Gönderen Konu: Yakın Geleceğin Otomobili  (Okunma sayısı 5028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #40 : Ekim 09, 2017, 15:04:02 »
Bu emisyon salınımı gelişmelerinden inekler nasıl etkilenecek acaba!?...

Dikey, plansız, ağaçsız, tuhaf şehirleşme, yol akış ölçek planlarına ve trafik kurallarına uymama sonucu oluşan gereksiz trafik ve etkilenen insanoğlu...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #40 : Ekim 09, 2017, 15:04:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #41 : Ekim 09, 2017, 15:29:34 »
Siz; Avrupa'da yenilenebilir enerji üretiminin 2015 itibarı ile toplamın %16,7 olduğunu, ABD'de ise bu oranın %15 olduğunu belirtiyorsunuz.

Ben; elektrikli araçlar için sağlanacak elektrikten tutun, üretim esnasında çıkan emisyonlara ve araçların kullanımı dahil tek bir aracın üzerindeki zararlı emisyonların tamamının fosil yakıtlı bir aracın saldığı zararlı gazlardan daha az olduğunu düşünüyorum diyorum.

Bunu neden düşünüyorum? İlk aklıma gelen,  2007 yılında Fransa'da yapılan bir araştırmada şehirlerdeki kirli havanın akciğer kanserinde etkili olduğu, bunda fosil yakıtlı araçların etkisinin olduğu şeklindeki rapordu.

Yani olayın pespembeyle alakası yok. İnsanoğlu teknolojiyi geliştirip zorlukları aşarak fosil yakıtlardan uzaklaşmak için uğraşıyor zaten.

Evet CO2 ve NOx salınımlarından bahsediyoruz zaten. Ben subjektif olarak düşünmekten ziyade verileri ortaya koyuyorum yalnız.

https://data.oecd.org/energy/renewable-energy.htm
Grafiğe baktığımızda da yenilenebilir enerji kaynaklarının da eksponansiyel artmadığını görüyoruz. 15 senede %40 artabilmiş. %40 artmış haliyle dünyadaki toplam enerji üretiminin %15-20 si arasında. Çünkü yenilenebilir enerji kaynakları artsa da dünyanın enerji ihtiyacı artıyor, bunun da en basit yolu doğalgaz, kömür...
Hal böyleyken önümüzdeki 10 hatta 15 sene içerisinde de yenilenebilir enerji kaynaklarının toplam enerji üretimindeki diğer kaynakları domine edebileceğini düşünmek hayal olur. Domine edemediği sürece de emisyon oranları yüksek kalacaktır.

Bu şehirlerdeki araçlardan çıkan gazlar insanları kanser ediyor da, termik santrallerdeki gazlar etmiyor mu? Daha geçen gün haberlere çıktı Kardemir'in haftasonları geceleri baca gazlarını filtrelemediği. İnsan sağlığı ucuzken bu kadar, çevreciliği düşünen kim? Hiç Akçakoca'dan Kdz. Ereğli'ye doğru gittiniz mi? O Erdemir'in havasının deniz üstünde nasıl siyah bir bulut olarak gözüktüğünü gördünüz mü? Bunlar daha en sağlıklı halleri. Termik santral yanında olduğundan doğası mahvolan ilçe gördünüz mü? Ben gördüm, Filyos, Çatalağzı. Amasra'ya yapmaya çalışıyor şimdi de. Bu termik santrallerden daha mı zararlı araçlar? :)

Bu nedenlerle elektrikli araç keşke yaygınlaşsa, dünyadaki elektrik üretimleri yenilenebilir ya da nükleer santrallerden sağlansa. Ama bazı gerçekleri görmek gerekiyor. Elektrik üretimindeki gelişen teknolojilerden daha çok içten yanmalı motor teknolojisini geliştirip elektrikli araçların kaydırılmış emisyonlarını yakalama hedefi olan Mazda'nın açıklamalarının satırbaşlarını okuyun buyrun.


https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/mazda-skyactiv-x-engine-range-gain-plug-hybrid-variant-2021

Alıntı
Interestingly, despite the zero tailpipe emissions of electric vehicles, Mazda claims that its Skyactiv-X engines will actually be the cleanest power sources in its range. Mazda said they'll produce lower carbon dioxide emissions than electric powertrains from a 'well-to-wheel' perspective - which accounts for the whole life cycle of a vehicle and the fuel needed to power it.

https://jalopnik.com/mazdas-upcoming-skyactive-x-compression-ignition-engine-1797643172

Alıntı
Reader jariten1781 also mentions HCCI’s NOx emissions benefits, saying:

If they’ve cracked the nut on HCCI it means lower NOx . The whole idea is that you have an air/fuel mixture at just the right conditions that when the piston nears TDC you get simultaneous ignition everywhere...there’s no flame front which is the major NOx contributor.

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/94982/mazda-skyactiv-x-compression-ignition-petrol-engine-due-in-2019

Alıntı
Guyton said that Governments should take a broader approach to calculating a car’s CO2 output rather than just measuring what comes out of the exhaust. “Eventually somebody needs to reflect on the fact that with most electric vehicles, there’s a big tailpipe – it’s just not on the car, it’s back in a power station some place. That might have benefits at a location, but from a CO2 standpoint we think it’s quite likely we have a well-to-wheel CO2 [in our cars] that’s the equivalent of an electric vehicle.”

Son olarak Toyota da böyle düşünmeseydi Mazda ile anlaşma yapmaz ve karşılklı hisse alımları yapmazlardı. İçten yanmalı motor teknolojilerinin önünde daha uzun yollar var. Biz ki 20 senelik hurdalara biniyoruz, 20 sene sonra ancak yeni yeni elektrikli araçlar yaygınlaşmaya başlar. Hybrid araçlar bile ABD'den 14 yıl sonra gelebildi ülkemize.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #42 : Ekim 09, 2017, 15:54:03 »

Aşağıdaki haberin en can alıcı kısmını alıntılıyorum;

'Mazda revealed earlier this year details about its internal combustion petrol engine the SkyActiv-X which allegedly produced diesel-like fuel-economy and performance but less emissions.

From 2019 the car manufacturer will add electrified vehicles into all of the models in its range.'

Demek ki Mazda'ya fosil yakıtlı motorların emisyon değerleri yeteri kadar düşük gelmemiş olacak ki Toyota ile ortak elektrikli araç üretmek için yeni bir şirket kuruyor ve 2019'dan itibaren portföyüne elektrik destekli modeller ekliyor.

http://www.express.co.uk/life-style/cars/861833/Toyota-Mazda-electric-car-partnership

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #43 : Ekim 09, 2017, 16:48:45 »
Bugün dünyadaki en gelişmiş elektirikli sistem BOSCH markasına aittir. (Röportajda anlatılıyordu)

Kaç beygir güç istiyorsun. Tüm donanımı hazırlamışlar. İster otomobil iççn ister TIR için...

Burada sıkıntı şu arkadaşlar: kimse size önce elektirikli araç vermez.

Önce hibrit araçlarla para kazanacaklar.
Sonra hibritlerin kapasitesini artıracaklar. (Bu iki madde zaten yıllardır var)
Sonra elektirikli arabaya geçecekler.
Ya düşük kmli bataryalar verecekler ya da bataryayı kiralayacaklar.
Sonra yüksek kapasite batarya yapılacak ama ömrü kısa olcak.

En sonunda istediğiniz elektirikli araçlara binebileceksiniz.

Aşamalar  bu şekilde...
Siz kaç yılda olacağını tahmin edin.


Tesla firmasının otomobil sektörüne girmesiyle bu süreç hızlanmaya başladı. Yoksa daha çok beklerdik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #44 : Ekim 09, 2017, 17:27:10 »
Toshiba iki gün önce açıklama yaptı. 6 dakika şarj ile 320km menzil verebilen pil üretmişler. 2007'den beri üzerinde çalışıyorlarmış. 5.000 dolum sonunda bile pil kapasitesi %90. Samsung ise 600-800km menzilli pilleri hazırlamış durumda. Toyota, Çin'deki zorlu emisyon yasaları yüzünden katı-hal pilleri geliştiriyor ve Çin'e 2020 yılından sonra elektrikli araç satarak oradaki pazardan pay almaya çalışıyor.

Elektrikli araçlara geçiş düşünüldüğünde daha hızlı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #45 : Ekim 09, 2017, 17:30:25 »
Aşamalar  bu şekilde...
Siz kaç yılda olacağını tahmin edin.

Şu anda belirttiğiniz tüm aşamalar yaşanıyor.

Önümüzdeki 10 - 15 yıl Hidrojen dahil yaygınlaşma süreci olacaktır.

Atmosfer daha fazla dayanamayacak.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #46 : Ekim 09, 2017, 18:37:34 »
Bu güzel konunun tekrar gündeme gelmesi oldukça faydalı olacaktır. Kullanmakta olduğumuz sistemler yazık ki hala eski ve pek çevre dostu değil. Bu konuda elbette söylenecek çok şey var ancak benim de yaklaşımım toplu taşımadan yana. Elektrikle çalışan toplu taşıma araçları.  Uçak yerine ultra hızlı tren   otobüs yerine  hafif raylı sistem...
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #47 : Ekim 09, 2017, 19:10:06 »
Şu anda belirttiğiniz tüm aşamalar yaşanıyor.

Önümüzdeki 10 - 15 yıl Hidrojen dahil yaygınlaşma süreci olacaktır.

Atmosfer daha fazla dayanamayacak.

Hidrojenin geleceği olduğunu hiç zan etmiyorum. Depolama ve son kullanıcıya ulaştırma için gereken lojistik için yapılacak yatırım devasa.Kimse bununla uğraşmak istemiyor.

Pil işini Toshiba çözmüş vaziyette. 2020 gibi diğer firmalarda katı hal pillerini ve yüksek değerli şarj ünitelerini sunmaya başlarlar  ki firmalaın çoğu bu konudaki yol haritalarını açıkladı bile. Hemen hemen hepsi tam elektrikli araç üretiminden ve müsteriye sumaktan bahsediyor.

Bahsedilmeyen ise hibrit ve hidrojen gibi diğer teknolojiler. Geçiş içten yanmalılardan direkt elektriklilere olacak. Çokta değil 5 seneye piyasa 600-800 km arası menzile sahip araçla dolmaya başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #48 : Ekim 09, 2017, 19:41:48 »
Piyasada zaten şu an hibrit var. Biz de hibritler de pahalı olduğu için gelmiyor. Ama yurt dışında hatırı sayılır derecede kullanılıyor.

Yani içten yanmalıdan direk bir geçiş yok.

Tesla firması olmasaydı bu elektrikli araba olayı çok daha sonra olurdu. Birilerinin rekabet için piyasaya girmesi gerekiyordu. Bu da en çok tüketiciye yarayacak.

Avrupalı doğa açısından elektirikli araç istiyor. Benzin fiyatından değil. Biz ise tamamen benzin fiyatından istiyoruz. 😜😜😜

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #49 : Ekim 09, 2017, 19:53:08 »
Tesla ve Renault bu konuda önemli gelişmeler kaydetti. Formula E de tam bir ar-ge ve de-gö.
Bakım maliyetlerinin içten yanmalılardan çok daha düşük olacağı unutulmamalı. Yağ vb ürün kullanımı çok azalacak. Dinamik fren avantajı da faydalı olacak. Araç alan kullanımı ve dolayısı ile tasarımlar çok daha esnek olabilecek. Bu sayede Hava Sürtünme Katsayısında daha net gelişmeler olabilecek.

Yalnız bizim tartışmamız gereken sadece teknoloji değil, vergiler ile bunun ulaşılabilirliği.

Özellikle raylı sistem ve tali olarak mikro taşıma ağı çok önemli. Bundaki eksiklikler nedeni ile her yıl kaybedilen zaman, para ve yorgunluk, tüm yeni yatırımları finanse eder.
AW3 sadece dizaynda değil, gerçek kapasitede (Maksimum Kapasite Hesabı) mutlak sınır olarak kabul edilmeli raylı sistemli toplu taşımalarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #50 : Ekim 10, 2017, 00:00:45 »
araç alım maliyeti,sigortası.bakım-onarım giderleri ve yakıt giderleri.ister elektrikli,ister hybrid ve isterseniz hidrojenli otomobil,unuttuğumuz bir şey var.vergiler.kimse bu günden daha uygun koşullarda arabaya bineceğini düşünmesin.elektrik dağıtım vergisi,atık pil depolama vergisi,şarj istasyonları kurulum,bakım onarım vb çeşitli vergiler gündeme gelir,hevesler kursaklarda kalır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #51 : Ekim 10, 2017, 21:52:41 »
https://jalopnik.com/mazda-would-like-to-remind-you-all-that-electric-cars-a-1802765273

Alıntı
If you take Japan, for example, the media is harking on about EVs having zero CO2 – as if that is the absolute truth – it’s almost like they are controlling the minds of the media to make them believe this. I think the basis of the discussion must be first, what is the truth and where to do we go from there?

Alıntı
When you talk about the overall CO2 emission, we talk about EVs having an image. But if you look at where the power generation is coming from, and how it’s generated, it’s still producing a lot of CO2 before it gets to that EV. Of course, power generation with coal is giving of a lot of CO2, so you need to think about it in a very comprehensive way.

Alıntı
Mazda says it has done such an analysis with one of its current SKYACTIV engines (which has a fuel efficiency of 5.2L/100KM, or about 45 mpg), and compared it to an electric car with an efficiency of 21.2 KWH/100KM.

Mazda says that all its SKYACTIV engine-powered car needs is a 10 percent increase in fuel economy to reach the same overall CO2 output per kilometer as an EV whose battery pack gets its juice from power plants generating electricity via “standard means.”

Alıntı



2020'den sonra hibritleştirme çabasının da sebebi:
Alıntı
What we intend to do is really polish up on the ICE and once we are able to do that we will intelligently combine it with electrification devices so that we can get in terms of efficiencies, in regard to CO2, best efficiency in terms of a mobility device

Vaktim olsaydı ingilizce bilmeyen arkadaşlar için Türkçe'ye de çevirmek isterdim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #52 : Ekim 10, 2017, 21:57:32 »
@Mutlu Tekir (30216)  HCCI Hybrid gelir mi? Ne dersin?  :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #53 : Ekim 10, 2017, 22:01:33 »
@Mutlu Tekir (30216)  HCCI Hybrid gelir mi? Ne dersin?  :islik:

Gelecek abi zaten. Toyota ile boşuna mı anlaşmalar yapıldı. :) 2020'den itibaren inşallah. O zaman Tesla düşünsün.  :lol: Elektrik şarj istasyonları çoğalasıya ve hızlı şarj teknolojisi daha da gelişesiye kadar Mazda ile Toyota çok ekmek yiyecek bu SCCI+Hibrit ile. Açtığım bir konuda bahsetmiştim. 

Bakarsın herkes elektrikliye geçince içten yanmalı motorlu araçların vergileri gözden kaçar.   :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #54 : Ekim 10, 2017, 22:17:24 »
Tesla düşünmez, hem klasman farklı hem de Toyota ile birliktelikleri çok kuvvetli, Toyota hiç bir zaman Tesla'yı zarar ettirecek bir girişimde bulunmaz, Samsung gibi bir rakip karşısında Panasonic'i (Sanyo) de kaderine terk etmez, üstelik ortak hissedarları var ;)

Biraz daha sesli düşünelim, Toyota iştirakleri arasında Subaru'da var, HCCI Boxer Hybrid Symetrical AWD ? :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #55 : Ekim 10, 2017, 22:24:39 »
Tesla düşünmez, hem klasman farklı hem de Toyota ile birliktelikleri çok kuvvetli, Toyota hiç bir zaman Tesla'yı zarar ettirecek bir girişimde bulunmaz, Samsung gibi bir rakip karşısında Panasonic'i (Sanyo) de kaderine terk etmez, üstelik ortak hissedarları var ;)

Biraz daha sesli düşünelim, Toyota iştirakleri arasında Subaru'da var, HCCI Boxer Hybrid Symetrical AWD ? :islik:

İsmi bile güzel  HCCI Boxer Hybrid Symetrical AWD .  Fakat buna da Mazda'nın izin vereceğini zannetmem Ufuk abi. :) Bekleyip görelim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #56 : Ekim 10, 2017, 22:30:08 »
İsmi bile güzel  HCCI Boxer Hybrid Symetrical AWD .  Fakat buna da Mazda'nın izin vereceğini zannetmem Ufuk abi. :) Bekleyip görelim.

 Big Boss Toyota olunca, zorlu satış koşulları ve rekabet ortamı her şeyi beraberinde getirebilir, hatta Mazda zamanında Datsun'un düştüğü duruma bile düşebilir :)