir durum olabileceği söylendi.Parçalar yenileriyle değişti,enjektörler temizlendi ve aracımdaki rolanti ve seyir halindeki tekleme sorunu ortadan kalktı.