Gönderen Konu: Yakın Geleceğin Otomobili  (Okunma sayısı 5026 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #20 : Şubat 26, 2015, 19:07:06 »
bana hybrid araçlar daha mantıklı geliyor,zaten ne oluyorsa ilk 60-70 km ye kadar olan hızda oluyor,o hızlarda çok uzun kilometre getirsinler ondan sonra zaten araç az tüketiyor :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #20 : Şubat 26, 2015, 19:07:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #21 : Şubat 26, 2015, 19:33:06 »
bana hybrid araçlar daha mantıklı geliyor,zaten ne oluyorsa ilk 60-70 km ye kadar olan hızda oluyor,o hızlarda çok uzun kilometre getirsinler ondan sonra zaten araç az tüketiyor :)

Yaris, jeneratörlü olarakda üretilseydi yakıt tüketimi farkları çok fazla olmazdı ama jeneratörlü araç olabilmesi için daha büyük bir termik motora, daha büyük jeneratöre ve elektrikli motora ihtiyaç oluyor, buda maliyeti artırdığı için ulaşılabilirliği düşürüyor. O nedenle jeneratörlü sistemlerin şimdilik büyük gövdeli araçlarda sunulmasının sebebinin bu olduğunu düşünüyorum.

Opel Ampera, (kopyası) Chevrolet Volt, Cadillac ELR gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #22 : Şubat 26, 2015, 19:42:11 »
valla tekin abi her konuya bilgini sunduğun zaman gökyüzünde bi parıldama gibi oluyor konuda :) süpersin severek okuyorum cevaplarını ve yazılarını @Tekin Bozbey (21136)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #23 : Şubat 27, 2015, 11:33:15 »
yahu millet hybrit der hidrojenli araç der, sadece ekonomi düşünürken bizde gider 3.5 motor araç alırız  :argh: bu işte bir tezatlık var  :blink:
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #24 : Şubat 28, 2015, 18:43:11 »
yahu millet hybrit der hidrojenli araç der, sadece ekonomi düşünürken bizde gider 3.5 motor araç alırız  :argh: bu işte bir tezatlık var  :blink:

Eğer yakıt ucuz olsaydı, çeyrek - yarım - A B C gibi sınıflar olmaz, hepsi Camry ebadlarında olurdu, kim WC'ye bile uçakla gitmek istemez ki?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #25 : Şubat 28, 2015, 23:26:20 »
Çok doğru. İşin daha da ironik kısmı iktasat mezunuyum :))
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #26 : Ekim 08, 2017, 18:36:25 »
Yeraltı Toplu Taşımaya bilahare girmemiz doğru olur.

Elektrikli araçlar çok yönden faydalı. Diğer yandan tam çevreci olmadığını da belirtmeli, özellikle batarya geri dönüşümleri açısından.
Elektrikli araçların bakım maliyet ve yaklaşımı da kullanıcı odaklı olacaktır. Tek soru; elektrik fiyatları ne olacak!?...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #27 : Ekim 08, 2017, 19:02:34 »
Tek soru; elektrik fiyatları ne olacak!?...

Nükleer santrallerimiz devreye girsede ekonomimiz kalkınmadığı sürece fiyatlar şimdikinden daha ucuz olamayacaktır. Diğer bir deyişle, benzine oranla ucuz ama araç pahalı kalmaya devam edecektir, bu da o aracın km başına sahip olma maliyetini etkileyecektir. Bu sebeple Taxilerde kullanımı daha verimli olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #28 : Ekim 08, 2017, 20:20:25 »
Yakıt Hücreli (Hidrojenli) Honda Civic, Clarity ismiyle, 45.000$'lık fiyatıyla satışa devam ediyor.

6kg Hidrojen alabilen Deposu yaklaşık olarak (50$) 180.TL'ye doluyor ve 600km+ menzile sahip (1kg/100km).

Maliyet anlamında mevcut otomobillerimizden farklı tüketim görünmesede, yoğun trafikte daha ekonomik, emisyon ve gürültü anlamında %100 çevreci.


https://www.youtube.com/watch?v=nzy3RAs991M
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #29 : Ekim 09, 2017, 00:21:13 »
Yeraltı Toplu Taşımaya bilahare girmemiz doğru olur.

Elektrikli araçlar çok yönden faydalı. Diğer yandan tam çevreci olmadığını da belirtmeli, özellikle batarya geri dönüşümleri açısından.
Elektrikli araçların bakım maliyet ve yaklaşımı da kullanıcı odaklı olacaktır. Tek soru; elektrik fiyatları ne olacak!?...

Elektriğin üretiminde günümüzde hala %80'i fosil kaynaklı yakıtlardan üretilmekte. Elektrikli araçlar şu anda sıfır emisyon diye geçilmek isteniyorsa bu çok büyük bir yanılgı olacaktır. Çünkü araçtan emisyon çıkmayacak fakat aracın tükettiği elektrik üretilirken çıkan emisyon gözardı edilecektir.
Bunun için, elektrik üretimindeki fosil yakıtların baskınlığı azalasıya kadar; emisyonu daha da düşük daha verimli içten yanmalı motorlar tasarlanmalıdır. Elektrikli araçların tükettiği elektrik üretilirkenki emisyondan daha az emisyon salınımı yapan içten yanmalı motorlar önümüzdeki 5-10 belki de 20 yıl hala daha çevreci olabilirler. Neyse ki Mazda dizel ve benzinli motor çalışma prensiplerini birleştirerek daha verimli içten yanmalı motora ulaşmaya bir adım yaklaştı. Ve diğer firmalar gibi elektrikli araçlara geçerek üzerindeki yükümlülüğü atmak yerine bu küresel soruna gerçek manada elini atan tek firma, Toyota da destek olan bir firma oldu.

İleride elektrikli araçlar arttığında onlara da ek vergiler gelecektir. İnsanımız için makul seviye asla olmayacaktır diye düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #30 : Ekim 09, 2017, 00:23:02 »
Yakıt Hücreli (Hidrojenli) Honda Civic, Clarity ismiyle, 45.000$'lık fiyatıyla satışa devam ediyor.

6kg Hidrojen alabilen Deposu yaklaşık olarak (50$) 180.TL'ye doluyor ve 600km+ menzile sahip (1kg/100km).

Maliyet anlamında mevcut otomobillerimizden farklı tüketim görünmesede, yoğun trafikte daha ekonomik, emisyon ve gürültü anlamında %100 çevreci.


https://www.youtube.com/watch?v=nzy3RAs991M

%100 çevreci diyemeyiz Tekin abi. Hidrojen üretilirken kullanılan elektrik miktarı çok fazla, hala makul seviyede bir hidrojen üretimi yöntemi araştırmaları devam etmekte.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #31 : Ekim 09, 2017, 00:53:08 »
Mutlu son zamanlarda çevremde gördüğüm ve giderek sayıları artan güneş ve rüzgar enerji sistemlerinden dolayı içimde bir umut var daha çevreci bir enerji kaynağımız artıyor diye. Ama bir yandan da enerji talebimiz katlanarak artıyor. Sanırım biraz daha zamana ihtiyacımız var. Benim merak ettiğim büyük umut bağladığımız bor madenin etkisi ne kadar olacak acaba? Honda konusundan çıktım biraz kusura bakmayın.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #32 : Ekim 09, 2017, 08:48:38 »
%100 çevreci diyemeyiz Tekin abi. Hidrojen üretilirken kullanılan elektrik miktarı çok fazla, hala makul seviyede bir hidrojen üretimi yöntemi araştırmaları devam etmekte.

En azından, Tüketim aşaması %100 çevreci ki bu daha çok hayati.
Üretim aşamasında ise Güneş - Rüzgar - Hidro - Jeotermal gibi kaynaklardan da faydalanılıyor en azından. Fakat ağırlıklı olarak Nükleer Santrallerden. Bu sebeple Nükleer olmadan iki adım öteye zıplayamayız.

Petrol, sonsuz bir kaynak değil ve insanlığın bunu sadece yakıt olarak tüketme lüksü yok. Çevremizdeki bir çok ürün petrol bazlı.
Bu sebeple, çevreyi korumak adına, Hidrojen kullanımı, öncelikle ulaşım araçlarında sonrasında verimli kullanılabileceği her alanda, mümkün olabilen en kısa sürede geçilmesi programlanmış ve adımları atılmıştır.

Otomobil dünyasını yakından takip eden bizler, bu yakıtla çalışan otomobillerin değil araştırma geliştirme aşamasında olduğunu, bir kaç yıldır ticari satışta olduğunu biliyoruz. Yakın sürede ülkemizde de test sürüşlerine başlanıp satış için ön hazırlıklara başlanacaktır diye düşünüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #33 : Ekim 09, 2017, 09:27:57 »
Mutlu son zamanlarda çevremde gördüğüm ve giderek sayıları artan güneş ve rüzgar enerji sistemlerinden dolayı içimde bir umut var daha çevreci bir enerji kaynağımız artıyor diye. Ama bir yandan da enerji talebimiz katlanarak artıyor. Sanırım biraz daha zamana ihtiyacımız var. Benim merak ettiğim büyük umut bağladığımız bor madenin etkisi ne kadar olacak acaba? Honda konusundan çıktım biraz kusura bakmayın.

Bundan yaklaşık 10 yıl önce Enerji bakanlığının açıklaması şöyleydi, "Acilen Nükleer, Güneş, Rüzgar enerjileri ile mevcut sistemlerimize takviye üretmezsek, 20 yıl sonra karanlıkta kalacağız.".

Bor madeni "Hidrojen yakıt tankı" üretiminde kullanılıyor. Bunun dışında yakıt olarak kullanılacağını düşünmüyorum. Belki Carbon Fiber üretiminede girer. Geleceğin otomobili elektrikli olacağına göre, sağlamlığın yanında hafif de olması gerekiyor.

Şu konudan devam edebiliriz.. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40030.msg1061314#msg1061314
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #34 : Ekim 09, 2017, 09:48:19 »
Toyota Mirai'de durum nedir bilen var mı??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #35 : Ekim 09, 2017, 11:12:58 »
En azından, Tüketim aşaması %100 çevreci ki bu daha çok hayati.
Üretim aşamasında ise Güneş - Rüzgar - Hidro - Jeotermal gibi kaynaklardan da faydalanılıyor en azından. Fakat ağırlıklı olarak Nükleer Santrallerden. Bu sebeple Nükleer olmadan iki adım öteye zıplayamayız.

Petrol, sonsuz bir kaynak değil ve insanlığın bunu sadece yakıt olarak tüketme lüksü yok. Çevremizdeki bir çok ürün petrol bazlı.
Bu sebeple, çevreyi korumak adına, Hidrojen kullanımı, öncelikle ulaşım araçlarında sonrasında verimli kullanılabileceği her alanda, mümkün olabilen en kısa sürede geçilmesi programlanmış ve adımları atılmıştır.

Otomobil dünyasını yakından takip eden bizler, bu yakıtla çalışan otomobillerin değil araştırma geliştirme aşamasında olduğunu, bir kaç yıldır ticari satışta olduğunu biliyoruz. Yakın sürede ülkemizde de test sürüşlerine başlanıp satış için ön hazırlıklara başlanacaktır diye düşünüyorum.

Bahsedilen yenilenebilir enerji kaynaklarının tüm enerji üretime oranı %20 yi geçemiyorken çok da hayati olamıyor, %100 çevreci hiç olamıyor. Gelecek 10 yılda da petrol kaynaklı yakıtlardan üretilen enerji oranı hala baskın olacak. Bu mantık çoğu araç firmasının elektrikli araç üretip emisyon derdini başlarından savması ile aynı. Emisyon sadece kayıyor, azalmıyor. Bu çok büyük bir yanılgı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #36 : Ekim 09, 2017, 12:03:17 »
....... Emisyon sadece kayıyor, azalmıyor. Bu çok büyük bir yanılgı.

Derken hatalı bir yaklaşım olabilir çünkü bir fotovoltik panelin veya bir rüzgar türbininin üretimi esnasında doğaya CO2 dışında ne kadar diğer zararlı salınımların yapıldığını tespit etmek lazım.

Fosil yakıtlı araçlarda sorun sadece CO2 salınımı değildir, diğer zararlı gazların salınımı da söz konusudur.

Elektrikli araçları şarj etmek için kullanılan enerji eğer yenilenebilir enerji olursa araç başına düşen toplam emisyon oldukça düşük olacaktır. Hatta, doğal gaz santralleri X birim net enerji ürettikten sonra doğaya salınan zararlı gazların, aynı X birim enerjiyi kullanan fosil yakıtlı araçlardan çok daha az olduğunu düşünüyorum. Çünkü; doğal gaz yakıt olarak diğer fosil yakıtlara göre daha çevreci, santralin yakma verimi ve baca filtreleri çok daha fazla kontrol altında tutuluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #37 : Ekim 09, 2017, 12:34:05 »
Derken hatalı bir yaklaşım olabilir çünkü bir fotovoltik panelin veya bir rüzgar türbininin üretimi esnasında doğaya CO2 dışında ne kadar diğer zararlı salınımların yapıldığını tespit etmek lazım.

Fosil yakıtlı araçlarda sorun sadece CO2 salınımı değildir, diğer zararlı gazların salınımı da söz konusudur.

Elektrikli araçları şarj etmek için kullanılan enerji eğer yenilenebilir enerji olursa araç başına düşen toplam emisyon oldukça düşük olacaktır. Hatta, doğal gaz santralleri X birim net enerji ürettikten sonra doğaya salınan zararlı gazların, aynı X birim enerjiyi kullanan fosil yakıtlı araçlardan çok daha az olduğunu düşünüyorum. Çünkü; doğal gaz yakıt olarak diğer fosil yakıtlara göre daha çevreci, santralin yakma verimi ve baca filtreleri çok daha fazla kontrol altında tutuluyor.

Alıntı
Bahsedilen yenilenebilir enerji kaynaklarının tüm enerji üretime oranı %20 yi geçemiyorken...

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2017, 14:49:10
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Renewable_energy_statistics

Renewable energy in the EU has grown strongly in recent years. More concretely, the share of energy from renewable sources in gross final energy consumption has almost doubled in the last years, from around 8.5 % in 2004 up to 16.7 % in 2015

https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=92&t=4

In 2016, renewable energy sources accounted for about 10% of total U.S. energy consumption and about 15% of electricity generation.1



Büyük tabloya odaklanın. Küçüğüne odaklanırsanız hayat pespembe gözükür.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #38 : Ekim 09, 2017, 12:55:35 »
07.10.2017 Cumartesi günü 755.776.900 kilovatsaat elektrik üretimi gerçekleştirilmiştir. Üretimin kaynaklara dağılımı aşağıdaki gibidir.

Rüzgar        %9,13
Hidrolik        %8,04
Jeotermal        %2,14
Güneş             %1,17
%100 Geri Dönüşüm Toplam:               %20.48

Doğalgaz        %43,08
Biyogaz             %0,73
Çevreye zararı çok düşük:                    %43.81

Katı Yakıt        %35,20
Fuel-Oil ve Nafta  %0,51
Çevreye zararı yüksek:                         %35.71



Öncelikle, nükleer santraller devreye alındığında, çevreye zararı çok düşük enerji kaynağından elde edilecek oran çok daha yukarılara taşınacaktır.
Nükleer atıklar güvenli bölgelerde saklandığından ilerki zamanlarda ne yapılacağı ayrı konudur.

Sonuç olarak, otomobillerin bireysel verimsiz yakıt tüketim sonucu çevreye daha fazla zararlı gazlar atımı kademeli olarak düşürülüp sonlandırılacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #39 : Ekim 09, 2017, 14:57:19 »
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Renewable_energy_statistics

Renewable energy in the EU has grown strongly in recent years. More concretely, the share of energy from renewable sources in gross final energy consumption has almost doubled in the last years, from around 8.5 % in 2004 up to 16.7 % in 2015

https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=92&t=4

In 2016, renewable energy sources accounted for about 10% of total U.S. energy consumption and about 15% of electricity generation.1



Büyük tabloya odaklanın. Küçüğüne odaklanırsanız hayat pespembe gözükür.

Siz; Avrupa'da yenilenebilir enerji üretiminin 2015 itibarı ile toplamın %16,7 olduğunu, ABD'de ise bu oranın %15 olduğunu belirtiyorsunuz.

Ben; elektrikli araçlar için sağlanacak elektrikten tutun, üretim esnasında çıkan emisyonlara ve araçların kullanımı dahil tek bir aracın üzerindeki zararlı emisyonların tamamının fosil yakıtlı bir aracın saldığı zararlı gazlardan daha az olduğunu düşünüyorum diyorum.

Bunu neden düşünüyorum? İlk aklıma gelen,  2007 yılında Fransa'da yapılan bir araştırmada şehirlerdeki kirli havanın akciğer kanserinde etkili olduğu, bunda fosil yakıtlı araçların etkisinin olduğu şeklindeki rapordu.

Yani olayın pespembeyle alakası yok. İnsanoğlu teknolojiyi geliştirip zorlukları aşarak fosil yakıtlardan uzaklaşmak için uğraşıyor zaten.